5 TR-T [400K!!!]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

messing staalborsteltje, dat zijn van die dunne draadjes en kan je perfect zulke dingen mee schoonmaken zonder dat je in het materiaal krast.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Top, daar ga ik binnenkort eens voor zitten dan.
Hopelijk kan ik ze weer bruikbaar maken.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgas mee rijden! :)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

:smile:
Kwam ook al een filmpje op YouTube tegen van een kerel die ze heet stookte met een gasbrander. Werkte prima! Alle aangekoekte zooi brandde er zo vanaf.
Zal ze eerst weer enigszins bruikbaar maken en de ergste zooi er vanaf poetsen. Daarna effe goed gassen... :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Goed, aangezien ik er verder niks over kan vinden op het forum, hier even mijn ervaring met de "Colortune bougie".
Kwam er eentje tegen voor 4 tientjes, dus ik dacht ik probeer het eens uit aangezien ik het gevoel had dat hij nog steeds iets te arm liep.
Zit een moment van inhouden tussen geen gas en ietsjes gas. Daarna pakt hij weer gewoon goed op.
Ik wou niet weer in het wilde weg aan die co gaan draaien omdat ik bang was dat hij dan weer veel te rijk zou gaan staan.
Dit ding dus besteld in de hoop iets van zicht te krijgen op wat ik aan het doen was.

Dit is wat je krijgt:
[img]http://www.baconsdozen.co.uk/tools/bigt ... ortune.jpg[/img]

En eerlijk gezegd...de eerste indruk was niet denderend....
Kwalitatief gezien is het allemaal nogal karig.
En ik heb die dingen voor 7 tientjes te koop zien staan.
En daar krijg je dit dan voor...
Een zeer cheap bougietje met een transparante ring in de isolator zodat je dus ziet wat er in de verbrandingskamer gebeurt.
Een plastic adaptertje om de bougie er makkelijker in te draaien (met bijv. sleutel).
Een adapter stuk om op de bougie aan te sluiten zodat je bougiekabel erop aangesloten kan worden.
Een plastic "periscoopje" zodat je via een spiegeltje naar de bougie kan kijken.
Een schoonmaakborsteltje.
En een koper ringetje.

En het voelt en oogt allemaal....goedkoop.
Geen beste eerste indruk dus.

Vanmiddag even de boel aangesloten om te kijken wat het doet.
Er werd in de handleiding al aangegeven dat de kleuren door de bougie erg slecht te zien zijn in daglicht.
Daarom zit dat periscoopje er ook bij om het iets te verbeteren.
En inderdaad...je ziet het erg slecht. In een garage (met de verlichting uit) zou het vast beter werken.
Door het periscoopje kon ik het opzich wel o.k. zien (al is dat periscoopje zelf gewoon helemaal ruk...), maar het verschil tussen lichtblauw (te arm) en fel blauw (goed mengsel) blijft erg slecht te zien.
Als je wat gas geeft zie je wel duidelijk dat hij geel/oranje wordt (rijk mengsel).

[img]http://i47.tinypic.com/2h83h2c.jpg[/img]

Toch zag ik op een gegeven moment wel dat hij steeds blauwer begon te worden door de co steeds verder open te draaien.
Steeds vaker werd hij stationair zelfs geel. Dus weer een paar slagen terug leek mij goed.
En een testritje (NIET VERGETEN JE NORMALE BOUGIE WEER TERUG ERIN TE DRAAIEN!!! die colortune houdt niet van hoge temperaturen...) bevestigde het resultaat... vrijwel geen moment van inhouden meer!
Morgen ga ik er nog even verder mee aan pielen om er een beetje handigheid in te krijgen en de boel verder te finetunen. (Had bevroren tengels... )
Maar al met al vind ik het toch best een handig hulpmiddeltje.
Natuurlijk is dit lang niet zo exact als een degelijke breedband lambasonde, maar daar is de prijs dan ook naar.
Maar het geeft je wel net even een extra visuele indicatie van hoe het met je mengsel is gesteld.
Op die manier hoef je het niet alleen maar op gehoor/gevoel te doen en kan je in een vrij korte tijd best een redelijke afstelling krijgen.

Conclusie:
Veel te goedkoop gemaakt. (had veel beter/fijner kunnen werken als het wat degelijker was allemaal)
Maar toch wel een erg handig hulpmiddel bij het afstellen!
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Grappig, nooit van gehoord zo'n ding. Wideband AFR kitje staat wel op je verlanglijstje of niet? Dikke downpipe erbij :beer:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En dit is stationair? :lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

I don't get it.... :neutral:
Ja stationair. Maar ook onder last. In principe geven ze aan dat je het over het gehele bereik kan gebruiken, maar dan dus niet te lang aangezien dat glas in die bougie kennelijk niet langdurig al teveel hitte kan hebben.
Ik zeg dus ook niet dat dit een (goedkope) vervanging is voor een degelijke breedband meting.
Maar voor een standaard carb is het een prima hulpmiddeltje bij het (stationair) afstellen.

Daniel, staat zeker op mn lijstje, maar is volgens mij pas echt interessant wanneer je de druk flink opschroeft en/of met andere sproeierbezettingen bezig bent.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

echt wel grappig, ik had er ook nooit van gehoord. Maar wel leuk om te zien. Stationair is nu perfect. volgende stap is op de bank bij tovami (Y)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Daar zijn we voorlopig nog niet Abel... :-(
Heb nog een hele waslijst te gaan voordat we gaan rollen... :(
First things first.

Heb mezelf wel getrakteerd op wat nieuw "sleutelgoed".
Het is misschien nog geen top of the bill (Snap-On, Facom, Beta, Hazet, Gedore, Stahlwille, etc, etc...) maar het is by far de mooiste set die ik tot nu toe heb gehad.
Daar kan ik voorlopig wel weer even mee uit de voeten. (en ik hou nog geld over om te eten ook...)
:p (Y)
[img]http://www.lidl.de/media/product/0/0/3/ ... 94-tlg.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ziet er goed uit. mijn doppen set is ook geen top merk. Proxxon maar alles is nog heel en ik zet op de 17 18 en 19 toch regelmatig echt veel kracht. Het enige is dat de ratel af en toe "om schiet" dus daar zou ik nog wel eens een betere voor willen hebben. Die lange doppen zijn ook erg handig! (Y)

wat is je todo lijstje nog dan?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Proxxon kwam ik ook tegen ja. Lijkt me ook prima spul.
Die lange doppen wilde ik inderdaad ook graag hebben. (Y)
Ziet er verder ook allemaal best prima uit dat Mannesmann (Premium) spul.
Maar je komt al gauw ècht mooi spul tegen als je zo naar gereedschap zit te kijken... :S
Maar helaas voor mij vaak ook niet te betalen... :-(

ToDo lijstje...
Dat is (was...) vooral op het exterieur gericht... Wil er al een tijdje weer een "echte" gt van maken.
Maar daar komen steeds technische zaken tussendoor. Wat op zich prima is hoor...ouwe meuk eruit.
Maar het vertraagd de boel wel heel erg. (zeker gezien alle problemen die ik tegen kom de laatste tijd...)
Zijn nog een paar plekjes die gelast moeten worden zodat alle roest er echt uit is.
Al het gtt-spul (bumpers/skirts/verbreders/etc) ben ik zo nodig aan het opknappen.
Dan de boel plamuren en een nieuw likje verf.
Nieuwe wielen zitten er ondertussen al onder.
Dan ziet het er allemaal hopelijk weer een beetje fraai uit.
Dan nog een lijst met kleine klusjes af te werken.
En daarna eens kijken wat we met het blokje aan moeten.......

Nog genoeg te doen dus... :~
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik zou eerst zorgen dat de techniek tiptop is dan pas het uiterlijk. Hoeveel projecten stranden inclusief sprayovers om dat het beest slaapt? Als je de auto qua techniek optimaal houd blijft het leuk om bezig te zijn. Dan vergeet je de ellende makkelijker he :beer: :D

maar eerlijk, je lijst lijkt niet zo lang. wil je nog eens een foto maken van je bolide hoe die er nu uitziet? ik heb nog steeds de Zwarte in mijn hoofd me vaalrode stoelen :p
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Het wordt ook geen hele restauratie/respray hoor.
Gewoon cheap cheap strak maken en een likkie verf erop. :p
Geef gewoon niet (heel) veel om de buitenkant. Wil inderdaad liever dat het ding technisch goed is.
Maar ik wil wel gewoon graag al die gt-zooi er weer op hebben en dan alles 1 kleur.
Het ziet er nu namelijk echt niet uit... (ga daar dus ook geen foto van maken! :lol: :D :smile: :~ )
Hij is wit(-ish... :lol: ). Met her en der grijze (grondlak) plekken waar gelast is. Standaard gtt-interieur. Gebarsten voorruit (nogsteeds niet aan toe gekomen... :-( ) en gebarsten TR-bumpers.
:smile:

En dit project strand niet heel snel hoor. Moet hem technisch toch in orde houden omdat ik er elke week mee naar mn werk rij. (dat is de bedoeling in ieder geval!....... :~ )
En in principe is hij technisch best ok volgens mij. Tuurlijk, hoop kleine dingetjes die beter kunnen, maar de belangrijke zaken zijn gewoon goed voor mekaar.
Alleen het blokje heeft er ondertussen natuurlijk wel behoorlijk wat km's opzitten... Dus daar moet op een gegeven moment wat mee gebeuren. Zelfde verhaal voor de kop.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja blokje, gewoon marktplaats in de gaten houden, of hier op RTC kijken. er komen regelmatig blokjes voorbij die echt nog harstikkegoed zijn. En de prijs voor GT blokjes ligt echt niet hoog ;-) altijd goedkoper als je zelf een blok gaat reviseren.

En: if it ain't broken don't fix it (F) Ik heb in Pierre zijn oude gt gereden die had meer dan 450K op de klok en die reed beter als andere gt's waar ik in had gereden.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

If it ain't broke don't fix it ben ik meestal ook van.
Maar het blok fix ik misschien toch liever before it breaks... :p
Gaan we nog wel over piekeren.

Ondertussen is er nog genoeg broken that needs fixing....
Dit bijv.
Draadje afgebroken van het radiateurfan-relais.
Heb de draden nu met kabelschoentjes op het relais aangesloten, maar erg netjes vind ik dat niet.
Is er een manier om die connectors uit dat blokje te krijgen? (zitten geborgen met een plastic-pieletje zo te zien....)
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-ZeUD ... C01143.JPG[/img]

Of kan ik beter op zoek gaan naar een ander blokje?
Waarschijnlijk zijn die metalen connectors toch niet meer te hergebruiken....
En helaas brak het draadje precies bij de connector af dus ik kon er geen nieuw draadje aanhangen.
Iemand een suggestie om dit mooi op te lossen?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Kijk anders even bij Rick Donkers hij heeft diverse relais voetjes http://www.rdae.nl/nl/relais-houders/mi ... page2.html of gewoon losse stekkerkontakten http://www.rdae.nl/nl/kabelschoenen-div ... page2.html
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

(Y)
Dat is top! Dank je Jacques.
Heerlijke site. Daar ga ik even lekker in rondsnuffelen. Hoop spulletjes om de boel even netjes af te werken.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Jaaaaaah!
Zijn we weer! :smile:

Startmotor.
Startte soms al slecht. Soms en tijdje helemaal geen kik en dan na tien keer contact maken ineens weer wel.. Soms een paar klikken en dan pas starten.
Etc etc.
Stond dus al op mn lijstje om te vervangen.

Echterrr...Net ineens na het tanken kreeg ik er geen leven meer in.
Honderd keer geprobeerd maar gaf geen kik (klik).
Paar tikken op de startmotor gegeven...niks.
Lopen friemelen met de aansluitingen op de startmotor (zo goed en zo kwaad als ik erbij kon, leek gewoon allemaal vast te zitten)...niks.
Doorgemeten, geen stroom op de startmotor. (!!!)
Tijdelijke draad van accu-plus op startmotor-plus gezet...starten!

Oftewel...
Er zit iets mis tussen contact en startmotor. (denk ik...)
Zit daar nog een apart relais tussen ergens? (onder dashboardkastje misschien?)
Of een andere tip waar ik dit het beste in kan zoeken?

EDIT: Ik lees dat het relais OP de startmotor zelf zit? Klopt dat?
Jezus...daar kom ik dus ook voor geen meter bij dan...
:@
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Grote stekker onder de linker koplamp. Zit een dikke stuurdraad in (meestal wit). Dat is vaak de boosdoener. Haal de connector los en maak goed schoon (opschuren eventueel). Meet anders of er wel prik vóór de stekker komt, waarschijnlijk meet je ná de stekker dan weer niks.

Je kan ook de stekker om de connector bypassen door een stukje draad er tussen te solderen, ben je van die ellendige connector af.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Mijn hemel...hoe loopt dat startmotor-traject dan wel niet helemaal?!
Contactslot - (???) - grote stekker koplamp L - (???) - startmotor

EDIT: aaarggghh...ik haat draaddiagrammen...
Maar er loopt dus ook iets tussen startmotor en dynamo?
Dus die dikke tussen accu en startmotor (spanning) en dan eentje naar dynamo en eentje naar dat blok bij de linker koplamp?


Ik zal eens bekijken wat je zegt Martijn.
Hopelijk ligt het inderdaad in iets waar ik een beetje behoorlijk bij kan.... :~
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Overigens, wat ik nu lees is dat ie wel meteen start met een directe kabel van de accu op de startmotor? Waar en hoe heb je die kabel er tussen geknoopt dan? Dat zou namelijk zeggen dat de originele kabel die er ligt defect is? De stuurdraad vanaf de stekker bij de linker koplamp zorgt ervoor dat het startrelais wordt aangestuurd en die werkt dus blijkbaar.

Auto hoog opkrikken en twee assteunen eronder, dan kun je van onderaf nog redelijk bij de startmotor komen om de aansluitingen te checken. Haal voor de zekerheid wel ff de accupool los! Kan ook best zijn dat je pluskabel direct van je accu verrot is of geen goede verbinding maakt.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Draad geknoopt tussen accu en startmotor.
Dan omzeil je het relais toch? Of niet.
Dat dacht ik namelijk....
Maar goed...ik dacht eerst ook dat die dikke kabel(voeding dus...) de massa was... maar kennelijk is de startmotor zelf de massa...
Dus wat ik denk klopt lang niet altijd... :smile:

En het zou dus heeeeel goed juist die dikke (voeding) kunnen zijn aangezien die er behoorlijk gaar uit zag....
Ik ga morgen even wat dingen bekijken/proberen. Dan weten we hopelijk meer.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Kabel van rechts komt direct door je parafan vanaf je accu. Van links komt de kabelboom en die witte draad is dus de stuurdraad (Y)

Afbeelding

Afbeelding
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Startmotor haalt massa zelf van blok
Dikke witte draad loopt van contactslot door linkerkokerbalk naar de stekker onder je linkerkoplamp. Daarna over je vbak naar de startmotor. Deze stuurt de solenoid aan. Constante plus komt vanaf de accu. Die stekker geeft 9 van de 10x problemen..
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Top Martijn! Daar liep ik al naar te zoeken naar zo'n afbeelding.
Thanks. (Y) (Y)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Daniel, bedankt voor de extra uitleg.
Die constante plus is ook mijn eerste gok... (zag er niet uit namelijk)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Met contact aan (sleutel) kan ik hem starten door een draad te trekken van accu naar startmotor (stuurdraadpool(?)) zonder de sleutel verder te gebruiken.
Oftewel, de constante voeding zou het nog moeten doen?
Dus mn aandacht gericht op dat stekkerblokje bij de koplamp. Daar zit inderdaad een dikke witte op.
Stekker losgehaald (ziet er behoorlijk smerig uit...).
Paar keer los en vast.
En de startmotor doet het weer! (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

:worship:

In principe leg je dus zelf een stuurdraad op het moment dat je een draad van de accu naar de aansluiting van het stuurdraadje maakt, waardoor het startrelais dus ingeschakeld wordt.

Maak de contactjes ff goed schoon inderdaad, eventueel met schuurpapiertje proberen de pinnen wat blank te maken. Geen idee of WD40 ook als contactspray te gebruiken is.

Als je zegt dat je dikke plus kabel naar je starkabel ook verrot is, denk er dan aan om die binnenkort preventief te vervangen. Je wilt niet dat die loskomt en ergens tegen je blok of carrosserie aan gaat knetteren :X Zo'n kabel is gebruikt nog wel ergens te vinden gok ik zo.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

We zijn er nog niet helemaal ben ik bang.
Nog steeds soms geen kik als ik de sleutel draai.
En dan ineens na 10 keer niks... starten.
En starten. En starten. enz....
En dan weer ineens niks.

Zal die contacten nog eens beter schoon proberen te maken. Wel weer lastig bij te komen...
(WD40 zou moeten werken by the way, maar kzal nog even een verse bus contactspray halen)

Die pluskabel ga ik ook vervangen. Als iemand nog zo'n ding heeft liggen dan hoor ik het graag! (die dikke zwarte kabel van accu naar startmotor die door het schutbord loopt)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Die vaste plus zit vast of los. Maar niet half vast. Anders zou die meteen afbranden. De startstroom is namelijk ca 300Ampere.
Als je dat witte draadje loshaalt en vervangt door een draad met schuifstekker en deze tegen de plus van de accu houdt moet de boel starten. Dan vermijdt je het circuit via het contactslot. Als dat niet werkt is er iets met je startmoter. Een nieuwe van Valeo (snelstarter) kost je 70 euro. Je kunt ook de startmotor laten testen als hij eruit is. Eventueel bij mij in het dorp (http://www.sevior.nl).
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Nou, dat was weer even mooi klote...
Ding startte weer gewoon goed. Naar mn werk toe prima. En net naar huis toe ook weer in 1 keer starten.
Half uur gereden. Gestopt om te tanken.
Starten.....nope. niks. :gun:
Weer helemaal niks.
Nog met dat stekkerblok lopen rommelen, maar het haalde allemaal niks uit.
Dan toch maar weer op de ghetto-manier met een draad vanaf de accu starten....
...dat kan ik niemand aanraden....met een gloeiend hete motor...je handen tussen spruitstukken en downpipes wurmen om bij de startmotor te komen.... :X :Censored:
Maar goed, een paar littekens later en hij liep weer. :p

Morgen nog maar eens de hele boel nalopen.
Hoe kan ik het beste het traject van contactslot tot die stekker bij de koplamp doormeten?
Moet daar al spanning op staan als ik alleen contact maak? Of moet ik hem echt proberen te starten?


Jacques, startmotor doet het dus gewoon. Het moet iets zijn in het traject tussen contactslot en startmotor.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dikke witte draad achter je koplamp doorverbinden ;-) stekker op je startmotor ook checken!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Heeft er iemand nog zo'n dikke plus kabel van accu naar startmotor (door schutbord) liggen?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Uiteindelijk toch de hele boel maar vervangen. Was het zat. En een verse startmotor was ook geen overbodige luxe.
Nieuw stekkertje op de stuurdraad (was wat gaar).
Nieuwe startmotor erop en meteen ook maar een vers hitteschild. (die zat er niet meer op.... :~ )
Verse pluskabel ondertussen ook binnen dus die gaat er ook nog op.

Het start in ieder geval weer als een tiet. Hopelijk blijft dit nu weer even zo.... :beer:
Plaats reactie