Nieuwe scam, opgezet door kwaadwillenden?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Was op zoek naar een mooie oldtimer mercedes op mobile.de. Zag er 2 staan die recent gerestaureerd waren, mooie fotos erbij, goed tekst, etc.
Prijs was te mooi om waar te zijn: de helft tot zelfs maar 1/3 van de dagwaarde. De volgende dag waren beide advertenties ook verdwenen.
Beiden een mailtje gestuurd (verschillende aanbieders), en dit waren de reacties die ik (na een week pas) kreeg:

Hallo,
Vielen Dank für Ihre E-Mail und ich möchte mich für meine Verspätung bei der Beantwortung. Ich werde versuchen, Antwort eindeutig alle Ihre questions.First Ich möchte erwähnen, dass das Auto befindet sich in Spanien (Vigo) meine Rezidential place.I haben das Auto von meinem Großvater aus Deutschland, wie starb vor einem Jahr. Ich möchte nicht, dass, um das Auto in Spanien, weil die Versicherung Steuern sind sehr teuer. Das Auto wird verkauft mit allen Original-Dokumentation wie Zulassungsbescheinigung in Deutschland, TÜV (technische Kontrolle) und andere (Umwelt-Kontrollen) ist gültig bis 06,2010.
Ist in erster Besitzer des Autos. Ich versichere Ihnen, das Auto sieht aus und funktioniert perfekt, nie in ein Unfällen oder damages.In Fall, dass Sie sich dafür interessieren, kaufen sie zögern Sie nicht uns zu kontaktieren Sie mich.
Ich warte Ihre Antwort.
Danke
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Hallo,
Vielen Dank für Ihre E-Mail, und ich möchte mich für meine Verspätung bei der Beantwortung. Ich werde versuchen klar zu beantworten alle Ihre Fragen. Zuerst möchte ich erwähnen, dass das Auto befindet sich in Spanien. Das Auto wurde gekauft aus Deutschland, während ich arbeitete dort als Programmierer bei einer Software-Firma für 1 Jahr. Jetzt habe ich wieder zurück in Spanien (Valencia), weil der Arbeitsvertrag abgelaufen ist. Ich will nicht, dass die Autos in Spanien, weil die Versicherungen Steuern sind sehr teuer. Das Auto wird verkauft mit allen Originaldokumenten wie Zulassungsbescheinigung in Deutschland, TÜV (technische Kontrolle) und andere (Umwelt-Checks) die sind gültig bis zum 05,2010. Es kommt auch mit 2 Original wichtigsten Schlüssel.
Ich bin der zweite Besitzer. Ich versichere Ihnen, das Auto aussieht und funktioniert einwandfrei, wird nie in irgendein Unfälle oder Schäden (die Service-Buch kann bestätigen). Falls Sie daran interessiert sind, kaufen sie zögern Sie nicht uns zu kontaktieren Sie mich.
Ich warte Ihre Antwort.
Danke Natver Meier
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ben ik traag van begrip of slecht in duits?

u bedoelt...?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

klinkt idd wel als een scam
pas maar op
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

De laatste was een volledig gerestaureerde Mercedes Pagode, die normaal toch 25.000 euro doet. Deze werd aangeboden voor 7500.....

Ik neem aan dat als ik het vliegtuig pak naar Spanje met een pak euros op zak, ik terugkeer zonder euros, en zonder auto.


En nogmaals: de advertenties zagen er geloofwaardig uit: goede tekst, goede fotos.

Alleen het Duits in de reacties is verre van geweldig mi.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Haas schreef:ben ik traag van begrip of slecht in duits?

u bedoelt...?
Het gaat om 2 verschillende autos, 2 verschillende aanbieders, wel alletwee autos voor een werkelijk waar weggeefprijs, en de reacties lopen haast synchroon, en zijn zo goed als hetzelfde...

Dus ja, je bent een beetje traag van begrip, of leest niet goed :wink:
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

lijkt wel uit zo'n gratis internet vertaal programma te komen!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik hoop dat je er niet intrapt. Sorry maar een pagode voor 7500 euro dan moet er wel iets niet kloppen.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

heb t ook al gehad, lupo 3L tdi, te goedkoop, ff reageren en vragen naar tel nr, die geven ze niet, ga je door, blijkt de auto in noorwegen oid te staan, willen ze hem halverwege tegemoet brengen. moest wel betalen via western union.

en na 8 mailtjes nog geen telefoonnr. laatst hetzelfde weer. foto van hem en zn vrouw, met pensioen blabla, reageerde over western union en dat niet te willen, zonder dat ie er over begonnen was. nooit wat van weer gehoord.

gebeurt veel op mobile hoor.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ach, ik ga in ieder geval een afspraak maken dat ze me van Valencia-airport af komen halen, zodat ik geen auto hoef te huren :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

canonballman schreef:
Haas schreef:ben ik traag van begrip of slecht in duits?

u bedoelt...?
Het gaat om 2 verschillende autos, 2 verschillende aanbieders, wel alletwee autos voor een werkelijk waar weggeefprijs, en de reacties lopen haast synchroon, en zijn zo goed als hetzelfde...

Dus ja, je bent een beetje traag van begrip, of leest niet goed :wink:
gelukkig voor mij.... ik postte dit, toen alleen je eerste reply er stond en niet allebei..

Mooi, word ik niet seniel :D
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

Martijn Kool schreef:heb t ook al gehad, lupo 3L tdi, te goedkoop, ff reageren en vragen naar tel nr, die geven ze niet, ga je door, blijkt de auto in noorwegen oid te staan, willen ze hem halverwege tegemoet brengen. moest wel betalen via western union.

en na 8 mailtjes nog geen telefoonnr. laatst hetzelfde weer. foto van hem en zn vrouw, met pensioen blabla, reageerde over western union en dat niet te willen, zonder dat ie er over begonnen was. nooit wat van weer gehoord.

gebeurt veel op mobile hoor.
exact hetzelfde gehad idd, moest naar munchen komen en de helft via western uniun overmaken voordat ik de auto ook maar gezien had... stelletje oplichters.

hoeveel mensen zullen er wel intrappen?
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

canonballman schreef:Ach, ik ga in ieder geval een afspraak maken dat ze me van Valencia-airport af komen halen, zodat ik geen auto hoef te huren :p
laat even weten of Valencia mooier is dan Wenen... :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

is ook wel eens bij Radar geweest
Immer wieder die verdammte Holländer
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ja idd Ray, daar herken ik het idd van.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie