ACT: Renault Scoops/Impressies

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Zal het hiermee te maken hebben??

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2013 ... Fun-01.jpg[/img]

Nieuw concept met een schuin oog naar de R5.

http://www.autoblog.nl/nieuws/renault-t ... post-58061

En het kan driften! :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wel heel schuin dan.

Kan overigens best een leuk karretje zijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Zou die echt op kenteken staan?
Of een of andere reclamestunt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Gezien de tekst TAXI op de zijkant zal het wel een reclamestunt zijn.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Komende zaterdag 30 maart zal Chris Visscher te gast zijn bij het radioprogramma TROS Autoshow op Radio 1 om 14.00 uur.
Dit naar aanleiding van de nieuwe Alpine en zijn plek in de Alpine adviesgroep.

Kijk voor meer informatie op http://www.tros.nl/autoshow

En luister morgen om 14.00 uur naar Radio 1!
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Tot nu toe een beetje een gezeur. Hopelijk laten ze Chris straks wat langer aan het woord (~) .
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Even weer afstoffen dit topic!

De nieuwe Clio IV RS Trophy ->

[img]http://img11.hostingpics.net/pics/66592 ... 423186.jpg[/img]
[img]http://img11.hostingpics.net/pics/33476 ... 393186.jpg[/img]

Nu nog interieurfoto's en de specificaties.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Vind hem niet zo speciaal ogen, maar we wachten het af. Voor de liefhebbers, om 11.45 uur start de persconferentie en die kun je hier live volgen:
http://event.media.renault.com/Renault/ ... index.html

Hier precies in overleggen rond die tijd, maar dan lees ik het nieuws vast hier van Rik ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Achterkant via Björn zijn Facebook:
[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=5548D39A[/img]

Oh, en de info is er ook al!
[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 16a597d693[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Stimpy001
Berichten: 67
Lid geworden op: do 10 jun 2004 8:38
Car: Nr. 645

Ik had er ook wel iets meer van verwacht. 20pk erbij en wat kleine optische zaken... in mijn ogen niet (al te) spectaculair.

De verwachtingen waren natuurlijk ook wel erg hoog na de Megane Trophy (R). Misschien komt er (ooit) nog wel een Clio Trophy R als echt ringkanon met handbak, Recaro, Ohlins en Akrapovic spul erop.

Waarom zijn tegenwoordig de Trophy-modellen bij introductie allemaal wit?
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

^^dit


het is een remap en een optiepakket....marketing viert hoogtij bij renault
Born Grippy
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Niet om lullig te doen maar b.v. de trophy van de megane 2 R.S. bood nou ook niet zo heel veel meer t.o.v. een gewone (iets harder onderstel, nieuwe stuurbekrachting en wat aanpassingen aan de remmerij, wat koolstofvezel in het interieur en her en der wat blauwe stiksels). Daarna werdt er wel steeds wat meer toegevoegd, R26 met sper-diff, etc.
Wat dat betreft biedt deze trophy al meer met extra vermogen dus wie weet wat er nog in het vat zit voor latere versies van de clio.
Als ze hem Trophy-R genoemd hadden dan was het wel heel karig geweest dat zeker.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

CLIO RENAULTSPORT 220 TROPHY EDC: A NEW ADDITION TO THE TROPHY FAMILY

• Power increased by 10 per cent to 220hp
• ‘Torque Boost’ function raises peak torque by 40Nm to 280Nm
• Refined EDC transmission delivers up to 50 per cent faster shifts
• Larger turbo, new air intake and revised exhaust system
• Stop & Start helps to reduce emissions by 6g/km
• Lower and stiffer Trophy chassis
• Quicker steering rack
• Michelin Pilot Super Sport tyres
• Revised sports seats with integrated head rests
• R.S. Drive system with three driving modes
• Special edition version goes on sale in the UK in the Summer

Renaultsport have unveiled a special edition version of the Clio Renaultsport at the Geneva Motor Show – the Clio Renaultsport 220 Trophy EDC.

Following in the slipstream of other Trophy models such as the 2005 Clio Renaultsport 182 Trophy, the Mégane Renaultsport 265 Trophy and the current Mégane Renaultsport 275 Trophy the Clio Renaultsport 220 Trophy has been finely honed by Renaultsport’s passionate engineers to add even sharper handling, improved driving characteristics and increased performance coupled with exclusivity and distinctive styling.

The Clio Renaultsport 220 Trophy is due to go on sale in the summer of 2015 and will offer a number of enhancements including increased power and torque with Stop & Start technology and reduced CO2 emissions. A refined EDC transmission, quicker steering, a lower and stiffer chassis and upgraded tyres will make Renault’s hot hatch even hotter.
220 TROPHY: A CLIO RENAULTSPORT THAT’S EVEN MORE POTENT IN EVERY AREA

Engine

Thanks to revised engine mapping, the 220 Trophy now has 10 per cent more power and up to an extra 40Nm of torque. It also benefits from a larger turbo, an air intake designed to minimise pressure losses and a revised exhaust system to accommodate the latest Euro6 catalytic converter (and minimise back pressure losses).
• Maximum power has been increased to 220hp at 6,250rpm (up 20hp)
• Maximum torque rises to 260Nm (a gain of 20Nm)
• ‘Torque Boost’ feature in fourth and fifth gears raises peak torque to 280Nm (a gain of 40Nm)
• Maximum revs increase from 6,500rpm to 6,800rpm
• Complying with Euro6 emissions standards, the car’s CO2 output improves by 6g/km to 138g/km and also drops down a • VED band

Refined EDC transmission
• Gear shifts are now up to 40 per cent faster in ‘Normal’ and ‘Sport’ modes and 50 per cent faster in ‘Race’ mode thanks to software recalibration
• 30 per cent reduction in steering wheel paddle travel for more immediate changes
• Earlier downshifts, for example under heavy braking on track, are permitted by optimised software calibration and the raised rev limit
• ‘Sport’ mode is now more flexible with gearshift change patterns more reactive to current driving style
• A Stop & Start system works in ‘Normal’ mode but is deactivated in ‘Sport’ and ‘Race’ modes.

Clio Renaultsport 220 Trophy retains the R.S. Drive system that allows one powertrain to have three different behaviours: Normal, Sport and Race. R.S. Drive also adds Launch Control and the ability to perform multiple down shifts at once by keeping the paddle held. Race mode is fully manual only, has the fastest shift times, no ‘creep’ function and will not change up or down without intervention.

A lower, stiffer Trophy chassis
The Clio is lower by 20mm at the front, 10mm at the rear. Firmer shock absorbers, and revised springs (40 per cent stiffer at the rear), have been fitted and are coupled to the existing motorsport-derived hydraulic bump stops.

Ultra-quick steering
A new, faster rack (with ratio reduced from 14.5:1 to 13.2:1) makes steering even more precise and incredibly direct – the best system on the market.

Tyres
The Clio Renaultsport 220 Trophy EDC is fitted with high-performance Michelin Pilot Super Sport 205/40R18 rubber.

IMMEDIATELY RECOGNISABLE…AND SEDUCTIVE

A sporting stance
• Frost White, a new and distinctive Renault i.d. matt body colour with a gloss black roof and rear spoiler, has been added to the range alongside Glacier White, Diamond Black, Flame Red and Liquid Yellow
• 18-inch ‘Radical’ wheels with black inserts and diamond-effect facings
• ‘Trophy’ badging on the front blade, door mouldings and individually-numbered door sills

Equipment tailored to enthusiasts
• Embossed leather steering wheel
• ‘Trophy’ interior pack: Heated leather sports seats with integral head rests, plus carbon-look air-vent surrounds, door handles and gear lever base plate. The air-vent inserts are now in satin chrome rather than anodised red.
• Optional Renaultsport Monitor on-board telemetry system. Potent and fun, its many features include a setting that gives the driver five different levels of throttle pedal sensitivity.

The Clio Renaultsport 220 Trophy EDC is a numbered special edition that provides value for money in performance terms. It is aimed at the most demanding customers, such as track-day enthusiasts and those who appreciate the cutting-edge manner of Renaultsport’s unrivalled expertise.

The Clio Renaultsport 220 Trophy EDC will first go on sale in Europe, from June 2015, before being released in 10 other markets.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Iets meer dus dan alleen een remap. . En aangezien alle kleine beetje helpen kan dit een heel ander apparaat zijn.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Grotere turbo ... na een remap (door bv Henk) zal dit dus wellicht al zo'n 240pk's kunnen worden ? Of zullen de injectoren te klein zijn ?

I.i.g. mooie upgrades en aanpassingen (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Even parallelspot uit het jappenkamp: Niet mooi, maar technisch wel vies goed in elkaar denk ik
http://www.autoblog.nl/nieuws/officieel ... djes-74922

Ben benieuwd of en hoe Renault dit gaat beantwoorden bij de Megane, tijd dat daar ook een 300+pk voor uitkomt.
Voordeel er ligt her en der weer vers asfalt op de baan, dat kan alleen maar helpen straks.
Stimpy001
Berichten: 67
Lid geworden op: do 10 jun 2004 8:38
Car: Nr. 645

Het record is geloof ik vorig jaar mei al gezet. Als je goed kijkt naar de video ervan op YouTube kun je zien dat er een volledige rolkooi inzit en er waarschijnlijk weer een discussie zal komen of het allemaal wel officieel is....

Neemt niet weg dat het wel een serieus snelle tijd is. (Mag ook wel als je al jaren zegt dat je het record weer terug wilt hebben.)
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Wat istie lelijk zeg!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Even deze link volgen en lezen.

Check ook filmpje op You tube, check moment 7.58...er is in geknipt.


http://hondanews.eu/gb/en/cars/media/pr ... g-gauntlet
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Was deze roadlegal? Wel apart die knip op 7<58.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Patrick RS schreef:Was deze roadlegal? Wel apart die knip op 7<58.
Nope dat is ie niet, daarom gaan ze met een produktie versie nog een keer rijden later dit jaar.
Althans dat maak ik op uit de tekst van die site.

Deze ronde is trouwens gezet tijdens testen van de banden speciaal voor de Civic.

Maar goed, 44000 euro is best wel prijzig vind ik.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Om even mijn zegje te doen over het trophy verhaal, zelfs bij de M3RS is dat toch niet anders? Van 250 naar 265 naar 275, en dat alles wordt teniet gedaan door een kuurtje van Henk :lol:
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Bedankt voor de post Rik (Y) mooie opsomming.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

tutuur schreef:Om even mijn zegje te doen over het trophy verhaal, zelfs bij de M3RS is dat toch niet anders? Van 250 naar 265 naar 275, en dat alles wordt teniet gedaan door een kuurtje van Henk :lol:
Is niet hetzelfde. Bij de Clio4 zijn echt hardware wijzigingen doorgevoerd zoals een grotere turbo. Zie de posts hierboven van Rik.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Fastchip schreef:
tutuur schreef:Om even mijn zegje te doen over het trophy verhaal, zelfs bij de M3RS is dat toch niet anders? Van 250 naar 265 naar 275, en dat alles wordt teniet gedaan door een kuurtje van Henk :lol:
Is niet hetzelfde. Bij de Clio4 zijn echt hardware wijzigingen doorgevoerd zoals een grotere turbo. Zie de posts hierboven van Rik.
Dan hoop ik dat ze de injectoren en ic ook mee aangepakt hebben. Anders gaat deze toch wel heel snel tegen de limiet aanzitten lijkt me ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kijk, zo hoorde hij al te zijn vanaf de introductie. Dit is een RS.

Dikkere wielkasten. Lekker agressief :pompom2:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

:worship: :worship: KZ-01?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

flippers in het stuur verwerkt? die cirkeltjes onder de duim?

echt een super mooie RS, De megane 3 wielkasten passen nog goed bij het "nieuwe" model en die 3 vierkant renault sport lampen zijn een leuke extra :worship:

edit: eerste foto mat jaune? (Y) erg stoer
Goodtime
Berichten: 60
Lid geworden op: za 18 jul 2015 13:59
Car: Clio 2.3 RS 182
Locatie: Den-Haag

New clio rs radical 25Ohp or more, no information about it, just some rumors about the engine (very close to the new alpine renault) ;)

GreG
[img width=288 height=100]http://img11.hostingpics.net/pics/615179signature.jpg[/img][/URL]
Plaats reactie