Ik heb Willem-Jan bevrijd van z'n EBS, stond bij hem meer stil dan dat er in gereden werd
Afgelopen zaterdagmiddag opgehaald en fijn een flink stuk gereden.
Er mankeren wel wat kleine dingetjes aan maar dat mag de pret niet drukken, alles wat hoort te werken doet het ook.
De kleur is wel apart, volgens mijn collega "Honolulu blue"
Wat me opviel is dat de kachel niet echt warm werd (overigens ook al opgemerkt door willem-Jan bij de verkoop/proefrit) en de meter van de watertemperatuur komt niet echt omhoog. Vandaag in de pauze de thermostaat maar eens vervangen, klusje van wel dik 5 minuten
De oude thermostaat eens onder de kraan gedrukt, het water loopt er direct weer uit dus ik heb het sterke vermoeden dat deze niet goed dicht gaat en dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van het niet goed op temperatuur komen van de motor.
Thermostaat dan ook maar een enkele reis kliko gegeven, toedeledokie
Om vijf uur naar huis (uiteraard met het dak open) en dan denk ik dat de meter wel wat verder omhoog komt
Voor dagelijks gebruik is de auto toch echt wat te hard afgeveerd en te laag maar dat gaat ook opgelost worden met een paar weken (thanks Erik).
Gerard's EBS fase2
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Leuk man! Dat wordt dan een keer een EBS meeting!
Succes met dit project(je)!
Succes met dit project(je)!
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Gaaf! Succes ermee! Ik zal het volgen..
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Bedankt allen.
De temperatuur is nu goed.
Net gegeten en de garage weer in.
Het schakelen ging niet helemaal naar wens, de pook zat niet juist gemonteerd in de schakelstang.
Als je de 1e versnelling in wou schakelen dan stond de bak in de achteruit, niet wenselijk dus dat heb ik ook maar even gefixt.
Achteruit versnelling inschakelen, pook loshalen van de schakelstang, vergrendeling van de pook omhoogtrekken en de pook naar links duwen. Een snelbinder van de fiets om de pook en aan de deur zodat die naar links blijft, schakelstang en pook weer inelkaar, moer vast en klaar is kees (in dit geval Gerard )
Nu kan ik niet meer per abuis de achteruit inschakelen, rijdt toch wat relaxter
De ervaring van 20 jaar Vijf rijden en sleutelen komt me met dit soort klusjes goed van pas.
De temperatuur is nu goed.
Net gegeten en de garage weer in.
Het schakelen ging niet helemaal naar wens, de pook zat niet juist gemonteerd in de schakelstang.
Als je de 1e versnelling in wou schakelen dan stond de bak in de achteruit, niet wenselijk dus dat heb ik ook maar even gefixt.
Achteruit versnelling inschakelen, pook loshalen van de schakelstang, vergrendeling van de pook omhoogtrekken en de pook naar links duwen. Een snelbinder van de fiets om de pook en aan de deur zodat die naar links blijft, schakelstang en pook weer inelkaar, moer vast en klaar is kees (in dit geval Gerard )
Nu kan ik niet meer per abuis de achteruit inschakelen, rijdt toch wat relaxter
De ervaring van 20 jaar Vijf rijden en sleutelen komt me met dit soort klusjes goed van pas.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Jij hopt ook van meeting naar meeting he 19, ebs hahaWilleon de Zoete schreef:Leuk man! Dat wordt dan een keer een EBS meeting!
Succes met dit project(je)!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Fijn dat de EBS een goed nieuw huis heeft gekregen Natuurlijk blijf ik jouw project volgen
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
larsdijkstra schreef:Jij hopt ook van meeting naar meeting he 19, ebs hahaWilleon de Zoete schreef:Leuk man! Dat wordt dan een keer een EBS meeting!
Succes met dit project(je)!
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
vanavond Cor maar eens gebeld of die nog een rubber heeft voor aan de buitenzijde van het linker achterste zijruitje en bingo!
is de auto straks weer compleet.
is de auto straks weer compleet.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
carosserietje van een gewone vijf gescoord met een puntgave paravan, die ga ik er uit slijpen en bewaren voor de toekomstige restauratie.
ook zit er een roest en deukvrije motorkap op en een roestvrije achterklep, die ga ik dan ook maar mooi bewaren.
Er lagen ok nog 2 duplo koplampen in, aangezien de linker van de EBS erg slecht was (ook duplo) heb ik die maar gewissseld.
Straks weer fijn naar huis rijden met uiteraard het dak open
ook zit er een roest en deukvrije motorkap op en een roestvrije achterklep, die ga ik dan ook maar mooi bewaren.
Er lagen ok nog 2 duplo koplampen in, aangezien de linker van de EBS erg slecht was (ook duplo) heb ik die maar gewissseld.
Straks weer fijn naar huis rijden met uiteraard het dak open
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Gerard race GT schreef:carosserietje van een gewone vijf gescoord met een puntgave paravan, die ga ik er uit slijpen en bewaren voor de toekomstige restauratie.
ook zit er een roest en deukvrije motorkap op en een roestvrije achterklep, die ga ik dan ook maar mooi bewaren.
Er lagen ok nog 2 duplo koplampen in, aangezien de linker van de EBS erg slecht was (ook duplo) heb ik die maar gewissseld.
Straks weer fijn naar huis rijden met uiteraard het dak open
Wie bewaard heeft wat
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
gisteren de EBS laten keuren.
Er mankeren wel 2 dingen aan, de linker aandrijfashoes is lek, heb nog wwel een as liggen dus dat is zo gepiept.
Er zit een gat in de linker wielkast, helemaal onderin vlakbij het krikpunt, dit weekend maar eens fiksen en dan herkeuren.
ik kreeg wel de opmerking dat de auto wat slecht begint te worden, nou dat wist ik dus al
Ook heb ik deze week "loesje" verder gesloopt en de paravanplaat er uit geslepen voor de toekomstige restauratie van de EBS.
alle restanten op een een aanhanger gehesen, alle oud ijzer wat ik nog had liggen er bij en naar de oud ijzer boer gebracht, dik 600 kilo
Er mankeren wel 2 dingen aan, de linker aandrijfashoes is lek, heb nog wwel een as liggen dus dat is zo gepiept.
Er zit een gat in de linker wielkast, helemaal onderin vlakbij het krikpunt, dit weekend maar eens fiksen en dan herkeuren.
ik kreeg wel de opmerking dat de auto wat slecht begint te worden, nou dat wist ik dus al
Ook heb ik deze week "loesje" verder gesloopt en de paravanplaat er uit geslepen voor de toekomstige restauratie van de EBS.
alle restanten op een een aanhanger gehesen, alle oud ijzer wat ik nog had liggen er bij en naar de oud ijzer boer gebracht, dik 600 kilo
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Gisteravond begonnen om de roestschade te gaan herstellen in de linker wielkast.
Het roestige gedeelte blijkt een verstevigingsplaat te zijn die alleen op een EBS zit, niet meer leverbaar dus dat wordt zelf maken. Om het mezelf wat gemakkelijker te aken haal ik niet de hele plaat weg maar ga deze repareren door alleen de onderzijde te vervangen.
Ook komt er een nieuwe kriksteun op, gisteren ook besteld en nu wachten tot deze geleverd wordt.
De roest is waarschijnlijk onstaan omdat in het ronde gat geen rubber dop zit, water stroomt er dus prima in en kan nergens heen.
de schade in de wielkast
[img]https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 8027_n.jpg[/img]
voor het gemak het voorscherm er ook maar afgehaald, ook mooi te zien is de verstevigingsplaat bovenaan tegen de achterzijde van het binnenscherm (waar het plastic beschermstuk van de krik doorheen komt).
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0cfbba6df5[/img]
het slechte stuk ruim uitgesneden, als het gerepareerd is dan zie je er niks meer van.
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8990_n.jpg[/img]
Het roestige gedeelte blijkt een verstevigingsplaat te zijn die alleen op een EBS zit, niet meer leverbaar dus dat wordt zelf maken. Om het mezelf wat gemakkelijker te aken haal ik niet de hele plaat weg maar ga deze repareren door alleen de onderzijde te vervangen.
Ook komt er een nieuwe kriksteun op, gisteren ook besteld en nu wachten tot deze geleverd wordt.
De roest is waarschijnlijk onstaan omdat in het ronde gat geen rubber dop zit, water stroomt er dus prima in en kan nergens heen.
de schade in de wielkast
[img]https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 8027_n.jpg[/img]
voor het gemak het voorscherm er ook maar afgehaald, ook mooi te zien is de verstevigingsplaat bovenaan tegen de achterzijde van het binnenscherm (waar het plastic beschermstuk van de krik doorheen komt).
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0cfbba6df5[/img]
het slechte stuk ruim uitgesneden, als het gerepareerd is dan zie je er niks meer van.
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8990_n.jpg[/img]
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Goed bezig Mooi om te zien dat hij in goede handen is.
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
het laswerk is klaar, de aanfrijfas is vervangen en de auto is weer gekeurd.
Kan ik weer een tijdje vooruit.
Kan ik weer een tijdje vooruit.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Jeemig, heb ik dat ding al zo lang?
Door relationele perikelen weinig tijd gehad maar de auto is al gedeeltelijk gedemonteerd, vorige week de voorruit er uit gesneden.
hopelijk volgende week de auto andersom de garage in zodat de andere deur er ook uit kan en het motorblok.
Dit wordt een volledige restauratie, beter maar in 1 keer goed doen lijkt me
Door relationele perikelen weinig tijd gehad maar de auto is al gedeeltelijk gedemonteerd, vorige week de voorruit er uit gesneden.
hopelijk volgende week de auto andersom de garage in zodat de andere deur er ook uit kan en het motorblok.
Dit wordt een volledige restauratie, beter maar in 1 keer goed doen lijkt me
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!