R 5 GTT Oldskool heeft nieuwe eigenaar
zo weer schitterende vondst gedaan .
wa dan.
nog een set Pirelli velgen wuhuhuuuu.
ja nu 3 verschillende sets pirelli velgen allemaal 15 " uiteraard.
was op zoek naar banden en kreeg er de velgen bij
dit set is het .
[img]http://members.chello.nl/a.dokter6/auto ... 20(12).JPG[/img]
en zondag zitten de de wintervelgen er nog op helaas
wa dan.
nog een set Pirelli velgen wuhuhuuuu.
ja nu 3 verschillende sets pirelli velgen allemaal 15 " uiteraard.
was op zoek naar banden en kreeg er de velgen bij
dit set is het .
[img]http://members.chello.nl/a.dokter6/auto ... 20(12).JPG[/img]
en zondag zitten de de wintervelgen er nog op helaas
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Geen naafkapjes ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Gave velgen !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Apart spul!
Echt oldskool!
Echt oldskool!
tuurlijk welArco schreef:Geen naafkapjes ?
ben ook zeer blij dat ik ze heb gevonden de velgen .
deze set is uiterst zeldzaam ,dus leuk om te hebben
de rest vd verzameling kom je vaker tegen als je regelmatig op het internet rondsnuffelt .
nu nog 2 sets te gaan en dan heb ik wel ff genoeg velgen (denk ik)
[img]http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwM ... f/$_85.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ah.. Kleine dopjes dus ? Ik dacht grote zoals bij de andere Pirelli-set.
Deze kan je nog redelijk makkelijk wijzigen naar bv een renaultlogo.
Deze kan je nog redelijk makkelijk wijzigen naar bv een renaultlogo.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Mooie unieke velgen inderdaad !
zo gister na de meeting nog ff met een porsche carrera s4 gespeeld .
wat nadarhand bleek dat dat niet helemaal verstandig was geweest .
denk dat er een krukaslager ofzo uitligt nu .
of iets met de kleppen ofzo,wordt dus ff blokje eruit halen en.........................................
zal denk ik helaas in mei met de r11 naar frankrijk moeten afreisen .
want ff op straat dit fixen dat gaat em niet worden uiteraard.
maarja zal nog wel goedkomen ergens dit jaar .
wordt vervolgd.
wat nadarhand bleek dat dat niet helemaal verstandig was geweest .
denk dat er een krukaslager ofzo uitligt nu .
of iets met de kleppen ofzo,wordt dus ff blokje eruit halen en.........................................
zal denk ik helaas in mei met de r11 naar frankrijk moeten afreisen .
want ff op straat dit fixen dat gaat em niet worden uiteraard.
maarja zal nog wel goedkomen ergens dit jaar .
wordt vervolgd.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Hmm klote, succes met het herstellen.
Balen man! Snel fixen dat ding
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Balen Marcel Wel die Porsche kunnen treiteren?
hmm. drijfstang lager klinkt dan wel plausibel. Open trekken het blok, krukas of slijpen of vervangen. De aangetaste drijfstang als de lager heeft gedraait, kan je weg gooien. De zuiger en de bus kan je het makkelijkste samen vervangen uit een donor blok. Dat is de goedkoopste oplossing. Helemaal als je blok nog fris is. Een andere blok uit een lopende auto met geschiedenis is de aller simpelste en misschien nog voordeligere oplossing. Anders de oliepomp zou ik sowieso vervangen, alle pakkingen moet ook meteen. krukas checken en slijpen en andere lagers en 1 complete bus en zuiger uit een donor blok. Kop laten schoonmaken/minimaal vlakken zodat alle pakking resten weg zijn en dat je ook zeker weet dat de kop vlak is. totale kosten gauw zo'n 400 euro (olie en koelvloeistof nog geen rekening mee gehouden) Nieuwe zuiger en bus per set ca 100 euro ex drijfstang+montage drijfstang
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Auw! Balen Marcel!
Succes met het herstel!
Succes met het herstel!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Damn ... Daar wordt je niet vrolijk van nee ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ach komt wel weer goed hoor ,maar niet voor frankrijk .
heb voorlopig geen plek waar ik binnen kan sleutelen dus moet ik ff wachten tot volgende maand .
als je stationair loopt hoor je niks pas als je gas geeft hoor je iets wat klinkt zo als het geluid van men 2 injectors.
klinkt niet hard maar wel hoorbaar .
tja blokje heeft pas 20-35 k gedraaid denk na revisie set .
kan ook nie zomaar ff alles ombouwen , hier zitte lage comp zuigers in enz .
heb hier nog wel wa blokken liggen maarja wil het wel weer beter maken dan het nu is .
eerst de r11 voorzien van een nieuwe distr. dan kan ik daar in ieder geval mee naaar La Chatre .
de gtti komt daarna wel aan de beurt het is nie anders ..
en ja Arco heb em flink opgeduwd enkele keren arme porsche .
heb voorlopig geen plek waar ik binnen kan sleutelen dus moet ik ff wachten tot volgende maand .
als je stationair loopt hoor je niks pas als je gas geeft hoor je iets wat klinkt zo als het geluid van men 2 injectors.
klinkt niet hard maar wel hoorbaar .
tja blokje heeft pas 20-35 k gedraaid denk na revisie set .
kan ook nie zomaar ff alles ombouwen , hier zitte lage comp zuigers in enz .
heb hier nog wel wa blokken liggen maarja wil het wel weer beter maken dan het nu is .
eerst de r11 voorzien van een nieuwe distr. dan kan ik daar in ieder geval mee naaar La Chatre .
de gtti komt daarna wel aan de beurt het is nie anders ..
en ja Arco heb em flink opgeduwd enkele keren arme porsche .
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Niet te snel bang worden hé, meteen conclusie trekken dat de lagers eruit liggen vind ik wel erg rap Gewoon even op je gemak kleppendeksel eraf en klepspeling checken. Lekkage uitlaatspruitstuk misschien controleren, dat kan ook rare geluiden geven. Dan het carter eraf en eerst drijfstangkappen eraf.
Het kán meevallen natuurlijk. Zeg niet dat het zo is, maar je weet het nooit
Het kán meevallen natuurlijk. Zeg niet dat het zo is, maar je weet het nooit
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Klopt heb ik ook eens gehad (bij zo'n raceland ding)MartijnG schreef:Lekkage uitlaatspruitstuk misschien controleren, dat kan ook rare geluiden geven.
Het duurde een tijdje voor ik door had waar dat getik tijdens belasting vandaan kwam.
kleppen stellen ,nieuwe stoterstangen, weer stellen, bleek het gewoon een lek uitlaatspruitstuk te zijn....
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Ik ga met Martijn en Jasper mee , al diverse klanten gehad die met een dealer diagnose kwamen van lagers eruit ..
Bleek dan ook een simpel uitlaat lekje te zijn
Bleek dan ook een simpel uitlaat lekje te zijn
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
anders de carterpan er ff ondervandaan halen en kijken zo spannend is dat niet.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
ik ben helamaal niet bang om te zoeken kijken wat nu het probleem is .
het enige is dat ik niks wil sleutelen op straat .,en de garageplek is volgende maand weer beschikbaar .
dan begin ik uiteraard met de klepseling en daarna carter er onder uit mocht het nodig zijn ..
maar dit wordt dus volgende maand ergens .
dus helaas ga ik met de r11 naar la france
het enige is dat ik niks wil sleutelen op straat .,en de garageplek is volgende maand weer beschikbaar .
dan begin ik uiteraard met de klepseling en daarna carter er onder uit mocht het nodig zijn ..
maar dit wordt dus volgende maand ergens .
dus helaas ga ik met de r11 naar la france
nee idd, maar je kan wel een diagnose stellen, als een drijfstang lager zo stuk is dat de motor tikt, dan kun je dat wel zien-jo- schreef:dat zijn wel beunoplossingen heren, je kan nooit de krukas deftig meten in de auto.
te veel toeren kan ook resulteren in een kromme "pushrod" die lange stengel die de klep open duwt, die tikt natuurlijk ook als hij krom is. 2de hands ruim voorradig, en ook recht te tikken als het niet extreem is.
zo weer ff een update.
vorige week maandag de r11 groot onderhoud gegeven om toch mee te kunnen naar la france .
en op dinsdag toch maar ff de r5 gestart en rijdt weg ,sta eindje verder voor stoplicht en wat zie ik .
weinig olie druk dus ding aan de kant afgezet ff gewacht olie gepeild grrrrrrrrrrrr
nivo op min hmmmmm had em toch echt gecontroleerd voor de rit naar de meeting .
dus wa olie bijgevult volgetankt en naar de broer gereden die zou luisteren .
kom daar aan kap open luisteren ,das gek geen bijgeluiden meer ,zou er dan .............. hhmmm
op woendsag een halve dag vrij genomen om de p slots te voorzien van het nodige rubber .
daarna weer happy naar huis toe vlug de krik eronder om de gewone turbines te vervangen .
velg er af andere erop en dan tot de conclusie komen dat de velg vast op de remklauw zit .
dus de turbines er weer onder pfff jammer hoor ..
verder de r5 ingeladen en toch naar la france gereden .
nu 1600km verder niks te horen aan rare bijgeluiden en weer thuis
vandaag meteen 4 x10mm spacers besteld met bijbehorende bouten .
kan ik volgende week toch de p slots monteren
ook weer schade opgelopen in la france
4 deuken /krassen in het dak en 1 in de motorkap
erg fijn gedaan met een metalen klapperpistool wat tussen de kap en voorruit lag
volgende week de bestuurdersstoel ook weer ophalen is weer gerepareerd.
zo blijft men bezig met de oudere renaults
vorige week maandag de r11 groot onderhoud gegeven om toch mee te kunnen naar la france .
en op dinsdag toch maar ff de r5 gestart en rijdt weg ,sta eindje verder voor stoplicht en wat zie ik .
weinig olie druk dus ding aan de kant afgezet ff gewacht olie gepeild grrrrrrrrrrrr
nivo op min hmmmmm had em toch echt gecontroleerd voor de rit naar de meeting .
dus wa olie bijgevult volgetankt en naar de broer gereden die zou luisteren .
kom daar aan kap open luisteren ,das gek geen bijgeluiden meer ,zou er dan .............. hhmmm
op woendsag een halve dag vrij genomen om de p slots te voorzien van het nodige rubber .
daarna weer happy naar huis toe vlug de krik eronder om de gewone turbines te vervangen .
velg er af andere erop en dan tot de conclusie komen dat de velg vast op de remklauw zit .
dus de turbines er weer onder pfff jammer hoor ..
verder de r5 ingeladen en toch naar la france gereden .
nu 1600km verder niks te horen aan rare bijgeluiden en weer thuis
vandaag meteen 4 x10mm spacers besteld met bijbehorende bouten .
kan ik volgende week toch de p slots monteren
ook weer schade opgelopen in la france
4 deuken /krassen in het dak en 1 in de motorkap
erg fijn gedaan met een metalen klapperpistool wat tussen de kap en voorruit lag
volgende week de bestuurdersstoel ook weer ophalen is weer gerepareerd.
zo blijft men bezig met de oudere renaults
Het is een mooi land, jammer dat er Fransen wonen!
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Fijn dat dit de oplossing was Marcel. Ik ben erg benieuwd naar de P-slots
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Lekker dan die schade ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ik ook erg benieuwd of het staat.Willem-Jan schreef:Fijn dat dit de oplossing was Marcel. Ik ben erg benieuwd naar de P-slots
anders komen de monte carlos eronder met een schroefsetje uiteraard .
tja en de vandaalschade erg jammer weer maar het is zo helaas komt ook wel weer goed .