MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Even afstoffen...

Sinds de laatste update verhuisd naar de andere kant van het land (van Arnhem naar Vlaardingen) en 2x van baan gewisseld. Gelukkig ook onderdak weten te vinden voor de GTT in Vlaardingen, echter in een garagebox welke binnenkort gesloopt gaat worden. Afgelopen week gelukkig weer een nieuwe (nog grotere) garagebox weten te vinden waar de GTT momenteel is ondergebracht. Helaas zonder elektra, maar ach...hij staat mooi droog.

Oude box:
Afbeelding

Nieuwe box:
Afbeelding

De GTT is sinds de laatste update in dit topic nog een aantal keren goed gebruikt. Onder andere op de bank geweest, voor een 2e poging nadat er na de vorige keer 'maar' ~175pk uit kwam.

2016 :
(~175pk)
Afbeelding

Nu (in 2017), na montage Gr.A venturi + andere sproeierbezetting en terug naar het standaard uitlaatspruitstuk (en een beetje extra boost):
(~190pk)
Afbeelding

2018 staat ondertussen in het teken van wat updates. Vooral het gekloot met de carburateur ben ik spuugzat. Het loopt nu en het heeft een respectabel vermogen, maar het blijft verre van ideaal om een perfecte afstelling te vinden onder alle omstandigheden. Dus afgelopen jaar maar alvast geïnvesteerd in wat nieuws:
Afbeelding

Afbeelding

Doei carb...welkom injectie! Plan is om alles in 2018 (en het liefst z.s.m.) alles te verzamelen en op te bouwen, maar ga er geen exacte datum aanhangen.

Om het toekomstige extra vermogen tot stilstand te brengen (en het oog wil ook wat):
Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard volledig gereviseerd:
Afbeelding

En omdat ik er toevallig tegenaan liep via het forum, besloten de imitatie Devil einddemper te vervangen voor een K-Tec slash-cut. In mijn ogen dé einddemper voor een GTT:
Afbeelding

Ondanks alle leuke updates die eraan zitten te komen, ook een 'kleine tegenslag :X 'Mijn oude trouwe garagekrik heeft besloot afgelopen week te bezwijken onder de auto. Om de krik eronder vandaan te krijgen de auto met de standaard schaarkrik op moeten krikken. Echter, bezweek deze ook...exact op het moment dat ik de garagekrik onder de auto vandaan trok...Resultaat:
Afbeelding

Om te janken natuurlijk, vooal gezien de tijd en moeite het me destijds heeft gekost om deze set sideskirts bij elkaar te vinden die nagenoeg geen beschadigingen had. Gezien het toen al lastig was om een skirt in fatsoenlijke staat te vinden, denk ik dat ik nu maar meteen de huidige skirt gaan proberen te repararen. De uitgebroken stukken zijn aanwezig, dus als iemand nog tips heeft voor het werken met glasvezel/polyester (I)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Auw
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Jammer, maar gelukkig lag je er zelf niet onder Martijn (F)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Balen Martijn!

Vast hetzelfde gevoel als toen ik onlangs mijn BS tegen een rolkooi duwde... :@
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ai :-(
Maar het is te repareren en nét wat Rik zegt, gelukkig lag je er zelf niet onder!
Succes met het herstel! (Y)
En natuurlijk met het monteren van de updates!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Mooie updates (Y) alleen zou ik ff met Arco bellen ivm monteren van de brembo remklauwen ;-)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Gebruikte skirts zonder beschadigingen heb ik als het goed is nog liggen.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Balen van de schade zeg :-(
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Wel jammer Martijn, verder blijft het een fantastische verschijning.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Leuk om te zien dat je nog steeds lekker met de 5 bezig bent Martijn! Wel heel erg balen van de dorpelkap maar zo te zien is de dorpel zelf redelijk gespaard gebleven?

Mooie upgrades heb je ook weer op de plank liggen! Is dat een Michael Tierney aangepast spruitstuk? Ziet er bekend uit.... heb je ook al bedacht welk management je gaat gebruiken?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Gewoon EFIngition erop ;-)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Klote man.... Succes met fiksen.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

tutuur schreef:Leuk om te zien dat je nog steeds lekker met de 5 bezig bent Martijn! Wel heel erg balen van de dorpelkap maar zo te zien is de dorpel zelf redelijk gespaard gebleven?

Mooie upgrades heb je ook weer op de plank liggen! Is dat een Michael Tierney aangepast spruitstuk? Ziet er bekend uit.... heb je ook al bedacht welk management je gaat gebruiken?
Dat heb je goed gezien Tuur (Y) Was al langer op zoek naar de opties qua spruitstuk en toen kwam ik via TurboRenault.co.uk deze optie tegen. Dit was één van de laatste. Misschien niet de beste optie, maar wel meeste bang-for-buck om het zo maar te zeggen.
Joost van der Hammen schreef:Gewoon EFIngition erop ;-)
Is wel het plan ja (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ondertussen maar aan de gang gegaan met het opknappen van de skirt.

[img]https://imageshack.com/a/img922/3971/UYAOkQ.jpg[/img]

[img]https://imageshack.com/a/img922/4241/JhjRby.jpg[/img]

[img]https://imageshack.com/a/img924/6804/0aVgHU.jpg[/img]

[img]https://imageshack.com/a/img923/9418/x99IYy.jpg[/img]

[img]https://imageshack.com/a/img923/8453/HNiIJX.jpg[/img]

[img]https://imageshack.com/a/img924/8760/Ie9FFc.jpg[/img]

Moet nog verder afgeschuurd worden en in de spuitplamuur gezet worden. Alleen nog kijken wanneer ik het geheel weer in kleur laat spuiten :(
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
elroy
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: axel
Contacteer:

Dat wordt netjes gerepareerd!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

lekker bezig (Y)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Netjes!
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Dat doe je goed!! (Y)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Goed bezig. (Y)
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Wat klote :-( Gelukkig wordt het weer netjes gerepareerd!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wat voor gasklep is dat?
en diameter?

ik wil namelijk ook nog es zoiets maken?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Joost van der Hammen schreef:Mooie updates (Y) alleen zou ik ff met Arco bellen ivm monteren van de brembo remklauwen ;-)
Gewoon een Clio 2 RS phase 1 rembekrachtiger monteren. Problem solved.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

:bye:



Hij leeft nog hoor. Ondertussen op EFI en een redelijke gezonde 200pk op 1.4 bar.
Nog steeds continu in verbouwing....blijft een project. Zal binnenkort eens kijken waar je tegenwoordig nog foto's kan hosten :beer:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Hele nette gtt :worship:
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

MartijnG schreef: di 4 mei 2021 11:30 Hij leeft nog hoor. Ondertussen op EFI en een redelijke gezonde 200pk op 1.4 bar.
Nog steeds continu in verbouwing....blijft een project. Zal binnenkort eens kijken waar je tegenwoordig nog foto's kan hosten :beer:
Nice! Misschien dat je mij t.z.t. wilt helpen met foto's-als-attachment testen..?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Plaats reactie