Zoals de titel al zegt; heeft iemand recentelijk een auto uit de US geimporteerd en wat komt er allemaal extra bij kijken naast het gewone importeren? ik wil graag een Porsche Boxster gaan kopen..
alvast bedankt
iemand ervaring om recent een auto uit de US te importeren?
wat is dat met die verlichting dan?CChris schreef:sowieso je verlichting, das altijd even pielen, de radio als die origineel is en dr zijn vast nog wel mensen die deze 2 dingen kunnen aanvullen
5GTT & clio II 1.6 16v
Denk bijvoorbeeld maar aan de kleur van de knipperlichten, die zijlichtjes die de amerikaanse auto's vaak hebben en er zouden nog wat dingen kunnen zijn. Moet wel zeggen dat het erg kan verschillen per model welke aanpassingen er gedaan moeten worden.Allartino schreef:wat is dat met die verlichting dan?CChris schreef:sowieso je verlichting, das altijd even pielen, de radio als die origineel is en dr zijn vast nog wel mensen die deze 2 dingen kunnen aanvullen
R 5 Convertible Rulezz
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
denk ook aan andere bumpers voor kleine platen (meestal geen pan), een snelheidsmeter in mijlen, en sommige auto's hebben speciale usa specs (waar wij europeanen meestal niet bijster vrolijk van worden). Ik zou persoonlijk niet zo happig zijn op het invoeren van een europese auto uit de usa (en het invoeren van die barrels van daar is bij voorbaat al zonde )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Amerikaanse auto hebben vaak sealted beams. En in Europa hebben we een los bolletje. Sealted beams zijn hier niet toegestaan. Ook mag je in Amerika geen 2 lampen achter een plastic plaat hebben, zoals bv. een Citroen SM of Peugeot 504 coupe. In Amerika hebben ze dan 2 lampen en bij ons een setje lampen achter plexyglas. Maar dit is niet onoverkomelijk.
rode knippers achter mag gewoon hier, mits orgineel zo geleverd oja en de co uitstoot moet voldoen aan europese normen, wordt meestal opgelost met een luchtschuif (wassen neus)Allartino schreef:wist niet dat je dat aan moest passen, ik zie hier vaak genoeg amerikanen rijden met rode knipperlichten, en die zij lichtjes heeft volvo toch ook? of is dat in de US nog weer anders?
in belgie zijn ze wel wat strenger daar moet je ook nog andere buitenspiegels (grotere) erop hebben (ipv die kleine amerikaanse puntspiegeltjes) en een mistachterlamp
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Rode knipperlichten zijn hier ook gewoon toegestaan hoorXabre schreef:rode knippers achter mag gewoon hier, mits orgineel zo geleverd oja en de co uitstoot moet voldoen aan europese normen, wordt meestal opgelost met een luchtschuif (wassen neus)Allartino schreef:wist niet dat je dat aan moest passen, ik zie hier vaak genoeg amerikanen rijden met rode knipperlichten, en die zij lichtjes heeft volvo toch ook? of is dat in de US nog weer anders?
in belgie zijn ze wel wat strenger daar moet je ook nog andere buitenspiegels (grotere) erop hebben (ipv die kleine amerikaanse puntspiegeltjes) en een mistachterlamp
Jongens, waar praat je nou over. Een boxbal is hier origineel ook geleverd, dus die koplampies en knipperlichtjes regel je hier op een porschesloop.
Als je kijkt wat je kwijt bent aan transport, douane, keuring en bpm, dan zijn een paar koplampies en knipperlichten echt geen probleem.
Verder mag je gewoon amerikaanse platen voeren, dus waarom zou je dan andere bumpers willen?
Transport zal nu rond de 1000 euro liggen, vriend van me heeft een half jaar terug nog een zeldzame cabrio geimporteerd, helaas viel voor hem tijdens het transport net de euro om en mocht ie nog ff 600 euro bijlappen bij de douane. Voordat zo'n auto hierstaat ben je toch wel rond de 2000 kwijt uit m'n hoofd.
Voordeel is wel dat er al een europese typegoedkeuring op zo'n ding zit, dus dat maakt het allemaal wel stukken cheaper en makkelijker.
Overigens waarom een boxster? Die dingen zijn traag man
Als je kijkt wat je kwijt bent aan transport, douane, keuring en bpm, dan zijn een paar koplampies en knipperlichten echt geen probleem.
Verder mag je gewoon amerikaanse platen voeren, dus waarom zou je dan andere bumpers willen?
Transport zal nu rond de 1000 euro liggen, vriend van me heeft een half jaar terug nog een zeldzame cabrio geimporteerd, helaas viel voor hem tijdens het transport net de euro om en mocht ie nog ff 600 euro bijlappen bij de douane. Voordat zo'n auto hierstaat ben je toch wel rond de 2000 kwijt uit m'n hoofd.
Voordeel is wel dat er al een europese typegoedkeuring op zo'n ding zit, dus dat maakt het allemaal wel stukken cheaper en makkelijker.
Overigens waarom een boxster? Die dingen zijn traag man
Zo te zien doet de topicstarter ook nog mee in deze o zo interessante discussie
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Da's toch zo'n Toyota MR2 met Porsche logo's ?Steven schreef:Overigens waarom een boxster? Die dingen zijn traag man
Let erop dat er in de us veel troep word aangeboden.
Verlichting aanpassen is niet zo moeilijk bij een Boxster. Bij de 987 moet het met de computer.
Spiegels zijn tot 2008 geen probleem.
Porsche's hebben geen typegoedkeuring in NL (jonger dan 10 jaar dacht ik), dus je moet naar lelystad of hem invoeren via duitsland. (dan voer je een duitse auto in en is het geen probleem).
Amerikaanse platen krijg je niet meer, moet zo'n stomme caravanplaat op.(argument rdw: is ook in europa geleverd, dus kan hij aangepast worden naar europese platen).
Amerikaanse plaatjes bestellen en caravanplaat in de koffer.
Tip: ga voor een Boxster S.
Verlichting aanpassen is niet zo moeilijk bij een Boxster. Bij de 987 moet het met de computer.
Spiegels zijn tot 2008 geen probleem.
Porsche's hebben geen typegoedkeuring in NL (jonger dan 10 jaar dacht ik), dus je moet naar lelystad of hem invoeren via duitsland. (dan voer je een duitse auto in en is het geen probleem).
Amerikaanse platen krijg je niet meer, moet zo'n stomme caravanplaat op.(argument rdw: is ook in europa geleverd, dus kan hij aangepast worden naar europese platen).
Amerikaanse plaatjes bestellen en caravanplaat in de koffer.
Tip: ga voor een Boxster S.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Collega van me heeft een 911 uit Amerika gehaald.
Heeft veel gezeik met ding gehad. Schijnen wat kleine verschillen te zitten in Europese en USA uitvoering waardoor sommige dingen bijna niet te bestellen zijn (of via USA), ding heeft ook stuk minder PK dan de Europese ivm andere afstelling door andere milieu eisen aldaar (verschilt ook per staat).
Via containerschip van Miami naar Rotterdam (wekelijke lijndienst) kost 1 container 1400 US dollar. Vanuit New York naar Hamburg (ook wekelijkse lijndienst) kost het je iets van 1250 US dollar.
Heeft veel gezeik met ding gehad. Schijnen wat kleine verschillen te zitten in Europese en USA uitvoering waardoor sommige dingen bijna niet te bestellen zijn (of via USA), ding heeft ook stuk minder PK dan de Europese ivm andere afstelling door andere milieu eisen aldaar (verschilt ook per staat).
Via containerschip van Miami naar Rotterdam (wekelijke lijndienst) kost 1 container 1400 US dollar. Vanuit New York naar Hamburg (ook wekelijkse lijndienst) kost het je iets van 1250 US dollar.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Mwah de eerste MR2's (AW11's) zijn het listigst, de SW20 die erna kwam was al een stuk geciviliseerder en prima te controleren. Zo'n ZW30 schijnt nog liever te zijn, met de eerste 2 types heb ik veel gereden en dat is prima te doen. Dan zal zo'n 3e type echt wel te houden zijn.
Tis iig wel kwaliteit en een gewone corollamotor, dus qua onderhoud ook goed te doen. Wel eens mee gereden? Zeker even doen.
Tis iig wel kwaliteit en een gewone corollamotor, dus qua onderhoud ook goed te doen. Wel eens mee gereden? Zeker even doen.
Ik zou zeker voor de S2000 gaan, ik vind het model mooier en hij schijnt beter te rijden. De simpele Boxsters 2.5 hebben ook maar 204 pk, daarmee trek je ook geen worst van tafel.
Ik vind de S2000 erg prettig rijden in ieder geval, al zou wat meer koppel bij lagere toeren wenselijk zijn.
Een SC setje kan er nog wel vanaf van het geld dat je overhoudt als je niet voor een Boxster gaat.
Ik vind de S2000 erg prettig rijden in ieder geval, al zou wat meer koppel bij lagere toeren wenselijk zijn.
Een SC setje kan er nog wel vanaf van het geld dat je overhoudt als je niet voor een Boxster gaat.
S2000 is niet echt een vrouwenauto, die houden vaak niet zo van toeren rijden en dan is zo'n ding echt lomp traag. Dat ding is uberhaupt enorm traag als je per ongeluk in de verkeerde versnelling zit. Op de ring al vaak genoeg gezien
Dusja dan kan is zo'n 2,5 toch wat gebruiksvriendelijker lijkt me zo.
Dusja dan kan is zo'n 2,5 toch wat gebruiksvriendelijker lijkt me zo.
Met heel veel geld kun je een Laguna ook wel laten driften
Standaard is het helemaal geen doen met die dingen.
En kijk ook maar eens wat er in de D1 GP rijd, komen zelden S2000's voorbij.