Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Hoi jongens

Zoals sommige misschien gelezen hebben heb ik hier een GTT staan van een vriend die een paar probjes heeft. Ik heb alle probs opgelost op het warmteprob na. Ik heb vandaag een reservoir dop voorzien van een fietsventieltje en zo eens het systeem onder druk gezet om te kijken waar hij lekt. Heel handig gereedschap trouwens, dat dopje. Maar toen ik druk op het systeem zette druppelde de vloeistof er al onderuit. Ik ben toen gaan zoeken en toen zag ik dat de radiateur defect was. maar wat ik zag was dat die lekte bij het linkerkapje, dus niet een lekkende lamel ofzo. Ik zag ook dat het pinnetje op die plaats een stuk verbogen was. Ik heb een defecte dop op het reservoir geconstateerd en ik denk dat dat de radiateur gemold heeft. De radiateur is op zich nog goed. zou dit gewoon te fixen zijn door alle pinnetjes om te buigen en alles schoon te maken en met een nieuw rubertje weer in elkaar zetten?? Een nieuwe kopen is eigenlijk geen optie, want de auto is voor de verkoop en hij wil absoluut geen geld meer erin steken.

Vraag 2, ik heb hier ook nog een radiateur liggen van mijn oude blauwe GT. Mijn GT zal worden uitgevoerd met een vergrote Diesel radiateur dus deze heb ik niet meer nodig, dus deze zou ik als reserve kunnen gebruiken, maar hoe kan ik controleren of deze nog goed is, dus het radiateurtje op druk te zetten?? iemand een snel en safe idee???

groetjes
Mclain

ik hoor het wel
Plaats reactie