geen old school rs meer

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Even een schopje naar boven dat de walgelijke pvda niet meer wil, dat na 2025 nog autoos worden verkocht op fossiele brandstoffen.
Dus dit gedonder gaat toch nog snel plaatsvinden,dus alle rs liefhebbers moeten er snel aangeloven.

Ik zorg dat er sowieso een rs in mijn garage staat voor erbij,is dit plan al defenitief door, wie weet meer?
En voor diegene die denkt,lekker goedkoop rijden,zal ruw worden wakker geschud,je denkt toch niet dat de overheid zonder onze melkkoe kan?
De stroomprijzen zullen gewoon net zo duur worden omgerekend wat we nu betalen aan de pomp.

Wel nog een voordeel,wassen en onderhouden doe ik dan niet of alleen het minimuun als ik er ooit in moet zitten.

Liefst zeg ik,de fik erin :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun:

ps,als blijkt dat de accuus toch milieuvervuilender zijn dan wat men nu denkt,dan komt hierna de trapauto,dus de flinstones waren hun tijd ver voorruit.
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Ik zou maar rekenen op waterstof. Niet alleen is een volledig elektrisch net dat zoveel auto's tegelijkertijd kan laden een ontzettende lastige propositie. Het magnetisch veld wat dit oproept is opzich zelf al gevaarlijk.
En als we inderdaad naar een groene stroomvoorziening en opwekking toe gaan krijg je te maken met een abnormale relatie tussen vraag en aanbod. Ten tijde dat vraag klein is en aanbod groot zet je om naar waterstof. Dit kan bijvoorbeeld bij een brandstofstation gebeuren die een ondergrondse hoog amperage stroomvoorziening heeft. Dat kan in de auto, kan dan evt. in de middag terug naar het net. Etc.

Het is een andere manier van omgaan met energie. En uiteraard met behulp van een Wankelblokje.....krijg je renesis hydrogen power. Wil ik ook wel voor tekenen ;)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

wankel gaat stuuuuuk!

denk zelf meer in de richting van wat jaguar een tijdje geleden liet zien met de CX75...een turbine als generator, ding draait 1 toerental, (het meest zuinige) en voedde zo de accu/motoren.
Born Grippy
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De pvda kan wel meer willen, die hebben niet zo veel in de melk te brokkelen tegenover de lobby van de auto industrie.
De auto industrie verduurzaamd echt zelf wel, en er komt ook echt een moment waarop we afscheid nemen van de klassieke verbrandingsmotor maar 2025 is in die context een volkomen onrealistisch getal.
Voor volledig elektrisch zijn er nog te veel uitdagingen op dat gebied (range is de kleinste, zo als Nico al aangeeft is ons net daar nog niet geschikt voor, zowel infrastructuur als het te leveren vermogen op het moment dat je ergens tussen de 4 en 8 miljoen auto's tegelijk gaat laat laden (Best / worst case indien alle auto's elektrisch zijn). Dan zit je ook nog met het oplaad probleem zelf, tanken kost hooguit 5 minuten incl. betalen, dus op het moment dat het druk is levert dat weinig vertraging op.
Als je met 50 auto's voor een laadstation met plek voor 5 auto's staat te wachten, half uur per auto snel-laden... reken maar uit ;-) gaat niet werken. Toyota zet vol in op waterstof maar dat is uiteraard ook niet zonder nadelen.

Overigens, die motie van de pvda heeft het niet over het verplichten van alleen maar verkopen van elektrische auto's. De exacte inhoud is het streven naar emissieloze auto's per 2025. Dus zo'n vaart zal het allemaal niet lopen, ik streef er ook naar om elk jaar de loterij te winnen, vooralsnog geen succes :lol: (0) Daarnaast zijn elektrische auto's ook niet emissieloos (voor het grootste deel vind de uitstoot nog steeds plaats, alleen dan in een energie centrale i.p.v. uit de uitlaat).
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

En wat te denken van de accu, is ook niet echt schoon om te produceren.

Nee, het is een leuk vraagstuk dit.
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Gelijk heb je. Ik sta ook liever iedere ochtend mijn auto aan te slingeren.

[img]http://neon.pictura-hosting.nl/sfa/sfa_ ... 009841.jpg[/img]
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Haha, ik had het meer over de 85kWh accu in een Tesla bijvoorbeeld.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Zoals ik eerder aanhaalde hoop ik dat ze de opslag van waterstofzo zo kunnen regelen,dat dit met een aanpassing in onze bestaande motoren is te gebruiken.
Wij blij en de groene slijmpuristen blij.

Offtopic,ik denk erover om volgend jaar een tweede rs bij te kopen,een clio ph2/3 of nog 1 die ik nu heb,of deze inruilen voor een 2009/2010 model dilemma dilemma.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja, in 2015 zijn je prioriteiten weer een stuk anders als nu.. En als je denkt dat het een gezonde investering is dan kun je beter een opslagtank van 1 miljoen liter ruwe olie bij je rs zetten en die samen verkopen over 40 jaar. Dan pak je pas winst (op je olie)
Twingogtmaniac
Berichten: 96
Lid geworden op: di 7 jul 2015 14:12
Car: Twingo gt

Denk zelf dat hier toekomst in zit, zeker omdat eventueel bestaande motoren omgebouwd kunnen worden, of de zuigers nou op en neer gaan door explosie of luchtdruk zou weinig uit moeten maken.(misschien dat net wat engineering er zelfs een lekker geluidje uit kan komen)
https://youtu.be/uRpxhlX4Ga0

Hier een voorbeeldje van iemand die een go kart motortje heeft omgebouwd.
https://youtu.be/kkpv2wfNSh8

Het mooie ervan is dat je er lucht in stopt en het er ook weer uitkomt, een onuitputbare bron van energie
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Toch heb je wel verlies omdat je die lucht wel eerst moet samenpersen. ;) Maar leuk. Ik betwijfel echter of je dan nog 200 pk uit je RS hebt.

Maar heren, waterstof verbranden is ook mogelijk. Het is echter moeilijker dit in een traditionele zuigermotor te doen dan om een rotatie te nemen. Maar ja een Renesis RS Clio is ook weer zo wat :D
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Abel,ik bedoel niet uit zgn. winstoogmerk,ik bedoel op plezier om een jongere te kopen,of een 2e erbij dan een model2.
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Je kunt ook je huidige upgraden.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ben niet zo van het upgraden,hooguit misschien nog een chip,Ik steek mijn geld liever in onderhoud.
raindeer
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 apr 2016 23:25
Car: Mégane
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Een RS ombouwen naar een elektrische auto of een hybride lijkt me echter niet al te makkelijk. :)
Plaats reactie