diverse alpines GTA/GT turbo/LE MANS/A610 tevens fototopic

Post hier al je vragen over de Renault Alpine
Plaats reactie
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Kan, maar af fabriek 265kmh

De GT Turbo kan ook harder,ging om de fabrieksopgaaf.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Alpine schreef:Kan, maar af fabriek 265kmh

De GT Turbo kan ook harder,ging om de fabrieksopgaaf.
laat die turbo s maar eens zien dan, volgens mij is die er niet namelijk
ja er zijn er die een s achter hun sticker hebben geplakt omdat ze de druk op hebben geschroefd :D

@roy erg mooi en die onderste is ook niet echt standaard meer :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik blijft de a110 toch echt de mooiste van de serie vinden.
[img]http://www.atspeedimages.com/paconcours ... _coupe.jpg[/img]

wat kost zoeentje nog en zijn ze nog wel te vinden?
Waaw :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

De S-versie is ook niet door Renault of Alpine zelf geproduceerd,
is gedaan door Centre Alpine uit Billancourt.

http://www.renault-alpine.com/images/t-turbo-3-1.jpg
http://www.renault-alpine.com/images/t-turbo-3-2.jpg
http://www.renault-alpine.com/images/t-turbo-3-3.jpg
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dat wist ik niet daar zullen er maar een paar van zijn maar dus een omgebouwde gt turbo?

@riel een A 110 1600 s bv in goede staat rond de 40.000 euro als je mazzel hebt :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Koets lijkt op de Le Mans,kleine details andere velgen en het interieur heeft een met leer beklede middentunnel.

Productie aantallen weet ik ook niet,
weet wel dat Marcel Griekspoor ook een "S" versie heeft met diezelfde velgen / middeltunnel,of het een originele is durf ik niet te zeggen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

@luco, jezus, 40.000 :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:@luco, jezus, 40.000 :p
vergisje niet in de 1600s riel
is echt een wolf in schaapskleren

een redelijke 1100 of 1300 heb je denk ik rond de 15 a 20 :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou ja schaapskleren vind ik het niet. Vind het toch wel een van de beste designs van die tijd en van renault in het algemeen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Alpine schreef:Koets lijkt op de Le Mans,kleine details andere velgen en het interieur heeft een met leer beklede middentunnel.

Productie aantallen weet ik ook niet,
weet wel dat Marcel Griekspoor ook een "S" versie heeft met diezelfde velgen / middeltunnel,of het een originele is durf ik niet te zeggen.
een lemans is wel een hele andere koets dan een gtturbo hoor
ik weet dat marcel gewoon een 2,5 liter heeft en geen 2,9
tunnel met leer kon je ook bestellen bij renault
ik heb bv het sportpakket erop, borbet velgen dus met nog wat shit

maar is dus zoiets als amg met een mercedes doet
is dus niet origineel van renault?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:Nou ja schaapskleren vind ik het niet. Vind het toch wel een van de beste designs van die tijd en van renault in het algemeen :)
ik bedoel dat de meeste mensen denken, leuk autotje maar die 1600s rijdt een 5 gt turbo ver zoek :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

wat zijn de specs dan van zo een 1600
R5GTT. Drive it like you stole it
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Model a110
Uitvoering 1600 S(1973)

Afmetingen
Wielbasis 2100 mm
Spoor voorzijde 1315 mm
Spoor achterzijde 1346 mm
Totale lengte 3850 mm
Totale breedte 1520 mm
Totale hoogte 1130 mm
Bodemvrijheid 150 mm
gewicht 710 kg

Motor
Type 4 cilinders in lijn (basis Renault R12 Gordini, 844-32)
Boring 78 mm
Slag 84 mm
Slagvolume 1605 cm3
Compressie 10,25:1
Maximum vermogen 127 [DIN pk bij 6000 rpm]
Maximum koppel --- [Nm at ----rpm]
Brandstofsysteem carburatie: 2 dubbele Weber 45 DCOE

dit is de stanbdaard 1600s

je hebt nog een sx met ongeveer ik dacht ruim 140 pk
en een 1800 vb groep 4 en die ligt volgens mij rond de 170 pk (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zal er idd wel redelijk vandoor gaan, lekker laag gewicht (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

710 kg bij 127 pk :D
VLK Groep
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

@xabre
mooi he gele lampen (Y) (Y)
helaas krijg ik xenon in de alpine :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Xenon heb je geld te veel ofzo.

moet je wel van die hoogte regel sensoren monteren anders mag je het er bij iedere apk afhalen :D
VLK Groep
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Robert-Jan schreef:Xenon heb je geld te veel ofzo.

moet je wel van die hoogte regel sensoren monteren anders mag je het er bij iedere apk afhalen :D
zijn de meest luxe die er zijn met automatische hoogteregeling ofzo en dan kan ik mijn eigen groot licht er nog bij houden ook (Y) (Y)


ff ontopic, zo gaat die er ongeveer uit zien :D
[img]http://www.arcn.info/u/foto_ad02608356e ... 1_full.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op zo 1 jan 2006 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

nee die regel geldt niet meer.

dit heb ik laatst in een topic op renault19.nl gepost:
goed nieuws wat ik toevallig tegenkwam:
Nieuwe eisen achteraf inbouw xenon
Oudere auto’s die achteraf zijn voorzien van xenonlampen hoeven per 1 januari 2006 tóch niet aan dezelfde eisen te voldoen als auto’s die hier van fabriekswege mee zijn uitgerust. In juli van dit jaar kondigde het ministerie van Verkeer en Waterstaat een dergelijke regeling aan, maar na overleg met BOVAG en RAI wordt de regelgeving toch nog wat anders.


Het ging met name om een automatische niveauregeling van de koplampen en koplampsproeiers. Die zouden aanvankelijk voor de jaarwisseling moeten zijn aangebracht op alle auto’s waar achteraf xenonverlichting op was aangebracht en waarbij de lichtsterkte meer dan 2000 lumen is. Toen dit werd aangekondigd heeft BOVAG alle zeilen bijgezet om de onuitvoerbare eisen voor het bestaande wagenpark te voorkomen. “Dit zijn voorzieningen die praktisch nauwelijks achteraf zijn aan te brengen ”, zegt Boudewijn Hamel, hoofd van de BOVAG after salesdienst. “Ook was voor ons onduidelijk hoe je zou moeten vaststellen of dimlichten nu wel of niet een lichtsterkte hebben van meer of minder dan 2000 lumen. Om niet alleen ons zelf maar ook de ambtenaren van Verkeer en Waterstaat nader kennis te laten maken met xenon verlichting en de vervelende effecten die kunnen ontstaan met retrofit hebben we recent het laboratorium van Philips in Aken bezocht. Daar hebben deskundigen ons een en ander gedemonstreerd en toegelicht.”

Wel van toepassing op alle nieuw te leveren auto’s
Naast alle voertuigen die van fabriekswege met xenonverlichting zijn uitgerust, moeten alle nieuwe voertuigen die voor het eerst in 2006 op de weg komen en die via retrofit van gasontladingslampen (xenon) zijn voorzien, voldoen aan eisen die het ministerie eerder dit jaar publiceerde. Dus koplampsproeiers en een automatische niveauregeling van de koplampen. “De exacte ingangsdatum is nog niet bekend maar het is duidelijk dat deze accessoires maar beter niet langer als retrofit op nieuwe auto’s aangebracht kunnen worden”, besluit Hamel.
8)
Laatst gewijzigd door Edward op zo 1 jan 2006 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Luco/Alpine-racer schreef:@xabre
mooi he gele lampen (Y) (Y)
helaas krijg ik xenon in de alpine :worship: :worship:
waarom xenon man, gele lampen dat hoort echt bij die tijd :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Xabre schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:@xabre
mooi he gele lampen (Y) (Y)
helaas krijg ik xenon in de alpine :worship: :worship:
waarom xenon man, gele lampen dat hoort echt bij die tijd :worship:
waren al niet geel meer
en veel meer lichtopbrengst voor een zacht prijsje
kon ik niet laten liggen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Je weet wel dat je per vandaag (?) met xenon ook niveauregeling en een hogedruk sproei-installatie nodig hebt? nieuwe regel ofzo
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

even een paar posts naar boven lezen, die regel gaat niet door.

en bovendien, Luco heeft niveauregeling erop zitten.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:ff ontopic, zo gaat die er ongeveer uit zien :D
[img]http://www.arcn.info/u/foto_ad02608356e ... 1_full.jpg[/img]
Dit is het blok van de "S" van Griekspoor.
Compleet setje Xenon voor de Alpine ca 2000 euro bij Ress-Motorsport,
ben benieuwd wat dan jouw zachte prijsje was :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Alpine schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ff ontopic, zo gaat die er ongeveer uit zien :D
[img]http://www.arcn.info/u/foto_ad02608356e ... 1_full.jpg[/img]
Dit is het blok van de "S" van Griekspoor.
Compleet setje Xenon voor de Alpine ca 2000 euro bij Ress-Motorsport,
ben benieuwd wat dan jouw zachte prijsje was :)
nogmaals, marcel heeft gewoon een 2,5 turbo :p :p net nagezocht bij de rdw :D maar is idd zijn motorruimte :kwijl:
ik heb voor de complete set 400 betaald inclusief extra mooie behuizing voor de apparatuur om alles aan te sturen (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:ik heb voor de complete set 400 betaald inclusief extra mooie behuizing voor de apparatuur om alles aan te sturen (Y) (Y)
Zeker het laatste setje geweest,
voor dat geld: doemijdiemaar :wink:

Of is dat een los setje wat je voor "elke" auto kunt kopen,
Ress heeft nl een Xenon koplamp voor de Alpine geproduceerd :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Alpine schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ik heb voor de complete set 400 betaald inclusief extra mooie behuizing voor de apparatuur om alles aan te sturen (Y) (Y)
Zeker het laatste setje geweest,
voor dat geld: doemijdiemaar :wink:

Of is dat een los setje wat je voor "elke" auto kunt kopen,
Ress heeft nl een Xenon koplamp voor de Alpine geproduceerd :p
ja en wat is dan het verschil???????
bij ress zal het een complete koplamp zijn
1600 voor een setje koplampen is toch vrij duur betaald :lol: :lol:


kan geen plaatje vinden op de site van ress
verder heeft die wel goed spul (Y) (Y)
[img]http://www.ress-motorsport.de/obilder/YJBh82.jpeg[/img]

deze komen er bij mij onder
[img]http://www.ress-motorsport.de/obilder/JOSkRB.jpeg[/img]\
hier de xenon (Y) van ress
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

1971 Alpine A110 1600S


Code: Selecteer alles

Motor Nummer  
Fabrikant Renault 
Type S-4  
OHV
8 Totale kleppen
2 kleppen per cilinder 
Aantal nokkenas lagers  
Constructie  
Boring × Slag 78.00mm × 84.00mm 
Boring/slag verhouding 0.93 
Cilinderinhoud 1606 cm3 
Eenheidscilinderinhoud 401.5 cm3 
Compressieverhouding  
Brandstofsysteem  
Aanzuiging Normaal 
Type van compressor N/A 
Luchtkoeler Geen 
Katalysator  
Max. vermogen 128.8 PS (94.7 kW)
@6250 t/min 
Max. koppel 146.0 Nm (14.9 kgm)
bij 5000 t/min 
Max. toerental  
Koelmiddel Water 
Specifieke vermogen 80.2 PS/L 
59 kW/L 
Specifieke koppel 90.91 Nm/L 

[b]0-60 mpu (96.6 km/u) 6.30s[/b]   
[b]0-400m 15.00s  [/b]
Vmax/Max. snelheid 204 km/u 
bron:

http://www.carfolio.com/specifications/ ... n=371&f=4c


En dat in de jaren 70, geen verkeerde waardes, zeker nu nog top!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

jah vooral het lage gewicht speelt wel een belangerijke rol, als je nu ziet ziet hoeveel een beetje sportive auto al weegt (N) (N)
R5GTT. Drive it like you stole it
cees de borst
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
Locatie: Papendrecht

Robert-Jan schreef:710 kg bij 127 pk :D
weegt een r4 ook..(nog minder zelfs) en heb 110 pk 8) (als het goed is tenminste)

maar dan mis je wel dat uber design van de a110 natuurlijk
Plaats reactie