Feedback gevraagd

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
danny1987
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 12:23
Contacteer:

Hallo Allemaal,

Ik ben al enige tijd bezig met een nieuwe website en ben eigenlijk op zoek naar wat Feedback hierover. De website is nog niet af en daarom zullen ook nog niet alle zaken helemaal naar behoren werken.

Wat vinden jullie van het design ? De gebruiksvriendelijkheid ? Missen er zaken ?

Zowel positieve als negatieve feedback is natuurlijk welkom!

Het gaat om http://www.cargallery.nl

Alvast bedankt! :worship:

Gr,

Danny
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gekeken naar autoalbum.nl en het succes daarvan? (ahum, niet echt van de grond gekomen zeg maar...)

Ziet er fris uit, maar je post het hier op de RENAULT tuning club. Lastig dat het merkenlijstje dus geen Renault bevat, laat staan heel veel merken missen. Ondanks dat die er waarschijnlijk nog niet in zitten zou ik de lijst geheel vullen. Goed voor je Google plaats. Toon dan gewoon een scherm met 'nog geen informatie / blabla van'.

Of is het bewust. Hoe kan men dan zijn merk/model toevoegen en hoe voorkom je daarin schrijffouten en andere zaken?

Overigens, je bent al wel lang bezig met de site?

Datum registratie 2007-03-30
Datum laatste wijziging 2009-11-05
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
danny1987
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 12:23
Contacteer:

Adinsx schreef:Gekeken naar autoalbum.nl en het succes daarvan? (ahum, niet echt van de grond gekomen zeg maar...)

Ziet er fris uit, maar je post het hier op de RENAULT tuning club. Lastig dat het merkenlijstje dus geen Renault bevat, laat staan heel veel merken missen. Ondanks dat die er waarschijnlijk nog niet in zitten zou ik de lijst geheel vullen. Goed voor je Google plaats. Toon dan gewoon een scherm met 'nog geen informatie / blabla van'.

Of is het bewust. Hoe kan men dan zijn merk/model toevoegen en hoe voorkom je daarin schrijffouten en andere zaken?

Overigens, je bent al wel lang bezig met de site?

Datum registratie 2007-03-30
Datum laatste wijziging 2009-11-05
Bedankt voor je reactie :D Het klopt inderdaad dat renault niet in het vindbare lijst staat. In de filter worden alleen gegevens getoond welke in de database staan.

Zodra iemand dus een nieuwe gallery aanmaakt dan is daar wel een volledige lijst met alle merken / types te vinden ( statisch dus tegen schrijffouten e.d ).

Ik heb hier voor gekozen omdat mensen anders een lange lijst krijgen met merken / modellen die toch geen zoekresultaten op leveren. Het is dus inderdaad een bewuste keuze geweest, vind het gebruikersgemak in dit geval belangrijker dan de google positie.

Binnen heel de site heb ik geprobeerd alles zo duidelijk en eenvoudig mogelijk te houden met het gebruikersgemak als belangrijkste punt.

Autoalbum.nl kende ik zelf nog niet maar oogt gelijk al rommelig in mijn ogen. Wellicht dat daar de drempel te hoog ligt voor gebruikers ?

Ik heb de domeinnaam inderdaad al een tijd op mijn naam staan, nooit iets mee gedaan eigenlijk tot enkele maanden geleden. :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ah, dan is het een logische keus inderdaad m.b.t. die automerken/modellen lijst. (Y)

Ja, het ziet er fris uit. 10x beter dan het autoalbum. Wat is je doel met de website overigens? Een verzamelplaats worden voor liefhebbers? Ik zie ook een kopje meetings/evenementen etc.
Veel ook naar AW gekeken voor de forumindeling qua categorieën?

Nouja, ik zal als ik tijd heb er nog eens doorheen klikken of er verbetertips zijn :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Ontwerp ziet er wel strak uit, in mijn firefox 16 vallen alleen de dropdown boxen uit het kader. HTML commentaar in de source zou ik ook weglaten. Je gebruikt joomla voor de layout en content zie ik? :)

zou er ook een disclaimer en contact deel op de site zetten :) bij registratie ook naar overige gegevens vragen eventueel.
Laatst gewijzigd door PaulM op vr 16 nov 2012 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
danny1987
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 12:23
Contacteer:

PaulM schreef:Ontwerp ziet er wel strak uit, in mijn firefox 16 vallen alleen de dropdown boxen uit het kader. HTML commentaar in de source zou ik ook weglaten. Je gebruikt joomla voor de layout en content zie ik? :)
Ik gebruik inderdaad Joomla, eigenlijk is heel het gallery onderdeel een component welke ik zelf geschreven heb :)

Het bied gewoon een hoop voordelen omdat je voor veel complexe zaken niet moeilijk hoeft te doen maar tegen het joomla framework aan kunt programmeren.

Ik zal de dropdown boxen eens controleren en de source code eens nalopen! Bedankt voor de tip!
danny1987
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 12:23
Contacteer:

Adinsx schreef:Ah, dan is het een logische keus inderdaad m.b.t. die automerken/modellen lijst. (Y)

Ja, het ziet er fris uit. 10x beter dan het autoalbum. Wat is je doel met de website overigens? Een verzamelplaats worden voor liefhebbers? Ik zie ook een kopje meetings/evenementen etc.
Veel ook naar AW gekeken voor de forumindeling qua categorieën?

Nouja, ik zal als ik tijd heb er nog eens doorheen klikken of er verbetertips zijn :)
Het doel is inderdaad een verzamelplaats voor autoliefhebbers, echter dan welk ongebonden aan een bepaald merk.

Qua forum indeling heb ik inderdaad even gespiekt :p Echter hoop ik nog op feedback omtrent de categorisatie zodat die uniek wordt en beter afgestemd zal worden op de site.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

voor google zou ik de pagina titels ook altijd prefixen met je website naam, bv "Cargallery - Home". dan zie je in de tabs in de browser ook meteen wat je open hebt staan (ik zie nu alleen 'Home' bv).
danny1987
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 12:23
Contacteer:

PaulM schreef:voor google zou ik de pagina titels ook altijd prefixen met je website naam, bv "Cargallery - Home". dan zie je in de tabs in de browser ook meteen wat je open hebt staan (ik zie nu alleen 'Home' bv).
Bedankt voor de tip!, en daarom is Joomla nu zo makkelijk het is overal al aangepast. :grin:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

daarin is een CMS wel handig idd, ben zelf ook met een site bezig maar doe dat hardcore html en php :D
danny1987
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 12:23
Contacteer:

PaulM schreef:daarin is een CMS wel handig idd, ben zelf ook met een site bezig maar doe dat hardcore html en php :D
Ik heb er ook aan gedacht hoor omdat te doen, alleen komt voor dit soort site's zoveel meer bij kijken. Heel het authenticatie en registratie proces is al een mooi voorbeeld.

Uiteindelijk heb ik er dus voor gekozen om het op deze manier te doen zodat ik me volledig kan richten op wat voor de site belangrijk is en zaken waar ik minder kennis van heb niet opnieuw hoef uit te vinden :D.

Mocht ik je ooit ergens mee kunnen helpen moet je het maar laten weten! Ben toch al een aantal jaren met html, asp, php, ajax, jquery en mysql bezig dus moet aan de meeste dingen wel uitkomen :)

Vooral het beheer gedeelte op de website zit veel JQuery in daar zitten wel wat leuke voorbeelden in, bijvoorbeeld het toevoegen / verwijderen van afbeeldingen zonder pagina refresh of het verslepen van de afbeeldingen om de volgorde te wijzigen.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

danny1987 schreef: Mocht ik je ooit ergens mee kunnen helpen moet je het maar laten weten! Ben toch al een aantal jaren met html, asp, php, ajax, jquery en mysql bezig dus moet aan de meeste dingen wel uitkomen :)
Ah nice, zelf doe ik ook veel html,xml,jquery en jsp's. PHP is wel nieuwer voor mij. ASP eigenlijk zo goed als niet gebruikt.

Als je website vragen hebt er is ook een webdesign topic maar dat is voor betaalde leden volgens mij.
danny1987
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 12:23
Contacteer:

PaulM schreef:
danny1987 schreef: Mocht ik je ooit ergens mee kunnen helpen moet je het maar laten weten! Ben toch al een aantal jaren met html, asp, php, ajax, jquery en mysql bezig dus moet aan de meeste dingen wel uitkomen :)
Ah nice, zelf doe ik ook veel html,xml,jquery en jsp's. PHP is wel nieuwer voor mij. ASP eigenlijk zo goed als niet gebruikt.

Als je website vragen hebt er is ook een webdesign topic maar dat is voor betaalde leden volgens mij.
Ik zal er eens naar kijken, misschien wel leuk om me oude renault hier ook eens op te zetten. Wie weet is hij nu wel bij een forum lid in bezit.

Heb altijd een megane coupe 2.0 16v monte carlo gehad :D
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ah nice! alsnog een Renault rijder :D kijk maar eens op http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=30538 voor het lid worden. Rest van 2012 is gratis! (Y)

heb je een foto van de megane coupe?
danny1987
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 12:23
Contacteer:

PaulM schreef:ah nice! alsnog een Renault rijder :D kijk maar eens op http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=30538 voor het lid worden. Rest van 2012 is gratis! (Y)

heb je een foto van de megane coupe?
Ik zal er vanavond eens 1 opzoeken :D
Plaats reactie