Renault Clio III rs CUP onderstel

Vertel hier alles over je project.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Op aanraden van Chris heb ik een nieuwe topic aangemaakt. Misschien kan een Mod de reacties toevoegen??

Na, op 25 mei 2017, precies 19 jaar eigenaar te zijn van mijn clio 16v had ik besloten om de dag erna, 26 Mei opzoek te gaan naar een Clio III rs.
Alleen welke..er worden er diverse aangeboden. Prijs vanaf 6000 t/m 17000 euro, een bedrag in het midden zal perfect zijn.
Dan de kleur... rood, wit, zwart, blauw, blauw met strepen, geel, groen.....
Zwart viel meteen af omdat ik de auto er dan minder 'dik' uit vind zien.
Rood viel af omdat de kleur zich wel eens wil aanpassen door de zon.
Groen was 'onvindbaar'
Geel stond er de laatste dagen 1 te koop met 8000 km.. iets wat ik niet helemaal vertrouw en het was te ver om ff te gaan kijken.
Blauw, daarvoor kreeg ik een tip dat er 1 te koop kwam in Twello. De auto stond nog niet officieel te koop en de verkoper wilde de auto niet 4 dagen vast houden voor mij (dit omdat ik op vakantie was). Deze auto werd het dus ook niet.
Blauw met strepen, of te wel de Gordini. Leuk, lederen bekleding en helaas geen stoelverwarming, op zich een goede prijs ware het niet dat nog wat kosten had het eerste jaar. De kosten en het totale prijs verschil tov de wagen die ik gekocht heb zal rond de 4000 euro liggen. Dat bedrag kan ik nu in de clio stoppen..
Wit in vergelijking met de andere kleuren komt de Clio in deze kleur het beste tot zijn recht, zeker met de vele zwarte accenten.

Mijn keuze was gevallen op een witte, alleen welke. Dagelijks marktplaats ed in de gaten houden.. er stonden er 2, nu 3, te koop. Een F1 met ricardo's, stickers en minder mooie wielen en een witte cup met zwarte velgen (die ik persoonlijk het mooiste vind). De derde die nu te koop gekomen is, is op foto ook een hele nette wagen helaas alleen met rolkooi en iets duurder in aanschaf. Voor mijn vakantie had ik een offerte gevraagd voor de witte cup met inruil van de Twingo. Dit bedrag lag ongeveer 500 euro boven de dagwaarde en was, wat bleek naar 50 euro minder dan dat ik bij Renault kreeg. Omdat ik op vakantie was had ik niet de mogelijkheid om naar de wagen te gaan kijken, dus maar hopen dat hij niet verkocht werd in die tijd.
Gelukkig..na mijn vakantie stond de wagen nog te koop en heb ik meteen een afspraak gemaakt om op mijn vrije dag naar de auto te gaan kijken. Tevens had ik een afspraak om bij een dealer naar een Gordini en, toch een zwarte, clio te komen kijken en eventueel een testrit te gaan maken.

Gisteren, 26 Mei (1 dag nadat ik de Clio 16v precies 19 jaar op naam heb staan), ging ik vroeg opstap om naar de wagens te gaan kijken. Bij aankomst bij het eerste bedrijf stond de Clio al mooi buiten te wachten voor een testrit. De wagen voldeed precies aan de foto's, wat niet altijd zo is. Na ff gepraat te hebben kreeg ik de sleutels en kon ik gaan rijden. Meteen viel de koude start op, positief! de motor was niet warm gereden voordat ik aanwezig was. Na 100 meter kreeg ik diverse aanvallen :joker: :party6: :mad: :driving: :sunny: en wist dat het goed zat. Goed opgelet of de bak rare geluiden maakte, wat gelukkig niet zo was, om vervolgens een lange doordraaiende bocht iets te snel nemen volgens mijn vriendin :-) daarna geprobeerd of ze het dashboard een kusje kon geven na het aanraken van de rem, ook dat ging goed. Terug bij de garage kwam ik met het smoesje dat ik nog geen besluit ging nemen en eerst naar een afspraak moest. (na terug komst wisten ze al dat ik naar een andere garage was geweest :-) )

Oke, op weg naar de Gordini en de zwarte rs. Onderweg natuurlijk al goed bedacht wat ik wilde en als ze niet met een heel goed aanbod kwamen dan was de witte snel voor mij. Eigenlijk had ik mijn besluit al genomen, maar vond het netjes om iig even langs te gaan en niet te bellen bv. Aangekomen bij de garage stonden de 2 clio's netjes naast elkaar. Een rondje rond de wagen vertelde mij dat minimaal 2 nieuwe banden gemonteerd moesten worden. Tijdens de voorbereidingen in de afgelopen week, werd duidelijk dat de distributieriem vervangen moest zijn omdat de wagen ouder was dan 5 jaar en dat de wagen 5 maanden al op voorraad stond. Slecht teken?? Mijn oordeel over de wagen staat bij het kleuren overzicht.

Terug naar de witte dus. De koop was zo gesloten omdat ik al wist wat de wagen mij ging kosten. Afgesproken dat de garage alle vloeistoffen gaat vernieuwen incl nieuwe APK en dat ik de Clio volgende week mag ophalen.

Tijd voor foto's, oude en nieuwe die ik oa heb gekregen van Patrick, de man achter de register's (dank je Patrick)

[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/1.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/2.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/3.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door antoine op wo 7 jun 2017 3:42, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Aankomende zaterdag mag ik de Clio gaan halen. De auto komt met diverse rekeningen en de originele boekjes. Via de papieren weet ik dat het een ex Belgische wagen is. Ik heb een rekening gezien uit 2011.

EDIT: in deze reactie ga ik proberen de geschiedenis van deze wagen te plaatsen.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Mooi zeg! Gefeliciteerd met je aankoop van deze dikke RS! (L)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dank je wel. Afgelopen zaterdag de clio opgehaald en meteen doorgereden naar Gerrit-jan, de eigenaar van de bekende witte 5 Alpine. Samen hebben we wat foto's van onze wagens gemaakt die ik momenteel helaas niet kan plaatsen. Daarna via Lelystad weer terug naar het zuiden gereden. Geen centje pijn al voel wel het geluid van de rechter speaker weg vandaag. Gisteren geen last van gehad. Zal wel losdraadje of aan de radio zender hebben gelegen :-) De wagen geeft een leuke brom wat vermoedelijk versterkt wordt door het weer kaatsen van het geluid tegen de achterbumper?!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik ben weer thuis dus kan weer wat gemakkelijker foto's bewerken en in de topic plaatsen. Na een kleine 500 km gereden te hebben dit weekend ben ik nog geen grote problemen tegen gekomen. Stoelen zitten veel beter, weg ligging is veel beter en bijna geen kraakjes te horen te opzichte van de Twingo GT. Optrekken is verbeterd, daar waar je de gehele tijd aan het schakelen was mag ik nu meer uitrusten :-). Qua 0-100 tijd, die op papier ongeveer 3 sec is, merk ik wel een verschil maar ben nog niet tot 100 gekomen qua optrekken. Het geluid is ook beter geworden. Was het met de Twingo een fluitje, nu hoor ik een dikke brom, die je buiten de auto niet hoort. Zijn er aandacht puntjes.. ja tuurlijk. Ik ga proberen alle update's in de begin post te plaatsen.

Foto's van afgelopen zaterdag, samen met de 5 Alpine van Gerrit-Jean:
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/11.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/5.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/6.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/7.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/8.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/9.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/10.JPG[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

mooi duo Antoine, lekker ruim oprij pad ook!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Staan er mooi bij zo (Y)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Weet iemand de verschillen tussen een normaal onderstel en een cup onderstel?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

antoine schreef:Weet iemand de verschillen tussen een normaal onderstel en een cup onderstel?
15mm lager en 30% stugger dan standaard dempers/veren.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Oké dank je JP. Ik ga een kijken of ik het ga aanpassen of vernieuwen. Het stuurgedrag mag wel wat verbeteren.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Wat scheelt er dan aan, want het weggedrag van een III RS is niet bepaald slecht. Of zit het in de banden misschien?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik denk niet dat het aan de banden ligt. De clio stuurt minder dan de 16v. Deze moet nog wel een keer goed uitgelijnd woorden, dat zal al een heel eind schelen. Misschien zijn de dempers 'op' . Binnenkort eens op de brug zetten en kijken wat er allemaal vervangen kan worden. Er zal wel weer wat paars gemonteerd worden :-)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je nieuwe Clio een stuk zwaarder dan je oude Clio 1 en stuurt dan ook moeilijker.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nog wel Jacques maar daar komt wel verandering in. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Hoe was het in de efteling?! :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Haha hoe weet je dat :-) Het was erg vochtig :-(
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

antoine schreef:Haha hoe weet je dat :-) Het was erg vochtig :-(
Ik haalde je in ergens een paar stoplichten voor de ingang parkeerplaats.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Oké :-) ook naar de Efteling geweest of onderdelen gaan halen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Efteling met de kleine van ons :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Vorige week wat aanpassingen laten doen aan de Clio. Het linker fusee incl kogel, nieuwe toplagers, nieuwe remschijven voor, ds2500 remblokken voor en ... remblokken achter, nieuwe schokdempers voor en achter, uitlaat/diffuser uitgelijnd en het onderstel natuurlijk ook meteen laten uitlijnen. Dit geeft een wereld van verschil. De auto stuurt stukken lichter en strakker en de remmen doen, daar waar ze voor gemaakt zijn.
Het is een heel andere wagen geworden.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Vandaag de Clio weer opgehaald bij de garage. Stabilisator rubbers, kleine en lange stabi stangen zijn vernieuwd en de winterbanden/wielen zijn gemonteerd.weer wat geld armer maar wie mooi wil zijn moet lijden..
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Vorige week mijn velgen naar Wheelcare gebracht en gisteren al kunnen ophalen. Ik ben erg tevreden over het resultaat.

[img]https://myalbum.com/photo/kLVe7UAqVyA8/360.jpg[/img]
Renier
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 22:09
Locatie: Groningen

Zien et top uit (Y)
Laguna III Ph2 Estate 2.0T AUT6 GT 2011
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Eindelijk weer een eigen website, dus geen problemen meet met foto´s online te plaatsen.
Clio is voorzien van gepoedercoaten velgen en de naafkapjes zijn gewrapt.

[img]http://ant-one.nl/fotos/3.jpg[/img]

Voordat de Clio van mij was, is hij ergens gespot.. toen nog met een glimmende ´uitlaat´
[img]http://ant-one.nl/fotos/4.jpg[/img]
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ziet er weer keurig uit!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dank je Patrick
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Heerlijk! (Y)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Vandaag Eindelijk, na 2 maanden wachten, de demperloze missende pijp vervangen voor een gedempte versie van milltek. Van binnen is hij een heel stuk stiller geworden.
Verder weinig problemen gehad met de Clio, afgezien van het vervangen van diverse slijtage onderdelen.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Zomer/Winter... Dat het maar snel weer fulltime warmer word.

[img]http://www.ant-one.nl/images/pictures/s ... 3424_o.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Beide erg leuk Antoine. (Y)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dank je Jonh, maar komt nog iets leukers aan ;-) Nog een jaartje geduld denk ik.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De Clio ga ik morgen inruilen voor een ster. Hiermee is mijn Renault wagenpark tijdperk afgesloten.
De verzameling blijft nog wel, echter wordt deze uitgedund.
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

:( En morgen maakt de Paus bekend dat ie zich tot de Islam bekeert!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nee joh... Tja, we worden allen ouder (en soms wijzer ;-) )

Veel plezier ermee!
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dank je wel. Donderdag mag ik hem ophalen. De clio is dezelfde dag verkocht aan een bekende van vele hier.. dus zal nog wel opduiken.
Plaats reactie