Balen bladderende velgen(meteen meeting vraag)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Heb mijn auto ff afgespoten en daarna weggereden,bij thuis aankomst zag ik ineens dat mijn 2 velgen aan het afbladderen was.
Echt een flink baalmoment,aangezien alle 4 de velgen niet echt netjes meer zijn laat ik ze maar opknappen en coaten.

Zou rond de 300euro kosten alledrie,is dat een redelijke prijs?auto blijft 2 dagen staan daar.

En is er binnenkort een meeting omg Rotterdam?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Bij http://www.metaalreiniging.nl/ kost het 200 euro voor 4 velgen. Stralen, poedercoaten en een blanke laag. Daar komt eventueel nog 4x10 euro bij voor banden demonteren en 4x10 euro bij voor banden monteren. Ziet er verder super uit. Dit soort werk moet je eigenlijk niet door een garage laten doen. (resultaat zie 26 maart van dit topic http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... &start=160 '
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dank je voor de link,gaan er dus meerdere mensen van dit forum naar dit bedrijf?
Kan ik me auto met een gerust hart daar achterlaten e.d?ben niet afhankelijk van mijn auto en kan hem makkelijk 2 dagen missen.

Ik zal ze morgen even contacten.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Een aantal van mijn collega's in Hoofddorp hebben daar al o.a. velgen laten coaten. Gewoon heel betrouwbare mensen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dus mijn auto daar even laten kan dus gewoon?de fotoos zagen er top uit super mooie gedaan.
Weet niet of ik ze laat spuiten of poedercoaten,wat raden jullie aan?
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Nog ff een vraagje,doet dit bedrijf een 1 laags of 3 laagse coating?Ik heb me wat in verdiept en de meeste doen 1 laags.
Dus 1e epoxy primer laag,base laag,toplaag schijnt beste methode te wezen.
Ook thermisch ontlakken schijnt slecht te zijn voor je velgen door de hitte,ik kreeg niet echt duidelijk door de telefoon welke technieken dit bedrijf hanteert.
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik zit eigenlijk met een dillema.Kan ik niet beter een ander setje velgen onder mijn auto zetten?zeg voor rond de 500 euro?dan voor een klein prijsje mijn oude velgen verkopen?
Zijn er of weet iemand velgen te koop die gepoedercoat zijn?wil geen gespoten velgen meer.
Stoeprandschade blijf je toch altijd zien.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Stoeprandschade kan je toch ook voorkomen? In de 5 jaar dat ik nu mijn rijbewijs hebt heb ik 1 x een velg geraakt.
Daarom heb ik mijn velgen laten spuiten, coaten bij het bedrijf hier vond ik bij de laatste keren wat grof qua structuur.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik voorkom het wel maar de vorige eigenaar niet haha.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

remco2706 schreef:Ik zit eigenlijk met een dillema.Kan ik niet beter een ander setje velgen onder mijn auto zetten?zeg voor rond de 500 euro?dan voor een klein prijsje mijn oude velgen verkopen?
Zijn er of weet iemand velgen te koop die gepoedercoat zijn?wil geen gespoten velgen meer.
Stoeprandschade blijf je toch altijd zien.
Bij veel goedkope velgen valt de verf er na een winter af.
Ik heb geen problemen met MRB gehad. Het ziet er prima uit. Ook na een paar jaar.
Mijn velgen waren heel erg gebladderd. Ik heb ze zelf voorbewerkt en ook de stoeprandschade verwijderd. Gewoon met een bandschuurmachine voorzichtig rondom de velg gaan en dan schuurpapier. (De velg paste niet in mijn draaibank). Niemand die meer ziet dat de velg stoeprandschade heeft gehad.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Is inderdaad ook zo wel zo,ik laat mijn velgen helemaal restylen en dan zo donker mogelijk poedercoaten,vind ik wel mooi onder een blauwe auto.
Volgende week wegbrengen dan week erop ophalen,zal meteen fotoos posten als het allemaal klaar is.
Plaats reactie