[R15]nieuwe auto gekocht :D [nu met meer foto's]

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/HaardBlok15.jpg[/img]
Een Renault 15 uit 1977 :D 8)
Zeg maar restauratieproject N zo...
Ik heb hem samen met mijn main nigga motherfocka gekocht, zodat we samen aan een gare roestbak kunnen klussen als we ooit eens klaar zijn met studeren.
It's gonna rock! >-)
102 peekaatjes jaren zeventig techniek :lol:

P.S. Hij was van Johan Vlemmix :lol:
[img]http://www.partijvdtoekomst.nl/johan.jpg[/img]
De Partij van de Toekomst
Laatst gewijzigd door Matijs op do 16 jan 2003 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

sjeike topbak !!

Hopelijk is die niet kompleet weggeroest als je klaar bent met studeren. ;-)

Zou echt vet zijn om deze auto netjes te hebben.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hmmm achterwielaandrijvertje? ;)

Lijkt bestwel op de 17, maar toch net ff anders.
Koel ding hoor, veel plezier ermeej :)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

suc6 dat word wel wat lassen :lol:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Een voorwielaangedreven roestbak natuurlijk, het is tenslotte een 'moderne' Reno.
Roest valt trouwens mee. Alleen oppervlakkig op deuren en ander niet essentieel plaatwerk. Onderkant is hard, stoelen okee, motor vies maar waarschijnlijk in goede staat (41000 km)
Joentjuh!
Berichten: 182
Lid geworden op: do 25 jul 2002 17:49
Locatie: Achterhoek

is dit een ts ?? daar zitten nog de " vliegtuigstoelen" in mooie bak!

alleen vind ik de 17 toch een stuk mooier, maar dat is mijn smaak ..

102pk?? heb je dat wel goed ? wat voor een motor hangt er dan in ?

ik dacht dat de 17 altijd nog een stuk sneller was
Blue Thunder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22

Haa, zo hebben we ze graag, lekker dun plaatwerk en weinig elektriek, dus een laag gewicht!! Die potentiele ventilatiegaten bij de deuren helpen ook een handje :wink:
102pkaas is niet mis (wat weegt ie eigenlijk?)
En trouwens, verdubbelen hiervan kan altijd nog!

Gaaf om met zo'n oudje te beginnen (ps ik ben niets anders gewend, die van mij is ook al weer 31!)

Succes met de studie (hoe eerder klaar, hoe sneller je eraan kan beginnen)

Grt. Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Joentjuh! schreef:is dit een ts ?? daar zitten nog de " vliegtuigstoelen" in mooie bak!

alleen vind ik de 17 toch een stuk mooier, maar dat is mijn smaak ..

102pk?? heb je dat wel goed ? wat voor een motor hangt er dan in ?

ik dacht dat de 17 altijd nog een stuk sneller was
Het is een GTL 1.6 Met vliegtuigstoelen inderdaad.
Er is inderdaad een snellere 17, met 120 pk (injectie en een 5-bak)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ploegah schreef:Hopelijk is die niet kompleet weggeroest als je klaar bent met studeren. ;-)
Dit is misschien niet zo clever geformuleerd :lol: :lol:
Mrtn = Maarten
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Blue Thunder schreef:Haa, zo hebben we ze graag, lekker dun plaatwerk en weinig elektriek, dus een laag gewicht!! Die potentiele ventilatiegaten bij de deuren helpen ook een handje :wink:
102pkaas is niet mis (wat weegt ie eigenlijk?)
En trouwens, verdubbelen hiervan kan altijd nog!

Gaaf om met zo'n oudje te beginnen (ps ik ben niets anders gewend, die van mij is ook al weer 31!)

Succes met de studie (hoe eerder klaar, hoe sneller je eraan kan beginnen)

Grt. Robin
Nee Robin, deze gaat terug in de originele staat. Hooguit een 5-bak uit een 17 erin, maar voorlopig geen turbo's en zo :wink:
Hij weegt trouwens nog geen 1000 kg :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

mooie wagen, 102 pk zeer netjes voor die tijd
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Phoe... Ik ben blij dat zo'n coole bak uit handen van die Johan Vlemminx is! :)

Succes ermee!
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Hij is nu in goede handen :)
Ploegah schreef:There is a very fine line between "hobby" and "mental illness"
Ik denk het laatste :p
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

VETTE BAK!!!

EN WAT IS DIE JOHAN VLEMMIX EEN MEGA-EIKEL ZEG!!!!!!










dat ie zon mooie Renault verkoopt!
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Mathijs sponsort nou de verkiezingscampagne van de Feestpartij! :lol:
Peter @ Malta
Berichten: 493
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
Locatie: Malta
Contacteer:

Wat een heerlijk foute bak, zeg. Compleet met blacktop! Eigenlijk vind ik de achterkant stiekem best wel mooi.

Als je nou je haar in de jaren '70 stijl laat knippen (of, OK, een pruik draagt) en dan een geruit pak met oversized revers en een stropdas in een contrasterende kleur draagt... tja, dan denk ik dat ze je meteen in een busje laden. Maar je past wel perfect bij het tijdperk van je auto. :lol:

- Peter
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik vindt het echt een mooie auto. Kende het model ook niet.

mooier als een 17 mijns inziens.

Origineel houden, op de motor na dan >-) dr moet natuurlijk WEL een turbo blokje in: 't blijft een Renault he! :)


En wat heb j er voor betaald? Nie veel zeker

let me guess: 10 kratten bier :p
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En die striping, trouwens de hele auto doet me denken aan een Dodge Challenger o.i.d. 8) 8) 8) 8)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Je bent wel erg enthousiast he Canonballman? Wij ook.
Wat we er voor betaald hebben zeg ik niet, maar toch nog wel een paar honderd euro (maar dat is inclusief bezorging bij het stallingsadres in Nijmegen). Maar hij is het zeker wel waard. Paar roestplekjes, waarvan slechts enkele serieus (kriksteunen en de bestuurdersdeur)Het chassis is verder helemaal hard. Hij staat al tien jaar stil, en van die jaren heeft hij er zeven binnen door mogen brengen. En verder is het gewoon een zeer zeldzaam model, de meeste mensen kennen hem niet eens. Ik had er ook nog nooit 1 in het echt gezien.
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

Matijs schreef:[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/HaardBlok15.jpg[/img]
P.S. Hij was van Johan Vlemmix :lol:
[img]http://www.partijvdtoekomst.nl/johan.jpg[/img]
De Partij van de Toekomst
valt mee dat ie niet oranje is :lol: :lol: :lol:
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/com_1975_R15_17.jpg[/img]
Een Renault advertentie uit 1975. Ons model is phase 2, met o.a. een iets ander front en een andere achterklep en achterlichten. Bovendien was het vinyldak een optie, en is de GTL ook voorzien van electrische ramen 8)
Laatst gewijzigd door Matijs op wo 15 jan 2003 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Nieuwe auto ?? :lol:

het is een leuk bakkie, dat zeker.
maar nieuw.. mzz :lol:

heel veel plezier en suc6 ermee.

8)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

:lol:
Ja cool he?

Anders ging 'ie naar de sloop, dus dat zou echt zonde zijn geweest.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Matijs schreef::lol:
Ja cool he?

Anders ging 'ie naar de sloop, dus dat zou echt zonde zijn geweest.
Jep cool man.
Leuk trouwens dat je hem helemaal gaat oppiepen :)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

oppiepen? Het is geen aardappel :S
Restaureren noemen wij dat :wink:
Voorlopig eerst helemaal uitelkaar halen dus, en daar ben ik persoonlijk errug goed in >-) En dan met veel geld weer inelkaar. Ben benieuwd hoe lang dat allemaal gaat duren...
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Proficiat, leuke wagen zo`n r15.
Mijn oom heeft er ook nog één op stal staan, een brons/goudkleurige, een TS. Maar het 1600cc blok is vervangen door een 1400cc blok van een r18 geloof ik. Mooie Coupe :p
Ik hoop er ook ooit eens eentje aan te schaffen, mooie klassieker.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

gave bak man! hoezo meneer heeft het renault virus?? :lol:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja, en die vriend van mij ook :) Allebei opgegroeid in een Renault-familie. En dan zie je maar weer wat je krijgt als je dat soort mensen bij elkaar hebt :p
Joentjuh!
Berichten: 182
Lid geworden op: do 25 jul 2002 17:49
Locatie: Achterhoek

heb nog wat gevonden op het internet :

http://www.geocities.com/MotorCity/Spee ... /main.html

---------------------------------------------

Renault 15/17 specifications

R1300, 15TL 15GTL

Motor Type 810-10/ 810-05/ 810-06
No. of main bearings 5
Valves In line
Block material Cast iron
Head material Aluminium
LubricationGear Pump
Cooling Belt Driven Fan


Capacity 1,289cc
Bore x Stroke 73mm x 77mm
Compression Ratio 9.5:1
Aspiration Weber 32DIR
Twin choke carburettor
Manual Choke


Max. Power
S.A.E. 68 bhp @ 5,500rpm
D.I.N. 60 bhp @ 5,500rpm

Max. Torque
D.I.N. 67 lb/ft @ 3,500 rpm


Timing

Intake valve opens 22 degrees BTDC
Intake valve closes 62 degrees ABDC
Exhaust valve opens 65 degrees BBDC
Exhaust valve closes 25 degrees ATDC

Firing Order 1,3,4,2

Valve Clearance
Inlet Cold 0.15 mm
Exhaust Cold 0.18 mm

1976+ model

Manual Gearbox Type 352
No. of Speeds 4
Diff Ratio 3.778:1 (9 x 34)
Ratio & Speed in gear
"@ 1,000 rpm."
1st 3.818 7.15 km/h
2nd 2.235 12.22 km/h
3rd 1.478 18.48 km/h
4th 1.036 26.37 km/h
5th N/A
Reverse 3.083 8.86 km/h


Clutch Single dry plate
Internal Diameter 127 mm
External Diameter 180 mm

Top Speed

R1300 (Man.) 150 km/h
R1300 (Auto.) 145 km/h

--------------------------------------

dit is ook een leuke renault 15 turbo

[img]http://kotisivu.mtv3.fi/henkka/image10.jpg[/img]

The original model is a R1300, R15 TL-73. The current engine is a R11turbo 1397cc (105 bhp) with intercooler fitted with a Solex carburettor. With 0,9 bar turbo pressure the engine effect is about 150 bhp .


The bellhousing, the clutch and the flywheel are from R 5 Alpine Turbo, as well as the TDC sensor.
The sump pan and the oil pump are also from R5 Alpine turbo.
The exhaust system is 60mm.
The ignigation box comes from R11 turbo.
The gear box is 4-speed.
The hood is equipped with a scoop because of the carburettor
The car is lowered about 50mm. Front-brakes are ventilated and come from r17TL, rear drums are 230mm. Rear brakes will probably be replaced with r12G discs.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zouden dat de velgen zijn die er in het echt ook opzitten??(die groene turbo heb ik het over) Weet niet of iemand zich die Renault 9 Station a la Photosoep kan herinneren??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Je bent wel erg enthousiast he Canonballman? Wij ook.

Ja, eigenlijk wel :)

En die groene 15 met turbo blok was PRECIES wat ik in mijn VISIOEN zag! :D :p >-) 8)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

OOoo.....enne.......


Las de portieren dicht voor extra stijfheid, kruip met je main man niggah mothafocka door het raampje naar binnen, en


YYYYYYYYIIIIIIIIHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! :lol: 8) >-)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

the dddddukes offffff hazzard are back in Town :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

YEAH BOY, THE DUKES ARE BACK!! 8) Yi Haaaaaaaaa
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Lagge!!
En bedankt voor de specsheet Joentjuh.
1300cc hmm... ik had toch gerekend op een 1600. Zou jammer zijn.
De enige informatie die ik heb betreft de originele Renault folder (ergens van internet gehaald) over de TL en de TS, waarbij de TL 1300cc is (inderdaad 68 pk) en de TS 1600cc (102 pk dus). Ik neem toch aan dat een GTS minstens even sportief is als een TS. Of praat ik nou poep?
[Edit] he sjit, wat lul ik nou weer. Het is een GTL, dus waarschijnlijk wel een 1300cc TL motor.
Pfoeh, het is te laat voor dit mannetje...
Maar wel balen, ik had me helemaal verheugd op die 102 pk. Maar 70 is ook wel aardig. En misschien vinden we nog wel ergens een 1600cc blok >-). Komen we vast wel tegen als we een R17 5-bak gaan zoeken :D
[/Edit]
Het verschil zal snel genoeg duidelijk worden als we het kleppendeksel eraf halen, want de 1300cc heeft "soupapes paralleles", en de 1600cc "soupapes en tete inclines en V".
We zullen het morgen es ff bekijken als het beestje op zijn stallingsadres is aangekomen.

Welterusten, ik moet morgen weer vroeg op om mijn nieuwe auto in Nijmegen te ontmoeten :)
Plaats reactie