condensator lek

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Weer een pechgevalletje,nu is de condensator van mijn airco lek,mijn airco werkte slecht ook na het opnieuw afvullen.
Terug naar de garage en die constateerde dat er water lekte uit de condensator.

Nu moet dus de condensator vervangen worden,wat zou dit ongeveer kosten met erinzetten erbij?
De condensator zit toch pal achter de neus,voor de radiateur als ik het goed heb?
dohcmartijn
Berichten: 170
Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
Car: Clio 3 RS / V6
Locatie: reeuwijk

Hi

Condensor 277,52
Uit/inbouw 97,75
Vullen. 51,75

(Y)
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Is zoiets niet te fixen met 2 componentenlijm? beetje van die meuk erop smeren, laten drogen en systeem weer op druk brengen? mocht het niet lukken ben je hooguit een dagdeel en 10 euro aan lijm verder.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Bedankt voor de tip,maar ik hou niet van dat "soort" reparaties.
Ik laat hem meteen vervangen voor een nieuwe van de week.
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Beetje afhankelijk ook natuurlijk van de restwaarde van de auto... een Clio III RS is inderdaad nog wel de moeite waard om het netjes op te lossen.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik vind de rs van renault sowieso bijzondere autoos,hoe oud zo ook zijn.
Ik weet niet vanaf welk bouwjaar de rs op de markt kwam,maar t/m zeker de 3 rs verdienen ze om goed bij gehouden te worden door hun baasjes.
De 4 rs vind ik persoonlijk helemaal niks,ziet er te gewoon uit en hou niet van de turbomotoren,ik denk dat zeker de generaties t/m de 3 iconen worden en blijven.

Daarom wil ik de 3 zo lang mogelijk houden en netjes bijhouden en als er een volgende komt(phase 2)dan gaat hij veilig ergens gestald worden.
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

De officiële eerste RS werd in 2000 geintroduceerd. de phase 1. Heb er zelf een gehad. prachtmachine!
Echter als de auto zelf nog maar 1000 euro marktwaarde heeft is het een tikkie weggegooit geld om er 700 euro aan airco reparaties tegenaan te gooien.
Dit is dan even strikt economisch gezien dan he... voor een liefhebber is geen prijs te hoog ;-)
Ik heb ook gemengde gevoelens bij de turbo motoren. Het heeft voordelen, maar het karrakter van een atmosferische motor heeft toch ook wel weer zijn charmes.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Mijn garagehouder heeft tegen mij gezegd dat vooral de 3 rs evt later in waarde zou kunnen stijgen.
Dat renault de 4 rs een ingetogender uiterlijk heeft meegegeven om een breder publiek aan te spreken begrijp ik wel.
Maar kijk bijvoorbeeld naar focus rs(of was het st?),of straks de nieuwe honda civic type r,dat ziet er echt bruut uit,wel met een turbomotor maar je kan hem doortrekken alsnog naar de 7000rpm.

Zou ik dus veel eerder voor zule machines gaan als ik de keus had.
En auto moet maandag naar de garage dan wordt er een nieuwe condensator geplaatst.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

@ Remco nog gefeliciteerd he (I) Auto on-gerelateerd ;-)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dank je hahaha :grin: (Y) (Y) (Y) (Y)
Plaats reactie