Dynodag met Fastchip 10 november 2012
Volgens mij heb ik de stress van de clio-build eraf geslapen . Net uit men nest gekropen en ben heel erg blij met de positieve reacties die er nog steeds komen betreffende de dynodagen. Uiteraard zijn deze toe te schrijven aan Henk en iedereen die op deze dagen de handen uit de mouwen steekt Ook nog even Christiaan bedanken die de financiën steeds netjes regelt
De dynodag van 10 november, tevens de laatste voor 2012, was echt een toppertje. Geen gehakkel en getakkel, netjes op schema en toch wel een berg werk verzet door Henk. We hadden niet gedacht dat het zo vlot ging verlopen want met zoveel "ouwe meuk" op het programma kan er wel eens iets misgaan.
@Henk, de print van de V6 staat niet op de stick. Alles wat erop stond heb ik neergezet.
@Joost, het is allemaal JOUW schuld ! Ooit komt het wel goed met die 5 als je er een F ingooit
@Koen, thx voor de Big Mac's. Koud smaakt alles als je honger hebt Blijkbaar was het geen slechte gok om die mapsensor mee te vervangen
Ikzelf was aangenaam verrast door het resultaat van de clio, wetende dat hij amper 16 km onbelast gelopen heeft voor de dyno en was dus in de veronderstelling dat er wel wat fout kon gaan. De enige aanpassingen die moeten doorgevoerd worden zijn eigenlijk te verwaarlozen. Schakelstang afregelen, gasklepbocht aanpassen, sterkere actuator monteren en vooral een hoge debietpomp om vervolgens in het voorjaar 2013 hem de full map op te dringen.
Ik vraag het niet te dikwijls maar nu wil ik ook wel wat film-materiaal zien !
De dynodag van 10 november, tevens de laatste voor 2012, was echt een toppertje. Geen gehakkel en getakkel, netjes op schema en toch wel een berg werk verzet door Henk. We hadden niet gedacht dat het zo vlot ging verlopen want met zoveel "ouwe meuk" op het programma kan er wel eens iets misgaan.
@Henk, de print van de V6 staat niet op de stick. Alles wat erop stond heb ik neergezet.
@Joost, het is allemaal JOUW schuld ! Ooit komt het wel goed met die 5 als je er een F ingooit
@Koen, thx voor de Big Mac's. Koud smaakt alles als je honger hebt Blijkbaar was het geen slechte gok om die mapsensor mee te vervangen
Ikzelf was aangenaam verrast door het resultaat van de clio, wetende dat hij amper 16 km onbelast gelopen heeft voor de dyno en was dus in de veronderstelling dat er wel wat fout kon gaan. De enige aanpassingen die moeten doorgevoerd worden zijn eigenlijk te verwaarlozen. Schakelstang afregelen, gasklepbocht aanpassen, sterkere actuator monteren en vooral een hoge debietpomp om vervolgens in het voorjaar 2013 hem de full map op te dringen.
Ik vraag het niet te dikwijls maar nu wil ik ook wel wat film-materiaal zien !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Filmpjes zal ik vanavond uploaden.
En ik dacht wel dat de Clio van Jo aardig wat paarden had maar om nu al met 280 bhp aan te komen is echt super dik
En ik dacht wel dat de Clio van Jo aardig wat paarden had maar om nu al met 280 bhp aan te komen is echt super dik
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik was aanwezig, kan geen toeval zijn........-jo- schreef: De dynodag van 10 november, tevens de laatste voor 2012, was echt een toppertje.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Klinkt als een geslaagde meeting! heeft er iemand nog een plaatje van die Clio V6?
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zag Jochem hem op de kiek zetten.....camera van Joost.Adrian schreef:Klinkt als een geslaagde meeting! heeft er iemand nog een plaatje van die Clio V6?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Wat zijn de mods aan de RS van Arjan Middelkoop? 400nm zal de std koppeling niet zo leuk vinden denk ik? Wel een mooi resultaat!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
jammer dat het weer voorbij is want loopt nu goed op 1,4 bar......zal eerdaageens wat filmpies maken......
Probleem zat in de ferquentie afstelling van de boostcontroler.
Probleem zat in de ferquentie afstelling van de boostcontroler.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
weg met dat ding dan!
je kan hem toch ook gewoon rustig laten afkoelen als je een stukkie gek gedaan hebt?
je kan hem toch ook gewoon rustig laten afkoelen als je een stukkie gek gedaan hebt?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Jammer dat er 2 voor gingen staan:
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dingen zijn verder standaard, die van jouw niet en heeft een mapping ondergaan toch?jacques schreef:Ik had maar 142 pk, maar arri_12 had er 134 en Arno17 had er 130. Dan valt het voor een standaard F7R megane blok (met devil spruitstuk) toch weer mee.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Dat klopt. Ik had eerst met 139pk en na mappen 142pk. Hij liep wat arm in het hoge toeren gebied.
Wat betreft jouw ex cabrio, daar was niet van bekend wie de mapping heeft gedaan / en of die een custum mapping heeft gehad.
Wat betreft jouw ex cabrio, daar was niet van bekend wie de mapping heeft gedaan / en of die een custum mapping heeft gehad.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: do 27 sep 2012 9:43
-jo- schreef:Ik vraag het niet te dikwijls maar nu wil ik ook wel wat film-materiaal zien !
Mijn Willie met 300k+ en op einddemper en warme lucht aanzuiging na 139,9 adw
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Schijnt volgens Ron een chip te zijn van Fastchip, maar is geen custom mapping in ieder geval.jacques schreef:Dat klopt. Ik had eerst met 139pk en na mappen 142pk. Hij liep wat arm in het hoge toeren gebied.
Wat betreft jouw ex cabrio, daar was niet van bekend wie de mapping heeft gedaan / en of die een custum mapping heeft gehad.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
waar zijn de filmpjes waar Jo en Maarten op de motorkap zitten?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Jawel Menno, maar daar staan steeds van die lelijke rtc-ers voor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jo, je had nog zo beloofd eerst 1000 km in te rijden voor de Dynodag met die motor!!!-jo- schreef:Volgens mij heb ik de stress van de clio-build eraf geslapen . Net uit men nest gekropen en ben heel erg blij met de positieve reacties die er nog steeds komen betreffende de dynodagen. Uiteraard zijn deze toe te schrijven aan Henk en iedereen die op deze dagen de handen uit de mouwen steekt Ook nog even Christiaan bedanken die de financiën steeds netjes regelt
De dynodag van 10 november, tevens de laatste voor 2012, was echt een toppertje. Geen gehakkel en getakkel, netjes op schema en toch wel een berg werk verzet door Henk. We hadden niet gedacht dat het zo vlot ging verlopen want met zoveel "ouwe meuk" op het programma kan er wel eens iets misgaan.
@Henk, de print van de V6 staat niet op de stick. Alles wat erop stond heb ik neergezet.
@Joost, het is allemaal JOUW schuld ! Ooit komt het wel goed met die 5 als je er een F ingooit
@Koen, thx voor de Big Mac's. Koud smaakt alles als je honger hebt Blijkbaar was het geen slechte gok om die mapsensor mee te vervangen
Ikzelf was aangenaam verrast door het resultaat van de clio, wetende dat hij amper 16 km onbelast gelopen heeft voor de dyno en was dus in de veronderstelling dat er wel wat fout kon gaan. De enige aanpassingen die moeten doorgevoerd worden zijn eigenlijk te verwaarlozen. Schakelstang afregelen, gasklepbocht aanpassen, sterkere actuator monteren en vooral een hoge debietpomp om vervolgens in het voorjaar 2013 hem de full map op te dringen.
Ik vraag het niet te dikwijls maar nu wil ik ook wel wat film-materiaal zien !
Jo, je had nog zo beloofd eerst 1000 km in te rijden voor de Dynodag met die motor!!!-jo- schreef:Volgens mij heb ik de stress van de clio-build eraf geslapen . Net uit men nest gekropen en ben heel erg blij met de positieve reacties die er nog steeds komen betreffende de dynodagen. Uiteraard zijn deze toe te schrijven aan Henk en iedereen die op deze dagen de handen uit de mouwen steekt Ook nog even Christiaan bedanken die de financiën steeds netjes regelt
De dynodag van 10 november, tevens de laatste voor 2012, was echt een toppertje. Geen gehakkel en getakkel, netjes op schema en toch wel een berg werk verzet door Henk. We hadden niet gedacht dat het zo vlot ging verlopen want met zoveel "ouwe meuk" op het programma kan er wel eens iets misgaan.
@Henk, de print van de V6 staat niet op de stick. Alles wat erop stond heb ik neergezet.
@Joost, het is allemaal JOUW schuld ! Ooit komt het wel goed met die 5 als je er een F ingooit
@Koen, thx voor de Big Mac's. Koud smaakt alles als je honger hebt Blijkbaar was het geen slechte gok om die mapsensor mee te vervangen
Ikzelf was aangenaam verrast door het resultaat van de clio, wetende dat hij amper 16 km onbelast gelopen heeft voor de dyno en was dus in de veronderstelling dat er wel wat fout kon gaan. De enige aanpassingen die moeten doorgevoerd worden zijn eigenlijk te verwaarlozen. Schakelstang afregelen, gasklepbocht aanpassen, sterkere actuator monteren en vooral een hoge debietpomp om vervolgens in het voorjaar 2013 hem de full map op te dringen.
Ik vraag het niet te dikwijls maar nu wil ik ook wel wat film-materiaal zien !
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ik zie weer volop mooie resultaten voorbij komen..
vooral gerry en jo hebben leuke resultaten geboekt
@joost
ik ga me steeds meer afvragen wanneer jij aan de F gaat
vooral gerry en jo hebben leuke resultaten geboekt
@joost
ik ga me steeds meer afvragen wanneer jij aan de F gaat
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik denk na de nodige F*^k woorden...Andrews (supercinq) schreef:ik zie weer volop mooie resultaten voorbij komen..
vooral gerry en jo hebben leuke resultaten geboekt
@joost
ik ga me steeds meer afvragen wanneer jij aan de F gaat
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
"als hij de 1ste km niet stukgaat is hij gewoon goed"PtrGte schreef: Jo, je had nog zo beloofd eerst 1000 km in te rijden voor de Dynodag met die motor!!!
das alles wat ik onthouden heb
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
-jo- schreef:"als hij de 1ste km niet stukgaat is hij gewoon goed"PtrGte schreef: Jo, je had nog zo beloofd eerst 1000 km in te rijden voor de Dynodag met die motor!!!
das alles wat ik onthouden heb
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Heeftie gedaan op de aanhanger !Jo, je had nog zo beloofd eerst 1000 km in te rijden voor de Dynodag met die motor!
doe ik ook nooit
warmrijden een gaan!
warmrijden een gaan!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
De 16v van mij
De Clio van Jo
De Clio van Jo
Laatst gewijzigd door chris-mc op ma 12 nov 2012 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
shit... dacht dat jij nooit luisterde naar mij man!-jo- schreef:"als hij de 1ste km niet stukgaat is hij gewoon goed"PtrGte schreef: Jo, je had nog zo beloofd eerst 1000 km in te rijden voor de Dynodag met die motor!!!
das alles wat ik onthouden heb
Gave Clio, Jo
Waarom eigenlijk geen e85?
Een kennis van mij rijdt met hoog vermogen op e85. en als je de temperaturen in dat blok ziet
Waarom eigenlijk geen e85?
Een kennis van mij rijdt met hoog vermogen op e85. en als je de temperaturen in dat blok ziet
die video van Jo is wel een gouden video! Als de man die al heel wat gewend is zo'n gezicht trekt tijdens een run hahaha