Tuur's JS Clio R450T
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Ik sluit me aan bij Nico
goed hoor Tuur!
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
5 Alpine Turbo
Waarom zou hij het niet goed doen in hairpins?BLJ schreef:Je bedoelt schaatsen?Arno S. schreef:t*ring dat moet lekker lopen
Nee serieus, mooi werk zit er in deze motor. Ik vraag me alleen af hoe dit rijdt in hairpins of met regen.
En wat betreft regen, tsja dan heb je natuurlijk meer last van wheelspin, maar moet zeggen dat de ps4's op dat front echt uitstekend hun werk doen!
Dat is inderdaad een groot vraagteken, maar ik denk dat het heel lang goed kan gaan....WDV46 schreef:keurige cijfers!! Ben benieuwd hoelang het heel blijft haha.
Hoeveel meer druk dan 1,6 bar kan die turbo nog leveren?
De turbo, poe die kan wel over de 2 bar als ik wil..... in principe zou hij ruim 500pk moeten kunnen voeden, maar dat is uiteraard ook afhankelijk van de rest van de setup!
Huidig vermogen ten opzichte van een gemapte Clio R27
[img]https://farm5.staticflickr.com/4437/369 ... 65fa_c.jpg[/img]
[img]https://farm5.staticflickr.com/4437/369 ... 65fa_c.jpg[/img]
mega!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Klein video'tje om te laten zien hoe goed een Clio dit vermogen kan hebben:
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Tja lijkt op 225 pk ...
Stond de bank gunstig ...?
Stond de bank gunstig ...?
Heel gunstig
Toch wel ff wat anders dan die ouwe peren kist van jou he...... Ik weet me van de 9 nog te herinneren wat jij beschrijft, wheelspin in de 5e versnelling op nat wegdek
Toch wel ff wat anders dan die ouwe peren kist van jou he...... Ik weet me van de 9 nog te herinneren wat jij beschrijft, wheelspin in de 5e versnelling op nat wegdek
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ouwe zooi.....
Toch zou ik nie anders willen..
Toch zou ik nie anders willen..
De beleving is wel heel anders, dit is toch allemaal een stuk geciviliseerder. Alhoewel dat de pret niet mag drukken!
Vanavond ook al gespot zag ik op FB
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Heerlijk
Verklaar je nader? Doesn't make sense
Hoog in toeren hoor je mijn inziens de motor meer atmosferische toeren maken dan dat hij nog op boost loopt, je draait 6500-7000rpm met dat ding, het is geen V-tech waar het even leven daar pas beginttutuur schreef:Verklaar je nader? Doesn't make sense
Meer boost onderin is dus makkelijker naar 5500rpm en schalel je weer over, moet je dan echt een keer toeren maken dan heb je bovenin bruikbare boost. Het is een Turbo motor hè, (die vindt toeren alleen leuk als hij flinke boost heeft op dat gebied).
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Super vet tuur! Wat een beest.. Gaat op het filmpje al hard, laat staan als je erin zit
Heb je die turbo gezien? Ik denk dat die boost wel goed zitHet is een Turbo motor hè, (die vindt toeren alleen leuk als hij flinke boost heeft op dat gebied)
Heb je de grafiek gezien die ik 15 September gepost heb? Het ding trekt als een idioot door naar de 7000tpm, dus waarom ik bij de 5500 zou moeten schakelen is me een raadsel. Tis geen standaard megane die na de 5500 keihard inkakt!Thies schreef:Meer boost onderin is dus makkelijker naar 5500rpm en schalel je weer over, moet je dan echt een keer toeren maken dan heb je bovenin bruikbare boost. Het is een Turbo motor hè, (die vindt toeren alleen leuk als hij flinke boost heeft op dat gebied).tutuur schreef:Verklaar je nader? Doesn't make sense
Filmpjes doen echt afbreuk aan de realiteit, de beleving is echt zo anders wanneer je er in zit!Niels V Dijk schreef:Super vet tuur! Wat een beest.. Gaat op het filmpje al hard, laat staan als je erin zit
tutuur schreef:Heb je de grafiek gezien die ik 15 September gepost heb? Het ding trekt als een idioot door naar de 7000tpm, dus waarom ik bij de 5500 zou moeten schakelen is me een raadsel. Tis geen standaard megane die na de 5500 keihard inkakt!Thies schreef:Meer boost onderin is dus makkelijker naar 5500rpm en schalel je weer over, moet je dan echt een keer toeren maken dan heb je bovenin bruikbare boost. Het is een Turbo motor hè, (die vindt toeren alleen leuk als hij flinke boost heeft op dat gebied).tutuur schreef:Verklaar je nader? Doesn't make sense
Tuurlijk, ziet er goed uit maar is het een blueprint ? Nee, je zit toch ergens aan het eind van de omwentelingen ? Als je met lagere boost rijdt zoals je zelf al zegt gaat je blok wat "losjes" voelen bij hogere toeren dus wil je schakelen bij lagere toeren en daar dus nog sneller zijn dan je nu bent bij de hogere toeren.
Ik zeg niet dat het een slechte setup is, ik zou gewoon iets meer druk voor iets meer feeling bij hogere toeren willen ALS het moet.
Boosten die handel, maar hou het heel inderdaad
Ik heb met een 400PK setup gereden dus weet waar ik het over heb
Kerel, het lijkt net of ik turks aan het lezen ben Ik heb echt geen flauw idee waar je heen wilt.....
Ik draai 1,6bar op een standaard onderblok. 480nm bij 4000tpm met een voorwielaandrijver. Wat denk je dat er gebeurd als ik nog meer boost ga draaien? En je argument om minder toeren te draaien snap ik helemaal niks van!
Ik draai 1,6bar op een standaard onderblok. 480nm bij 4000tpm met een voorwielaandrijver. Wat denk je dat er gebeurd als ik nog meer boost ga draaien? En je argument om minder toeren te draaien snap ik helemaal niks van!
Ik was in de veronderstelling dat je nog steeds 0.7 deedtutuur schreef:Kerel, het lijkt net of ik turks aan het lezen ben Ik heb echt geen flauw idee waar je heen wilt.....
Ik draai 1,6bar op een standaard onderblok. 480nm bij 4000tpm met een voorwielaandrijver. Wat denk je dat er gebeurd als ik nog meer boost ga draaien? En je argument om minder toeren te draaien snap ik helemaal niks van!
Verder is het niet zo lastig wat ik zeg hoor, PK's creëren is opzich niet zo lastig, overall drivabillity met veel vermogen wel... daar doel ik op
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat laatste heeft Arthur heel goed voor elkaar als je de grafiek zo bekijkt, vermogen loopt mooi lineair op