R5 Gtt nieuw leven inblazen

Vertel hier alles over je project.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Ik moet nog bepalen of ik het op de oude wijze monteer. Daar hadden ze koperen buizen ertussen gemonteerd.

Fase 2 zal het anders worden. Dan kan ik altijd nog een watergekoelde turbo plaatsen en zijn de leidingen aanwezig.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Koelslangen komen overmorgen binnen.

Daarnaast wil ik de imitatie grn trompet bestellen.
Iemand ervaring met hun? Of een ander adres?

http://www.gtturbo-online.fr/78-echappement
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Jammer dat op die site de imitatie trompet niet levrbaar meer is, die zoek ik ook nog (demperloos).

Alternatieven staan hier;
http://www.axauto-parts.com/mecanique/e ... -gra-inox/

Ik zou meteen een 63mm systeem kiezen. Inclusief dikke downpipe levert dat weer wat pk-winst op. Als je toch gaat vervangen (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Volgens mij is hij nog wel leverbaar. Of bedoel jij het deel met de demper?

Zonder demper is als set leverbaar. Is group n dus denk 50 mm

Ik kijk even op de pagina van ax.

Heb nog een nette trompet demper liggen en losse trompetten. Dus misschien anders maar wat laten maken.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

http://www.axauto-parts.com/mecanique/e ... o-621.html

Is rvs alleen 50 mm en trompet. Is deze kwaliteit minder dan die andere? Iemand ervaring?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Leuk project.
Kijk eens naar de achteras/trein. Als het goed is hebben ze er een stuk schuin uitgeslepen en weer vastgelast om de achterwielen meer camber te geven.
Leuk voor je bandenslijtage 8)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zo dat is dan wel hardcore :D
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Klopt inderdaad van die achteras. Het klinkt dramatischer dan het is. We gaan het ervaren qua slijtage.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Koelslangen en nog wat delen waaronder de brandstof tank en pomp zitten gemonteerd. Ben nu bezig om de motor klaar te maken om te starten

- koelwatersysteem vullen.
- oliekoeler aansluiten.
- draad naar startmotor stekker aan maken
- olie verversen.
- beugeltjes etc monteren.

Nu wil ik dus de oliekoeler aansluiten.
Aan het blok zitten de twee leidingen die er naar toe moeten boven mekaar. Is er nog eentje voor aanvoer en de andere retour?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Volgens mij niet op de oliecooler staat ook geen stoom richting en de aansluitingen zitten
aan een kant. Suc6!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zijn het originele Jacob? dan wijst het zich zelf wel. Andersheb ik hier nog wel 2 setjes over origineel, recht en met sandwichplate + lange bout
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

De leiding op de sandwich die het meest naar het schutbord zit is de aanvoer. Voor de oliekoeler maakt het niet uit. Voor een extern oliefilter wel, daar zit een overdrukventiel in.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Daaf (Davy) schreef:Leuk project.
Kijk eens naar de achteras/trein. Als het goed is hebben ze er een stuk schuin uitgeslepen en weer vastgelast om de achterwielen meer camber te geven.
Leuk voor je bandenslijtage 8)
Zijn daar ook plaatjes van hoe dat zit, cq wat er is weggeslepen en gelast? ik ben wel benieuwd (en heb nog een as over 8))
En een leuk project uiteraard (Y)
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Zo inmiddels weer 2 avonden verder geknutseld. Inmiddels start hij

Dus nu verder afbouwen en dan naar het rdw.
Hopelijk komende tijd wat meer tijd om te bouwen.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

A een tijdje geen tijd. Vandaag de waterpomp los gehaald.
De motor loopt mooi alleen hij lekte langs de waterpomp sensor. Scheurtje in het huis.
Nieuwe waterpomp gemonteerd. Alleen de pakking tussen het blok en de pomp zat er niet bij.

Maandag maar eentje bestellen of zelf maken.

Na dit maar weer met het volgende klusje aan de gang.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Eentje bestellen (Y)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Eentje besteld. Het is nog te krijgen ook.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Iemand wel eens een achteras van een Clio onder een gtt gezet?

Past dit en hoeveel breder ga je dan?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Gerry ...heeft het gedaan
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op zo 4 dec 2016 9:03, 1 keer totaal gewijzigd.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

heb het gedaan bij de race vijf en het past.
maar ze zijn even breed.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Even een update,

Heb een nieuw uitlaatsysteem besteld bij Ax
Het is het 60 mm systeem geworden met een einddemper in trompet stijl.

Daarnaast een 60 mm downpipe besteld bij Gt performance.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Niets mis mee
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Iemand ervaring met heatwrap op een downpipe? Of is het het beste met orgineel stalen hitteschild over de turbo?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nooit t voordeel gezien van die heat zooi.
Gewoon hitte schild van de ph2 ziet er beter uit dan een ph1.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik zou de downpipe gewoon inpakken. Is vooral gericht op je startmotor / aandrijfashoezen. Het wordt al heet genoeg daar.

Welke uitvoering heb je besteld? Met einddemper of open eindpijp?
Heb hetzelfde systeem en mét demper:


Zou liefst alsnog de open eindpijp willen hebben, alleen zonde dat ze die niet los verkopen :X
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Ik heb de versie met demper besteld. Open vond ik te lawaaierig denk ik.

Hoe was de pasvorm etc?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Pasvorm is vrij aardig. De bocht over de achteras is wel kiele-kiele vanwege de diameter, maar verder ben ik er wel tevreden over.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Update:

60 mm downpipe zit er op. Uitlaat systeem zit er ook deels onder.

Nu kijken welke maat siliconenslang er op de turbo moet voor het openluchtfilter in een behuizing achter de koplamp.

Daarna de rest vh lijstje afwerken.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Iemand ooit een voor subframe laten galvaniseren?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nee wel een achterste :D



tuurlijk, je moet er alleen wat grotere gaten in de holle ruimte boren. Dus leeg trekken en schoon maken en laten zien aan een galvaniseerder. wat zijn mening is. :beer:

de meeste mensen die laten zo'n ding poedercoaten en dan wax/tectiel in de holle ruimtes
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Komende week naar zincoat in groningen
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

jacob schreef:Mocht er interesse zijn in het verloop van mijn project
Jazeker, volg het met interesse. Hou je de originele intercooler?
Plaats reactie