[GTT] Hoeveel kan je op een reserver tank rijden ??

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Nu rijd ik al een jaar rond met de GT Turbo en altijd als het benzinelampje gaat branden, komt bij mij de vraag op hoeveel je max kan rijden op het lampje. Deze vraag brandt al ongeveer een jaar in mijn hoofd dus stel ik hem nu..

Hoeveel kan je op een reserver tank rijden ?? (max..)

Zat zelf te denken tussen de 30 en 50 km...

Iemand??

[ This message was edited by: che on 2002-01-16 15:47 ]
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Hoeveel km je nog kunt rijden is atuurlijk afhankelijk van je rijstijl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Enneh, nu we het hier toch over hebben, ben ik wel benieuwd naar jullie actieradius...
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Ok.... gemiddelde gesproken... Als iemand kan zeggen hoeveel liter er in zit, ben ik ook tevreden! :smile:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Als mijn lampje gaat branden kan ik nog een dikke 50KM rijden

actie radius 500 KM 40 liter R5TR. Dus geen gtt..
Stroker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 21 nov 2001 0:00
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ik heb een GTX en ik kan op de 40 liter 400km rijden. (als je flink doortrapt dan ietsje minder)
Oja zijn allemaal korte afstanden :smile:
Op lange stukken issie ietsje zuiniger.
[ This message was edited by: Stroker on 2002-01-16 15:59 ]
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Mmh... Volle tank pers ik er tot lampje ongeveer 423 km uit.. gemiddeld gesproken dan he... :wink:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zowiezo haal ik een 450KM langere afstanden heb ik al 600KM gehaald.
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

On 2002-01-16 15:58, Abel
wrote:
zowiezo haal ik een 450KM langere afstanden heb ik al 600KM gehaald.
Abel, wat heb je?? een GT Turbo?
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Mijn actieradius is zo'n 675 km :smile:

Dit wordt opgegeven voor mijn Clio 1.4 :smile:
Ik heb het alleen nog nooit gehaald, mijn beste is dacht ik zo'n 630 km
Anonymous

Niet relevant, maar toevallig weet ik het:

Clio 1.9 D (ja, diesel, zonder turbo!) 590 km op 37 liter. Da's 1 op 16.

Redelijk, gezien het feit dat je dit barrel altijd moet 'planken' om ergens (voorbij) te komen... :wink:

P.S. Dit is m'n 'voorloopleaseauto' (3x woordwaarde) in afwachting van een nagelnieuwe Clio Initiale 1.6 16v !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

On 2002-01-16 16:01, che
wrote:
On 2002-01-16 15:58, Abel
wrote:
zowiezo haal ik een 450KM langere afstanden heb ik al 600KM gehaald.
Abel, wat heb je?? een GT Turbo?
Het staat erbij... :wink: Hij heeft een Renault 5 TR.
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

hehe... ooh ja :smile:
Anonymous

Ik haal op 40 liter zo'n 500 km ('s winters), 's zomers 620 km. Het beste wat ik ooit gehaald heb, is 750 km en toen perste ik er 48 liter in ! ! !
En het lampje van de reserve gaat branden als er nog 10 liter in de tank zit
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat de brandstofvoorraad bij een GTT bestaat uit een 43 liter hoofd tank en een 7 liter reservetank.

Voor zover ik weet begint het brandstoflampje te branden wanneer de brandstofpomp die de brandstof van de reservetank naar de hoofdtank pompt langer dan x seconden aan het pompen is.

Mocht bovenstaande juit zijn, dan heb je dus nog 7 liter brandstof wanneer het lampje gaat branden.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

On 2002-01-16 17:11, HotShot
wrote:
Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat de brandstofvoorraad bij een GTT bestaat uit een 43 liter hoofd tank en een 7 liter reservetank.

Voor zover ik weet begint het brandstoflampje te branden wanneer de brandstofpomp die de brandstof van de reservetank naar de hoofdtank pompt langer dan x seconden aan het pompen is.

Mocht bovenstaande juit zijn, dan heb je dus nog 7 liter brandstof wanneer het lampje gaat branden.
7 liter??? eenmaal andermaaaal???? verkocht

is inderdaad 7 liter. de hoofdtank iks er 43.

mzzl
Anonymous

met de GTT gemiddelde actieradius van 350km en als ik echt m'n best doe haal ik net de 400.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik heb een tank van 55 liter, daar heb ik een keer bijna 900 km mee gereden (dat was naar frankrijk dus alleen maar snelweg) Gemideld rijd mijn auto (1.4 energy) ongeveer 1:15 met een rustige rijstijl.

Met het lampje staat mijn record op 60 Km. Toen begon ik toch wel erg bang te worden, en ben ik maar gaan tanken. Maar volgens mij kan je bijna 100 Km rijden met lampje aan.
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

met een volle tank kan ik met mijn 25 bijna 1000km rijden , das wel 72 liter te verstaan :smile: op de lange einden is ie iets zuiniger , met mn 4tje rijdt ik ongeveer 500 km op een tank van +- 30 liter
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

clio 1.4 carbu, met een 40 litertank iets meer als 500 km. valt mij trouwens een beetje tegen.

en ontopic: als me benzinelampie brandt ga ik echt niet w88 tot me auto er mee ophoudt... het eerstvolgende benzinestation is het lul..... :smile:
Immer wieder die verdammte Holländer
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

On 2002-01-16 22:26, Ray
wrote:
clio 1.4 carbu, met een 40 litertank iets meer als 500 km. valt mij trouwens een beetje tegen.

en ontopic: als me benzinelampie brandt ga ik echt niet w88 tot me auto er mee ophoudt... het eerstvolgende benzinestation is het lul..... :smile:
Je moet alles een keer geprobeerd hebben in het leven he :smile:
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

On 2002-01-16 22:26, Ray
wrote:
clio 1.4 carbu, met een 40 litertank iets meer als 500 km. valt mij trouwens een beetje tegen.
Renault zegt: 1.4 energy monopoint inj. 43L tank, gebruik 1 op 15.7 dus actieradius van 675.1 km

En volgens mij verschilt het verbruik bij wel of geen injectie niet zo veel
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik kwam bij mij uit op zo'n 1 op 12.5...

zal wel aan me rijstijl liggen. als het dus een 43 liter tank is 43x12.5=537.5km.

ray raykent het wel uit hoor!! :smile:
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born



En volgens mij verschilt het verbruik bij wel of geen injectie niet zo veel
Eumzzz.. daarom zetten ze 't net erop d8 ik toch? Vermogen scheelt nix, verbruik en uitstoot verbeterd.
Anonymous

als ik lees dat Bart 1 op 15 haalt met z'n energy met carburateur en ik haal hetzelfde verbruik met m'n onefficiente cléon met injectie.
Dan kan je wel concluderen dat injectiemotoren over het algemeen een stukkie zuuniger zijn.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Tuurlijk zijn injectie motoren zuiniger, er word m.b.v de computer een nauwkeurige hoeveelheid brandstof ingespoten. maar dat kost je wel vermogen.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Ok, even het stof er hier afblazen :grin:

Ik ben namelijk opzoek naar de werking van het lampje.
Meer bepaald naar hoe deze is aangestuurd en op welk niveau moment.
Nooit heeft deze gewerkt, enja ik heb al gecheckt of het lampje wel werkt :D
Heeft er hier iemand er schema van?
Mss zit er ergens een kabelbreuk, ik hou niemand tegen om hardop mee te denken zodat dit euvel ook eens van de baan is.
Thanks!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kijk eens naar je vlotter, die loopt langs een printbaan met sleep contacten. die willen ook wel eens wat verslijten en dan gaat het soms wat raar, bij mijn tl wat die onderaan stuk, en ging het lampje aan als de tank ook echt leeg was... maar de meter viel de laatste kwart tank ook gewoon uit.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Abel schreef:kijk eens naar je vlotter, die loopt langs een printbaan met sleep contacten. die willen ook wel eens wat verslijten en dan gaat het soms wat raar, bij mijn tl wat die onderaan stuk, en ging het lampje aan als de tank ook echt leeg was... maar de meter viel de laatste kwart tank ook gewoon uit.
Ok Abel bedankt voor de tip!
Ik demonteer de vlotter morgen even.
Een goed moment aangezien de tank bijna leeg is.
Kan je op de printbaan uitmaken welke voor de reserve is?
Of beter ergens spanning opsteken ter controle?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

foto's? altijd leuk.

van de gt zou ik het niet weten helaas, dan zou je een elektrische schema moeten napluizen (Y)
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

ok, vandaag in Afrikaanse temperaturen de vlotter uitgevist.
Dus bovenaan heb je een 3-polige stekker, volgens mij moet hier toch een sginaal uit vertrekken dat toch de lamp doet branden?
Aangezien op een bepaald laag niveau van de hoofdtank de reservetank gaat overhevelen moet het systeem toch werken?
Maar goed, onderstaande foto geeft een zijaanzicht van de onderkant v.d. printplaat (k** rvs omhulsel had toch wat weerwerk om zich los te laten van de vlotter)
ikzelf zie niet direct een onderbreking.
Ondersta foto is de kurkachtige vlotter met glijcontacten, mss volgend die niet zo meer?
Kan iemand me gegevens bezorgen welke waarden op de ohm meter moeten worden weergegeven en in welke stand dat 1 van de 3 contacten aan de stekker de lamp doet branden?

Thanks!


[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/ ... ozzxka.jpg[/img]


[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/ ... l6oann.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Gio, nu hij los ligt kun je hem aansluiten en met de hand gaan bewegen dan zie je snel genoeg of alles werkt. Bij de mijne kon je duidelijk roest schade zien :@ water onder in de tank :evil:
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Owkeej!

Lamp probleempje opgelost.
De vlotter heb ik ondertussen ontleed en doet het nog prima, wat oppervlakkige aanslag op de printbanen die met een Scotch brite matje terug in nieuwstaan is gebracht kon geen resultaat brengen.
de vlotter contacten had ik ook ineens terug in bling bling koper opgeschuurd maar nog steeds niet.
Dan maar terug met de multimeter erop.
Lampsignaalkabeltje gaf maar 6.2v aan en aangezien deze geen 6v VW Kever is had ik hier al een probleem.
Had ik in het verleden ook al opgemerkt maar aangezien ik totaal geen schema had en geen weet had van hoe het systeem werkt dit dan maar zo gelaten.
In ieder geval, het is een simpel gesloten contact die spanning geeft aan het dashboardlampje (tellerblok achterzijdenmiddenstekker nr2 oranje) en de masse laat doorlopen naar de stekker in de vlotter 3-polig (middenste contact oranje terug).
Eens de vlotter in de beneden positie hangt staan de vlotter contacten zodanig opgesteld dat de massa kabel (oranje) door verbonden word in de printbaan met de zwarte kabel van de vlotterstekker hierdoor dus ontstaat massa naar het chassis dus simpel.
Probleem was bij mij dat de oranje signaalkabel ergens onderweg van 12v plots naar 6v gaat.
Ik heb de kabel gevolgt van de tellerbak tot vlotter en op verschillende plaatsen gestript om te meten.
Het probleem zat in het gedeelte tussen de rechterstekker van het dash aan de deurscharnieren en de gordeloproller.
Ineens maar doorgeknipt een een nieuwe 0.75 getrokken, probleem van de baan dus.
Ikzelf heb nooit het reservelampje werkend gehad, hoe dit komt weet ik niet?
corrosie? slechte stekkerverbinding?
Ik ben er vanaf na wat denk en zoekwerk. Op naar het volgende toekomstig probleem dus!


[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/ ... cyyekt.jpg[/img]


[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/ ... y3jahm.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Toppie, indrukwekkend printje he, in die vlotter... en dat die lamp nu wel werkt heeft vast te maken met een niet werkend contactje en jou nieuwe kabel :D
Plaats reactie