iemand ervaring om recent een auto uit de US te importeren?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

Zoals de titel al zegt; heeft iemand recentelijk een auto uit de US geimporteerd en wat komt er allemaal extra bij kijken naast het gewone importeren? ik wil graag een Porsche Boxster gaan kopen..

alvast bedankt
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

sowieso je verlichting, das altijd even pielen, de radio als die origineel is en dr zijn vast nog wel mensen die deze 2 dingen kunnen aanvullen :)
R 5 Convertible Rulezz
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Transport is ook nog best prijzig.. Is Duitsland geen optie? Ik zal eens een draadje op zoeken van import van usa naar nl :)
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

CChris schreef:sowieso je verlichting, das altijd even pielen, de radio als die origineel is en dr zijn vast nog wel mensen die deze 2 dingen kunnen aanvullen :)
wat is dat met die verlichting dan?
5GTT & clio II 1.6 16v
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Allartino schreef:
CChris schreef:sowieso je verlichting, das altijd even pielen, de radio als die origineel is en dr zijn vast nog wel mensen die deze 2 dingen kunnen aanvullen :)
wat is dat met die verlichting dan?
Denk bijvoorbeeld maar aan de kleur van de knipperlichten, die zijlichtjes die de amerikaanse auto's vaak hebben en er zouden nog wat dingen kunnen zijn. Moet wel zeggen dat het erg kan verschillen per model welke aanpassingen er gedaan moeten worden.
R 5 Convertible Rulezz
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

wist niet dat je dat aan moest passen, ik zie hier vaak genoeg amerikanen rijden met rode knipperlichten, en die zij lichtjes heeft volvo toch ook? of is dat in de US nog weer anders?
5GTT & clio II 1.6 16v
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

denk ook aan andere bumpers voor kleine platen (meestal geen pan), een snelheidsmeter in mijlen, en sommige auto's hebben speciale usa specs (waar wij europeanen meestal niet bijster vrolijk van worden). Ik zou persoonlijk niet zo happig zijn op het invoeren van een europese auto uit de usa (en het invoeren van die barrels van daar is bij voorbaat al zonde :lol: )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Amerikaanse auto hebben vaak sealted beams. En in Europa hebben we een los bolletje. Sealted beams zijn hier niet toegestaan. Ook mag je in Amerika geen 2 lampen achter een plastic plaat hebben, zoals bv. een Citroen SM of Peugeot 504 coupe. In Amerika hebben ze dan 2 lampen en bij ons een setje lampen achter plexyglas. Maar dit is niet onoverkomelijk.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Allartino schreef:wist niet dat je dat aan moest passen, ik zie hier vaak genoeg amerikanen rijden met rode knipperlichten, en die zij lichtjes heeft volvo toch ook? of is dat in de US nog weer anders?
rode knippers achter mag gewoon hier, mits orgineel zo geleverd :) oja en de co uitstoot moet voldoen aan europese normen, wordt meestal opgelost met een luchtschuif (wassen neus) :D

in belgie zijn ze wel wat strenger daar moet je ook nog andere buitenspiegels (grotere) erop hebben (ipv die kleine amerikaanse puntspiegeltjes) en een mistachterlamp
Trust me. I know what I'm doing.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Xabre schreef:
Allartino schreef:wist niet dat je dat aan moest passen, ik zie hier vaak genoeg amerikanen rijden met rode knipperlichten, en die zij lichtjes heeft volvo toch ook? of is dat in de US nog weer anders?
rode knippers achter mag gewoon hier, mits orgineel zo geleverd :) oja en de co uitstoot moet voldoen aan europese normen, wordt meestal opgelost met een luchtschuif (wassen neus) :D

in belgie zijn ze wel wat strenger daar moet je ook nog andere buitenspiegels (grotere) erop hebben (ipv die kleine amerikaanse puntspiegeltjes) en een mistachterlamp
Rode knipperlichten zijn hier ook gewoon toegestaan hoor :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jongens, waar praat je nou over. Een boxbal is hier origineel ook geleverd, dus die koplampies en knipperlichtjes regel je hier op een porschesloop.
Als je kijkt wat je kwijt bent aan transport, douane, keuring en bpm, dan zijn een paar koplampies en knipperlichten echt geen probleem.
Verder mag je gewoon amerikaanse platen voeren, dus waarom zou je dan andere bumpers willen?

Transport zal nu rond de 1000 euro liggen, vriend van me heeft een half jaar terug nog een zeldzame cabrio geimporteerd, helaas viel voor hem tijdens het transport net de euro om en mocht ie nog ff 600 euro bijlappen bij de douane. Voordat zo'n auto hierstaat ben je toch wel rond de 2000 kwijt uit m'n hoofd.
Voordeel is wel dat er al een europese typegoedkeuring op zo'n ding zit, dus dat maakt het allemaal wel stukken cheaper en makkelijker.


Overigens waarom een boxster? Die dingen zijn traag man :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Omdat ik die bumpers niet mooi zou vinden :lol:

Let er ook op dat die boxsters nogal duur in onderhoud kunnen zijn door de motor tussen de voorstoelen en bagageruimte in!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zo te zien doet de topicstarter ook nog mee in deze o zo interessante discussie :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

Hallo, tuurlijk doe ik nog mee.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:Overigens waarom een boxster? Die dingen zijn traag man :p
Da's toch zo'n Toyota MR2 met Porsche logo's ?
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Let erop dat er in de us veel troep word aangeboden.
Verlichting aanpassen is niet zo moeilijk bij een Boxster. Bij de 987 moet het met de computer.
Spiegels zijn tot 2008 geen probleem.
Porsche's hebben geen typegoedkeuring in NL (jonger dan 10 jaar dacht ik), dus je moet naar lelystad of hem invoeren via duitsland. (dan voer je een duitse auto in en is het geen probleem).
Amerikaanse platen krijg je niet meer, moet zo'n stomme caravanplaat op.(argument rdw: is ook in europa geleverd, dus kan hij aangepast worden naar europese platen).
Amerikaanse plaatjes bestellen en caravanplaat in de koffer.

Tip: ga voor een Boxster S.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Collega van me heeft een 911 uit Amerika gehaald.

Heeft veel gezeik met ding gehad. Schijnen wat kleine verschillen te zitten in Europese en USA uitvoering waardoor sommige dingen bijna niet te bestellen zijn (of via USA), ding heeft ook stuk minder PK dan de Europese ivm andere afstelling door andere milieu eisen aldaar (verschilt ook per staat).

Via containerschip van Miami naar Rotterdam (wekelijke lijndienst) kost 1 container 1400 US dollar. Vanuit New York naar Hamburg (ook wekelijkse lijndienst) kost het je iets van 1250 US dollar.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

Waarom een boxster; voor de vriendin.. niet te snel. Nieuw type mr2 of s2000 heb ik ook over na zitten denken. Maar MR2 heeft echt geen bagage ruimte en is mij iets te onvoorspelbaar in de bochten..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mwah de eerste MR2's (AW11's) zijn het listigst, de SW20 die erna kwam was al een stuk geciviliseerder en prima te controleren. Zo'n ZW30 schijnt nog liever te zijn, met de eerste 2 types heb ik veel gereden en dat is prima te doen. Dan zal zo'n 3e type echt wel te houden zijn.

Tis iig wel kwaliteit en een gewone corollamotor, dus qua onderhoud ook goed te doen. Wel eens mee gereden? Zeker even doen.
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

met de zzw30 aantal malen mee gereden, vind de boxster net iets fijner.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik zou zeker voor de S2000 gaan, ik vind het model mooier en hij schijnt beter te rijden. De simpele Boxsters 2.5 hebben ook maar 204 pk, daarmee trek je ook geen worst van tafel. (N)
Ik vind de S2000 erg prettig rijden in ieder geval, al zou wat meer koppel bij lagere toeren wenselijk zijn.
Een SC setje kan er nog wel vanaf van het geld dat je overhoudt als je niet voor een Boxster gaat. :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

S2000 is niet echt een vrouwenauto, die houden vaak niet zo van toeren rijden en dan is zo'n ding echt lomp traag. Dat ding is uberhaupt enorm traag als je per ongeluk in de verkeerde versnelling zit. Op de ring al vaak genoeg gezien :D

Dusja dan kan is zo'n 2,5 toch wat gebruiksvriendelijker lijkt me zo.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Niet met turbo of SC, een complete set koop je al voor 4 mille. 8)
Onder de 6000 tpm zijn ze inderdaad gewoon traag, dan valt er ook gewoon bijna niet mee te driften.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die dingen driften uberhaupt slecht, anders had je die dingen wel wat vaker gezien op echt grote driftevenementen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dus?

Ik zou zelf die s2000 ook laten staan denk ik. vrouwen zijn meestal wel fan van de mini cabrio. In S uitvoering overigens ook niet verkeerd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Met heel veel geld kun je een Laguna ook wel laten driften (S)

Standaard is het helemaal geen doen met die dingen.
En kijk ook maar eens wat er in de D1 GP rijd, komen zelden S2000's voorbij.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

achja, ze zijn nou eenmaal niet het meest ideale, maar volgens mij is dat ook niet de bedoeling van de topic starter :lol:

volgens mij drift een boxter nou ook niet echt ideaal :p
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

Lekker Boeiend driften voor de vrouw ... Zag dat in Frankrijk de boxsters ook niet duur zijn.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Hee kerel!

even je topic titel aanpassen dus :lol:

(0)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Plaats reactie