Dynodag met Fastchip 10 november 2012

Lees hier over meetings in België
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik wilde net zeggen dat er een of andere foute camper op z'n neus zit, maar wacht tis de eigenaar zelf :p

Maar nu de vraag, hoe rijd dit nu op straat? :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

PtrGte schreef:die video van Jo is wel een gouden video! Als de man die al heel wat gewend is zo'n gezicht trekt tijdens een run hahaha (Y)
euh, niet zozeer van het vermogen maar van de vibratie die door menne "derriere" ging. :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

coupe16v schreef:Gave Clio, Jo :worship:

Waarom eigenlijk geen e85?
Een kennis van mij rijdt met hoog vermogen op e85. en als je de temperaturen in dat blok ziet (Y)
Thx ! Geen idee hoe het komt maar de koeling van deze is zo optimaal dat we diverse keren de externe koeling hebben afgezet. Zelfs tijdens de mapping, waar hij toch enige tijd stationair->voluit->stationair->voluit ging had de koeling niet de minste moeite. Zelfs de gevoelstemperatuur van de inlaat bleef laag. Momenteel zonder oliekoeler en std radiator (wel nieuw).
Steven schreef: Maar nu de vraag, hoe rijd dit nu op straat? :)
Grip en wegligging mag ik zeker niet van klagen (+12 cm per kant, zonder spacers). De opstelling van de turbo, GT28RS turbine (.86AR) icm een GT3071 compressor (.60AR), heeft als voordeel dat het vermogen met beleid ingezet wordt. Dat spaart ook versnellingsbakken/aandrijflijnen. Probeer hem eens zou ik zeggen, kijk wat jij er van vind.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

dat is netjes dan. bij zijn Audi 80 5cil 10v quattro. komt de egt niet boven de 900 graden.
ook de inlaat blijft lauw op de bank. zit ook een aparte injector op voor extra koeling.

is een oud filmpje. inmiddels weer diverse aanpassingen gehad. nu 565pk en launchcontrol.

http://www.hulsenturbotuning.nl/project ... -2011.html
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-jo- schreef:Grip en wegligging mag ik zeker niet van klagen (+12 cm per kant, zonder spacers). De opstelling van de turbo, GT28RS turbine (.86AR) icm een GT3071 compressor (.60AR), heeft als voordeel dat het vermogen met beleid ingezet wordt. Dat spaart ook versnellingsbakken/aandrijflijnen. Probeer hem eens zou ik zeggen, kijk wat jij er van vind.
Ben zeker benieuwd, tis in ieder geval een zeer dik aparaat geworden in alle opzichten, chapeau (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:
-jo- schreef:Grip en wegligging mag ik zeker niet van klagen (+12 cm per kant, zonder spacers). De opstelling van de turbo, GT28RS turbine (.86AR) icm een GT3071 compressor (.60AR), heeft als voordeel dat het vermogen met beleid ingezet wordt. Dat spaart ook versnellingsbakken/aandrijflijnen. Probeer hem eens zou ik zeggen, kijk wat jij er van vind.
Ben zeker benieuwd, tis in ieder geval een zeer dik aparaat geworden in alle opzichten, chapeau (Y)
Je mag niet klagen over de wegligging, maar er moesten wel twee man bovenop gaan zitten tegen het spinnen :worship: :worship: :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

klopt, maar op de weg doseer/reageer je ook anders en tevens zitten er dan andere banden onder. Tevens heb je dan ook luchtweerstand en toestanden (die spoiler heeft dus wel degelijk nut :lol:) Je mag ook niet vergeten dat het nat/vochtig was en de auto 2x buiten heeft gestaan. We hebben het zo droog mogelijk proberen houden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

chris-mc schreef: De Clio van Jo
THX ! Is er nog ? :)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Is er nog meer info over de V6 die gemapped is?
Opgeboord naar 3.3L en alleen andere nokkenassen?

Thanks...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Wat ik weet was Fastchip bezig om hem af te stellen omdat het nog niemand gelukt was!!

De afloop kan Henk je beter vertellen!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ Jo welke bak heb je hier achter gestoken?
ben bang dat ie ploft als het een standaard 16V bakkie is met deze power .
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

versterkte JC5 (Renier) ,die volgens Henk superstrak aanvoelt en voorlopig moet voldoen tot er iets anders klaar is. Ik wil niet vloeken in deze kerk maar er is een conversie met een VAG bak mogelijk. NDO (225 met sper) kan ook maar dan zit ik met een kabelschakelsysteem en daar heb ik niet bepaald veel ruimte voor door de hele turboshizzle.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dsg man :D

Of sequentieel :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

aha, jij bied je aan als sponsor ? :D
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

vag bak is ook kabel geschakeld :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-jo- schreef:aha, jij bied je aan als sponsor ? :D
Lol, je mag mijn bankrekening plunderen hoor
Moet je wel achter in de rij gaan staan :D :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hoezo, belastingdienst eerst? ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nee de andere schuldeisers :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

peternofx schreef:Is er nog meer info over de V6 die gemapped is?
Opgeboord naar 3.3L en alleen andere nokkenassen?

Thanks...
290 PK Peter, koppel was dacht ik iets van 340 - 350 Nm aan de wielen.
Heb hem helaas niet af kunnen maken want er is iets losgelopen aan de distributie. Tenminste dat denken we.

Denk wel op een 300 Pk aan de wielen uit te kunnen komen. Modificaties: homemade 280 graden nokkenassen en een langere slag (krukas).
Fantastisch blok !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Mooie auto ook.... :smile:
Kijkt op spaarrekening....euh welke spaarrekening?
Mijn zilvervloot spaarrekening is opgeheven....
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Fastchip schreef:
peternofx schreef:Is er nog meer info over de V6 die gemapped is?
Opgeboord naar 3.3L en alleen andere nokkenassen?

Thanks...
290 PK Peter, koppel was dacht ik iets van 340 - 350 Nm aan de wielen.
Heb hem helaas niet af kunnen maken want er is iets losgelopen aan de distributie. Tenminste dat denken we.

Denk wel op een 300 Pk aan de wielen uit te kunnen komen. Modificaties: homemade 280 graden nokkenassen en een langere slag (krukas).
Fantastisch blok !
bedankt! wow die 290 pk kijk ik van op zeg! Denk dat ze in Engeland helemaal gek worden als ze dit horen.
Nu je deze ervaring hebt met de V6 denk je dat je uit een standaard blok ook nog wat winst kan halen?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Peter jij hebt toch al 255 pk ?
Ook nog niet genoeg voor een v6....?
Ik hoor turbo....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

255 aan de krukas of 290 aan de wielen zal wel hemel en aarde verschil zijn.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tja t zal iets schelen..... :p :smile:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heb je vakantie of zo, Jochem? Ouwe spamkoning! :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nee....helaas niet.
Mobiel internet.... En onderhoud uitvoeren...dan krijg je dit.
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Iemand nog een foto van die V6?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja joost....het is een duitser trouwens de V6
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Ja joost....het is een duitser trouwens de V6
Renault is Frans......
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

peternofx schreef:
Fastchip schreef:
peternofx schreef:Is er nog meer info over de V6 die gemapped is?
Opgeboord naar 3.3L en alleen andere nokkenassen?

Thanks...
290 PK Peter, koppel was dacht ik iets van 340 - 350 Nm aan de wielen.
Heb hem helaas niet af kunnen maken want er is iets losgelopen aan de distributie. Tenminste dat denken we.

Denk wel op een 300 Pk aan de wielen uit te kunnen komen. Modificaties: homemade 280 graden nokkenassen en een langere slag (krukas).
Fantastisch blok !
bedankt! wow die 290 pk kijk ik van op zeg! Denk dat ze in Engeland helemaal gek worden als ze dit horen.
Nu je deze ervaring hebt met de V6 denk je dat je uit een standaard blok ook nog wat winst kan halen?
Zal kijken of ik de Dyno uidraai mee kan nemen. Was 'm vergeten op Jo's USB stick te zetten.
Megane Estate III GT
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 sep 2012 9:43

Adrian schreef:Iemand nog een foto van die V6?
[img]http://imageshack.us/a/img96/2125/imag0383c.th.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Fastchip schreef:
Jochem de Haas schreef:Ja joost....het is een duitser trouwens de V6
Renault is Frans......
Oja bedankt Henk.... (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:lol:
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Jochem de Haas schreef:Peter jij hebt toch al 255 pk ?
Ook nog niet genoeg voor een v6....?
Ik hoor turbo....
Nee geen turbo (alhoewel! haha) hou de V6 zoveel mogelijk standaard....
Ze zijn al zo schaars....
Maar het is gewoon leuk om te weten hoeveel fastchip er nog uit kan halen.

Henk: heb je ook al een standaard clio V6 255pk onder handen genomen?
Ben benieuwd naar het resultaat....
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

komt de eigenaar van die grijze v6 uit hoogvliet??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Plaats reactie