Restauratie 5GT Turbo / Nieuwe Clio erbij

Vertel hier alles over je project.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Lekker bezig. (Y)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Netjes!
Mooi schuurtje ook !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Ziet er al strak uit!
5 Alpine Turbo
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Thnx, ja klopt.. Ben vorig jaar overgegaan van schuurtje.
Kan nu 3 auto's kwijt ipv 1 auto, ruimte zat voor nog een project zou je zeggen haha :grin:
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Kijk, lief he (F)

[img]http://i57.tinypic.com/5n2iq1.jpg[/img]

FF verzenden?
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

PB verzonden Okido :)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

We zijn weer een paar stappen verder gekomen, aller eerst Okido bedankt voor de bumperophanging! :worship:
Verder de wielkasten helemaal klaar gemaakt voor het tectyleren, van het weekend de bodemplaat gereed maken, kunnen we volgende week tectyleren en remleidingen/brandstof leidingen maken.
Gister heb ik de eerste onderdelen weer kunnen monteren, pedalen, rembekrachtiger en de hoofdrem cilinder zitten er ook weer op :D

Enne, het subframe van een GT Turbo.. is die hetzelfde als een normale Renault 5? Heb namelijk een goed (doorgeroest) stuk erin zitten waar die bolstaat van de roest.. wil hem eigenlijk gewoon vervangen
voor een ander net exemplaar :-(

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Renault%205%20GT%20Turbo/11816303_749040088540069_709239887854212153_o_zpssawh2jhe.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Renault%205%20GT%20Turbo/11884649_749039831873428_5471131537483894070_o_zpsjehzwtc4.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Renault%205%20GT%20Turbo/11895090_749039861873425_2895066768624044963_o_zpschhxjyef.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Renault%205%20GT%20Turbo/11879004_749039875206757_42511834691745048_o_zpswem6on0v.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Renault%205%20GT%20Turbo/11222449_749039905206754_2762393324159542090_o_zpsworeurzl.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als je wilt upgraden, kan je ook een clio 16V subframe monteren, in combi met een achteras
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Heeft de Clio 16v dezelfde ophangpunten voor zowel de carrosserie en motorsteunen dan? Zelfde voor de achteras?

Trouwens, wat is het verschil tussen de subframe's / achterassen van de Clio 16v en de GT Turbo? :X
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Netjes! (Y)

Clio heeft meer spoorbreedte, subframe is verder identiek voor zover ik weet...draagarmen/stabistang shizzle is wel anders. Motor van een Clio hangt aan de veerkokers met een dogbone achterin ipv liggend op het subframe zoals een 5je. Achteras is qua opbouw identiek aan GTT. Er was hier ergens op het forum iemand met een GTT met Willy onderstel? Met F7R twin turbo?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Dat was Menno met zijn zwarte R5 met F7R twin turbo. Heel veel leesvoer hier. http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... o#p2027478
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Clio subframe is wel degelijk anders als die van een gt.
Gat rechtsvoor wat aan het chassis komt zit verkeert.
Gat voor rechter motorsteun zit er niet.
Ophang punten voor de draagarmen zitten verder van het subframe dus met gt draagarmen ga je al iets breder worden.
Ik heb draagarmen van een 19 16v gebruikt, die zijn nog iets breder.

De spoorbreedte van de achteras is ook iets groter waardoor je de achterbumper naar achteren moet plaatsen om het te laten passen met 15 inch velgen.
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Mocht je dat allemaal teveel moeite zijn heb ik nog een goed exemplaar liggen van de GT Turbo.

Prijs 50 euro of ruilen tegen een set remklauwen passend voor de GT Turbo. Ik kan de mijne niet meer vinden.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ah kijk weer wat wijzer. Desnoods heb ik een gangbare Clio as over :p
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ok dankje voor de info mannen! Maar ik blijf toch liever bij origineel (0)
En dan nog een vraagje of iemand 3 foto's kan maken?

Gaat om het volgende:

Dashboard knoppen bij het stuur, mistlampen/ruiten(sproeier)wissers en achteruit verwarming?
Accu bak kabelboom/ schutboord gaten waar de kabels doorheen komen richting motorruimte?
ALR ( remkrachtverdeler ) op de achteras welke leidingen links/rechts is?

Kan op internet geen goeie reverentie foto's vinden ervan. Hoop dat jullie het weten en/of willen doen :worship:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Daniël W. schreef:Ah kijk weer wat wijzer. Desnoods heb ik een gangbare Clio as over :p
rsi as = het zelfde als een gt as, enige verschil meen ik was dat ringetje achter de schijf, bij een gt was die dikker en die zijn los he..
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Schiet mooi op!

Wat heb je nu over de gelaste panelen gesmeerd? Enkel tectiel? Ik vind het een leuk project maar zelf had ik hem wel ff volledig in de verse 2k lak geknald denk ik.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Je bedoelt in de wielkasten? Daar zit anti-roest werende lijnolie op ( 2 lagen ) daarna strijkkit over de lasnaden.
Toen afgewerkt met anti-roest verf ( soort primer ) deze is nu uitgehard, komende week komt er een goeie laag tectyl/teer overheen :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

gaan met die banaan :D
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Tijdje stil geweest hier alweer..

Gelukkig bij het project zelf niet. Een en ander alweer gedaan ( kleine dingen, onderdelen zoeken )
Afgelopen Zaterdag een compleet blok opgehaald, alleen nu zit er een JB3-017 bak onder. Volgens verkoper ook Clio 16v draagarmen en Fusee's +de 16v aandrijfassen.

Had al aan Jochem gevraagd of hij wist waar deze v-bak onder vandaan zou moeten komen, helaas weinig over te vinden. Enige wat ik tegen kom is een Renault 21 Nevada? :p
komende week is even kijken hoe dit blokje is, mocht hem voor een heel leuk prijsje ophalen en zou 170pk moeten draaien? Kom je maar op 1 manier achter toch? (I)

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/motorblok_zpsv3mhwrba.jpg[/img]
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Renault 9/11/21 inderdaad, zie:
http://aspracing.free.fr/MRBVJBJC.pdf
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Idd clio subframe en draagarmen en stabi .
170 pk ...? Dan moet er ook wel een andere turbo opziten.
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Als ik het goed begrijp is het een versnellingsbak met kabel voor de teller.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

volgens mij zie ik ook idd een andere turbo, die aansluiting voor aan de turbo ziet er niet origineel uit ;-)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ik doe in iedergeval gewoon lekker de orignele subframe, draagarmen en de rest eronder.
Wil dat graag lekker origineel houden.

Ik heb verder nog niet gekeken naar het blok zelf enof de andere turbo, dat komt deze week wel ergens.
Ben igg benieuwd of hij ook daadwerkelijk dat vermogen haalt.
Ga het blokje toch eerst inspecteren kijken hoe hij aan de binnenkant is. :)
elroy
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: axel
Contacteer:

goed bezig! ben benieuwd hoe het blokje er aan toe is :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Goed bezig! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Kijk aan ...
Lekker bezig Rickert
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Vanavond weer even bezig geweest.. morgen komt de koppakking set met bouten binnen.
Kan de cilinderkop er ook op en dan het kettinkje en spanner nog en is hij zo goed als klaar..

Kunnen we hem volgende week in de auto hangen :bang:

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/37CA3053-92D0-475E-B1BD-A84FE2BB5577_zpswsakphjc.jpeg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/5BE8254C-AA0C-4197-86AC-EC5F158883B7_zpsnq83h00c.jpeg[/img]
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Vakantie is begonnen!

Na de vakantie ben ik overigs geen Automonteur meer. Ik heb mijn baan opgezegd en ik ga verder als buitendienst service monteur Heftrucks na mijn vakantie. Ik was toe aan een ander bedrijf en dit werd me aangeboden en leek mij wel wat :D

Afijn.. hoe kan je de vakantie beter beginnen met:

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/0F33A631-2C82-49B7-AFDE-B94226C0388B_zpsjixl0zgh.jpeg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/CCA436FA-B833-4D51-96B4-53BBF6268281_zpsqiw5kxze.jpeg[/img]

Verder zit ik nog met mijn uitlaatspruitstuk.. origineel? Spaghetti? In dan intapen met die hittebestendige band?
Of een origineel hitteschild ( want die zit ook over de turbo heen toch?) want de startmotor hangt er ook nog onder en die vind die warmte volgens mij ook niet lekker.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Het kan beide, maar met “standaard” vermogen ook standaard spruitstuk.
Intapen met hittebestendigband kan nooit kwast.

Suc6
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Plaats reactie