PaulM's Clio II 1.6 16v Initiale Paris

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Leon Cozijn schreef:Geen geld exclusief onderdelen zeker?
Dat is €495 inclusief voor een nieuwe distributielijn, vandaar ook interessant.

Of nog goedkoper door clublid Henny uit Cuijk. Daar laat ik de mijne binnenkort ook doen.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Ben al paar weken bezig met het interieur van de clio. Heb met een scheeraparaatje het alcantara geschoren, vorige week zijn de nieuwe automatten binnengekomen en vandaag de Kamei armsteun. De laatste was nog wat gedoe, die krengen kosten in nederland 160 euro incl verzendkosten voor de clio (stoffe variant). Na wat zoeken heb ik een webshop gevonden in duitsland (Kamei is duits merk) die ze verkocht incl verzendkosten voor 110 euro. Heb die dus genomen, nog best prijzig maar scheelt weer hoop knaken. :D Donderdag geld overgemaakt en vanmiddag afgeleverd. Kan menig webshop puntje aan zuigen :beer:

Hier het resultaat (met cryphone fotos) met nieuwe matten en de armsteun:

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... f1a90d.jpg[/img]

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 02973b.jpg[/img]
rechter stoel staat iets verder naar achter bij deze foto.

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... c1cd65.jpg[/img]

ging opzich vrij makkelijk, schroefjes is wat piel werk maar zit wel stevig. Rijdt ook wel relax met armsteun :D

Dit was de webshop, op mail reageerde ze ook snel:

https://shop.afterbuy.de/MITTELARMLEHNE ... 2eb2bf82e/
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

28 Juni gaat de cliko weer voor de:

- APK
- Zomercheck / airco check
- remvloeistof vervangen

zelf ga ik nog luchtfilter en interieur filter doen. Moet voor de apk de koplamp sproeier van de xenon fatsoenlijk werken?

Heb nieuwe thuisliggen maar nog geen zin gehad om te monteren :P
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

PaulM schreef:28 Juni gaat de cliko weer voor de:

- APK
- Zomercheck / airco check
- remvloeistof vervangen

zelf ga ik nog luchtfilter en interieur filter doen. Moet voor de apk de koplamp sproeier van de xenon fatsoenlijk werken?

Heb nieuwe thuisliggen maar nog geen zin gehad om te monteren :P
sproeier en filters vanmiddag vervangen, bumper hoefde gelukkig niet helemaal eraf. :)

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 1d2f1a.jpg[/img]
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Mooi armsteuntje! Heb dezelfde (Y)

Lekker stevig en geen troep, en ook nog is te verstellen :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

vraagje mijn rechter xenon lamp is stuk van de clio (lamp zelf niet de behuizing), hoeveel knaken gaat een nieuwe xenon lamp kosten bij een renault dealer en wat zijn de alternatieven? de linker lamp werkt nog goed, zou wel graag in elke koplamp dezelfde lamp willen hebben.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dealer vraagt een aardige prijs. Ik meen 150,-.
Via Ebay heb je er twee voor dat geld. Philips D2S als ik het goed heb met kleurtemperatuur 4300K
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

heb er al 1 gevonden voor 50 euro zie ik, zal even verder zoeken :)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Heb je D2S lampen?

Linkje

:smoke: :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Lekker blauw :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Mooiste Xenonkleur, althans... dat vind ik :D

Lekker goedkoop aan kunnen komen, 4 lampjes besteld, kreeg ik 4 setjes :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Oh verrek, zie nu pas dat jij die aanbieder bent. :lol: (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

-jacco- schreef:Heb je D2S lampen?

Linkje

:smoke: :D
haha uuh nee :P
Clio1.5dCi
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 20:54

Hallo Paul,

Heb je een email gestuurd.

Groet Mark
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

iemand idee waar de benzine dampvat van de clio 2 ph2 1.6 in de voorbumper zit? is dat links of rechts? (kan kreng niet vinden in dialogys) en kan ik daar bij via de wielkappen of moet de bumper er (weer) af :)
Frank V.
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 16 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag, Nederland

Zit in t binnenscherm onder het rechter koplampunit, achter koplamp zit een stekker en leiding, rest hangt achter de wielkuip
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

xenon lampje is inmiddels vervangen, je kan er hoerig bij rechtsvoor, de slang van de airco loop er vlak langs en heb flink lopen vloeken op dat kreng :D, maar lampie doet het weer.

dampvat verhaal even aankijken, storingslampje is uit zichzelf weer uit gegaan (?)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

gister dampvat vervangen, stelde niet veel voor. Luchtaanvoer slang naar de motor was ook gescheurd, opnieuw bevestigd. Alles werkt nu goed aan de clio :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

[img]http://www.toolmania.nl/images/producti ... ler/ki.jpg[/img]

gister besteld, toch wel handig met de winterbanden wissel, autokrik is klote en sloopt de dorpel :) heb de winterbanden nog gecheckt, zit nog zo'n 4mm op. volgend jaar andere setje halen en deze in de verkoop?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

4 mm is echt het absoluut minimum wat je moet hebben aan profieldiepte met winterbanden... Misschien overwegen om ze nu al te vervangen. (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

verkopen na nog een winter zal niet veel uithalen. Die kun je dan gewoon weg gooien. En welk paasei gaat er nu gebruikte banden van een ander kopen waar 2-3mm opzit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

4 [mm] verkopen moet je al iemand hebben die niet weet dat 4 [mm] minimaal is, je kan ze ook gewoon de zomer door oprijden, als je er echt maximaal (gier) plezier van wilt hebben :p
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

op moment geen centen voor nieuw setje helaas, zal deze winter er nog mee karren. Daarna kijken voor nieuw setje :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

klein updatetje, clio rijd nog goed, niet zoveel aan gedaan, 1,5 week terug olie ververst en zomerbanden gemonteerd.

Nu geeft dat laatst een denk momentje, heb sinds kort een zoem vanuit de achterwielen te horen vanaf de 50km/u en hoger. Lijkt ietsje harder te klinken rond de 80 dan zwakt het iets af (of dat lijkt door meer herrie van het rijden) en gaat niet meer weg tot iig de 180 ;) (zondag even getest :P)

nu dacht ik aan cuppen van de achterband, heb de zomer voorbanden naar achter gelegd bij deze wissel of aan een wiellager. Iemand idee hoe je kan merken dat het de wiellager is of de band? aan de band zelf niks bijzonders te zien en had vorige zomer met de banden andersom (voor achter en achter voor) geen problemen. Met de winterwielen had ik geen last van de zoem.

km stand auto is nu 89000

verder plannen clio:

- kunstof van koplampen opnieuw opschuren
- keer kijken naar andere audio
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Klinkt als een wiellager. Opkrikken en een zwaai aangeven dan hoor je het meestal wel. Winterbanden maken sowieso al meer geluid dus misschien heb je het toen niet gemerkt.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Een wiel lager voel je vaak ook wel als je de wiel opkrikt. Die draait vaak heel makkelijk, met een trillinkje in combinatie met iets speling.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

gecupte banden voorop geeft altijd meer herrie dan achterop omdat het geluid naar je toe komt bij het rijden, dus het kan zomaar zijn dat je banden wat gecupt zijn en daardoor op de vooras meer herrie maken, zeker met sturen en remmen.

Maar een wiellager kan ook altijd nog... Als je hulp nodig hebt... ;)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

dank voor de tips (en hulp :) ) heren, ga zaterdag even neuzen wat het kan zijn.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

was idd de wiellager links achter :). kon het zelf niet goed bepalen dus bij garage laten checken. lager vervangen en geluid is weg. rechtsachter is vermoeden dat die ook kan gaan komen, maar dat is afwachten
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

vanmiddag 2 originele renault dakdragers kunnen bemachtigen voor de clio. best handig! :) alleen wel bij wegrijden uit de parkeerplek met de zwarte bumperlip voor tegen een biggenrug aan gezeten. Strip is aardig beschadigd (en klein stukje gespoten bumper :( ). iemand idee van prijs bumperlip origineel?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

prijs al opgevraagd bij dealer.

Zojuist apk gehad, goedgekeurd gelukkig. Alleen de mistlampen achter was wat mis mee. Wat ik begreep is dat de clio 2 mistlampen achter heeft, rechts en links. Alleen de rechter mistlamp deed het bij mij. Nu heb ik tijd terug zelf de trekhaak gemonteerd, en als die stekker ertussen zat deed de linker mistlamp het niet, met alleen de originele stekker werken ze wel allebei.

Iemand idee hoe het precies hoort te zitten met een trekhaak? Horen allebei de mistlampen te branden zonder een aanhanger en met aanhanger eraan horen de mistlampen dan uit? Of moet als je een trekhaak hebt alleen de linker lamp te branden (dus nu stekkers verkeerd om aangesloten) en via het palletje in de aanhanger stekker de mistlamp uitgaan als je een aanhanger hebt aangehangen?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

niemand? heb de aansluitingen gecontroleerd met de instructies van thule, zit aangesloten zoals het hoort (van de handleiding)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Thule al een mail gestuurd?
Heb je wel de kabelset voor het goed bouwjaar? Het mag volgens mij wel dat je mistlamp op de auto uitgaat als je er een aanhanger achter hebt, dan gaat daar t mistlicht aan, maar het is niet verplicht dacht ik. Het lijkt er in eerste instantie dus op dat je mistlamp rechts niet uitgeschakeld wordt...
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

het is voor de type 2 phase 2 vanaf 2001 (foto op boekje komt overeen). Punt is dat de mistlampen wel uit gaan als ik een stekker van aanhanger er in stop (dus het palletje indruk). Alleen normaal zonder bekabeling van de trekhaak branden er 2 mislampen achter (default auto), met de bekabeling van de trekhaak ertussen alleen rechts. Volgens de monteur moet dit links zijn. Misschien heb ik de UK uitvoering ofzo ;) zal thule eens mailen (Y)
mox
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 6 jan 2006 1:19

Je RS-spoiler ziet er erg fraai uit, daar zit ik ook aan te denken. Zoals je in mijn posting bij de buren kunt lezen heb ik begrepen dat er wel- en niet-overspuitbare uitvoeringen bestaan, met resp. het nummer 7700427352 en 7701410747. Was de jouwe ongelakt toen je 'm kreeg? Ik hoop er eentje te vinden die al de juiste kleur heeft, maar ik denk dat de kans daarop klein is.

Ik hoop dat je net als ik veel plezier hebt van je Initiale, ik heb exact dezelfde (ook 5-deurs en ook de kleur "Gris Hologramme") en ben er nog steeds helemaal gek mee. 11 jaar oud, destijds nieuw gekocht, inmiddels 165K op de teller. Afgelopen tijd heb ik er voor mijn doen erg veel zelf aan gesleuteld, want de jaren beginnen natuurlijk toch wel te tellen. Veerpootlagers, remschijven en -blokken, stabilisatorrubbers, fuseekogels, stuurkogels, spoorstangen, motorsteun, rechter aandrijfas, bobines, een wiellager achter...

Vroeger liet ik alles door mijn renaultdealer doen, maar die mag de laatste jaren alleen nog maar de APK en de distributieriem doen. Zo'n distributieriem leer ik ook nog wel een keer zelf te doen, gewapend met m'n Haynes-boek :)
2000 Clio 2 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 Clio 2 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 Clio 4 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Plaats reactie