Boorddocumentatie import auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
BanshieTaco
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 apr 2016 12:07

Hallo allemaal.
Vanwege interesse en mogelijke aankoop van een Clio RS heb ik me geregistreerd op dit forum.
Ik ben op zoek naar een mooie Clio RS, vooral van 2006-2009. Zo origineel mogelijk en met weinig kilometers. Nou ben ik ook aan het kijken in België, Duitsland en Frankrijk en valt me op dat veel auto's geen onderhoudsboekjes hebben. Vooral in België heb ik nu al een paar keer te horen gekregen dat de onderhoudshistorie alleen bij de dealer wordt bijgehouden en niet in boekjes. Is dat inderdaad zo ? En waarom ? Elke nieuwe auto wordt met volledige boorddocumentatie afgeleverd.
Nou ga ik zo'n auto sowieso niet kopen omdat ik die in NL weer moeilijker kwijt raak als ik m weer wil verkopen
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Het klopt dat het bij wordt gehouden intern bij het dealersysteem.

Het is een keuze van de dealer om dit eventueel alsnog in de boekjes af te stempelen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

En let op! Bij Renault vonden ze het handiger om het onderhoudsboekje te verwerken in het instructieboekje. (N)
Veel handelaren/garages weten dit niet, dus wellicht dat je daar nog wat terug vind. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
BanshieTaco
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 apr 2016 12:07

AnthonyR schreef:Het klopt dat het bij wordt gehouden intern bij het dealersysteem.
En is dat ook in NL bekend of blijft die informatie alleen in het land waar de auto nieuw is verkocht ?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zover ik weet kun je kijken op vin nummer in het dealer systeem..

en import auto is altijd minder waard als origineel Nederlands geleverde auto, of het moet echt iets bijzonders wezen...
BanshieTaco
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 apr 2016 12:07

Abel schreef:zover ik weet kun je kijken op vin nummer in het dealer systeem..

en import auto is altijd minder waard als origineel Nederlands geleverde auto, of het moet echt iets bijzonders wezen...
Lang niet altijd. Bovendien, bijna alles wat een beetje apart is komt vaak uit het buitenland.
Gaat om een R27 die 26K heeft gelopen. Maar als dat niet te controleren is (verkoper werkt niet echt mee) dan houdt het voor mij uiteraard op.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Met die stelling kan ik het niet eens zijn abel, zoek maar eens een r26, r27 of een rb editie hier.
Geen keus of weinig keuze.

Als de historie klopt en je importeerd hem zie ik geen rede dat het minder waard zou zijn (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ik zeg toch, of iets bijzonders!
Als je een bijzondere auto koopt waar vraag naar is natuurlijk hebben jullie gelijk. Maar koop je een auto die niet uniek is koopt het grootste gros een auto waar van het nummerbord gewoon bij klopt.. Ik vind het geen porum een nummerbord die niet in de buurt zit van jaar van uitgifte, dat schreeuwt zo import.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Abel schreef:Ik zeg toch, of iets bijzonders!
Als je een bijzondere auto koopt waar vraag naar is natuurlijk hebben jullie gelijk. Maar koop je een auto die niet uniek is koopt het grootste gros een auto waar van het nummerbord gewoon bij klopt.. Ik vind het geen porum een nummerbord die niet in de buurt zit van jaar van uitgifte, dat schreeuwt zo import.

09-HJJ-3
90-GF-GJ

IMPORT!!!!!!!!!! Kijk jij ff andere kant op Abel :D :grin: :p Als t maar lekker rijd, en ze met aandacht vertroeteld worden toch?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Mijne is ook een importje, 8-kkv-99
Ik heb de auto voor mezelf gekocht en niet voor iemand anders in de toekomst. Zelf zie ik het niet eens meer aan het kenteken. :p

Maar even om op zn vraag terug te komen, als een renault bij de dealer in onderhoud is geweest is de historie met het chassisnummer terug te vinden.
Mijn auto komt uit duitsland, en heb de volledige historie erbij gelukkig. Ook de beurten die in duitsland zijn uitgevoerd staan dus in het systeem (Y)
Plaats reactie