ACT: Geflitst!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Denk dat er 3 vanaf gaat, want ze bekeuren vanaf 4km/u te hard. kost je dan meen ik 16+6=22 euro? Of al 25 inmiddels?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Volgens mij is het 28 euro
IIIRS
Berichten: 131
Lid geworden op: za 12 feb 2011 16:54
Car: Renault Megane RS250
Locatie: Heerhugowaard

Hi,

Ik ben vorig jaar geflitst met 49km/h te hard op een N-weg waar je 70 mocht.
Ik ben niet staande gehouden.
Had vorig jaar een brief ontvangen waar ik in moest vullen of ik de bestuurder was. Gewoon gedaan natuurlijk.
Verder zat er geen transactie voorstel bij.

Kreeg vandaag de gerechtelijke brief om voor de rechter te verschijnen.
Wat kan ik verwachten afgezien van een heule hoge boete? Nog wat leuke cursusjes?.... :-(
Even verder uit vorige topic (klik hier)
Heeft een WOB-verzoek nog nut? Of andere dingen opvragen waardoor ze denken, laat maar zitten deze boete :P

Nu ook met haarscherpe foto:
[img]http://img820.imageshack.us/img820/4617/e65p.jpg[/img]

---- edit ----
Heb de certificaten online gezien en die zijn up to date. Ik ga het gewoon afwachten!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zag in het andere topic ook wat dingen voorbij komen. Zowel juist als onjuist. :p

Juist is in ieder geval dat je jaar recidive ingaat vanaf het moment dat je die andere boete betaald hebt. Dus niet wanneer je die 'gehaald' hebt. Daar heeft Luco gelijk in.
Tutuur zegt "30+ 3 maanden inhouding". Nou is dat eigenlijk 50+ is meteen inhouding en binnen de bebouwde kom krijg je er nog een EMG bij als extra'tje.

Maar.... in het geval van recidive wordt het er niet leuker op.
Je zegt dat je vóór 6 oktober een 39 te hard had binnen bebouwde kom, maar het is nu heel belangrijk te weten wanneer je die hebt betaald.

Al je boetes van 30+ (0f 40+ op de snelweg) vallen niet meer onder Mulder en worden inderdaad geregistreerd. Je bent een jaar lang recidivist vanaf het betaalmoment.
Voor zover ik heb teruggelezen heb je dus mogelijk een recidive lopen. Ik ga uit van buiten bebouwde kom voor deze 49 te hard.

Indien niet recedivist: flinke preek en reken op een flinke boete met voorwaardelijk.

Maar... ze je nodigen je niet voor niets uit. Ben je wel recidivist, dan is de boete sowieso hoog, maar kon er ook wel eens een rijverbod aan zitten te komen.
Bereidt je daar wel op voor. Geef aan dat je echt niet zonder je rijbewijs kan. Kostwinner, etc. etc.

Nog beter -> aanmelden op het forum van Flitsservice om je goed voor te bereiden. ;)
Succes, enuh, heb je al een datum gekregen om op visite te komen? :D
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
IIIRS
Berichten: 131
Lid geworden op: za 12 feb 2011 16:54
Car: Renault Megane RS250
Locatie: Heerhugowaard

Thanks voor je reactie!
Het betreft gelukkig inderdaad een weg buiten bebouwde kom.

De vorige boete van 39km/h te hard heb ik ontvangen op 27 november 2011 en ergens in december 2011 betaald.
M'n internetbankieren wil niet zo ver terug in de tijd dus ik weet de exacte betaaldatum niet.
Dus de 49km/h te hard is helaas binnen een jaar gebeurd.

25 november is de bijeenkomst :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dan zou ik rekenen op een rijverbod, hoge boete en een flinke tijd voorwaardelijk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

27-11-11 + 1 jaar is toch alweer even geleden. Of mis ik iets?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
IIIRS
Berichten: 131
Lid geworden op: za 12 feb 2011 16:54
Car: Renault Megane RS250
Locatie: Heerhugowaard

27-11-11 boete van 39km/h te hard ontvangen. Ergens half december 2011 betaald.
06-10-12 boete van 49 km/h te hard ontvangen.

Dat is minder dan 1 jaar.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Aha
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
IIIRS
Berichten: 131
Lid geworden op: za 12 feb 2011 16:54
Car: Renault Megane RS250
Locatie: Heerhugowaard

Nou..., vandaag was Judgement Day.
De Officier van Justitie vond dat ik me rijbewijs kwijt moest zijn. Knappe vrouw overigens, maar karakter was niets.
De rechter gaf me gelukkig het voordeel van de twijfel.
Wel 2 jaar voorwaardelijk. De boete bedraagt 820 euro.

Twee jaar voorwaardelijk betekend dat ik geen enkele boete mag ontvangen? Of geen eentje van boven de 30? (kreeg niet echt de kans om het te vragen, ze bleef praten en toen was het doei)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Redelijk wat we verwacht hadden dus. OvJ eist OBM en hoge boete, rechter zet OBM om in voorwaardelijk.

Dat betekend inderdaad dat je je twee jaar (telt vanaf betaaldatum!) koest moet houden. Dus onder de 30+ blijven, of onder de 40+ op de snelweg.
En hou je daar echt aan want anders ga je echt een paar maanden fietsen, en nog een verhoogde boete.

Je mag dus wel snelheidsboetes onder de 30 te hard krijgen omdat die onder de Mulderwet vallen. Die Mulderwet zijn ze overigens aan het aanpassen. Althans, dat willen ze graag.
Andere misdragingen kunnen dan ook onder strafrecht vallen en die worden feilloos bijgeschreven op je 'strafblad'.

Succes met kalm aan doen.
Een kennis heeft bijna zijn 2 jaar voorwaardelijk erop zitten na 80+ te hard. Meen bijna 2k aan boete (ook recidivist) wat ie moest betalen volgens de eis.
Na een zielig verhaal van student zijn, bijbaantje bij een garagebedrijf e.d. werd het x-uur werkstraf. (wat uiteindelijk wel meeviel als je maar meewerkt met die opzichter)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
IIIRS
Berichten: 131
Lid geworden op: za 12 feb 2011 16:54
Car: Renault Megane RS250
Locatie: Heerhugowaard

Bedankt voor de heldere uitleg!
Ik ga me zeker kalm houden.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Jij bent wel redelijk thuis Tom in die boetes. Hobby of noodzakelijk kwaad? :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ehh... ik verzamel ze on-vrijwillig...
Afbeelding Afbeelding

Oude foto's hoor, want inmiddels zijn het er wat meer helaas, maar eigenlijk geen exorbitanten.

3x 4km/u, 2x 5km/u, 2x 6km/u, 1x 7km/u
Dan nog een 10km/u , 20 km/u en 28 km/u te hard en in mijn eerste jaren van rijervaring een 48 te hard, maar die heb ik nog anoniem weten te betalen destijds. Dus geen kruisje. (0)
Verder alleen in de begin periode nog twee keer een 'rijbewijs niet bij je' en een 'mistlampen voeren terwijl dat niet mag'. Grootste deel is dus snelheid gerelateerd. Kleven doe ik niet aan, soepel rechts inhalen is goedkoper. :X

Maargoed, dan hebben we het over de afgelopen 10 jaar van het roze pasje bezit.
Ik heb er de hobby van gemaakt om in ieder geval de foto op te vragen en in duurdere gevallen ook andere gegevens als ijkrapporten, ambtsaanstelling e.d.
Ze mogen tenslotte wel wat moeite doen daar in Leeuwarden voor die 7,- administratiekosten.

Moet wel zeggen, al die kleintjes hadden ook veel duurdere kunnen zijn.
Maar ach, tijdelijk geen snelle auto meer en je wordt wat verstandiger.
Ik kan mijn rijbewijs écht niet missen en sinds dat de straffen voor > 50 te hard zijn veranderd van eerst max 10 dagen kwijt, naar minimaal 2 maanden kwijt pas ik wat meer op.
Met testauto's even heen en weer over een route om te 'checken' en daarna pas gas erop bijvoorbeeld. Al komen soms nog wat 'gokjes' voorbij waarvan ik achteraf denk, hmmm stel dat ze er wél stonden... :p


Al met al, wilde haren vallen uit. Hier en daar kleuren ze al grijs en je moet wat mazzel hebben.
Verder interesseren mij de 'succesverhalen' of 'leedvermaak' op het forum van flitsservice. (Y)
Wat je dus te wachten staat bij 50+ of recidive ben ik wel van op de hoogte.

@III RS
Succes met koest houden ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Als iedereen nu eens even een jaartje keurig rijdt is het CJIB in no-time werkeloos :P
Trust me. I know what I'm doing.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat is simpelweg onmogelijk... We zijn geen robots. :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik ben meer voorstander van de Zweedse methode. Daar wordt op bepaalde gevaarlijke trajecten het volgende toegepast:
Rij je te hard dan krijg je een flinke boete (vergelijkbaar met NL volgens mij)
Die gaat in een spaarpotje en dat geld wordt verdeelt onder diegene die zich wél aan de snelheid hielden.

Hoe meer zich aan de snelheid houden, hoe minder iedereen natuurlijk krijgt. Maar hou je jezelf er niet aan dan 'sponsor' je juist de anderen.
Ok, het levert NL een enorm begrotingsgat op, want zeg nou eerlijk, zou het echt om de veiligheid gaan? |:


Afgelopen week hoorde ik nog ergens dat als ze overal even een Trajectcontrole neerzetten het hele begrotingstekort wel is opgelost. (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Het complete wegennet 1 grote trajectcontrole bedoel je? Dat is wel de natte droom van elke overheid, geld innen en gelijk zien waar iedereen uithangt.
Trust me. I know what I'm doing.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat de boete inkomsten in NL gewoon op de begroting gezet worden zegt al genoeg (N)

Als je alles traject controle maakt dan zal de media iedereen daar echt wel bewust van maken, als je weet dat de kans op bekeuring 100% is als je te snel
rijdt dan zullen er nog maar weinig mensen zijn die dat doen. Einde boete inkomsten, never gonna happen :lol:
Plaats reactie