geen old school rs meer

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik heb voor de gein renault zelf gemaild(hoofdkantoor)met de vraag of er ooit een rs komt met de looks van de 197 versie,dus weer met wat bollere uitgebouwde wielkasten ed.
Ik kreeg antwoord terug en was toch ,tegen beter weten in,enigszins teleurgesteld van het antwoord.

Er zijn geen plannen,en in de toekomst ook niet,om weer een onderscheidende rs te maken zoals de clio3 dat was i.v.m de voortdurende inovatie e.d.

Bah,en dan te bedenken in de toekomst dat je alleen elektrische autoos kunt kopen en ook nogeens zelfsturend.
Ga wel terug naar een paard ofzo...
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Wat dacht je dan. Dat iemand die alle overige mailtjes moet afhandelen even alle plannen van Renault ging mailen?
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Nee tuurlijk niet,maar vond het gewoon even leuk. :D
Bart0ving
Berichten: 117
Lid geworden op: do 14 mar 2013 20:27
Car: Clio 3 RS PH2
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Ben ik ff blij dat ik een 3rs heb....
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

2 Rs is leuker... :ja:
Born Grippy
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

4 RS (L)
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Als het dan toch old school moet zijn... dan een Ph1 RS.. waar het allemaal begon met het RS gamma. Meer hardcore kan je een RS niet krijgen. oke... wellicht een ph1 V6... maar das niet meer old school das spartaans! :evil:
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Soms zie ik de auto toekomst met angst en beven tegemoet,zitten veel ex petrolheads met een racegame in de huiskamer,omgebouwd tot een levensechte simulator en een beetje genietend hoe het ookal weer was met onze autoos in deze tijd,buiten hoor je alleen de saaie elektrische troep voorbij zoeven.

Of tegen je kinderen zeggend:in onze tijd had je dit geluid(grommende v8 of een hitsige rs). |:

Elektrische meuk :gun: dit ermee.
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Zo negatief. Is dat nou echt nodig? Vroeger was alles beter zegt iedereen altijd. Maar ondertussen willen we wel alle opties in een auto hebben (zwaarder), wil men ook het liefst niet een listige auto rijden (veiligheid).
Die haat tegen elektrische auto's komt meestal van mensen die er nooit in hebben gereden of mensen die er een willen bezitten maar het niet kunnen.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

martll schreef:Zo negatief. Is dat nou echt nodig? Vroeger was alles beter zegt iedereen altijd. Maar ondertussen willen we wel alle opties in een auto hebben (zwaarder), wil men ook het liefst niet een listige auto rijden (veiligheid).
Die haat tegen elektrische auto's komt meestal van mensen die er nooit in hebben gereden of mensen die er een willen bezitten maar het niet kunnen.
Amen.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

martll schreef:Zo negatief. Is dat nou echt nodig? Vroeger was alles beter zegt iedereen altijd. Maar ondertussen willen we wel alle opties in een auto hebben (zwaarder), wil men ook het liefst niet een listige auto rijden (veiligheid).
Die haat tegen elektrische auto's komt meestal van mensen die er nooit in hebben gereden of mensen die er een willen bezitten maar het niet kunnen.
haat is een groot woord. maar ik vind dat in een auto een verbrandingsmotor hoort te zitten. bij een electrische is voor mij de charme en fun eraf. veel te steriel en bijna altijd met automaat...
electrisch is voor treinen en automaat voor stadsbussen
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Geef ik toe,ik hoef geen elektrische zoemende auto en geen haar op me hoofd die eraan denkt om een keer in te rijden.

Ik kan heel me spaarrekening stukslaan en mooie nieuwe elektrische auto kopen,maar buiten het feit dat ik daar geen plezier aan beleef wil ik ook geen dure(nieuwe}auto kopen.
Ik ken een persoon in een lompe lelijke bmw i3,die zegt dat hij mileubewust is,maar het ook wel lekker goedkoop vind rijden,die 3xper jaar met het vliegtuig op vakantie gaat. :(

Mensen die ervan houden prima,maar ik hou er niet van.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Een Tesla P85 is echt donders snel, dat is bijna niet te beschrijven. Maar ondanks die geweldige acceleratie is er toch ook een soort van teleurstelling, nadat je het gaspedaal gevloerd hebt
in zo'n soort auto. Alsof er iets mist, na een tijdje begint het te dagen, je mist het geluid, de trillingen van de motor in de carresorie. Een krachtbron waarvan je merkt dat die alles wat deze in zich
heeft voor jou inzet om je zo snel mogelijk te katapulteren. Dat je het toerental naar de begrenzer hoort vliegen, de motor die het uitschreeuwt... niets van dat alles in een elektrische auto, alleen
rust en stilte. Een blik op de snelheidsmeter leert dat je toch echt aan het versnellen bent maar voor de rest is het totaal niet indrukwekkend, eerder rustgevend. Een volkomen emotieloze auto, zo als vroeger
alleen de jappanners die konden maken, dat is nu de elektrische auto geworden. Wellicht is het de toekomst, maar de mensen die hun benzine in hun aderen hebben stromen zijn er echt niet van gecharmeerd,
ook al gaat het die kant op we hoeven het echt niet leuk te vinden (D)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Het valt me op dat men maar alles leuk moet vinden,wat de toekomst brengt,ik loop nooit achter de meute schapen aan die dat wel vinden,en als iemand er wel plezier bij beleefd prima en leuk voor diegene,maar laat ons ook in onze waarden.

Ik relateer aan de zin:dat men het dan klaarblijkelijk niet kan betalen,vind ik vaak zinloze opmerken,immers als je iets niet leuk vind dan gaat men ervan uit dat iemand het niet kan betalen.
Zo'n ding is misschien snel,al is hij sneller dan het licht of je kan er warp10 mee halen,interesseert me geen bal,vind het niks en zal dat ook nooit vinden.

En als oplossing voor in de toekomst zie ik het ook niet,waar laat je al die gigantische accu/batterijbergen dan?denk eens in dat elke auto die nu op de gehele wereld rijdt allemaal elektrische autoos zijn met dito accupakketten,hoeveel zijn dat honderdenmiljoenen?triljoenen autoos?
Dus als er dan evenredig veel aan batterijaccuus zijn waar laat men alles?

Ze moeten meer investeren in waterstof die je met een kleine aanpassing in de huidige verbrandingsmotoren kunt gebruiken,probleem is dat waterstof een energiedrager is,hopelijk vinden ze er wat op,daar zou ik wel voorstander van zijn.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Maarten-Jan schreef:Een Tesla P85 is echt donders snel, dat is bijna niet te beschrijven. Maar ondanks die geweldige acceleratie is er toch ook een soort van teleurstelling, nadat je het gaspedaal gevloerd hebt
in zo'n soort auto. Alsof er iets mist, na een tijdje begint het te dagen, je mist het geluid, de trillingen van de motor in de carresorie. Een krachtbron waarvan je merkt dat die alles wat deze in zich
heeft voor jou inzet om je zo snel mogelijk te katapulteren. Dat je het toerental naar de begrenzer hoort vliegen, de motor die het uitschreeuwt... niets van dat alles in een elektrische auto, alleen
rust en stilte. Een blik op de snelheidsmeter leert dat je toch echt aan het versnellen bent maar voor de rest is het totaal niet indrukwekkend, eerder rustgevend. Een volkomen emotieloze auto, zo als vroeger
alleen de jappanners die konden maken, dat is nu de elektrische auto geworden. Wellicht is het de toekomst, maar de mensen die hun benzine in hun aderen hebben stromen zijn er echt niet van gecharmeerd,
ook al gaat het die kant op we hoeven het echt niet leuk te vinden (D)
:worship: :bang: (Y)
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

remco2706 schreef:Het valt me op dat men maar alles leuk moet vinden,wat de toekomst brengt,ik loop nooit achter de meute schapen aan die dat wel vinden,en als iemand er wel plezier bij beleefd prima en leuk voor diegene,maar laat ons ook in onze waarden.

Ik relateer aan de zin:dat men het dan klaarblijkelijk niet kan betalen,vind ik vaak zinloze opmerken,immers als je iets niet leuk vind dan gaat men ervan uit dat iemand het niet kan betalen.
Zo'n ding is misschien snel,al is hij sneller dan het licht of je kan er warp10 mee halen,interesseert me geen bal,vind het niks en zal dat ook nooit vinden.

En als oplossing voor in de toekomst zie ik het ook niet,waar laat je al die gigantische accu/batterijbergen dan?denk eens in dat elke auto die nu op de gehele wereld rijdt allemaal elektrische autoos zijn met dito accupakketten,hoeveel zijn dat honderdenmiljoenen?triljoenen autoos?
Dus als er dan evenredig veel aan batterijaccuus zijn waar laat men alles?

Ze moeten meer investeren in waterstof die je met een kleine aanpassing in de huidige verbrandingsmotoren kunt gebruiken,probleem is dat waterstof een energiedrager is,hopelijk vinden ze er wat op,daar zou ik wel voorstander van zijn.
:bang: :worship: (Y)
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Thanks guys (Y) (Y)

Ben benieuwd wat anderen vinden w.b.t waterstof?
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

remco2706 schreef:Thanks guys (Y) (Y)

Ben benieuwd wat anderen vinden w.b.t waterstof?
Als je daarmee het gevoel van autorijden behoud en direct schoner en zuiniger bezig bent, ben ik voor!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Precies,lekker doorknallen in onze rsen met hetzelfde gevoel en toch milieuvriendelijker dan nu het geval is.

Offtopic,vanmiddag trof ik mijn auto aan met veel modder en gras over 1 zijkant van de auto en deel achterkant en deel dak en motorkap.
Als de gemeente moet maaien prima,maar geef het :evil: :evil: :evil: :evil: dan aan vantevoren,voor hetzelfde geld heb je ook schade.
Pas in de was gezet,en nu even snel hogedruk spuit over heen gehaald met snel mijn washandschoen erachter aan,kan ik volgend weekend alweer wassen :@ :@ :@ .
Hersenloze lui ook,als ik het zie trek ik die gast zijn trekker uit.....
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

heel irritant, maar die gasten zijn ook gewoon aan het werk. En als je schade hebt de gemeente aansprakelijk stellen ;-)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dat is wat ik wilde zeggen,werken prima maar zet vantevoren een bordje neer ofzo dat ze gaan maaien zodat mensen er rekening mee kunnen houden hun auto daar niet te parkeren.
En gemeente aansprakelijk stellen is toch altijd erg moeilijk.


FF ontopic weer,over waterstof gesproken,ik hoor er trouwens een tijdje niks over,zijn er wat nieuwe ontwikkelingen omtrent hier aangaande?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Bordje neerzetten dat ze gaan maaien? Geloof je het zelf haha...die lui moeten honderden stukjes gras overal kortwieken...overal de dag van tevoren bordjes neerzetten zeker...lol nope.

En waterstof...blijft te duur. Ook onlogisch...waarom wil je met zo'n lompe inefficiënte verbrandingsmotor blijven zitten? Voor die cellen moeten ook allerlei mineralen en (edel)metalen gewonnen worden...zo milieuvriendelijk is het ook allemaal niet.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dus dat betekend evenredig dat elektrische voertuigen met die lompe batterijen zoals ik eerder schreef ook geen oplossing is,zeker nu niet want elektriciteit moet ergens vandaan komen toch?
Al kun je nu massaal opladen zonder stekker dmv zonnecellen,dan nog blijf je met die batterijen zitten die een keer uitgeput raken.

Dus toch terug naar paard en wagen of een echte flinstoneauto met trappers? :grin: :grin: :grin:
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Toyota schijnt vol in te gaan zetten op waterstof (van uit de Japanse overheid gereguleerd overigens).
Waterstof gaat het in elk geval niet worden, opslag is te moeilijk en wordt te weinig onderzoek naar gedaan. Op de korte
termijn zijn daar geen significante verbeteringen in te verwachten. In de jaren 90 is overigens al veel onderzoek naar waterstof
gedaan door zo wel Renault als Bmw (Laguna I is een waterstof variant van geweest). Zo wel met de verbrandingsmotor op waterstof
als brandstofcel voor een elektro motor. Bmw heeft dat vanaf +/- 2005 nog wat doorgezet en waterstof tank stations geregeld in DL
met praktijktesten maar het is tot dus ver nooit een succes geworden.

Of de elektrische auto het gaat worden is ook nog maar de vraag, wat al aangehaald wordt, er zijn onvoldoende grondstoffen om accu's te maken
om alle auto's elektrisch te maken. Het is maar zeer de vraag wat de toekomst brengt, we zullen het zien. Vergeet daarnaast de invloed van de
olie maatschappijen niet, die zullen (achter de schermen) ook hun uiterste best doen om te voorkomen dat hun inkomen verdwijnt.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Leuke discussie. Wij volgen het ook bij verschillende fabrikanten en het is inderdaad lastig te zeggen welke kant het op gaat. Voor en nadelen zijn er bij beide, en bij beide moet er nog een doorbraak komen om het rendabel te maken.

Allereerst elektrisch, al in de jaren 80 schreven we (AMT) dat de elektrische auto er aan komt. Mwa, daar is ie nog steeds mee bezig, maar het gaat wel hard.
En ja, als echte petrolhead kan ik ook een Tesla erg waarderen. Het gaat gewoon lomp hard van zijn plek, is erg comfortabel, etc. Dus ja, ik kan me er wel in vinden, maar dan moet er thuis nog wel een ronkende fossiele brandstofverbruiker naast staan om het gemis aan toeren maken te compenseren.
De accutechniek gaat steeds beter, maar de doorbraak zit hem daar ook in. Als men het voor elkaar krijgt accu's op basis van nano-koolstofstaafjes te maken die veel energie kunnen bevatten, snel op te laden zijn, relatief licht zijn, én lang mee gaan. Dan gaat het pas echt rap naar mijn idee.
Verdere voordelen:
- elektriciteit kost na 2030 geen drol meer gezien steeds meer zelf wordt opgewekt en er een overschot ontstaat
- Het netwerk ligt er (al is een flink smartgrid noodzakelijk om pieken op te vangen), en liefst dus al thuis de energie opwekken

Nadelen nu:
Opladen duurt lang (30 min vs 5 minuten bij de pomp)
Actieradius gaat wel de goede kant op, maar kan nog beter
Gewicht is een issue

Anderzijds waterstof.
Toyota zat er inderdaad vol op in met de Mirai. Zij zijn niet de enige, ook BMW test volop. Een mooie tussenfase is misschien wel waterinjectie waarmee de normale brandstofauto nog een stukje zuiniger kan worden. Hyundai heeft natuurlijk nog de ix35 FHEV en zo wordt er veel geëxperimenteerd om ons heen.
Voordelen: water is er genoeg op deze aarde. Tanken kan t.z.t. via bestaande netwerk? (beetje afhankelijk van de enorme drukken natuurlijk)
Nadelen: Om waterstof te maken is energie nodig. Waarom gebruik je die energie eigenlijk niet direct? Wat zijn de gevolgen als je het massaal onttrekt en elders weer teruggeeft?

Oh, en wat de Shell's e.d. Ja, die hebben naar mijn idee ook een dikke vinger in de pap van doorontwikkeling. Overigens heeft Shell enorme stukken grond in Afrika gekocht. Wellicht als back-up om er zonnecelvelden neer te zetten? Ik denk dat Shell het einde ook wel ziet naderen en altijd een plan B zal hebben.

Overigens, waterstof, elektrisch, etc. etc. '
Technisch geïnteresseerden zijn welkom bij de ruim 20 kennissessies op ons event.
Van dieselschandaal tot waterstof als moderne brandstof. (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Volgens mij gaat er ook de verkeerde kant op met de 2/3 deurs modellen van renault. Voor 2016 en verder is alleen de twingo als 3 deurs model gepland. Dus geen fotoshops als onderstaande:


[img]http://fotos.autozeitung.de/618x464/ima ... upe-01.jpg[/img]
[img]http://s1.cdn.autoevolution.com/images/ ... ered_2.jpg[/img]

http://www.autozeitung.de/auto-news/ren ... sman-coupe
http://www.autoevolution.com/news/2016- ... 00522.html

Renault gaat een beetje de KIA, skoda, opel etc. hoek op met vooral burger modellen, die vooral praktisch moeten zijn en niet te veel mogen kosten....
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Die laatste blauwe kan ik wel weer waarderen,maar inderdaad renault en niet alleen renault kiezen steeds meer voor praktisch(burgelijk)dan voor fun.
Honda maakt bijvoorbeeld nog steeds gave autoos(nieuwe civc type r)en mazda is ook weer op de goede weg vind ik.

W.b.t de toekomst van het autorijden ben ik nog steeds niet overtuigd dat het allemaal elektrisch wordt,ik heb nog geen oplossingen gehoord van al die bergen accuus wat ook weer chemisch is en zwaar milieubelastend.
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Gelukkig staat de techniek niet stil, er worden zo langzamerhand alle componenten uit een batterij vervangen door minder zeldzame grondstoffen en kunnen weer worden gerecycled.

En Honda Civic Type-R een gave auto? :gun: :X
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

99% van de mensen die voor een nieuwe Twingo binnen komen hebben het echt niet over het gemis van een 3-deurs. Renault speelt in op de vraag vanuit de de markt.

De marketing afdeling zal voldoende onderzoek doen om deze keuzes te rechtvaardigen.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

De meeste mensen zijn het voor het grootste gros schapen,zelfde (burgelijke)auto smaak,mag niet te spannend zijn vorm gegeven,en mag beslist niet spannend rijden.
Wie waren er eerder?de schaap of de mens?

Ik wist trouwens niet dat toyota weer bezig was met het door ontwikkelen van waterstof?en nog iets anders,zal er in de toekomst uiteindelijk een verbod komen op autoos met normale verbrandingsmotoren?
Je ziet nu al steeds meer milieuzones,ook voor benzineautoos in sommige delen van het land,zou me niks verbazen als dit heel langzaam steeds wordt uitgebreid waarbij ook de bouwjaren omhoog gaan die er niet meer in mogen.

En w.b.t de honda civic type r?ja dat vind ik echt een gave wagen,een merk die nog een beetje uit de ban durft te schieten,en de nieuwe type r hou ik vanaf nu in de gaten en wellicht ga ik er veel interesse in krijgen evt na nog een clio rs dan wel ph 2,als de nieuwe rs me ook qua uiterlijk had kunnen bekoren dan had ik hem zeker in het rijtje gezet,maar ik hou wel van een beetje anders zeg maar. :bang:
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wat Anthony zegt, dat is gewoon marktonderzoek en daar komen dat soort dingen uit. Jammer voor het kleine groepje liefhebbers maar die vertegenwoordigen niet de markt.
Dat betekent niet dat Renault geen spannende modellen zal brengen, dat zullen ze echt wel blijven doen, denk alleen al aan de nieuwe alpine die er aan zit te komen, met een beetje geluk eind volgend jaar.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

De nieuwe Renault Alpine zal alleen in een andere prijscatogorie vallen denk ik zo?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Categorie van de 4C meen ik, dus een 60k?

Prijzen Talisman zijn wel net bekend gemaakt. Die vallen me erg mee.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

remco2706 schreef:De nieuwe Renault Alpine zal alleen in een andere prijscatogorie vallen denk ik zo?
Ongetwijfeld, niet dat b.v. een clio V6 zo goedkoop was (52k) maar een 2 of 3 R.S. was / is natuurlijk wel een super betaalbare
sportieve auto. We zullen zien wat de toekomst brengt, voorlopig geen 3 deurs / coupe achtigs helaas.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Er zijn soms dagen dat ik geen 60k in me binnenzak heb :grin: :grin:
Plaats reactie