Hallo allemaal.
Vanwege interesse en mogelijke aankoop van een Clio RS heb ik me geregistreerd op dit forum.
Ik ben op zoek naar een mooie Clio RS, vooral van 2006-2009. Zo origineel mogelijk en met weinig kilometers. Nou ben ik ook aan het kijken in België, Duitsland en Frankrijk en valt me op dat veel auto's geen onderhoudsboekjes hebben. Vooral in België heb ik nu al een paar keer te horen gekregen dat de onderhoudshistorie alleen bij de dealer wordt bijgehouden en niet in boekjes. Is dat inderdaad zo ? En waarom ? Elke nieuwe auto wordt met volledige boorddocumentatie afgeleverd.
Nou ga ik zo'n auto sowieso niet kopen omdat ik die in NL weer moeilijker kwijt raak als ik m weer wil verkopen
Boorddocumentatie import auto
En let op! Bij Renault vonden ze het handiger om het onderhoudsboekje te verwerken in het instructieboekje.
Veel handelaren/garages weten dit niet, dus wellicht dat je daar nog wat terug vind.
Veel handelaren/garages weten dit niet, dus wellicht dat je daar nog wat terug vind.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 25 apr 2016 12:07
En is dat ook in NL bekend of blijft die informatie alleen in het land waar de auto nieuw is verkocht ?AnthonyR schreef:Het klopt dat het bij wordt gehouden intern bij het dealersysteem.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 25 apr 2016 12:07
Lang niet altijd. Bovendien, bijna alles wat een beetje apart is komt vaak uit het buitenland.Abel schreef:zover ik weet kun je kijken op vin nummer in het dealer systeem..
en import auto is altijd minder waard als origineel Nederlands geleverde auto, of het moet echt iets bijzonders wezen...
Gaat om een R27 die 26K heeft gelopen. Maar als dat niet te controleren is (verkoper werkt niet echt mee) dan houdt het voor mij uiteraard op.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Met die stelling kan ik het niet eens zijn abel, zoek maar eens een r26, r27 of een rb editie hier.
Geen keus of weinig keuze.
Als de historie klopt en je importeerd hem zie ik geen rede dat het minder waard zou zijn
Geen keus of weinig keuze.
Als de historie klopt en je importeerd hem zie ik geen rede dat het minder waard zou zijn
Racing is the best way to convert money into noise
Ik zeg toch, of iets bijzonders!
Als je een bijzondere auto koopt waar vraag naar is natuurlijk hebben jullie gelijk. Maar koop je een auto die niet uniek is koopt het grootste gros een auto waar van het nummerbord gewoon bij klopt.. Ik vind het geen porum een nummerbord die niet in de buurt zit van jaar van uitgifte, dat schreeuwt zo import.
Als je een bijzondere auto koopt waar vraag naar is natuurlijk hebben jullie gelijk. Maar koop je een auto die niet uniek is koopt het grootste gros een auto waar van het nummerbord gewoon bij klopt.. Ik vind het geen porum een nummerbord die niet in de buurt zit van jaar van uitgifte, dat schreeuwt zo import.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Abel schreef:Ik zeg toch, of iets bijzonders!
Als je een bijzondere auto koopt waar vraag naar is natuurlijk hebben jullie gelijk. Maar koop je een auto die niet uniek is koopt het grootste gros een auto waar van het nummerbord gewoon bij klopt.. Ik vind het geen porum een nummerbord die niet in de buurt zit van jaar van uitgifte, dat schreeuwt zo import.
09-HJJ-3
90-GF-GJ
IMPORT!!!!!!!!!! Kijk jij ff andere kant op Abel Als t maar lekker rijd, en ze met aandacht vertroeteld worden toch?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Mijne is ook een importje, 8-kkv-99
Ik heb de auto voor mezelf gekocht en niet voor iemand anders in de toekomst. Zelf zie ik het niet eens meer aan het kenteken.
Maar even om op zn vraag terug te komen, als een renault bij de dealer in onderhoud is geweest is de historie met het chassisnummer terug te vinden.
Mijn auto komt uit duitsland, en heb de volledige historie erbij gelukkig. Ook de beurten die in duitsland zijn uitgevoerd staan dus in het systeem
Ik heb de auto voor mezelf gekocht en niet voor iemand anders in de toekomst. Zelf zie ik het niet eens meer aan het kenteken.
Maar even om op zn vraag terug te komen, als een renault bij de dealer in onderhoud is geweest is de historie met het chassisnummer terug te vinden.
Mijn auto komt uit duitsland, en heb de volledige historie erbij gelukkig. Ook de beurten die in duitsland zijn uitgevoerd staan dus in het systeem