Oldtimer MRB overgangsregeling 2015 ?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

PaulM schreef:http://www.nu.nl/auto/4054472/kabinet-w ... affen.html

is hier al meer info van? Dat we uitgemolken worden snap ik, maar misschien op een andere manier toch gunstig? ;)
Lees vooral dat laatste stukje, over kosten neutraal, ze willen de MRB gaan optrekken of nog hogere accijnzen, geloof mij je gaat hier echt niet gelukkiger van worden, want dit betekend dat nu juist de gebruikte-autorijder nog harder aangepakt gaat worden.

Aan 1 kant is het misschien wel iets meer fair, maar het gaat no-way gunstiger worden :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Het is ook iets fairder voor de Nederlandse nieuwe auto koper, de prijzen worden nu gelijkwaardiger met die van andere Europese landen.

De keerzijde is dat het een kostenneutrale maatregel betreft, dus die 1,1 miljard die uiteindelijk wegvalt mag dus door 'ons' worden opgehoest. De MRB gaat nog meer omhoog en naar mijn mening begint het nu serieus buitenproportioneel te worden, zeker als je het vergelijkt met omliggende landen.

Wat dit betreft gaan we zodadelijk weer richting 'vroeger', toen het bezitten van een auto uitsluitend behouden was aan de meervermogenden.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat zeg ik... (min of meer :p)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het is nu toch ook al buitenproportioneel tov de omringende landen?

Dik voor de brandstof betalen én belachelijk veel motorrijtuigenbelasting :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja maar hopen dat het minder word is ook nutteloos, de regering gaat een gezonde melkkoe echt niet naar de slager brengen...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Steven schreef:Dat zeg ik... (min of meer :p)
Sorry, had niet gezien dat je ook gereageerd had :biertjuh:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
maxi dauphine
Berichten: 68
Lid geworden op: di 3 mar 2015 17:32
Car: dauphine

mrb is 4x zo hoog als in Zweden
Plaats reactie