ACT: Alpine
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Weinig kans denk ik nieuw, misschien via erwin bij benny raepers.Merijn schreef:Ik ben op zoek naar nieuwe schokbrekers voor de achterkant van een Alpine V6 Turbo uit 1986. Heeft iemand een idee waar ik die zou kunnen vinden voor een niet al te gekke prijs?
Thanks!
Anders mag je hier komen zoeken naar goede gebruikte
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
erwin bellen van zoet racing
http://www.zoetracing.nl
zeg maar dat ik je gestuurd heb
Anders heb ik nog wel een alternatief, heb ik zelf destijds gekocht, maar is wat duurder
http://www.zoetracing.nl
zeg maar dat ik je gestuurd heb
Anders heb ik nog wel een alternatief, heb ik zelf destijds gekocht, maar is wat duurder
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hoe staat t eigenlijk met jouw alpine Luco? of heb je die niet meer?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Die staat nog steeds bij Erwin, nog wat kleine dingen aan de voorwielophanging en dan kan die naar de spuiter.
Twijfel nog steeds of ik er een kooi in moet laten maken.
Twijfel nog steeds of ik er een kooi in moet laten maken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Waar moet ik aan denken bij 'duurder'?Luco/Alpine-racer schreef:erwin bellen van zoet racing
http://www.zoetracing.nl
zeg maar dat ik je gestuurd heb
Anders heb ik nog wel een alternatief, heb ik zelf destijds gekocht, maar is wat duurder
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
meer dan 2000 euro rondom
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nee speciale sachs gemaakt voor de alpine, kwamen geloof ik bij ress motorsport vandaan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
[img]http://ress-motorsport.de/images/upload ... rk_web.jpg[/img]
en hier de diverse mogelijkheden
ook wat goedkoper
http://www.ress-motorsport.de/angebote. ... 1199368023
en hier de diverse mogelijkheden
ook wat goedkoper
http://www.ress-motorsport.de/angebote. ... 1199368023
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Als het niet zo duur was zou je het kopen om het ding te redden van de constante verkrachting (lees: terugbrengen naar originele staat).
In de Autoweek van deze week stond een klein stukje over de A610, dat die in zijn gloriedagen ca. 175.000 gulden kostte??? Dat kan toch nooit kloppen?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
volgens autoweek/carbase:
nieuwprijs: € 77.392
das 170000 gulden
aardig goed dus.
nieuwprijs: € 77.392
das 170000 gulden
aardig goed dus.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Daar had ik hem ook opgezocht maar ik kan me niet voorstellen dat dat goed is. Ik heb hier een Duitse Auto Katalog van 1994, daarin staat ie voor 104800 DM. Dat is de A610 dan. Dat is een hoop geld maar nog steeds geen 175K in guldens toch?
De goedkoopste 911 stond er in voor 125000, een Ferrari 348 voor 197000, om even een idee te geven.
De Alpine V6 Turbo deed in '90 70300 DM en in '88 ca. 67K.
De goedkoopste 911 stond er in voor 125000, een Ferrari 348 voor 197000, om even een idee te geven.
De Alpine V6 Turbo deed in '90 70300 DM en in '88 ca. 67K.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
Deze prijs klopt wel.Modus schreef:In de Autoweek van deze week stond een klein stukje over de A610, dat die in zijn gloriedagen ca. 175.000 gulden kostte??? Dat kan toch nooit kloppen?
Door z'n hoge prijs is het daarom in Nederland nooit een verkoopsucces geworden..
Op dit moment rijden er hier in Nederland 17 stuks van rond. ( Waarvan een stuk of 9 ingevoerd zijn. )
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
hoe kom jij aan 17 stuks?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Met de hand tellen
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
Via een betrouwbare Alpine speurneus verkregen informatie.Luco/Alpine-racer schreef:hoe kom jij aan 17 stuks?
Spijtig genoeg gaat er 1 dezer dagen een hele mooie A610 terug naar z'n geboorteland..
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Renault: “Alpine moet premium-label worden”
Als sinds het verdwijnen van het merk Alpine, gaan er geruchten over de terugkeer er van. Dit keer moet Alpine het premiumlabel worden van Renault.
Renault heeft plannen om de naam Alpine nieuw leven in te blazen als premiummerk van Renualt. Dat vertelt Renault-baas Carlos Travares in de Franse krant La Tribune. Renault wordt gesterkt door Citroën, dat hoge ogen gooit met het DS-label. “We denken er over om de naam Alpine te gebruiken voor meerdere luxe en sportieve modellen,” licht hij toe. “Maar we zijn nog in de verkennende fase.”
“Onze auto’s in de hoge klasse zijn in het verleden niet erg overtuigend geweest. Nu willen we terugkomen met auto’s die werkelijk de Franse elegantie uitstralen. Als we het imago kunnen verbeteren door die auto’s Alpine te noemen, kunnen we hogere prijzen vragen.” Travares vindt de marges van Renault te laag. “Een Renault is goedkoper dan een Volkswagen, terwijl de producten dat niet rechtvaardigen.”
Alpine stond tot in de vroege jaren ’90 bekend als de ‘Franse Porsche’. In de jaren ’70 kreeg het merk wereldfaam door de rallyoverwinningen met de A110. Inmiddels worden in de Alpine-fabriek in Dieppe de RS-modellen gebouwd, met uitzondering van de Twingo.
Aan het einde van de jaren ’80 en het begin van de jaren ’90 kleedde Renault onder meer de 5, Clio en 25 luxe aan onder het label ‘Baccara’. Voor de sportieve modellen van Renault werd onlangs de naam Gordini nieuw leven ingeblazen. Ook die naam is een verwijzing naar sportieve Renaults uit het verleden.
Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/17435 ... bel-worden
Als sinds het verdwijnen van het merk Alpine, gaan er geruchten over de terugkeer er van. Dit keer moet Alpine het premiumlabel worden van Renault.
Renault heeft plannen om de naam Alpine nieuw leven in te blazen als premiummerk van Renualt. Dat vertelt Renault-baas Carlos Travares in de Franse krant La Tribune. Renault wordt gesterkt door Citroën, dat hoge ogen gooit met het DS-label. “We denken er over om de naam Alpine te gebruiken voor meerdere luxe en sportieve modellen,” licht hij toe. “Maar we zijn nog in de verkennende fase.”
“Onze auto’s in de hoge klasse zijn in het verleden niet erg overtuigend geweest. Nu willen we terugkomen met auto’s die werkelijk de Franse elegantie uitstralen. Als we het imago kunnen verbeteren door die auto’s Alpine te noemen, kunnen we hogere prijzen vragen.” Travares vindt de marges van Renault te laag. “Een Renault is goedkoper dan een Volkswagen, terwijl de producten dat niet rechtvaardigen.”
Alpine stond tot in de vroege jaren ’90 bekend als de ‘Franse Porsche’. In de jaren ’70 kreeg het merk wereldfaam door de rallyoverwinningen met de A110. Inmiddels worden in de Alpine-fabriek in Dieppe de RS-modellen gebouwd, met uitzondering van de Twingo.
Aan het einde van de jaren ’80 en het begin van de jaren ’90 kleedde Renault onder meer de 5, Clio en 25 luxe aan onder het label ‘Baccara’. Voor de sportieve modellen van Renault werd onlangs de naam Gordini nieuw leven ingeblazen. Ook die naam is een verwijzing naar sportieve Renaults uit het verleden.
Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/17435 ... bel-worden
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De echte bron:
http://www.latribune.fr/entreprises-fin ... lpine.html
Waarin alleen staat dat ze de mogelijkheid bekijken om eventueel alpine te gebruiken voor een luxe label in de DS3 trant. En zeker niet zo sterk als in het autoweek artikel verwoord wordt.
http://www.latribune.fr/entreprises-fin ... lpine.html
Waarin alleen staat dat ze de mogelijkheid bekijken om eventueel alpine te gebruiken voor een luxe label in de DS3 trant. En zeker niet zo sterk als in het autoweek artikel verwoord wordt.
Ik ben vandaag thuis aan het werken, omdat ze de kozijnen en deuren vandaag aan de buitenkant komen schilderen. Laat ik de schilder binnen voor een bakkie koffie, ziet ie een schaalmodelletje van een Turbo 1 staan en al snel raken we aan de praat over Renault.
Blijkt meneer een aantal Alpine A110's en A310's te hebben! En ze blijken zelfs A110's volledig nieuw te bouwen! ( http://www.historicalpineracing.com/ )
Ik kan me niet voorstellen dat deze man geen bekende is in het Alpine-circuit. Voornaam ben ik effe kwijt, maar zijn achternaam is Van Bree. Bekend hier?
Blijkt meneer een aantal Alpine A110's en A310's te hebben! En ze blijken zelfs A110's volledig nieuw te bouwen! ( http://www.historicalpineracing.com/ )
Ik kan me niet voorstellen dat deze man geen bekende is in het Alpine-circuit. Voornaam ben ik effe kwijt, maar zijn achternaam is Van Bree. Bekend hier?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Aan zijn website te zien heet hij Theo. En wat een gaaf spul zeg
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Jezus wat past de kofferklep slecht van dat ding zeg.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.