Oldtimer MRB overgangsregeling 2015 ?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

smoesjes, nu heb je de kans en haak je af (niks persoonlijks hoor) maar dat bedoel ik nou, lekker miepen achter het toetsenbord en als er dan actie gevoerd wordt haakt 80 procent af. :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, dag Luco... Een dag van tevoren. Grapjas. Er zijn ook mensen die moeten werken. :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Luco, ook jij weet dat het een verloren zaak is... Je oldtimer staat niet voor niets te koop! Liefhebber!!! (0) ;-)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

:smile:
Ik heb meerdere oldtimers chris, keuzes, keuzes, keuzes.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als ik dit eerder geweten had dan had ik vrij geregeld en meegereden :-(
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Meer dan 500 oldtimers afgelopen maandag op het malieveld (Y)

Volgens omroep brabant waren de leden van de eerste kamer aardig onder de indruk.
Echter kan ik nergens terug vinden wat er nu besloten is....
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

is ook neit uitgebreid in het nieuws geweest.

dit is wat ik in mn mail heb gevonden.
Senaat akkoord
Op 18 december 2014 ging ook de Eerste kamer akkoord met Belastingplan 2014, waardoor de vrijstellingsleeftijd definitief naar 40 jaar gaat. Wat ons betreft heeft de Eerste Kamer haar controlerende taak niet goed uitgevoerd, men had nooit akkoord mogen gaan met deze maatregel.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Zo zie je maar weer, hoeveel oldtimers waren er ook alweer geregistreerd?
Waarvan er dus "maar" 500 actie hebben gevoerd, is gewoon een teken dat het allemaal nog niet zo slecht gaat voor het gros van de mensen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Uhuh... En ondertussen moet iedereen kei hard werken om zijn slechte hypotheek te kunnen afbetalen...

Deze opmerking is echt veel te makkelijk, Luco. Als je het grotere plaatje bekijkt, weet je dat het niet zo simpel ligt als dat jij het hier doet lijken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jij mag het makkelijk vinden, is misschien ook wel zo.
Maar uiteindelijk is het wel de waarheid.
Want als het echt zo diep zou zitten hadden er veel meer geweest, maar de meesten (die er dus niet waren) vinden het wel vervelend maar willen er geen moeite voor doen.
Kijk ik vind het ook vervelend, maar lig er niet wakker van.
En zo denkt nog 90% van de oldimerbezitters erover, en dat bedoel ik met dat het nog niet zo slecht gaat.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Gelukkig weet je precies wat anderen er van denken (S)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dat zeg ik niet, maar de cijfers spreken voor zich.
Hoeveel rtc-ers met een oldtimer zijn geweest?
Dat zegt toch genoeg.

http://dehardecijfers.wordpress.com/201 ... nederland/

305.000 oldtimers in Nederland, waarvan er 500 in den haag waren.
Ja inderdaad het leeft die mrb vrijstelling :smile:


Eigenlijk is het natuurlijk gewoon triest, als je de mensen op social media hoorde, allemaal schandalig, schofterig, we moeten protesteren.

Nou welkom in Nederland, miepen achter de pc heeft iedereen tijd voor, lekker ongegeneerd je mening neerpennen als je het ergens niet mee eens bent.
Maar is er daadwerkelijk actie is 99% van de toetsenbordridders er niet bij :D


Dat is nu ook gelijk het nadeel van de social media, je kan ongezouten je mening geven en volgens mij denken veel mensen dat dit dan genoeg is en men je mening weet en het eventueel invloed heeft, nou helaas, het interesseert in den haag niemand iets wat jij op social media neerpent.

Volgens mij was de laatste grote protestactie in Nederland die tegen kernwapens (ja was ook in den haag en daar was ik bij)
Nederlanders zijn wat dat betreft gewoon erg lui geworden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Klopt je hebt helemaal gelijk Luco. En zelfs als ik m'n mening niet geef dan ben jij er wel om die voor me te geven (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

waar zeg ik dat?

Ben toch benieuwd wat jij dan van die cijfers vind?
500 van de 305.000
Dan is het toch duidelijk dat het bij de meeste niet genoeg pijn doet of dat het ze geen ruk kan schelen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Je zegt letterlijk dat er mensen zijn die het vervelend vinden maar er geen moeite voor willen doen, en daarmee doel je (laten we eerlijk zijn...eerder bewust dan onbewust) op de mensen die al in dit topic gereageerd hebben op dit onderwerp...vind ik nogal een aanname.

Misschien betekent het dat mensen op een andere manier hun stem hebben laten horen? Sorry hoor maar ik ben zelf vanuit de retail op een zaterdag twee weken voor kerst echt niet beschikbaar voor een ritje Den Haag..maar dat wil niet zeggen dat het me niets doet, of dat ik er niets aan heb gedaan. Als je social media lui vindt, wat vind je dan werkelijk van een uurtje of wat in Den Haag staan met je auto? Productief?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Daniel, was niet specifiek op de rtc-ers gericht, volgens mij had ik dat al eerder gezegd.
Maar gewoon in het algemeen, als je kijkt hoeveel oldtimers er zijn en hoeveel er dan uiteindelijk protesteren,
Dat bedoel ik verder ook met dat we lui zijn geworden, of noem het anders, lui, ongeintresseerd, niet belangrijk genoeg, enz enz enz.
Dus absoluut niet specifiek op de mensen die in dit topic gereageerd hebben en al zeker niet bewust.

Socila media is leuk om je mening te geven hoor, maar laten we daar ook eerlijk over zijn, dat maakt de beleidsmakers in den haag niks uit.
Met 500 man in den haag protesteren is ook niet productief, misschien met 5000 wel.

Maar dat is juist het hele punt, door de social media krijg je bijna geen mensen meer van de bank, maar een handtekeningenactie via social media, of wat voor actie dan ook maakt ook echt geen indruk op den haag.

En dat bedoel ik ook met dat het best nog wel goed gaat met het gros van de mensen, schijnbaar kunnen de meeste die extra kosten toch wel dragen (al is dit wel een aanname)

Hier overigens de definitieve regeling.
De Eerste Kamer stemde vannacht in met het Belastingplan 2014 en daarmee met de nieuwe belastingregels voor oldtimers. Er blijkt nog veel onduidelijkheid te zijn over de overgangsregeling. In dit bericht geven wij weer wat de inhoudelijke gevolgen zijn die voortvloeien uit de beslissing van vannacht.

Alle motorrijtuigen vanaf 40 jaar vrijgesteld
Vanaf 1 januari 2014 zijn alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRB). Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s, die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar.



Nieuws | | Zo ziet de overgangsregeling in aangenomen wet voor oldtimers eruit
Het Ministerie van FInancien ontwikkelde samen met de oldtimeralliantie de nieuwe MRB-vrijstellingsregeling voor oldtimers
Kwarttarief
Voertuigen die onder de overgangsregeling vallen komen in aanmerking voor een kwarttarief. Het kwarttarief geldt voor een heel kalenderjaar met een maximum van € 120. Voorwaarde is wel dat er in de maanden januari, februari en december geen gebruik wordt gemaakt van de openbare weg. De houder van het voertuig kan jaarlijks in het vierde kwartaal doorgeven aan de Belastingdienst of hij het komend kalenderjaar kiest voor de overgangsregeling. De aanvraag en de betaling moeten gedaan zijn vóór 1 januari.

Overgangsregeling: inwerkingtreding 1 januari 2014
De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken. In de maanden januari en februari 2014 kan er gewoon gebruik van de weg worden gemaakt.

Sanctie
Als de overgangsregeling wordt toegepast voor een voertuig en er toch mee wordt gereden of als het voertuig toch wordt geparkeerd op de openbare weg in januari, februari en december is de houder van het voertuig alsnog de normale MRB verschuldigd voor het gehele kalenderjaar plus een forse verzuimboete.

Diesel en LPG alleen vanaf 40 jaar vrijgesteld
Personen- en bestelauto’s op diesel of LPG van 26 jaar en ouder maar die nog geen 40 jaar oud zijn komen niet in aanmerking voor de overgangsregeling. De Eerste Kamerfractie van de PVV diende nog de Motie van Strien in. Daarin werd verzocht om de auto’s op diesel en LPG onder de goedgekeurde overgangsregeling te laten vallen. Die motie werd verworpen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Luco/Alpine-racer schreef:Maar dat is juist het hele punt, door de social media krijg je bijna geen mensen meer van de bank, maar een handtekeningenactie via social media, of wat voor actie dan ook maakt ook echt geen indruk op den haag.
Dat is toch triest? Een echt grote hoeveelheid mensen die zich laten horen via social media worden compleet genegeerd door de regering en niet serieus genomen.
Het is welhaast het ideale medium om veel mensen hun stem te laten horen onafhankelijk van tijd en mogelijkheden!
Dat is gewoon arrogant (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maarten jan, wat noem jij een grote hoeveelheid?

Als je kijkt dat diverse grote organisaties al bezig zijn geweest in den haag met onderhandelen (die echt een grote groep vertegenwoordigd) en niks hebben bereikt, dan kan je toch niet verwachten dat ze wel onder de indruk zullen zijn van een paar duizend mensen op facebook of twitter?

Dat het arrogant is ben ik met je eens, maar dat wisten we toch ook al veel langer?

Ze weten precies waar ze het moeten halen, en het wordt nog veel erger.

Want als ze in den haag weer geld tekortkomen (en dat is eigenlijk niet eens als, maar wanneer) dan is er onderling al afgesproken dat de bpm gewoon flink verhoogd gaat worden.

http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30 ... op-het-dak
En dat is nog maar de eerste stap.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Kijk, dit is voor de GTT rijders wel "gunstig".
Alle motorrijtuigen vanaf 40 jaar vrijgesteld
Vanaf 1 januari 2014 zijn alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRB). Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s, die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar.
Toevallig sprak ik Dhr. Tinga net (oldtimer expert in Leimuiden) en dat kwart tarief blijft gewoon doorlopen. Dus ook bijvoorbeeld een Bleu Sport komt in aanmerking voor kwart-tarief.

We gaan wel weer zien hoe lang deze regeling overeind blijft...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bleu sport uit 1990 valt er net buiten, de alpine van mij valt er net binnen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Luco, lees het nog eens rustig door.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

@Luco, uiteraard geen 15 miljoen mensen maar wel een groot deel van de getroffen groep.
Zijn we het daar over eens, wat op dit moment in de regering zit is onbetrouwbaar en arrogant.

Die bpm is ook een mooie, vanuit de EU mag het niet, echter de EU kan lidstaten dan weer niet dwingen om het af te schaffen |:
Dus NL gaat er gewoon lekker mee door :lol:

Nou ja goed, er komt ook een moment waarop bepaalde auto's 40 jaar oud zijn :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Chris, er staat toch dat ze op 1 januari 2014, 26 jaar of ouder moeten zijn.
Een bleu sport van 1990 is dan pas 24 jaar toch?

Of bedoel je dat die in 2016 alsnog in kwarttarief gaat vallen?
Zo staat het er niet namelijk, maar zou wel mooi zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Wat ik erin lees en net van een expert hoor is dat je door mag tellen bij benzineauto's... We gaan het zien.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik lees dat ze op 1 januari 2014 gewoon 26 jaar oud moeten zijn, maar ze zetten het vaak wel onduidelijk neer.

Zou raar zijn als ze dan toch doortellen, want dat zou betekenen dat het geen overgangsregeling is.
Maar we gaan het inderdaad zien.

Ook hoelang dit weer zo blijft, kan zomaar weer anders (lees ongunstiger) worden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

[img]https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 4694_n.png[/img]

Denk dat er nog wel een paar zullen volgen...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Taxeren, all risk verzekeren en dan de brand erin :smile:

Vervolgens gaan de premies van oldtimers omhoog, kunnen wij weer miepen dat de premie zo duur is omdat er allemaal oude taxis afbranden :D


Dat had denk ik wel indruk gemaakt, 500 oldtimers tegelijkertijd aansteken in den haag >) >) >)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Het gaat vlot, er zaten 2 brieven van de belastingdienst tussen de kerstkaarten vandaag :p Hier staat overigens nog wel even "onder voorbehoud van goedkeuring door de 1e kamer" in, maar goed : dat is inmiddels bekend.

Volgens de brief krijg ik begin 2014 een rekening voor het kwarttarief, als ik die op tijd betaal dan neem ik deel aan de overgangsregeling. Betaal ik niet dan ben ik vanaf begin 2014 de volledige belasting verschuldigd.

Er staat ook hier overigens niets in over het "doorlopen van de jaren bij de overgangsregeling", wel staat er aangegeven dat ik in aanmerking kom omdat de datum 1e toelating voor 1 januari 1988 ligt. Ik denk dus ook dat dit een vaste datum zal zijn.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dan zal ik ook wel drie brieven krijgen aankomende dagen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Heb nog geen enkele brief gezien van de Belastingdienst inzake de vernieuwde regeling aangaande mijn 5 ... of krijg ik deze niet zolang hij nog geschorst is ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik heb ook nog niks gezien Arco
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nee je betaalt nu sowieso geen belasting he!

ik had mijn 5 uit 84 ook 2 jaar geschorst gehad, voor de schorsing werd die 25 belasting vrij! weer uit de schorsing en apk en prompt een brief van de belasting uw auto is 25 geweest ;-) u hoeft geen belasting te betalen. Nu week of 2 geleden dezelfde brief als hier boven over de overgangs regeling. Nu vraag ik me af als je niet mee doet kan het dan op een later tijdstip ook niet? en die 3 maanden niet rijden is de auto dan geschorst of moet die ergens binnen staan en gaat dat dan in goed vertrouwen?
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Welk tarief betaalt u bij de overgangsregeling voor uw oldtimer?

Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal € 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
U mag uw motorrijtuig niet op de weg gebruiken in de maanden januari, februari en december van hetzelfde tijdvak. Alleen als uw motorrijtuig in die maanden een APK-keuring moet ondergaan, mag u met het motorrijtuig naar het keuringsstation rijden.
Je moet dus in 1 klap 25% van het tarief voor 1 jaar betalen. Voor mijn 11 is dat 25% van 228 euro, dus 57 euro. Dan mag ik het hele jaar rondkarren volgend jaar, maar niet in december. Daarna niet in jan en feb 2015...

Hmm. Al die tegenstrijdige info zuigt wel, ik heb ook dingen gelezen over 30 jaar...
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Klopt wat Abel aangeeft, als je auto is geschorst krijg je nu geen brief. Mijn broer heeft nog een AT geschorst staan (al heel wat jaartjes ondertussen) en daarvoor ook geen brief gekregen, maar wel voor zijn rijdende AT.

Die drie maanden niet rijden, dan is de auto niet geschorst. Sterker nog : je kan eigenlijk de auto niet schorsen omdat je in de overgangsregeling zit. Maar je mag er dan niet rijden en ook niet op de openbare weg staan. Parkeerplaats (buiten je eigen terrein) voor deur werkt dus niet, dan kan je een boete (= volledig jaar belasting + verzuimboete) krijgen. Het is een kromme regeling omdat ze je eigenlijk alleen kunnen beboeten als ze je "op heterdaad betrappen".

@Bas, zoveel tegenstrijdige informatie zit hier toch niet in ? De overgangsregeling voor benzine auto's (eerste toelating voor 1 januari 1988, maar nog geen 40 jaar) : je betaal kwarttarief voor 9 maanden rijden. Die 3 maanden in de winter mag je auto niet op de openbare weg staan / rijden. Of je betaald het volledig tarief en kan dan ook het volledige jaar rijden. Auto's op diesel en gas ben je altijd het haasje, geen overgangsregeling mogelijk (was nog wel motie voor ingediend op het laatste moment, maar heeft het niet gehaald las ik nog ergens). Natuurlijk zijn er nog wel dingen niet helemaal duidelijk, bijvoorbeeld of de grens van de overgangsregeling nu ook opschuift met de jaren en natuurlijk dat ze hier echt niet zoveel mee gaan verdienen als gehoopt / gepland.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Diegene die dus geen eigen terrein hebben of hem niet binnen kunnen zetten, hebben weinig keuze.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie