5 TR-T [400K!!!]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Jawel.

Daar ben ik weer.
En nog wel (het is niet te geloven) in het projecten gedeelte van het forum!
Dat betekend natuurlijk maar 1 ding.
We gaan eindelijk van start met de carros-transplantatie van mn GTT.
Na lang zoeken naar een geschikte ruimte heb ik eindelijk gister de sleutels van een nette ruimte gekregen.
Nu staat enkel nog mijn eigen onkunde in de weg van een een harde GTT.

Alle foto's: https://picasaweb.google.com/1029850563 ... ebuild_ALL


WAT IS DE BEDOELING?!

Zoals de meeste hier wel zullen weten is mijn GTT aan roest ten onder gegaan.
Hier nog even een plaatje van in de gloriedagen...
Omdat ik weet dat jullie zo van foto's houden.

[img]http://lh4.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/R8L8_ ... C00015.JPG[/img]

Lassen zou wel een heel duur en omvangrijk project worden.
Dus ik heb besloten om de gehele carrosserie te vervangen.
Een andere roestvrije gtt voor een klein bedrag op de kop tikken bestaat simpelweg niet, dus heb ik een 5 TR aangeschaft als donor.

[img]http://lh4.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/SW9mb ... 5BsY/5.jpg[/img]

Het is dus de bedoeling om alle GTT-onderdeeltjes op de kas van de TR te schroeven om zo weer een harde GTT te krijgen en mijn oude liefde (nogmaals) van de sloop te behoeden.

Ik noteer even wat punten om eventueel commentaar zometeen te beperken.

1) Dit is een Low-Budget project! Ik zou het graag grondig(er) aanpakken maar daar heb ik simpelweg de tijd en financiele middelen niet voor.
Einddoel is puur om zometeen weer gtt te kunnen rijden.

2) Dit is voor mij een rijdersauto. Geen showauto. uiterlijk vertoon is voor mij niet van belang en komt tijdens dit project zeker even op de laatste plaats.

3) Mijn kunde is beperkt. Voortgang zal soms traag tot pijnlijk langzaam gaan. Ik doe alles rustig aan en in mijn eigen tempo. Zo gaan er vaak de minste dingen kapot...
Ik zal daarom ook van alles en nog wat gaan vragen tzt.
please bare with me...
Dat is namelijk ook precies de rede dat ik op dit forum zit.

Wil niet zeggen dat ik niet van commentaar hou!
Vertel me wat ik goed/fout doe!
Vertel me wat ik beter kan doen/had kunnen doen!
vertel me dat ik een eikel ben en dat die auto op deze manier nooit af gaat komen!


Goed. (altijd die eeuwige intro's van mij....)
Gaan we.

Vandaag rustig aan begonnen met het interieur.
Stoeltjes eruit.

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-2DTp ... G_1484.jpg[/img]
Hier zie je duidelijk de natte vloer...

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-36P1 ... G_1487.jpg[/img]

Middenconsole eruit.

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-MsO5 ... G_1495.jpg[/img]

Dash....nog even niet...moet een mini torx draaiertje hebben om mn tellerbak eruit te krijgen.
vloerbedekking eruit.

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-yN-l ... G_1498.jpg[/img]

Roest op de bodem viel opzich wel mee.
Vooral aan de rand boven de dorpels zaten plekken.

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-kM7I ... G_1503.jpg[/img]

En onder de natte vloermatten zat wat rottigheid.
Maar t viel me alles mee.
Ik heb wel meteen de boosdoener van de lekkage gevonden...

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-nJHe ... G_1508.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-sEJJ ... G_1509.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-qxPX ... G_1511.jpg[/img]

Een lekkende verwarming dus.
Hij lekt uit die uitstulpingkjes.
geen idee hoe dit in elkaar steekt.

Deuren kaal gemaakt.

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-E9nJ ... G_1516.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-oR4M ... G_1520.jpg[/img]

en de achterkant kaalgemaakt.

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Vygj ... G_1523.jpg[/img]


Dat was het voor vandaag weer even.
binnenkort meer.

Vriendelijke groeten,

Krijn.
Laatst gewijzigd door spir@l op za 20 mei 2017 16:43, 89 keer totaal gewijzigd.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

werk in uitvoering (Y) :lol: , je pakt t serieus aan!, succes ermee
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dan eindelijk toch de ombouw! (Y) Flink projectje maar het zal je vast lukken, heb zelf ongeveer hetzelfde gedaan pas geleden.

En als je vragen hebt, is de RTC natuurlijk de ideale vraagbaak :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

sjezus wat zijn jullie snel.
Ben amper klaar met spelfouten checken of er staan alweer reacties.

Gaat inderdaad een behoorlijke klus worden.
En ik reken ook echt op RTC-hulp. Ik zal zat dingen tegenkomen waar ik niet uitkom.
Ik heb er alle vertrouwen in. (nog...)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lekker bezig, ben benieuwd naar het eindresultaat :) De eerste foto's doen het bij mij niet trouwens...
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Altijd gaaf zo een project ;)

Maar zie dat het een zwarte GTT is/was, wat doe je met
de deuren, me broertje zoekt nog
een set zwarte deuren voor zijn GTT namelijk :)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Mooi stuurtje man! :wink: (Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hey Krijn.

ik ga het zelfde doen. ik heb een rotte gt gekocht nadat ik mijn rijdende gt had verkocht.

ik rij nu al weer bijna een jaar in een tl uit 1984 (5 dec) maar die is hier een daar ook wat crokant. dus dat eerst fixxen en dan gt onderstel+motor overbouwen.

ik houd deze topic goed in de gaten (Y)

ongelovelijk, mar ik dacht vandaag nog dat ik al een tijd niets van je project had gehoord. Super dat je het voorelkaar gaat maken.

ik zelf ga het staps gewijz doen. eest achter as voor veerpoten en remmen, dan motor+tank dan interieur en als allerlaatste het exterieur.

mijne moet wel op gas dan om dat hij belastingvrij is dan :grin:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

hmm..foto's kunnen soms moeilijk doen via picasa.
Je kan proberen rechtermuisklik -> show picture/afbeelding weergeven.

Over onderdelen...
In principe doe ik alles weg dat ik zelf niet gebruik.
Dus al het GTT plaatwerk (geen plastic delen) en een volledige TL in onderdelen.
Bedenk wel dat op elk onderdeel van de GTT kas roest zit.
Als je nou denkt dat je misschien iets nodig hebt PM me dan effe.
Dan kunnen we later kijken hoe en wat.
Ik heb daar nu nog even geen kijk op.

Negotiator: deuren zit ook roest op. En ik haal de electrische ramen er ook uit om over te zetten. Laat even via PM weten of je er dan nog wat aan hebt.

Arno: thanx. :D
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ten eerste succes met de ombouw. (Y)

Verder hou in de gaten dat sommig plaatwerk specifiek GT is. Denk aan de voorschermen en achterschermen bijvoorbeeld. :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Gerald: Ik weet dat de achterschermen van een GTT iets anders zijn dan een gewone 5 (bij een GTT zijn ze ronder uitgesneden). Maar de voorschermen??? Wat is daar anders aan dan? (zonder plastic)

Als ik ze (op afbeeldingen) met elkaar vergelijk zie ik namelijk geen verschil.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Zijn het zelfde volgens mij hoor...
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

voorschermen dacht ik ook...

Maar als iemand weet dat dat niet zo is dan hoor ik het graag. (niet helemaal waar natuurlijk maar goed.... :smile: )

Als ik ze zometeen naast elkaar heb liggen dan zie ik het sowieso.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

skirtbevestiging.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ja he he, dat snapt ie zelf ook wel hoop ik :lol:

Anders een setje luchtankers :grin:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

de aanhouder wint Krijn!

Maak je GTT af, en ga je dan richten op het oplossen van het voedselprobleem in de wereld. Met jou doorzettingsvermogen en eeuwige geduld gaat je dat ook lukken!!!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ja ok skirtbevestiging.
Maar verder niemand een duidelijk verschil te noemen?
we zullen zien.

Cannonballman: WHAHAHAHAHAHHAA! Er kan me inderdaad niet verweten worden dat ik het snel heb opgegeven. Al 7 jaar strijd ik tegen roest, pech en brand om die auto maar te kunnen blijven rijden.
Denk dat ik misschien nog wel eerder op mijn laatste rustplaats lig dan die auto...
De aanhouder wint...hmm..kweenie. Dat moet nog blijken.
Maar de aanhouder heeft in ieder geval godverdomme zijn uiterste best gedaan! :D
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

spir@l schreef:ja ok skirtbevestiging.
Maar verder niemand een duidelijk verschil te noemen?
we zullen zien.

[...]
5GTT heeft gaten voor bevestiging wielkastverbreders > verbreders zó overzetten

Super5 heeft 'spijkerkopjes' voor bevestiging plastic zijpanelen > dienen verwijderd te worden + gaten maken voor bevestiging verbreders

Late modellen super 5 (Campus bijv.) hadden geen plastic zijpanelen > alleen gaten maken voor bevestiging verbreders

Op de deuren en achterschermen zitten die spijkerkopjes ook (als je een TL hebt zul je die sowieso tegenkomen), vaak roestig. In je deuren zitten dan ook nog 4 extra gaten ter bevestiging van de zijpanelen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik kan je maar 1 tip geven:

Alles wat je eraf haalt noteren en labelen en als het kan foto's maken hoe het hoort te zitten!

Als je de auto eenmaal uit elkaar hebt liggen en er komt onverhoopt iets tussen, dan weet je na een tijd echt niet meer waar, hoe en waarom het hoort te zitten. :) Koop een paar Curver dozen, koop een paar kleinere plastic doosjes en hou je spullen bij elkaar (bijv. alle schroefjes van je dash in 1 bakje, etc.)

Het klinkt misschien wat dom, maar het heeft mij zoveel geld, tijd en irritatie gekost, dat ik dat echt als eerste anders zou doen, mocht ik weer eens zo'n project starten.


Heel veel succes! (Y)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Over doorzettingsvermogen en geduld gesproken....
Vandaag de hele dag met het dashboard geworsteld..........
Mn geduld werd even heel erg op de proef gesteld.
Zelfs tot het uiterste gepushed.
En dan is helaas dit het eindresultaat....

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-vVlh ... G_1531.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-VuFQ ... G_1532.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-KisK ... G_1533.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-ZYxN ... G_1526.jpg[/img]

Gelukkig is het bij dit stuk plastic "sierrand" gebleven.
Maar....
HOE HAAL JE DIE KOLERE DOPPIES UIT DAT STUK PLASTIC?!?!?!?!?!
Heb van alles geprobeerd maar maakte steeds meer beschadigingen.
Uiteindelijk was ik het zat en hoopte ik maar dat er van die druksluitingen inzaten.
1 harde ruk later bleken het toch echt vastgeschroeft te zitten.... :-(
Helaas pindakaas.
Andere zijde heb ik die doppies meteen maar uitgeboort. Was er helemaal klaar mee.

Verder heb ik na LANG kloten en wat welgeplaatste lompe kracht wel de hele dash losgekregen. Wat een gedoe.
Echter....
Ik heb hem nog steeds niet helemaal kunnen verwijderen.
Mijn stuurkolom/stuurslot-ding zit nog in de weg.

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-YWD9 ... G_1536.jpg[/img]

Ik had al geprobeerd die los te krijgen (braaf zoals Haynes me dat vertelde) maar het is me niet gelukt. Dacht toen dat het misschien ook wel lukte met dat ding er nog op. Nee dus.

Deze schroeven/bouten heb ik losgedraait

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-adbV ... G_1538.jpg[/img]

Maar ik denk dat deze (verderop onderaan de stuurkolom) ook nog los moeten....

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-3nOn ... G_1534.jpg[/img]

Ik heb echt geen idee hoe die kolom in elkaar steekt.
IS het inderdaad een kwestie van die onderste bouten losmaken en hem er dan uit trekken??? (dmv het stuur weer even te monteren)
of mis ik nog iets?


Merijn: Ik maak overal foto's van. Zo kan ik elke stap die ik heb gemaakt terugzien en weet ik ook meteen de volgorde waarin ik de zaken heb gedemonteerd. Ook doe ik idd van elk onderdeel alles in aparte bakjes en label ik elk stekkertje dat ik lostrek. Dit heb ik ook door schade en schande geleerd en wilde ik nu ook meteen goed/beter aanpakken.

Dat was m weer voor vandaag.
Voel me verslagen door de dash...
Ben kapot van alle onmogelijk moeilijke handelingen.

de groeten.
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 20 apr 2015 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

:lol: complimenten voor jou leuke manier van typen. :D
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Leuk werkje hè, dashboard :P Als het goed is kan je die doppies er met een stanleymes/plamuurmes uitwippen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

indd de bouten onder aan de stuurkolom moeten ook nog los en vergeet het stuurgewricht naar je stuurhuis niet (Y)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Erik: dank je. Probeer het het voor jullie een beetje interessant te maken. :D

Dennis: yup. FAN-FUCKING-TASTIC!!! Zat effe te twijfelen of ik wel de hele dash ging omzetten en niet alleen de tellerbak... Tja..uitwippen my ass. Heb een half uur op 1 doppie zitten klote. Toen was zelfs mijn geduld op. Volgens mij zit op een standaard 5 al die plastic rommel niet eens. Weet ook niet of ik dat wel ga overzetten. Vind het eerlijk gezegd baggerlelijk. We'll see.

Tutuur: Ok. Maar wat ga ik er zometeen dan uittrekken??!?!? De hele kolom tot aan het stuurhuis?!?!?! Ik dacht dat dat uit meerdere delen bestond. Of bedoel je dat gewricht onder het dash? Die moet dus ook los? (opzich logisch)
Hmmm... daar is wel heel erg lastig bij te komen met de dash er nog op.
Eigenlijk zit mn stuurkolom in de weg van mn dash demontage en andersom...

|:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

in je motorruimte onder je hoofdremcilinder zit een zwart kapje, als het goed is kan je die er af halen en daar zit de verbinding naar je stuurhuis, als je die los haalt kan je zo de hele kolom er uit trekken en zit ie dus niet meer in de weg :smile:
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/SmCiT ... G_1536.jpg[/img]

in die 2 helften van het contactslot die om je stuurkolom zitten kunnen er toch wel af? of zit daar een bout in die je maar 1 kant op kan draaien? bij mij kan ie er wel af i.i.g., maar er staat me iets van bij dat ik die bout uit moest boren ofzo :~ (lekker vaag, heb je ook niet veel aan :p )
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

snap inderdaad niet echt wat je bedoeld :lol:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Allartino: Ik geloof dat daar bouten inzitten die ik niet los kon krijgen. Weet niet meer precies wat het was maar er is geen sleutel op of in te krijgen omdat er spul inzit(???). Soort van dichtgesmeerde torx ofzo.
Zoiets.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Stuurstang zoals al eerder gezegd kan alleen worden losgehaald als je de 2 bevestigingsbouten bovenaan hebt losgehaald, de 2 bouten halverwege hebt losgehaald, het rubber bij de doorvoer hebt losgehaald en in het kniestuk de bout daarvan hebt losgehaald. Contactslot laat je zitten. Je haalt alleen wel de 2 schakelaars eruit. Dan is het er tussendoor wurmelen tussen het plastic van je dashboard.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Duidelijk Arco. Bedankt.

Haynes heeft het namelijk ook over een "circlip" (borgring).
Die ben ik ook nog niet tegengekomen.

Ik had nu helaas geen goeie sleutel om bij die lagere bouten op de kolom te komen. Duik er volgende keer weer in.

Thanx. Later.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Allartino schreef:[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/SmCiT ... G_1536.jpg[/img]

in die 2 helften van het contactslot die om je stuurkolom zitten kunnen er toch wel af? of zit daar een bout in die je maar 1 kant op kan draaien? bij mij kan ie er wel af i.i.g., maar er staat me iets van bij dat ik die bout uit moest boren ofzo :~ (lekker vaag, heb je ook niet veel aan :p )
Om dit deel te monteren wordt een afbreekbout gebruikt, dus met een beiteltje (schroevendraaier, noem het maar op) aan de gang of idd uitboren :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Krijn .................. (Y)
Doe het idd rustig .............iets slopen kost veel meer, dan een uurtje meer tijd/geduld er in te steken.

Want geloof me je krijgt nog heel wat uitdagingen :smile:
Die uiteraard te doen zijn.......
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Jacco: Ik laat dat stuurslot lekker zitten en trek de hele kolom er uit. Hoef ik ook niks uit te boren. Alleen maar weer meer werk.

Jochem: Je hebt zeker gelijk. Dat weet ik ook. Probeer ik ook echt. Neem overal mn tijd voor. Maar dat stuk plastic irriteerde me gewoon mateloos. Dus die moest het helaas ontgelden... :~
Er gaan nog zat dingen aankomen die me niet makkelijk af zullen gaan.
Maar met behulp van jullie kennis en ervaring denk ik dat ik een heel eind kan komen.

Dat interieur irriteert me gewoon heel erg. Zit allemaal zo rottig in elkaar. Ik heb liever stevige metalen onderdelen met duidelijke bouten. (die gaan ook minder snel kapot... :smile: )
Maar goed. dat zeg ik nu....
Misschien piep ik volgende week wel weer anders.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Daar wordt hard gewerkt (Y) Goed bezig!

Om het probleem met de schroefjes voor te zijn. Na het demonteren zoveel mogelijk terug in het oorspronkelijk gat draaien!


En weet je al waarom je kachel lekt? is het een rotte kachelrad? of is de afwatering verstopt waardoor het naar binnen komt?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Vandaag weer verder gegaan waar we waren gebleven.
Dash ligt er EINDELIJK helemaal uit.
Heeft me wel echt een hoop tijd, bloed, zweet en gevloek gekost.

Kachel heb ik er nog niet uit gehaald aangezien ik mn opvangbak vergeten was. Kan mn koelsysteem dus nog niet leeg laten lopen.

Ok, interieur is zo goed als kaal.
So what's next.
Ik zat zelf te denken aan de achteras en alles wat daarbij komt kijken (remmerij, etc.).
Does that make sense?

Is die as in één groot geheel eraf te halen?
Dus inclusief schokdempers/remmen/etc en zonder torsiestaven eruit te halen en dat soort dingen?

Alle info is welkom!

Groet, Krijn
Plaats reactie