Slotboutdop kwijt. Nieuwe bestellen op code?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Mannen,

Even jullie hulp nodig. Een week of drie terug in de avond de zomerwielen op de Clio gelegd. Even snel thuis, dus niet handig op de brug bij pa en ma.
Halve schemer, nou je kent het wel. Vorige week was de Clio bij de huisdealer voor het jaarlijkse beurtje (5.000 km erbij maarliefst sinds vorige beurt), en nog voor ik op kantoor was kreeg ik al een belletje. Waar is de dop voor de slotbout Tom?

Het doosje (origineel Renault) lag keurig achterin, maar de slotboutdop niet... Inmiddels thuis de schuur op de kop gezet, bij pa en ma gekeken want misschien had ik de dop met de momentsleutel en kruissleutel daar neergelegd. Helaas... Vermoeden is nu dat ik hem erop heb laten zitten en dat ie dus ergens tussen Duiven en Doetinchem/Angerlo eraf gestuiterd is.

Kortom. Ik heb een nieuwe nodig. Nu zit er een 'Code van de sleutel'-sticker in het doosje:
Edit: foto met code maar even weg ;)

Echter, de magazijnman van de huisdealer meent dat de slotboutdop niet na te bestellen is. Iemand een idee hoe ik dat wel voor elkaar krijg?
Anders kost het me een nieuw setje slotbouten, maar die 60,- komen we wel weer overheen. Ergste is dat die huidige bouten er dan uit moeten en dat wordt las/breekwerk gezien de losse ring erop. En laswerk zit ik niet op te wachten want daar gaan de Drelanic-wielen vast niet heelhuids uit komen.

Kortom, hoe bemachtig ik de slotboutdop? Iemand zoiets al eens nabesteld?

Voor de volledigheid, zo zien ze er ongeveer uit:

[img]http://i1293.photobucket.com/albums/b58 ... 7eed00.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Adinsx op di 18 apr 2017 8:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Tom, Ik ben ook al wezen kijken of ik ook dit nummer van de slotbout heb, maar ik heb een ander nummer. Als je hem met lassen wilt losmaken. Gewoon een moer M10 of M12 erop lassen door het gat van de moer. Let wel op dat je de massa op de schij zet, want de stroom mag niet door het lager stromen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De code zit erbij zodat je een nieuwe sleutel kan bestellen, mocht hij kwijt raken.
Je hebt natuurlijk al bij een andere dealer geprobeerd?!
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Wij hebben een doos met al die doppen volgens mij. Kan morgen is vragen eventueel.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Even een update.
Bij het setje in mijn eigen auto vond ik een briefje waarop in een gebrekkige Nederlandse vertaling iets te lezen stond van de fabrikant van de set. Farad in Italië. Met wat hulp van Google Translate (mijn Italiaans is niet best ;) ) inmiddels op de sleutelcode een nieuwe kunnen bestellen. Bijna 30,- (de helft van een nieuwe set), maar het scheelt laswerk.

Afbeelding
Nu nog even afwachten of het goed in Nederland aankomt, maar het lijkt allemaal wel in orde.

Kortom, voor wie ook zijn slotboutdop kwijt is maar wél de code nog heeft. Even op Faradworld.com shoppen.

Topic mag op slot en het archief in als raadpleger voor andere zoekenden. (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie