Hatsikidee! Toch maar weer een èchte GTT [ontkoppelen]
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Potverdikkie Krijn! Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten op het opbouwen met al die nieuwe goodies!
Je pakt 'm echt goed aan, succes!
Je pakt 'm echt goed aan, succes!
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik ga nog bekijken wat we precies met de bodem gaan doen.
Mijn idee is hem eerst volledig te spuiten incl. bodem.
Daarna nog een extra laag op de bodem.
Maar dit bespreek ik nog met de mensen die het gaan uitvoeren...
Wielkuipen hebben ook wel een plekje/gaatje hier en daar.
Ook in de hoeken waar het op andere plaatdelen aansluit. (die fijne ruimte achter de achterlichten.... )
Eigenlijk komen alle bekende plekken wel naar voren.
Toch bizar om te zien hoe een auto die er zo te zien (en voelen) op een paar plekken na roestvrij uit lijkt te zien, toch vol blijkt te zitten met allerlei kleine rotte plekjes.
Maar gelukkig allemaal niet rampzalig. Ik was er eerlijk gezegd van uit gegaan dat er nog wel ergens een flink probleem naar voren zou komen....
Mijn idee is hem eerst volledig te spuiten incl. bodem.
Daarna nog een extra laag op de bodem.
Maar dit bespreek ik nog met de mensen die het gaan uitvoeren...
Wielkuipen hebben ook wel een plekje/gaatje hier en daar.
Ook in de hoeken waar het op andere plaatdelen aansluit. (die fijne ruimte achter de achterlichten.... )
Eigenlijk komen alle bekende plekken wel naar voren.
Toch bizar om te zien hoe een auto die er zo te zien (en voelen) op een paar plekken na roestvrij uit lijkt te zien, toch vol blijkt te zitten met allerlei kleine rotte plekjes.
Maar gelukkig allemaal niet rampzalig. Ik was er eerlijk gezegd van uit gegaan dat er nog wel ergens een flink probleem naar voren zou komen....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zo. Die is lekker bezig. Eentje die weer 30 jaar mee kan.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Merijn, liever nu wat meer werk dan over een paar jaar weer rottigheid....
Arco, dat is wel de bedoeling...
Okido, dat is een kwestie van smaak straks......
Chris, hoe bedoel je? Ik vind hem toch niet in vreselijke staat. Zeker aangezien hij nooit echt helemaal grondig aangepakt is. Dit is ook duidelijk te zien in de (oudere) foto's.
Er is door de vorige eigenaar toen een hoop plaatwerk vervangen en dat ziet er 10 jaar later toch nog behoorlijk goed uit. Zeker als je het vergelijkt met hoe hij er daarvoor bij stond......
De dingen die niet zijn vervangen hebben inderdaad hier en daar een plekje. Maar ik schrik er niet heel erg van.
Arco, dat is wel de bedoeling...
Okido, dat is een kwestie van smaak straks......
Chris, hoe bedoel je? Ik vind hem toch niet in vreselijke staat. Zeker aangezien hij nooit echt helemaal grondig aangepakt is. Dit is ook duidelijk te zien in de (oudere) foto's.
Er is door de vorige eigenaar toen een hoop plaatwerk vervangen en dat ziet er 10 jaar later toch nog behoorlijk goed uit. Zeker als je het vergelijkt met hoe hij er daarvoor bij stond......
De dingen die niet zijn vervangen hebben inderdaad hier en daar een plekje. Maar ik schrik er niet heel erg van.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ah...
Nee, dat was hij niet.
Wel heeeeel erg opgeknapt.....
Van "bijna-sloop-waardig" naar wat je nu op de foto's ziet.
Je kan het hele verhaal in foto's zien op de link in de eerste post of via de website-link van mn profiel.
Nee, dat was hij niet.
Wel heeeeel erg opgeknapt.....
Van "bijna-sloop-waardig" naar wat je nu op de foto's ziet.
Je kan het hele verhaal in foto's zien op de link in de eerste post of via de website-link van mn profiel.
De enige juiste manier. Zeker voor een liefhebber als jij!spir@l schreef:Merijn, liever nu wat meer werk dan over een paar jaar weer rottigheid....
Restaureren en reviseren zijn termen die mensen heeeeeeel ruim nemen, is mijn ervaring.Chris schreef:Krijn, ik heb niet alles meegelezen. Maar naar mijn idee was deze 5 een aantal jaren geleden compleet gerestaureerd. Vandaar.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Credit where credit is due...
Het mag dan misschien geen volledige restauratie geweest zijn, de vorige eigenaar heeft er echt wel veel werk in zitten. (nogmaals...zie ook alle oude foto's)
Heeft hem in ieder geval van de ondergang weten te redden.
En het werk dat er toen (10 jaar geleden) aan is gedaan is over het algemeen nog goed overeind gebleven na het stralen.
Ik denk dat er maar weinig 5jes zijn die er zo uit zullen zien na stralen.....
Maar toch kwamen er voor mij ook plekken naar boven die ik niet had gezien/verwacht.
Het mag dan misschien geen volledige restauratie geweest zijn, de vorige eigenaar heeft er echt wel veel werk in zitten. (nogmaals...zie ook alle oude foto's)
Heeft hem in ieder geval van de ondergang weten te redden.
En het werk dat er toen (10 jaar geleden) aan is gedaan is over het algemeen nog goed overeind gebleven na het stralen.
Ik denk dat er maar weinig 5jes zijn die er zo uit zullen zien na stralen.....
Maar toch kwamen er voor mij ook plekken naar boven die ik niet had gezien/verwacht.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Na een frustrerende periode eindelijk maar weer eens een update doen hier...
Ik heb veel van het werk dit keer uitbesteed aan een bedrijf dat hierin gespecialiseerd zou zijn...
Helaas is dat een beetje uitgelopen op een frustrerende en teleurstellende ervaring.
Er wordt te weinig aan de auto gewerkt waardoor het allemaal eindeloos moet duren.
We zijn nu een maand of 8 bezig en hij is nu nog niet klaar om gespoten te worden.
Maar goed, ik zal mijn frustraties bij het bedrijf zelf houden en niet hier rond spuien...
Eventueel zal ik achteraf nog een waarschuwing geven over dit bedrijf om mensen met restauratie-plannen een soortgelijke ervaring te besparen.
Goed. voor nu even genoeg daarover.
Er bleek na het stralen gaandeweg toch wel meer laswerk aan de auto te zitten.
Hoop kleine gaatjes her en der (fuckyou flinterdun Frans plaatwerk ) en ook een aantal minder geslaagde reparatiepogingen uit het verleden die we uiteindelijk niet zo wilden laten zitten.
Daarnaast nieuwe krikpunten erin gezet, accubak aangepakt en veel werk gehad rond de wielkuipen achter en aansluiting op dorpels.
Laswerk is nu zo goed als klaar en nu wordt alles strak gemaakt.
Autootje is redelijk strak op wat reparatiewerk aan de achterschermen na. En één van de portieren heeft wat meer aandacht(/plamuur) nodig. (dit was al te zien toen ik hem aanschafte)
Hopelijk gaat hij binnenkort dus in de grond en daarna in kleur.
De kleur hou ik nog even spannend...
Motor en bak worden gereviseerd en zijn als het goed is ook bijna klaar.
Blok had verder geen nare verassingen en zag er prima uit dus dat was positief.
Naast een aantal nieuwe onderdelen/upgrades worden er verder geen gekke dingen mee gedaan.
Foto's daarvan volgen nog.
Heb ook de carburateur volledig laten reviseren zodat die er straks ook weer helemaal fris uit ziet en 100% is.
Zonde als alles er straks netjes uit ziet onder de kap en er dan zo'n aftands uitziende carb bovenop zit.
Deze moet ik ook nog terug krijgen dus heb daar ook nog geen foto's van.
Hopelijk staat dat ding dus snel in de lak en kunnen we gaan opbouwen.
Duurt me allemaal veel te lang want ik sta te popelen om er mee te gaan rijden! Heb al veel te lang geen GTT meer gereden en ik mis het oprecht.
De meeting morgen ga ik, zoals je al wel had kunnen voorspellen, niet halen.
Maar ik hoop echt dat ik bij de GTT meeting kan zijn in Juli. Zou super zijn als hij daarbij zou staan.
Bij gebrek aan spannender materiaal een paar foto's van het strak maken dan maar...
Ik heb veel van het werk dit keer uitbesteed aan een bedrijf dat hierin gespecialiseerd zou zijn...
Helaas is dat een beetje uitgelopen op een frustrerende en teleurstellende ervaring.
Er wordt te weinig aan de auto gewerkt waardoor het allemaal eindeloos moet duren.
We zijn nu een maand of 8 bezig en hij is nu nog niet klaar om gespoten te worden.
Maar goed, ik zal mijn frustraties bij het bedrijf zelf houden en niet hier rond spuien...
Eventueel zal ik achteraf nog een waarschuwing geven over dit bedrijf om mensen met restauratie-plannen een soortgelijke ervaring te besparen.
Goed. voor nu even genoeg daarover.
Er bleek na het stralen gaandeweg toch wel meer laswerk aan de auto te zitten.
Hoop kleine gaatjes her en der (fuckyou flinterdun Frans plaatwerk ) en ook een aantal minder geslaagde reparatiepogingen uit het verleden die we uiteindelijk niet zo wilden laten zitten.
Daarnaast nieuwe krikpunten erin gezet, accubak aangepakt en veel werk gehad rond de wielkuipen achter en aansluiting op dorpels.
Laswerk is nu zo goed als klaar en nu wordt alles strak gemaakt.
Autootje is redelijk strak op wat reparatiewerk aan de achterschermen na. En één van de portieren heeft wat meer aandacht(/plamuur) nodig. (dit was al te zien toen ik hem aanschafte)
Hopelijk gaat hij binnenkort dus in de grond en daarna in kleur.
De kleur hou ik nog even spannend...
Motor en bak worden gereviseerd en zijn als het goed is ook bijna klaar.
Blok had verder geen nare verassingen en zag er prima uit dus dat was positief.
Naast een aantal nieuwe onderdelen/upgrades worden er verder geen gekke dingen mee gedaan.
Foto's daarvan volgen nog.
Heb ook de carburateur volledig laten reviseren zodat die er straks ook weer helemaal fris uit ziet en 100% is.
Zonde als alles er straks netjes uit ziet onder de kap en er dan zo'n aftands uitziende carb bovenop zit.
Deze moet ik ook nog terug krijgen dus heb daar ook nog geen foto's van.
Hopelijk staat dat ding dus snel in de lak en kunnen we gaan opbouwen.
Duurt me allemaal veel te lang want ik sta te popelen om er mee te gaan rijden! Heb al veel te lang geen GTT meer gereden en ik mis het oprecht.
De meeting morgen ga ik, zoals je al wel had kunnen voorspellen, niet halen.
Maar ik hoop echt dat ik bij de GTT meeting kan zijn in Juli. Zou super zijn als hij daarbij zou staan.
Bij gebrek aan spannender materiaal een paar foto's van het strak maken dan maar...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Het komt ooit goed...
Hou vol..
Hou vol..
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Mooi!!
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
ik ga er ook van uit dat het ooit nog goed komt hoor...
Juli sta ik er gewoon bij! (in welke staat van gereedheid weet ik alleen niet... )
Hopelijk is de volgende update weer wat positiever en staan er dan in ieder geval plaatjes van een gespoten koets.
Juli sta ik er gewoon bij! (in welke staat van gereedheid weet ik alleen niet... )
Hopelijk is de volgende update weer wat positiever en staan er dan in ieder geval plaatjes van een gespoten koets.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heb er ooit 1 uit elkaar gehaald. Maar nooit meet in elkaar gekregen... uit elkaar ging ook alleen door door kunststof klepje te verbuigen. Ik zou ze in elkaar laten zitten.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Tijd voor een update.
Na zeer veel plamuur- en schuurwerk is het dan eindelijk(!) zo ver...
De hele zooi staat in de lak!
Ik weet dat niet iedereen het met de kleur eens gaat zijn...
En ik weet dat het ondertussen ook al lang niet origineel meer is... (heb het ondertussen op zo'n beetje elk model wel een keer langs zien komen)
Maar dit is wat ik al ruim 10 jaar geleden met mn 5 wilde doen.
Ik kon het ook niet weten dat het een aantal jaar geleden ineens een soort van "trend" zou worden.
Gelukkig is dat het mooie van je eigen auto...daar kan je mee doen wat je wil....ook al is niet iedereen het met je smaak eens....
Misschien ga ik er ooit nog gruwelijk spijt van krijgen, maar op dit moment is dit gewoon wat ik wilde doen.
Het motto voor deze restauratie was dan ook simpel...Zoals de Rolling Stones al zongen; Paint it Black!
Matte Black.
goed...picture time!
Voor alle foto's zie nog steeds hier: ALLE FOTO"S
eindeloos strak maken...
Het grote nadeel van stralen.
in de grond...
achteras ook opgeknapt.
subframe/remmen/veerpoten/achteras gemonteerd
en eindelijk weer een rollende/sturende auto... Begint weer ergens op te lijken.
Panelen passen...
Naad van de motorkap/zijscherm is nu weer netjes.
Binnenzijde ook alvast in de lak gezet.
verder in de grond
En uiteindelijk in de lak...
Met dit als resultaat.
En op naar alweer het volgende adres voor de opbouw...
waar het vers opgebouwde hart al staat te wachten....
Nu kunnen we eindelijk met het leuke werk beginnen en er weer een werkende auto van maken.
Hopelijk verloopt dat zonder al teveel tegenslagen en zit hij snel weer in elkaar. Sta echt te popelen om eindelijk weer in dat ding te rijden.
De GT Turbo meeting van 8 juli gaat m waarschijnlijk niet worden...
Wil niet dat het een haast klus wordt. Zonde om het nu nog af te raffelen. Moet gewoon goed in elkaar zitten.
That's it for now.
Het licht aan het einde van de tunnel begint zichtbaar te worden...
PS. kritiek mag altijd gepost worden. Heb ik geen probleem mee. Maar wees aub respectvol gezien de hoeveelheid werk die erin gestoken is....
Na zeer veel plamuur- en schuurwerk is het dan eindelijk(!) zo ver...
De hele zooi staat in de lak!
Ik weet dat niet iedereen het met de kleur eens gaat zijn...
En ik weet dat het ondertussen ook al lang niet origineel meer is... (heb het ondertussen op zo'n beetje elk model wel een keer langs zien komen)
Maar dit is wat ik al ruim 10 jaar geleden met mn 5 wilde doen.
Ik kon het ook niet weten dat het een aantal jaar geleden ineens een soort van "trend" zou worden.
Gelukkig is dat het mooie van je eigen auto...daar kan je mee doen wat je wil....ook al is niet iedereen het met je smaak eens....
Misschien ga ik er ooit nog gruwelijk spijt van krijgen, maar op dit moment is dit gewoon wat ik wilde doen.
Het motto voor deze restauratie was dan ook simpel...Zoals de Rolling Stones al zongen; Paint it Black!
Matte Black.
goed...picture time!
Voor alle foto's zie nog steeds hier: ALLE FOTO"S
eindeloos strak maken...
Het grote nadeel van stralen.
in de grond...
achteras ook opgeknapt.
subframe/remmen/veerpoten/achteras gemonteerd
en eindelijk weer een rollende/sturende auto... Begint weer ergens op te lijken.
Panelen passen...
Naad van de motorkap/zijscherm is nu weer netjes.
Binnenzijde ook alvast in de lak gezet.
verder in de grond
En uiteindelijk in de lak...
Met dit als resultaat.
En op naar alweer het volgende adres voor de opbouw...
waar het vers opgebouwde hart al staat te wachten....
Nu kunnen we eindelijk met het leuke werk beginnen en er weer een werkende auto van maken.
Hopelijk verloopt dat zonder al teveel tegenslagen en zit hij snel weer in elkaar. Sta echt te popelen om eindelijk weer in dat ding te rijden.
De GT Turbo meeting van 8 juli gaat m waarschijnlijk niet worden...
Wil niet dat het een haast klus wordt. Zonde om het nu nog af te raffelen. Moet gewoon goed in elkaar zitten.
That's it for now.
Het licht aan het einde van de tunnel begint zichtbaar te worden...
PS. kritiek mag altijd gepost worden. Heb ik geen probleem mee. Maar wees aub respectvol gezien de hoeveelheid werk die erin gestoken is....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Tjonge wat ben jij een mafkees...
O wacht
Als jij t mooi vind Krijn...dan is t toch goed.
Ik vind t zeker niet lelijk...
En mat zwart spuiten...moet wel goed voorbereid worden anders zie je alles.
Ben wel benieuwd welke velgen en welke kleur.
Suc6 met opbouwen....
O wacht
Als jij t mooi vind Krijn...dan is t toch goed.
Ik vind t zeker niet lelijk...
En mat zwart spuiten...moet wel goed voorbereid worden anders zie je alles.
Ben wel benieuwd welke velgen en welke kleur.
Suc6 met opbouwen....
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Thanks!
Altijd fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het mooi vindt...
Jochem: Dat mag altijd opgemerkt worden... Ging mij meer om kritiek op de auto...
Geloof dat het netjes is gedaan. So far nog geen nare dingen kunnen opmerken. Ziet er strak uit.
Wielen die er op de foto's onder zitten zijn ook degene die eronder blijven. Deze waren al matzwart.
Altijd fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het mooi vindt...
Jochem: Dat mag altijd opgemerkt worden... Ging mij meer om kritiek op de auto...
Geloof dat het netjes is gedaan. So far nog geen nare dingen kunnen opmerken. Ziet er strak uit.
Wielen die er op de foto's onder zitten zijn ook degene die eronder blijven. Deze waren al matzwart.
Ah kijk! Deze week je auto nog zien staan! Vroeg me al af van wie deze was! Ziet er erg goed uit allemaal, maar het matte zwart ben ik niet zo'n fan van. Maar hey als je het zelf maar mooi vindt!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
8 juli gaat 'm helaas niet worden, Chris...
Was natuurlijk super geweest als hij dan klaar was, maar ik wil het niet afraffelen.
Zat nog even te denken om hem met een ambulance neer te zetten, maar dat gaat me toch wat ver.
Er is al genoeg mee gesleept....
Was natuurlijk super geweest als hij dan klaar was, maar ik wil het niet afraffelen.
Zat nog even te denken om hem met een ambulance neer te zetten, maar dat gaat me toch wat ver.
Er is al genoeg mee gesleept....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Lekker bezig!
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Je hebt nog tot vrijdag voor de apk