Waar op letten bij aankoop A310?

Post hier al je vragen over de Renault Alpine

Waar op letten bij aankoop A310?

Postby Cabrio 16v » Sun 6 Apr 2008 15:30

Hallo allemaal,

Na 20 jaar 5 Alpine (Turbo's), 5 GT Turbo's, 5 GTE's, 17 Gordini's en 19 16V's te hebben gereden is het eindelijk zo ver: ik ga een Alpine A310 V6 aanschaffen, waarschijnlijk een '83 er.

Ik ga deze week kijken naar een exemplaar en zou graag willen weten waar goed op te letten bij een A310? Ik zal bij het kijken helaas geen brug o.i.d. ter beschikking hebben, dus waar moet ik vooral op letten? Tips en trucs zijn zeer welkom. Alvast bedankt!

Vr. groeten, Bas
Cabrio 16v
 
Posts: 16
Joined: Sat 15 Mar 2008 16:42

Postby pierre » Mon 7 Apr 2008 15:31

je moet een proefrit maken vanaf een koude start, dat is zeer belangrijk en voorts naar de onderhoudshistorie vragen, fakturen inzien etc.

tis een oude auto dus ergens op de brug zetten is een must, als dit geweigerd wordt AFZIEN van aankoop.
pierre
 
Posts: 2523
Joined: Tue 4 May 2004 20:55
Location: Hoorn

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Mon 7 Apr 2008 18:37

vragen of de koelslangen al recent vervangen zijn
kijken naar de bedrading in de motor ruimte
kijken naar poly rot (osmose)
ga zo maar door
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6119
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Postby Luco/Alpine-racer » Mon 7 Apr 2008 19:10

en neem nooit een phase 1 :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Cabrio 16v » Tue 8 Apr 2008 19:54

Bedankt voor de tips alvast.
De bedrading schijnt inderdaad een zwak punt te zijn bij de Alpine.
Zijn er tips hoe dit goed te controleren?
Cabrio 16v
 
Posts: 16
Joined: Sat 15 Mar 2008 16:42

Postby Luco/Alpine-racer » Tue 8 Apr 2008 19:59

Cabrio 16v wrote:Bedankt voor de tips alvast.
De bedrading schijnt inderdaad een zwak punt te zijn bij de Alpine.
Zijn er tips hoe dit goed te controleren?



Zo ingewikkeld is de bedrading van een 310 niet, beste is gewoon alles vernieuwen, die meuk is allemaal 25 jaar oud en gewoon op in de motorruimte.
Verder goed kijken naar dash of daar niet teveel aan gekloot is, want dat is wel veel werk
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby pierre » Wed 9 Apr 2008 14:59

bedrading wordt dan zwart binnenin, het koper is vergaan, dat is niet van buitenaf te zien.
pierre
 
Posts: 2523
Joined: Tue 4 May 2004 20:55
Location: Hoorn

Postby Jean-Paul-S » Wed 9 Apr 2008 15:27

Opzich geen probleem en leuk werk. Voor de a110 van pap hebben we hem ook nieuw gemaakt. Hij had van die klemmetjes met nummer zodat je aan elk uiteinde kon zien waar hij van was :)
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby ronald clio » Wed 9 Apr 2008 18:44

En de koelslangen moet je gelijk vernieuwen van voor naar achter, de meeste A310 eigenaren vergeten dit nog wel eens...
User avatar
ronald clio
 
Donateur
Posts: 993
Joined: Sat 5 Apr 2003 19:25
Location: Apeldoorn

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 9 Apr 2008 18:58

ronald clio wrote:En de koelslangen moet je gelijk vernieuwen van voor naar achter, de meeste A310 eigenaren vergeten dit nog wel eens...


Euhhhhhhhh van voor naar achter lopen buizen en geen slangen, die buizen willen ook nog wel eens van binnenuit wegrotten, beste is rvs piping
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Jean-Paul-S » Thu 10 Apr 2008 7:31

Zat op die van jou ook alu buizenwerk luco? Pap van me heeft het met koper gemaakt, ziet er ook heel netjes uit (Y)

Die eigenaren vergeten dat niet, ze denken (te) vaak dat ze nog goed zijn :wink: :p
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby ronald clio » Thu 10 Apr 2008 9:51

Luco/Alpine-racer wrote:
ronald clio wrote:En de koelslangen moet je gelijk vernieuwen van voor naar achter, de meeste A310 eigenaren vergeten dit nog wel eens...


Euhhhhhhhh van voor naar achter lopen buizen en geen slangen, die buizen willen ook nog wel eens van binnenuit wegrotten, beste is rvs piping


klopt inderdaad.
Af fabriek waren deze buizen nogal aan de dunne kant..
User avatar
ronald clio
 
Donateur
Posts: 993
Joined: Sat 5 Apr 2003 19:25
Location: Apeldoorn

Return to Alpine



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron