Gaatze's R9 Turbo

Vertel hier alles over je project.
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

1. Als de druk op de leiding groter is dan de tegendruk van de vlotter loopt de vlotterkamer over. Daarom hebben sommige carburateur systemen een retourleiding. Bij de GT Turbo wordt dat geregeld door dat kastje, want ik denk dat je de brandstofdrukregelaar bedoeld. Als de turbodruk omhoog gaat, gaat de retourleiding verder dicht.

2. Je kan ook even naar je accelaratiepomp in je carb kijken, daar zit een buisje dat wel 's verstopt zit.

3. Dat is erg afhankelijk van de grootte van de turbo, of deze nog 100% is en of de afstelling van de overige zaken als carb en ontsteking goed zijn. Uiteindelijk gaat de turbo draaien door je uitlaatgas, die eerst door de motor geproduceerd moet worden. Normaal (standaard) lijkt me dat bij 3000 toeren je vol boost zou moeten hebben (bij vol gas).

4. Ik meen het wel eens eerder gezien te hebben op een clubmeeting bij een R11 fase 1.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

de carburateur liep over? dat is wel een teken van te hoge benzine druk denk ik. Dat had mark ook met zijn te toen zijn benzine druk regelaar stuk was.

En inhouden bij gasgeven kan ook verzuipen zijn hoor, dat de acceleratie sproeier te veel extra geeft en als de mengsel beter, door meer inlaat druk word de auto ook beter aan he gas gaat hangen. Dat heb ik zelf ook wel gehad, en heb er wat mee geprutst aan de co schroef. Daar werd het iets beter van (F)

en de turbo druk kan in de originele setup geleidelijk worden opgebouwd, bij de cup aansluiting word de druk opgebouwd zo snel als de turbo kan. ;-)

en ik denk dat jou "lobster" ooit in het verleden stuk is geweest. Origineel is met 3 boutjes... Maar dit kan geen kwaad, en zo te zien is die ook anders als een GT, dus als je een originele zoekt zou je misschien aan een R11 kunnen denken (Y)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Lobster is origineel, zo zat het bij een fase 1.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Abel schreef:en de turbo druk kan in de originele setup geleidelijk worden opgebouwd, bij de cup aansluiting word de druk opgebouwd zo snel als de turbo kan. ;-)
Had je al gezien dat deze al op het cup-circuit draait?

Het originele systeem had inderdaad dat je bij hoge toeren wat meer druk krijgt om de tegendruk van de (te kleine) downpipe te overwinnen.
Ik had dit ook wel met de oude turbo en originele downpipe dat de druk niet echt stabiel was op cup-aansturing, kan ook wel gewoon aan de turbo liggen of een oude wastegate actuator.

Gewoon een dikkere downpipe en iets grotere turbo nemen ;-)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nu je het zegt idd, maar wat dacht je van de aansturing van de actuator? moet die niet een verdieping hoger?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Uit mn hoofd was het cupcircuit altijd genomen onder de gasklep, omdat je op deze manier de toenemende weerstand over de gasklep compenseert... en daardoor zal ie bij hogere toeren ook wel wat meer oplopen.
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Helaas net voor de RTC BW afgelopen zondag brak ik het oogje van de actuator van de turbo af. De 9 heeft zijn behendigheid dus helaas niet kunnen tonen, alhoewel ik zelf ook nogal druk was de hele dag met starten en timen :p

Via Ido een andere actuator met een intact oogje gemonteerd, (Bedankt! (Y) )

Brak ik tijdens de proefrit de koppelingskabel en al uitrollend in de vrij begint het naar benzine te meuren onder te motorkap, blijkt dat de brandstofleiding naar de carburateur ook nog lek is. Hoop dat dit mijn portie Renaullende weer is voor dit jaar.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

500 euro...
Ben je van alle problemen inclu de 9 af ... :smile:
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Oh. ik dacht sponsorgeld
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Je bent niet wijs....hahaha
Ik kan zelf ook nog wel een sponsor derbij hebben.


Misschien toch maar weer in t bestuur
Plaats reactie