Dynojet rollenbank map en testdag 10/5/2008

Lees hier over meetings in België
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Berichten: 1744
Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

-Ray- schreef:egt zerieuze diezshel tuning weetzje ;)
:P Tja je hebt wat liggen he :P

Als ik het moet gaan kopuh doe ik het nie.
Ik koop liever een keer een leuke voor en achterbumper.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

neeee geen plastic fantastic hoor
Immer wieder die verdammte Holländer
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Berichten: 1744
Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Steven schreef:heeft dat ding standaard niet al een IC dan?

GTT zou ik niet nemen, dies niet zo efficient, chop de bumper er es af en kijk wat je aan ruimte hebt zou ik zeggen. Zoek dan ff op Ebay op ladeluftkuhler en zoek wat passends uit ;)
Wat ik begrepen heb niet nee.
Kan het mis hebben.
Zo goed heb ik nog niet onder de kap gekeken.
Maar gtt intercooler heb ik nog wel 1 of 2 liggen.
Hij is verder snel zat maarja als je het toch hebt liggen.
Zit nog te wachten op me verjaardagskado. (leuk schroefsetje)
En daarna gaan we eens kijken voor bumpertjes. Tja heb ook nog een gtt staan :)
Moet ook nog 1 en ander gtt gedaan worden :)
Alles op z'n tijd he :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Dat idee van een intercooler op een diesel had ik ook al eens een keer...

misschien heb je er wat aan.

KLIK
8)
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Berichten: 1744
Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Ik ga eens beter kijken.
Volgens autotrader zit er 1 op.
Dan heeft het verder weinig nut denk ik om er een andere in te zetten.
Ik dacht dat er geen in zat en dan is het wel interessant.
Scheeld volgens mij dan 10pk.
Maar nu zal het niet veel schelen met een grotere.
Dan laat ik het lekker staan zoals het nu is.
Eerst eens zoeken naar de intercooler.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.jpg[/img]

Zo hier de uitdraai van mij
Koppel is wat beter geworden
iets minder pk, maar of dat aan het weer gelegen heeft?
Verder vond ruud hem bovenin wat rijk en daar zou ik nog wat pk's kunnen winnen, maar eens kijken naar andere sproeiers.
Heb even zitten rekenen
30 kilo gewicht betekent ongeveer 0,9 sec winst
5 pk erbij scheelt ongeveer in verhouding ook 20 kilo, dus 0,6 winst.
Dus eens kijken of ik naar de 165 kan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nokkenstokken nokkenstokken nokkenstokken.....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Nokkenstokken nokkenstokken nokkenstokken.....
Dan schijn je weer koppel te verliezen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

onderin ja, afhankelijk van de stokken ga je winnen in de midrange en bovenin.

Je grafiek vertoont mssn iets minder vermogen maar je hebt wel een mooie curve.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maar eens op het gemak uitzoeken dan :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je bent ook wel een eigenwijze aap hoor Luco, kep het al 36x gezegd dat die Williamsstokken wel erg tam zijn. :p

Als je het goed doet verschuif je de koppelkromme naar een hoger toerengebied en zo kun je mooi meer vermogen draaien.

Kijk puur es naar Pazmaniac z'n vermogensuitdraai en mijn GT uidraai, koppel is ongeveer hetzelfde, maar komt 1000 toeren later pas in bij Paz en hij draait daardoor dus bijna 15pk extra. (Y)

En uiteraard moet je dan wel iets hoger in toeren gaan rijden en kijken of je bakverhoudingen nog wel fijn uitkomen, dus iets later schakelen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik zeg toch dat ik het op gemak uit ga zoeken, moet alleen weten welke ik dan moet hebben, nokkenstokken waarbij je maar tussen 6 en 7 duizend toeren vermogen hebt, heb je ook niet alles aan.
Bakverhoudingen zitten wel goed (Y)
Ik zal eens gaan informeren wat er allemaal te krijgen is (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heb je datalogging? Moet je es kijken watvoor toeren je als laagste draait tijdens een race. Denk niet dat jij vaak onder de 4000 toeren zal zitten, dus daaronder heb je in principe weinig nodig. Dan zou je aan een stevige powerband vanaf bijv. 3500 toeren al genoeg hebben.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Heb geen datalogging maar kom niet onder de 4000 inderdaad :D
Ik ga eens op mijn gemak zoeken Steven, of heb jij suggesties welke nokkenassen ik zou moeten hebben?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Op zich moet een goeie nokkenassenboer aan de hand van je huidige uitdraaien toch wel verder kunnen helpen.

Jo had laatst wel een verhaal over Kentcams die lulverhalen ophingen dacht ik, maar als ze het goed doen moet je daar toch wel mee geholpen kunnen worden.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Luco/Alpine-racer schreef:[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.jpg[/img]

Zo hier de uitdraai van mij
Koppel is wat beter geworden
iets minder pk, maar of dat aan het weer gelegen heeft?
Verder vond ruud hem bovenin wat rijk en daar zou ik nog wat pk's kunnen winnen, maar eens kijken naar andere sproeiers.
Heb even zitten rekenen
30 kilo gewicht betekent ongeveer 0,9 sec winst
5 pk erbij scheelt ongeveer in verhouding ook 20 kilo, dus 0,6 winst.
Dus eens kijken of ik naar de 165 kan.
GAAP
Als je dit ziet denk je toch niet aan een paar kilo of een paar pk? Ik zou eerder op zoek gaan naar een leuke cabrio om die motor in te hangen, ziet er wel uit als een relaxed blokje voor op de boulevard.

In andere woorden: nokkenstokkennokkenstokkennokkenstokken :D
rev it like a rental
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat was bij kronenburg of berg en vind ik nog steeds een regelrechte schande. Maar goed...ik mocht geen negatieve zaken posten over gelijk welk bedrijf :~

er werd een nokkenas verkocht als zijn de beste fastroad stok. Uiteindelijk bleek het te gaan over een 256/258° stok met niet eens een hogere lift. Dit terwijl de standaard spec een 252° is. Er werd gewoon een atmo stok verkocht aan 300€. Niet eens een nieuwe maar een repro.

Ik kan enkel aanraden een berekening te laten doen door iemand met kennis van zaken. Het gaat over een racemotor dus der kan best een setje vette klappers in.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Menno schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.jpg[/img]

Zo hier de uitdraai van mij
Koppel is wat beter geworden
iets minder pk, maar of dat aan het weer gelegen heeft?
Verder vond ruud hem bovenin wat rijk en daar zou ik nog wat pk's kunnen winnen, maar eens kijken naar andere sproeiers.
Heb even zitten rekenen
30 kilo gewicht betekent ongeveer 0,9 sec winst
5 pk erbij scheelt ongeveer in verhouding ook 20 kilo, dus 0,6 winst.
Dus eens kijken of ik naar de 165 kan.
GAAP
Als je dit ziet denk je toch niet aan een paar kilo of een paar pk? Ik zou eerder op zoek gaan naar een leuke cabrio om die motor in te hangen, ziet er wel uit als een relaxed blokje voor op de boulevard.

In andere woorden: nokkenstokkennokkenstokkennokkenstokken :D
Lekker positief weer (Y) (Y)
Laat mij eens een uitdraai zien van een opgeboorde 1.8 die beter presteert en betrouwbaar is Menno, dan praten we verder (S)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

140.1 maximaal, 2 wagens getest afgelopen zaterdag waarvan er 1 door Henk gemapped werd omdat ie zo beroerd liep. Das nu opgelost en loopt erg mooi, ondanks het tekort aan vermogen. Wat bedrijfszekerheid betreft, daar spreek ik me niet over uit. "Meestal" wordt advies betreffende remaps of controles na het inrijden in de wind geslagen. Das wat ik ervan begrepen heb.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Luco/Alpine-racer schreef:
Menno schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.jpg[/img]

Zo hier de uitdraai van mij
Koppel is wat beter geworden
iets minder pk, maar of dat aan het weer gelegen heeft?
Verder vond ruud hem bovenin wat rijk en daar zou ik nog wat pk's kunnen winnen, maar eens kijken naar andere sproeiers.
Heb even zitten rekenen
30 kilo gewicht betekent ongeveer 0,9 sec winst
5 pk erbij scheelt ongeveer in verhouding ook 20 kilo, dus 0,6 winst.
Dus eens kijken of ik naar de 165 kan.
GAAP
Als je dit ziet denk je toch niet aan een paar kilo of een paar pk? Ik zou eerder op zoek gaan naar een leuke cabrio om die motor in te hangen, ziet er wel uit als een relaxed blokje voor op de boulevard.

In andere woorden: nokkenstokkennokkenstokkennokkenstokken :D
Lekker positief weer (Y) (Y)
Laat mij eens een uitdraai zien van een opgeboorde 1.8 die beter presteert en betrouwbaar is Menno, dan praten we verder (S)
Nee, niet positief, maar hoef nie elke post met een lofzang over jouw motor te beginnen toch? Je wekt altijd wel de indruk graag advies te willen, en als ik dit plaatje zie, krijg ik heel veel inspiratie zegmaar. Maargoed, voordat dit weer een vervelende discussie wordt; ik zal m'n mening hiero voor me houden, succes verders (F)
rev it like a rental
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Dit waren opgeboorde 2L-blokken van Patrick en volgens mij ook die van Rob.
Hierin zaten 286 graden Catcams nokkenassen. Misschien heb je er wat aan!
Tevens zou je met verstelbare tandwielen de curve iets aan kunnen passen.

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos ... ct0017.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Luco/Alpine-racer schreef:
Menno schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.jpg[/img]

Zo hier de uitdraai van mij
Koppel is wat beter geworden
iets minder pk, maar of dat aan het weer gelegen heeft?
Verder vond ruud hem bovenin wat rijk en daar zou ik nog wat pk's kunnen winnen, maar eens kijken naar andere sproeiers.
Heb even zitten rekenen
30 kilo gewicht betekent ongeveer 0,9 sec winst
5 pk erbij scheelt ongeveer in verhouding ook 20 kilo, dus 0,6 winst.
Dus eens kijken of ik naar de 165 kan.
GAAP
Als je dit ziet denk je toch niet aan een paar kilo of een paar pk? Ik zou eerder op zoek gaan naar een leuke cabrio om die motor in te hangen, ziet er wel uit als een relaxed blokje voor op de boulevard.

In andere woorden: nokkenstokkennokkenstokkennokkenstokken :D
Lekker positief weer (Y) (Y)
Laat mij eens een uitdraai zien van een opgeboorde 1.8 die beter presteert en betrouwbaar is Menno, dan praten we verder (S)
dus moet ik maar keertje op de bank gaan volgende keer ben ik vande partij :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Menno schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Menno schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.jpg[/img]

Zo hier de uitdraai van mij
Koppel is wat beter geworden
iets minder pk, maar of dat aan het weer gelegen heeft?
Verder vond ruud hem bovenin wat rijk en daar zou ik nog wat pk's kunnen winnen, maar eens kijken naar andere sproeiers.
Heb even zitten rekenen
30 kilo gewicht betekent ongeveer 0,9 sec winst
5 pk erbij scheelt ongeveer in verhouding ook 20 kilo, dus 0,6 winst.
Dus eens kijken of ik naar de 165 kan.
GAAP
Als je dit ziet denk je toch niet aan een paar kilo of een paar pk? Ik zou eerder op zoek gaan naar een leuke cabrio om die motor in te hangen, ziet er wel uit als een relaxed blokje voor op de boulevard.

In andere woorden: nokkenstokkennokkenstokkennokkenstokken :D
Lekker positief weer (Y) (Y)
Laat mij eens een uitdraai zien van een opgeboorde 1.8 die beter presteert en betrouwbaar is Menno, dan praten we verder (S)
Nee, niet positief, maar hoef nie elke post met een lofzang over jouw motor te beginnen toch? Je wekt altijd wel de indruk graag advies te willen, en als ik dit plaatje zie, krijg ik heel veel inspiratie zegmaar. Maargoed, voordat dit weer een vervelende discussie wordt; ik zal m'n mening hiero voor me houden, succes verders (F)
Ik verwacht geen lofzang, maar ook geen afzeikpostings met allerlei onzinnige smilies die nergens op slaan.
Maar zodra er iemand is met een uitdraai die beter is neem ik DAAR graag advies van aan.
Want iets roepen kan iedereen, helaas zijn er weinigen die het kunnen bewijzen en aangezien ik mijn euro's maar 1 keer uit kan geven heb ik liever diverse adviezen dan zomaar iets blind aannemen zonder enige vorm van bewijs of bewezen kennis.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik al enkele video's op youtube staan (na 40 uur uploaden :~ )

http://nl.youtube.com/user/jo21turbo
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep trouwens nog een boete binnen voor 8 km te hard, ze stonden blijkbaar toch in de buurt van de afslag ergens :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

-jo- schreef:ik al enkele video's op youtube staan (na 40 uur uploaden :~ )

http://nl.youtube.com/user/jo21turbo
Ik zie de gtt er ook tussen staan :) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

der komen der nog, tzal wel nog een x-aantal uren in beslag nemen.
Plaats reactie