Bozo's 182

Vertel hier alles over je project.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

ben ik gek als ik de HRC van bovenaf wil vervangen?

accu eruit en ECU opzij?

dan moet ik er toch bij kunnen?


of is via de wielkast beter?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Oops pics zijn een beetje groot......
en nu alleen links....
en gelukt....
Laatst gewijzigd door bozothenutter op wo 5 jun 2013 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

via boven lijkt me prima te doen.

Ik zie trouwens dat je met een rs2 inlaat spruitstuk rijd. Deze schijnt een leuke prestatie winst te geven. Heb je hem wel laten mappen daarna?
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

yup, grafiek staat eerder in de topic...169 aan de wielen en koppel zo plat als een pannekoek. :D

zag dat het grafiekje foetsie was.....staat er nu weer wel.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Je lijkt er idd goed bij te kunnen, misschien een domme vraag maar vervang je de HRC omdat hij aan vervanging toe is of omdat je ren druk mist ivm de Brembo schijven ?
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Niet zozeer remdruk, meer rem dosering.
Dosering lijkt nu meer pedaalbeweging afhankelijk te zijn.
Met de nieuwe hrc (zelfde maar als de R26/197/200) zou het beter moeten zijn.
En ik hou gewoon van klooien aan de auto. :grin:
Tiemen
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 10:58
Contacteer:

Gaaf Bakkie. Mooie upgrade ook die brembo's!
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Nog een vraagje...

weet iemand een goedkoop adresje voor de pennen van die bremboklauwen....begrijp dat ze het verwijderen nogal eens niet overleven
Laatst gewijzigd door bozothenutter op do 6 jun 2013 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiemen
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 10:58
Contacteer:

Ik heb ze van ebay. brakeparts ofzo
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

tnx, nog goeie/slechte ervaringen met imitatie?

ik zie ze van rond de 35 pond en 16 pond...neem aan dat de laatste imitatie is.
Tiemen
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 10:58
Contacteer:

ze roesten allemaal vast:P Ik heb die van 16 pond, hou ze goed vet en ze komen er weer makkelijk uit.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

as maandag eindelijk de HRC monteren en een veeel lager stoelframe


en vanochtend nog een mooide 'mod' gehad op m'n auto....44km/h te hard.... :-(
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dat wordt een dure foto dan...

Voor of na correctie, want als het 44 km/u te hard ná correctie is dan komt er een kruisje achter je naam en kun je de komende twee jaar rustig aan gaan doen.
Tenzij je graag fietst (0)

Het goedkoopste tarief voor 44 te hard (39 ná correctie) is op de snelweg en dat kost al 390,- :(
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

na correctie...was een motoragent......

ga nog wel de docs opvragen, als het geen geijkte motor was moet er een dubbele correctie af

Hmmm...dat wordt twee jaar lang cruisecontrol dan maar.....ga ik dan eindelijk meer dan 1:10 rijden?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

44 na correctie aii....

Op de snelweg dan? Of buiten bebouwde kom? Het gaat in ieder geval via de officier lopen en dat zijn dure jongens.

Inderdaad moet er een dubbele correctie vanaf, dus lekker alle documenten WOB'en. Succes ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Geeft de nieuwe hrc het gewenste effect?
Balen van de boete maar dat hoort er zo nu en dan eenmaal bij
Racing is the best way to convert money into noise
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

ga hem er maandag inzetten, zal ook wat pics maken en een howto schrijven......
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

ff een vraagje over je remmen..

Ik heb zelf de remklauwen van een Clio RS liggen, die dus ook groter zijn als mijn huidige (Clio 1.6). Hoe heb jij het afstandsverschil van je originele klauwen naar de bevestigingspunten van je nieuwe klauwen gecompenseerd?

en, aii hoge boete! Ik wil je niet laten schrikken ofzo, maar ik ben vorig jaar ook door een motoragent aan de kant gezet, dit was wel op een 80km/h weg, maar bij een snelheid (correctie er al af) van 42km/h te hard mocht ik het fijne bedrag van €480!!! bijdragen aan onze staatsschuld.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

nou de HRC is een fail.... :-(

de flens van de HRC van een 197 staat diagonaal, die van een 182 horizontaal en is kleiner. en de grote flens is net niet groot genoeg om nieuwe gaten te boren.
ook kwam ik er achter dat mijn originele HRC 2x M12x1 aansluitingen heeft ipv 1x M10 en 1x m12....beetje vreemd.

verder wel lekker aan de auto geprutst, de ori achterdempers en veren er weer opgezet vanwege een garantie kwestie, DS2500 in de voorklauwen.
en het lagere stoelframe gemonteerd.

ontzettende problemen gehad met het ontluchten, pas toen we druk op de HRC zetten EN pompten wou rechts achter ontluchten.

DS2500 even ingereden op een bouwterrein....beetje vreemde blikken gekregen, maar geheel volgens instructie optrekken en remmen tot je ze kan ruiken....laten afkoelen en een paar keer herhalen....remt nu als een tiet!

heeft ATE een site waar je op specs een HRC kan uitzoeken?...of is dit een droom?

kan je een HRC laten opboren?...dan zou ik de interne delen kunnen overzetten?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hoe groot is je huidige? en hoe groot is de nieuwe?

je zou er een 23.6mm hoofdremcilinder op kunnen zetten met 4 aansluiten en 2 afdoppen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Hmmmmm, dat zou bijna dezelfde winst geven.
Zou dit een probleem geven met esp enzo?
Uit welke wagen/type haar deze hrc?
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Laguna 1 zonder ABS dacht ik.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Gaat dat werken met abs en esp?
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

JDclio schreef:ff een vraagje over je remmen..

Ik heb zelf de remklauwen van een Clio RS liggen, die dus ook groter zijn als mijn huidige (Clio 1.6). Hoe heb jij het afstandsverschil van je originele klauwen naar de bevestigingspunten van je nieuwe klauwen gecompenseerd?
kan ik je helaas niet mee helpen.....ik heb een setje gekocht waar de brackets bij zaten.
gewoon monteren zonder blokken, en dan meten wat je nodig hebt?
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

zou geen probleem mogen zijn met ESP en ABS.

Wel zoals martijn zegt er dan 2 afsluiten en als je 2 aansluitingen hebt neem je er 1 vooraan en 1 achteraan de remcilinder, niet beide vooraan of achteraan.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

zojuist m'n eerste trackday geboekt, via een kennis

via ANR van 08:00 t/m 13:00 inclusief instructie op Zandvoort

27 juli
Laatst gewijzigd door bozothenutter op di 9 jul 2013 9:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

eerst een zeker niet je laatste want je zal meteen de volgende boeken denk ik.

Waar ga je rijden?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

als het goed is niet nee... :smile:

ben benieuwd hoe het is om dichter bij de limiet te rijden...zonder de kinderstoeltjes... :grin:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Heel verslavend! (Y)
Alvast heel veel plezier! :p

PS, kun je ook kiezen om een auto te huren?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Ja, kan ook.
Geen idee wat de kosten zijn.....
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik kon toen, bij de licentie-cursus, voor € 500,- extra een Ibiza/E36 huren.
Uiteraard niet gedaan, eigen auto is leuker/leerzamer, maar achteraf hadden we het wel moeten doen.

Het is het overwegen zeker waard. (Y)

Ik weet natuurlijk niet wat de exacte opzet van jouw dag is. Eigen auto beter leren kennen óf gewoon lekker knallen... :)

hier mijn verslagje
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

eerst maar eens de eigen auto leren kennen...

waarom zeg je hadden we wel moeten doen?....schade gereden?

voorbandjes zijn bijna op de slijtage markers (ong1mm erboven)

daarna eens zien of ik een extra setje velgen erbij neem.....
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Uiteraard heb je veel zelf in de hand... Ik blies mijn koppakking eruit (zie linkje naar verslag) en mijn kameraad vloog de vangrail in met zijn 911.

Van de 35 deelnemers reden er 3 met de eigen auto mee.

Er werden ook aardig wat BMW's & Seat's afgeschreven...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ligt het aangehouden tempo dan echt richting de limiet, of is het vooral overschatting van de deelnemers waardoor ze de boel in puin rijden?

Ik moet die licentie ook nog eens gaan halen, maar voor nu vind ik het nog wat te kostbaar. Hoe dan ook, circuitrijden is verslavend, of het nu tijdens een vrij rijden dag is, of werkgerelateerd. Gas dr'op en daarbij je verstand behouden geeft de meeste lol :)

Bedenk je ook zeker dat je niet zelf schade hoeft te rijden om schade te hebben. Al zal dat met zo'n georganiseerde dag wel meevallen.

*er waren vroeger van die HTS Circuitdagen dat je je best deed een achterbumper eraf te trekken. :D *
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Ik heb ook ingeschreven voor de circuittraining op Zandvoort op 27 juli. Is trouwens van Driving-Fun. Eerste 2 uur is instructie rijden met een instructeur en de laatste 2 uur is vrij rijden maar alleen voor de deelnemers van de training. Je kan het nooit uitsluiten natuurlijk maar ik denk dat het redelijk veilig is wat schade betreft.

Ik heb de training gekozen omdat ik nog nooit op Zandvoort gereden heb.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

@adsinx.....toch niet de hts autotechniek in apeldoorn.....heb ik ook nog een blauwe maandag op gezeten.

@Jonh gezellig, iemand uit dezelfde stad!
Plaats reactie