Williams fase 1 en fase 2 ombouwen/samenbouwen.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Marcello
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 19:34

Bij deze weer eens een nieuw topic over project nummer 5645045.

Ik had al een fase 2 Williams gekocht, maar die is zo onwijs verrot dat deze gestript ging worden,
en voor de onderdelen verkoop zou gaan.

Nu heb ik de carrosserie van de fase 1 overgenomen die op marktplaats stond. nummer 2927.
Wel compleet met al het plaatwerk ed wat er toen ook al opzat.

Nu wil ik, aangezien ik nog een complete Williams heb staan, deze samen gaan voegen, en weer
een Williams fase 1 rijdend houden.... En er weer een nieuw speeltje bij te hebben uiteraard.

Het zal door tijdgebrek niet heel erg snel gaan, maar ik zal foto's plaatsen van de vorderingen.

Nu zou ik graag van de kenners horen tegen welke problemen ik aan zal lopen.
Wat is er verschillend tussen de fase 1 en 2? en wat zijn de problemen die ik tegen ga komen met overbouwen.?

Hierbij nog de 2 tijdrovende projecten. (foto gejat, sorry)
[img]http://imageshack.com/a/img842/1981/c27x.jpg[/img]
[img]http://imageshack.com/a/img811/9862/9jwj.jpg[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

sierstrips, achterlichten, ruitenwisser, spiegels, verwarmingsknoppen, grill, stickers, plaatje,...
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Heb je de phase2 terug verkocht aan Auto Service Amersfoort?!

Succes met je project, hou ons op de hoogte! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Tom schreef:sierstrips, achterlichten, ruitenwisser, spiegels, verwarmingsknoppen, grill, stickers, plaatje,...
stoelen, vloerbedekking kofferruimte, gordelspanners, klokje, stuurbekrachtiging slangen, tank vulhals, enz.
Marcello
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 19:34

Ik heb de fase 1 gekocht met:

Dashboard incl plaatje met nummer, maar zonder klokken en meters.
Deuren, sierstrippen en spiegels.
Voorschermen, motorkap, bumper v en a, achterklep, grille.
Lampen voor en achter.
Verder zit al het glas erin.
Achteras.
Subframe.
Gele koni's rondom.
K-tec remmenkit voor.
En wat kleine spullen.

Wat mist is:

Motor en bak.
Kabelboom motor.
Interieur.
Draagarmen voor.
Aandrijfassen.
Fusee's.
Brandstofpomp.

En wat zou van bovenstaande niet uitwisselbaar zijn, en wat is er anders?
Bijvoorbeeld de kabelboom incl aansluitingen van motor, dash en verlichting.

Dus Tom,
Welke wisser bedoel jij? achter? die zit er niet op ivm strak gemaakte achterklep.
En wat is er anders aan de verwarmingsknoppen?

En Chris,
Ik heb de fase 2 gehouden, dat is de donor uiteindelijk van dit verhaal.
Ik wilde namelijk de motor/bak/onderstel ed in mn 5 gtt bouwen.
En dan de wielen en onderstel ook erbij plaatsen.

Dus ik had niet veel meer over van de williams, en toen kwam de fase1 Williams op mn pad. geluk
bij een verroest ongeluk zeg maar.
Dus gtt project gaat niet door, maar fase1 project van start.
Marcello
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 19:34

Tank incl vulhals zit er ook nog in.
Subframe met stuurhuis ook, incl slangen dacht ik.

Geert, zou je willen vertellen wat er anders is aan de dingen die je opnoemt?
En of dat pas te maken is.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Marcello schreef:IEn Chris,
Ik heb de fase 2 gehouden, dat is de donor uiteindelijk van dit verhaal.
Ik wilde namelijk de motor/bak/onderstel ed in mn 5 gtt bouwen.
En dan de wielen en onderstel ook erbij plaatsen.
En de koets dan?!

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr

Je hebt de motor dus gehouden, en de rest terug verkocht?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Marcello
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 19:34

Koets heb ik ook nog, alleen proberen te verkopen via
autoservice, heb ik nog goed contact mee namelijk.

Dus ik heb de hele auto nog, en die komt nu van pas.
Althans. Als er niet teveel verschillend is met de fase 1..
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Marcello schreef:Koets heb ik ook nog, alleen proberen te verkopen via
autoservice, heb ik nog goed contact mee namelijk.

Dus ik heb de hele auto nog, en die komt nu van pas.
Althans. Als er niet teveel verschillend is met de fase 1..
stoelen - binnenkant van de wangen hebben een ander patroon in de stof
vloerbedekking kofferruimte - fase1 heeft een andere kleur en dikke isolatie onder de vloermat.
gordelspanners - fase 1 heeft geen gordelspanners
klokje - zelfde als fase 1 16v, oranje wijzers
stuurbekrachtiging slangen - zelfde als 16v fase 2, lopen via een andere route.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Met andere woorden: je kunt alles zo overbouwen. Er zijn bijna alleen cosmetische verschillen
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Succes met het project (Y)
5 Alpine Turbo
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tutuur schreef:Met andere woorden: je kunt alles zo overbouwen. Er zijn bijna alleen cosmetische verschillen
Daar komt het inderdaad wel op neer. Alles is plug&play.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat was toch ook de essentie van de vraag :p
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Waar begin je aan :X Haha nee top dat deze nog op de weg komt ooit.
Klokje en kachel paneeltje heb ik nog wel liggen, kijk straks even voor je (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Marcello
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 19:34

Maar hoe zit het met de kabelboom van bijvoorbeeld de motor?
Bij die stekkers/relais in dat zwarte kastje voor de linker veerpoot,
past dat ook zo op elkaar?

En is de draadboom achter het dashboard gelijk, aansluitingen van de klokken ed.

Of gaat er ook nog draadboom geknutsel komen?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Volgens mij zit daar geen verschil in...er zijn geen andere items gemonteerd zodat de kabelboom anders is geworden.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

bij de 16v's zijn er wel verschillende kabelbomen door de fases heen. Ik weet niet of dit bij de williamsen ook zo is. Maar als het kan zou ik de motorkabel en dashboard kabelboom zoveel mogelijk bij elkaar houden.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Je hebt mijn oude Williams HJ-VT-09 gekocht, ik had al begrepen dat de gene aan wie ik 'm 4 jaar geleden verkocht heb 'm enorm verkracht heeft... :-(

Als je wat historie wil weten moet je me maar vragen, ik loop binnekort ook nog wel ff langs om 'm te bekijken (Y)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik zou als het even kan je donorauto nog vasthouden en anders zoveel mogelijk eraf halen. Zeker de volledige kabelboom, dan heb je je eigen blok met de volledige kabelboom. Hopelijk zit er geen startonderbreker op je ECU. Ik heb zelf toen ter tijd heel erg veel plezier gehad van de grote berg onderdelen toen ik mijn R19 ombouwde naar een megane blok. Er zijn vaak toch nog extra onderdelen nodig van je donor auto. Ik dacht overiges dat je bij auto's van voor 1996, je kenteken kan opsturen naar de RDW als zijnde gesloopt. Dan heb je ook niet de financiele lasten meer.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Is dit project nog bezig?
Ben 6 jaar eigenaar geweest van deze auto en was wel nieuwsgierig hoe die er nu bij zou staan.
Plaats reactie