Het zit alweer een tijdje in elkaar. De kooi was eigenlijk lastiger dan de achterbrug, die zat er zo onder.
Grote tegenvaller was dat ik een remleidingsetje had gekocht maar er niet opgelet heb of de juiste maat er bij zat. Ik kon er dus niets mee. Het was vanaf 6 mm en m'n remleiding is krap 5 mm (standaard). Balen dus en ik ben er nu klaar mee. Maandag rij ik op de handrem stapvoets naar de garage op de hoek, dan kan die 'm afmaken.
R5 "The Five" conversion with B18FT
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Op het werk wordt me wel eens gezegd dat ik meer aan management moet doen
[img]https://static.afbeeldinguploaden.nl/17 ... vXAezz.jpg[/img]
[img]https://static.afbeeldinguploaden.nl/17 ... vXAezz.jpg[/img]
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
mooi spul... werkt goed.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Netjes hoor! Ook gelijk af laten stellen bij Jeroen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik wilde roepen aparte kooi ....
Toen herkende ik de kleur..
Tuur z'n knieën breker....
Toen herkende ik de kleur..
Tuur z'n knieën breker....
Hoho, schenenbreker he
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Haha oja dat was t ...
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Vanwege die kleur heb ik 'm juist gekocht.
Die "scheenbescherming" heb ik er niet inzitten. De kopstang overigens ook niet vanwege schedelbreukgevaar.
Ik heb 4-puntgordels liggen, maar ik twijfel nog over de juiste stoelen.
Inmiddels de gaskleppositiesensor (tps) met een zelfgemaakt adaptertje stevig op het gasklephuis gezet. Ik ben nu bezig met een aanpassing van het inlaatspruitstuk zodat ik de inlaatluchtdruksensor (map) met temperatuurmeter erin kan zetten.
Die "scheenbescherming" heb ik er niet inzitten. De kopstang overigens ook niet vanwege schedelbreukgevaar.
Ik heb 4-puntgordels liggen, maar ik twijfel nog over de juiste stoelen.
Inmiddels de gaskleppositiesensor (tps) met een zelfgemaakt adaptertje stevig op het gasklephuis gezet. Ik ben nu bezig met een aanpassing van het inlaatspruitstuk zodat ik de inlaatluchtdruksensor (map) met temperatuurmeter erin kan zetten.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Gisteren terug uit Franrijk na 400 km rustig rijden en bijna in slaap vallen werd ik uitgedaagd door een Mazda MX5 en ik kon mij niet beheersen. Op een rustige A9 lag de topsnelheid van de R5 toch hoger en ook de acceleratie tussen de 100-200 km was duidelijk merkbaar beter. Wel een kilometer of 20 flink lol gehad.
Alleen bijna thuis na het eerste stoplicht hikte de motor iets en ik dacht meteen eraan dat ik de tempmeter op dat moment uit had staan. Op de heen weg had ik deze op mijn mobiel staan en zag dat bij hogere snelheid de temp soms opliep tot boven 100 graden.
En HELAAS. Toen ik 5 minuten geleden naar het werk wilde, hoorde ik een zwaar schrapend geluid. Na een slag of wat sloeg de motor wel aan. Maar na uitzetten en wilde startmotor niet meer draaien.
Wat is jullie gok. Startmotor stuk of motor vast?
Alleen bijna thuis na het eerste stoplicht hikte de motor iets en ik dacht meteen eraan dat ik de tempmeter op dat moment uit had staan. Op de heen weg had ik deze op mijn mobiel staan en zag dat bij hogere snelheid de temp soms opliep tot boven 100 graden.
En HELAAS. Toen ik 5 minuten geleden naar het werk wilde, hoorde ik een zwaar schrapend geluid. Na een slag of wat sloeg de motor wel aan. Maar na uitzetten en wilde startmotor niet meer draaien.
Wat is jullie gok. Startmotor stuk of motor vast?
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Olie of water temperatuur? Olie temperatuur mag rustig wel stuk boven de 100 graden komen (mits goede olie en niet te oud uiteraard).
Ook water mag wel ietsje boven de 100 komen maar liever niet natuurlijk. Het is moeilijk te zeggen maar ik zou eerder aan je start motor denken dan dat je motor vast zit.
Dat de motor een beetje hikt na 20 km lol even stil gestaan te hebben is niet raar, warmte bouwt zich dan even op.
Ook water mag wel ietsje boven de 100 komen maar liever niet natuurlijk. Het is moeilijk te zeggen maar ik zou eerder aan je start motor denken dan dat je motor vast zit.
Dat de motor een beetje hikt na 20 km lol even stil gestaan te hebben is niet raar, warmte bouwt zich dan even op.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Probeer de krukaspoelie te draaien mbv een steeksleutel.
zou mooi zuur zijn als die het echt begeven heeft.....
zou mooi zuur zijn als die het echt begeven heeft.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Met goede KVS en als je koelsysteem daadwerkelijk gesloten is - nergens een klein lek - (en dus goed op druk komt) ligt het kookpunt van je koelwater rond de 120 (+/- 5) graden, dus 100-110 is niet direct een probleem, je zit alleen
iets boven de ideale temperatuur (slijtage vs vermogen, ideaal punt is rond de 90 graden). Maar idd wat Joost zegt, ff kijken of je de krukas rond kan krijgen met een sleutel.
iets boven de ideale temperatuur (slijtage vs vermogen, ideaal punt is rond de 90 graden). Maar idd wat Joost zegt, ff kijken of je de krukas rond kan krijgen met een sleutel.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Gelukkig het leed is weer geleden. Ik kon de krukas rondraaien, dus ik heb meteen een andere startmotor erop gegooid. Kon ik meteen wat slangen beter laten lopen en een rubbersteun op de motorsteun zetten. Die was ik eerder namelijk vergeten.
Het bronzen busje was helemaal verdwenen (eruit getrild ofzo), terwijl 5000 km geleden die bijna nieuw was.
@Jacques: Inderdaad zo'n blok kom je wel weer aan, maar het is wel weer werk.
Jongens bedankt voor de tips
Het bronzen busje was helemaal verdwenen (eruit getrild ofzo), terwijl 5000 km geleden die bijna nieuw was.
@Jacques: Inderdaad zo'n blok kom je wel weer aan, maar het is wel weer werk.
Jongens bedankt voor de tips
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Tripjes naar Frankrijk lijken gevaarlijk voor jouw auto's Okido
Hopelijk alles snel weer ok!
Hopelijk alles snel weer ok!
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Mooi dat het mee valt
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Het rijdt alweer Jasper enne ik was reeds in Nederland hem1n1 (Jasper) schreef:Tripjes naar Frankrijk lijken gevaarlijk voor jouw auto's Okido
Hopelijk alles snel weer ok!
Maar ik begrijp wat je bedoeld, ik schrok wel even