Gaatze's R9 Turbo
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Dat klinkt lekkerrrr!
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Super!
5 Alpine Turbo
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Ook deze gaat toch maar wat naar beneden. Vandaag achter al 4 cm lager gelegd.
Wil verder graag de digitale tellerbak vervangen door een GT turbo tellerbak. Heeft iemand er eentje liggen? Of een foto van de achterzijde? Ben benieuwd of ik dezelfde stekkers kan gebruiken. Zijn beide iig elektronische km tellers.
Wil verder graag de digitale tellerbak vervangen door een GT turbo tellerbak. Heeft iemand er eentje liggen? Of een foto van de achterzijde? Ben benieuwd of ik dezelfde stekkers kan gebruiken. Zijn beide iig elektronische km tellers.
Heb hier nog 2 turbo tellerbakken van een 11 Turbo liggen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Aandrijfassen liggen er inmiddels uit, nu de startmotor nog. Vooralsnog zonder succes, wat een k*t plek zeg.
Open luchtfilter zit nu recht op de turbo gemonteerd, wil hier een stukje slang tussen zetten. Heeft iemand toevallig wat liggen?
Open luchtfilter zit nu recht op de turbo gemonteerd, wil hier een stukje slang tussen zetten. Heeft iemand toevallig wat liggen?
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
GTT terllerbak gaat niet zomaar passen, de afwerking is anders. Je hebt echt een 11T tellerbak nodig.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Pastte in mijn 9 anders als gegoten
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Is mij al een 11T tellerbak aangeboden. Nu alleen nog even kijken of deze niet al teveel verschilt met de Electronic tellerbak qua aansluitingen. Zitten namelijk geen stekkers bij de 11T tellerbak
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Klopt, maar in deze 9 zit een compleet 11 dashboard ingebouwdtutuur schreef:Pastte in mijn 9 anders als gegoten
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Sorry, heb niet alles gelezen
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
Stekkers zijn anders , passen niet .Gaatze schreef:Ook deze gaat toch maar wat naar beneden. Vandaag achter al 4 cm lager gelegd.
Wil verder graag de digitale tellerbak vervangen door een GT turbo tellerbak. Heeft iemand er eentje liggen? Of een foto van de achterzijde? Ben benieuwd of ik dezelfde stekkers kan gebruiken. Zijn beide iig elektronische km tellers.
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
Klopt , maar als je alleen het plastic deel met glas wisselt van bijvoorbeeld een 11 gtx , tse , TXE niet electronic met de 5 gt turbo paneel , dan past het wel. Het verschil zit in het glazen deel.Bas schreef:GTT terllerbak gaat niet zomaar passen, de afwerking is anders. Je hebt echt een 11T tellerbak nodig.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar zonder geslaagd resultaat. Al had ik wel 't idee dat het zou moeten kunnenJasper11turbo schreef:Klopt , maar als je alleen het plastic deel met glas wisselt van bijvoorbeeld een 11 gtx , tse , TXE niet electronic met de 5 gt turbo paneel , dan past het wel. Het verschil zit in het glazen deel.Bas schreef:GTT terllerbak gaat niet zomaar passen, de afwerking is anders. Je hebt echt een 11T tellerbak nodig.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Nou inderdaad, lijkt er in de verste verte niet op. Dan maar proberen om deze digitale tellers weer aan de gang te helpen. Snelheid doet het maar heel af en toe, maar als die het doet dan ook meteen helemaal prima. Moet dus in de opnemer zitten in de bak of een verrotte elco/condensator in de digitale teller. Iemand een idee? Gaan die opnemers vaak stuk? en op deze manier?
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
Jeager versus veglia . Daar kan verschil in zitten . In de tijd dat ik dit aan de hand haalde (1991 - 1997) waren ze er ook in grote aantallen te vinden op de sloop . Ik heb ze ook destijds vaak omgebouwd omdat ik het leuk vond in een gtx . Rode tellers en zo .Bas schreef:Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar zonder geslaagd resultaat. Al had ik wel 't idee dat het zou moeten kunnenJasper11turbo schreef:Klopt , maar als je alleen het plastic deel met glas wisselt van bijvoorbeeld een 11 gtx , tse , TXE niet electronic met de 5 gt turbo paneel , dan past het wel. Het verschil zit in het glazen deel.Bas schreef:GTT terllerbak gaat niet zomaar passen, de afwerking is anders. Je hebt echt een 11T tellerbak nodig.
Als het mij toen lukte, lukt het iedereen !
Overigens kon je in iedere automaat of gtl r 11 een gtx paneel met toerenteller planten en alles werkte omdat de bedrading voorzien was
.. vroeger
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
Het probleem 'kan' ook in het tellerblok naast het digitale paneel zitten. Lees 'meestal' was dat wel de oorzaak.Gaatze schreef:Nou inderdaad, lijkt er in de verste verte niet op. Dan maar proberen om deze digitale tellers weer aan de gang te helpen. Snelheid doet het maar heel af en toe, maar als die het doet dan ook meteen helemaal prima. Moet dus in de opnemer zitten in de bak of een verrotte elco/condensator in de digitale teller. Iemand een idee? Gaan die opnemers vaak stuk? en op deze manier?
Qua bouwjaar zit daar verschil in .... en qua type..
Omdat jouw auto niet bepaald orgineel meer is, vind je achterop het blok een datum . Bijvoorbeeld 84 met een puntje bij de maand in het rondje. Daarnaast is het handig te weten of je een TSE of een TXE electronic paneel heb. Je weet neem ik aan het verschil ?
Let wel, ik heb na 1997 niet meer een electronic in handen gehad en auto,s worden ouder mer weer andere lees nieuwe zwakke plekken zoals inderdaad condensatoren die gaan lekken..
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Bedankt Jasper, heb eerlijk gezegd geen idee wat de verschillen zijn tussen TSE en TXE. Wel een gare stekkerverbinding gevonden vanuit de snelheid sensor naar het kastje waar jij het over hebt, zal deze dus sowieso doorverbinden en kijken wat hij doet. Kon geen datum op het kastje vinden, wel op het tellerpaneel, November 1982.
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
November 1982 is werkelijk een van de aller aller eerste, geen goed nieuws want de eerste waren best zwak.. verschil TSE TXE is de verbruiksmeterfunctie die wel of niet aanwezig is . . Een TXE heeft een verbruiksmeterfunctie.
Mocht het een probleem intern zijn, neem contact op want ik heb diverse electronic delen .
Mocht het een probleem intern zijn, neem contact op want ik heb diverse electronic delen .
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
De Negen heeft zijn nodige winterliefde weer gekregen.
- Paar cm's gezakt (FK schroefset voor van de zilveren GTL)
- Nieuwe Valeo startmotor
- Nieuwe aandrijfas links en rechts
- Nieuw inlaattraject
- Nieuw luchtfilter
- Nieuwe vacuumslangen
- Nieuw carterontluchting filter
Twijfel een beetje over deze dumpvalve, hoort ie bij constant toerental en stationair (zonder belasting) gewoon helemaal open te staan? Jammer dat ik niet onder de kap kan kijken tijdens het rijden.
[img]http://i64.tinypic.com/14u8hep.jpg[/img]
[img]http://i63.tinypic.com/2gwyp2w.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/2hmga40.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/2uhwplc.jpg[/img]
[img]http://i65.tinypic.com/2u63g4o.jpg[/img]
- Paar cm's gezakt (FK schroefset voor van de zilveren GTL)
- Nieuwe Valeo startmotor
- Nieuwe aandrijfas links en rechts
- Nieuw inlaattraject
- Nieuw luchtfilter
- Nieuwe vacuumslangen
- Nieuw carterontluchting filter
Twijfel een beetje over deze dumpvalve, hoort ie bij constant toerental en stationair (zonder belasting) gewoon helemaal open te staan? Jammer dat ik niet onder de kap kan kijken tijdens het rijden.
[img]http://i64.tinypic.com/14u8hep.jpg[/img]
[img]http://i63.tinypic.com/2gwyp2w.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/2hmga40.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/2uhwplc.jpg[/img]
[img]http://i65.tinypic.com/2u63g4o.jpg[/img]
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Ben ook binnen bezig
- Electronic kilometer teller doet het weer, bleek dus toch die gare stekker te zijn
- Na schoonmaken stekkerverbindingen van de hele Electronic bende geeft ie ineens veel meer meldingen, ''Bonnet stil open, handbrake still on, left rear door open" etc
- Nieuwe mattenset
- HP Raid Nightflight boostmeter
- Schakelpatroon transfer weer terug op de pook (GTT pookknop)
Zal morgen wat fotos posten
- Electronic kilometer teller doet het weer, bleek dus toch die gare stekker te zijn
- Na schoonmaken stekkerverbindingen van de hele Electronic bende geeft ie ineens veel meer meldingen, ''Bonnet stil open, handbrake still on, left rear door open" etc
- Nieuwe mattenset
- HP Raid Nightflight boostmeter
- Schakelpatroon transfer weer terug op de pook (GTT pookknop)
Zal morgen wat fotos posten
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
Goed bezig ! Fijn dat het weer werkende isGaatze schreef:Ben ook binnen bezig
- Electronic kilometer teller doet het weer, bleek dus toch die gare stekker te zijn
- Na schoonmaken stekkerverbindingen van de hele Electronic bende geeft ie ineens veel meer meldingen, ''Bonnet stil open, handbrake still on, left rear door open" etc
- Nieuwe mattenset
- HP Raid Nightflight boostmeter
- Schakelpatroon transfer weer terug op de pook (GTT pookknop)
Zal morgen wat fotos posten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wat een hoop mogelijkheden zeg, onder de kap Toch jammer dat zo'n C1J zo verschrikkelijk lelijk is in een motorruimte...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
is org renault 11 turbo phase 1okido schreef:Wel creatief die luchtkoeling op de carburateur.
- NicoK
- Bestuurslid
- Berichten: 546
- Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
- Car: Megane RS175/Clio1.2
- Locatie: Echt
[img]https://c3.staticflickr.com/9/8033/29478106250_5ce1ef675c_c.jpg[/img]IMG_20160918_141352240_HDR by Nico Katsburg, on Flickr
Zeker weten dat ie lager moest Gaatze? Staat wel dik daar niet van.
Zeker weten dat ie lager moest Gaatze? Staat wel dik daar niet van.
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 23:02
Ik zie het aan je onderschrift GeertTha Duke schreef:Goed bezig Gaatze , ik mis hem nog steeds.
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Even een paar technische vragen waar ik graag wat meer achtergrond over zou willen. Heb zoals eerder in dit topic te zien was alle turbo/inlaat slangen vervangen en dat bracht een paar problemen met zich mee.
1. Carburateur liep over bovenin bij het deksel, heb de pakking vervangen en lek is dicht, vervolgens lekte hij bij de benzine toevoer slang, deze ook vervangen en systeem is weer lekvrij, maar hoort de brandstof pomp niet te stoppen als het vlotterbakje vol zit? Maw bij genoeg tegendruk stopt de pomp? En dat kastje waar de benzine toevoer doorheen loopt, waar is dat voor?
2. Bij vol gas houd de auto even in om vervolgens weer door te trekken. Dit moet iets met het mengsel zijn, wat nu anders kan zijn omdat de oude turboslangen lekten. Heb dus het idee dat hij iets te schraal staat afgesteld. Is dit makkelijk zelf te regelen op de carburateur? Luchtschroef oid? Heb wel ervaring met 2 takt carburateurs maar nog nooit een auto afgesteld.
3. Bij volgas heb ik meteen 0,6 a 0,7 bar laaddruk (boven de gasklep) Pas bij hogere toeren (>4500 rpm) loopt de druk op naar 0,8 a 0,9 bar. Lijkt mij dat hij meteen 0,9 bar moet geven bij vollast of is dit normaal?
Heb wel wat ideen over een en ander maar wil graag wat input van de specialisten horen
1. Carburateur liep over bovenin bij het deksel, heb de pakking vervangen en lek is dicht, vervolgens lekte hij bij de benzine toevoer slang, deze ook vervangen en systeem is weer lekvrij, maar hoort de brandstof pomp niet te stoppen als het vlotterbakje vol zit? Maw bij genoeg tegendruk stopt de pomp? En dat kastje waar de benzine toevoer doorheen loopt, waar is dat voor?
2. Bij vol gas houd de auto even in om vervolgens weer door te trekken. Dit moet iets met het mengsel zijn, wat nu anders kan zijn omdat de oude turboslangen lekten. Heb dus het idee dat hij iets te schraal staat afgesteld. Is dit makkelijk zelf te regelen op de carburateur? Luchtschroef oid? Heb wel ervaring met 2 takt carburateurs maar nog nooit een auto afgesteld.
3. Bij volgas heb ik meteen 0,6 a 0,7 bar laaddruk (boven de gasklep) Pas bij hogere toeren (>4500 rpm) loopt de druk op naar 0,8 a 0,9 bar. Lijkt mij dat hij meteen 0,9 bar moet geven bij vollast of is dit normaal?
Heb wel wat ideen over een en ander maar wil graag wat input van de specialisten horen
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Even een paar technische vragen waar ik graag wat meer achtergrond over zou willen. Heb zoals eerder in dit topic te zien was alle turbo/inlaat slangen vervangen en dat bracht een paar problemen met zich mee.
1. Carburateur liep over bovenin bij het deksel, heb de pakking vervangen en lek is dicht, vervolgens lekte hij bij de benzine toevoer slang, deze ook vervangen en systeem is weer lekvrij, maar hoort de brandstof pomp niet te stoppen als het vlotterbakje vol zit? Maw bij genoeg tegendruk stopt de pomp? En dat kastje waar de benzine toevoer doorheen loopt, waar is dat voor?
2. Bij vol gas houd de auto even in om vervolgens weer door te trekken. Dit moet iets met het mengsel zijn, wat nu anders kan zijn omdat de oude turboslangen lekten. Heb dus het idee dat hij iets te schraal staat afgesteld. Is dit makkelijk zelf te regelen op de carburateur? Luchtschroef oid? Heb wel ervaring met 2 takt carburateurs maar nog nooit een auto afgesteld.
3. Bij volgas heb ik meteen 0,6 a 0,7 bar laaddruk (boven de gasklep) Pas bij hogere toeren (>4500 rpm) loopt de druk op naar 0,8 a 0,9 bar. Lijkt mij dat hij meteen 0,9 bar moet geven bij vollast of is dit normaal?
4. Mijn 'lobster' (inlaatbocht op de carb.) zit vast met een slangklem. Is dit origineel zo geleverd of zijn ze allemaal met de drie bouten connectie?
Heb wel wat ideen over een en ander maar wil graag wat input van de specialisten horen
1. Carburateur liep over bovenin bij het deksel, heb de pakking vervangen en lek is dicht, vervolgens lekte hij bij de benzine toevoer slang, deze ook vervangen en systeem is weer lekvrij, maar hoort de brandstof pomp niet te stoppen als het vlotterbakje vol zit? Maw bij genoeg tegendruk stopt de pomp? En dat kastje waar de benzine toevoer doorheen loopt, waar is dat voor?
2. Bij vol gas houd de auto even in om vervolgens weer door te trekken. Dit moet iets met het mengsel zijn, wat nu anders kan zijn omdat de oude turboslangen lekten. Heb dus het idee dat hij iets te schraal staat afgesteld. Is dit makkelijk zelf te regelen op de carburateur? Luchtschroef oid? Heb wel ervaring met 2 takt carburateurs maar nog nooit een auto afgesteld.
3. Bij volgas heb ik meteen 0,6 a 0,7 bar laaddruk (boven de gasklep) Pas bij hogere toeren (>4500 rpm) loopt de druk op naar 0,8 a 0,9 bar. Lijkt mij dat hij meteen 0,9 bar moet geven bij vollast of is dit normaal?
4. Mijn 'lobster' (inlaatbocht op de carb.) zit vast met een slangklem. Is dit origineel zo geleverd of zijn ze allemaal met de drie bouten connectie?
Heb wel wat ideen over een en ander maar wil graag wat input van de specialisten horen