alpine A310 1600

Post hier al je vragen over de Renault Alpine
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Ik heb hier een megane coupe staan met een onderbouw gastank erin
Die kan je eventueel wel kwijt als reserve wiel vervangend deel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
huub
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 18:23
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:Ik heb hier een megane coupe staan met een onderbouw gastank erin
Die kan je eventueel wel kwijt als reserve wiel vervangend deel
dat wordt krap vrees ik , de ruimte voor het reservewiel is 60 cm diameter, en 20 cm hoog.
dat is maar net groot genoeg voor de kleinste stako ringtank ( 60 cm diameter, en 18 cm hoog.)
het wordt voortaan wel iedere dag tanken.... (S)
huub
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 18:23
Contacteer:

mijn oude draadje maar weer afgestoft,
ik was in het ACT aan het spammen , dan kan ik net zo goed mijn eigen topic vervuilen.

de alpine vandaag weer op de bandjes gezet, al met al heeft hij drie maanden stil gestaan nadat de plaatselijke shoarma koerier zat te slapen in de auto.
de hele achterkant is weer hersteld , en ik heb alles om het blok weer geinstalleerd, dat moest er uit om het polyester weer wat vorm te geven.

Het goede nieuws is dat hij na drie maanden meteen starte, :worship:
het slechte nieuws is dat hij eenmaal warm nauwelijks meer aan de praat te krijgen is. (U)
Als hij dan eenmaal loopt komt er een zwarte walm uit waar een diesel zich voor zou schamen!
kortom , hij loopt véél te rijk,


De watertemperatuurdensor en de benzinedruk zijn goed,
Morgen maar eens met de multimeter gaan zoeken naar de storing .
de inlaatdruk sensor lijkt me de volgende verdachte.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dat kan maar zo. hoeveel heb je nu gereden in afgelopen 4 jaar?

en plaats nog eens wat leuke foto's
huub
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 18:23
Contacteer:

Abel schreef:dat kan maar zo. hoeveel heb je nu gereden in afgelopen 4 jaar?

en plaats nog eens wat leuke foto's
in de afgelopen 4 jaar hebben we een dikke 80 kkm gereden.
af en toe een weekendje zuid frankrijk , maar het gros van de kilometers in nederland gemaakt.
Motorisch in die periode geen problemen gehad, alleen de turbo begint minder te worden , bij koude start produceert hij een keurige rookpluim.
Nog geen echt meetbaar olieverbruik, maar de aanschaf van een verse turbo zit er aan te komen.

Om terug te komen op de electronica,
dit week-end van de injectie alles nagemeten wat ik kon verzinnen en niets afwijkends gevonden.
bij een proefrit leek alles ook weer vrij normaal te functioneren.
dat wordt dus afwachten tot hij weer moeilijk gaat doen , en weer opnieuw gaan meten.
zo houden we het spannend.

Ik zal de komende week een paar plaatjes schieten,
Ik moet toch een paar offertes voor het spuitwerk opvragen, dan zijn een paar verse foto's wel handig.
huub
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 18:23
Contacteer:

Vandaag had de alpine weer kuren met warm starten, deze keer was mijn vriendin alleen op stap, dus daar scoor ik geen punten mee.
Het voordeel is wel dat ze de wegenwacht heeft laten aanrukken , volgens de goede man blijft de LPG toevoer open tijdens het op benzine starten
en start hij dus op LPG én benzine tegelijk....
Ik moet toch eens wat vaker van mijn ANWB lidmaatschap gebruik maken.

blijft nog de turbo over.
af en toe lijkt het ding vol te lopen met olie en verduister je de hele straat bij het starten.
seals versleten?
het komt maar eens in de paar maanden voor, maar lijkt er wel op te wijzen dat ik echt op zoek mag naar een verse turbo.
iemand tips?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dat klinkt mij bekent in de oren .....turbo loopt idd op zijn laatste pootjes.
Vaak is een vervanging van de keeringen afdoende.
Let wel op dat er de juiste in gaan. Geen nieuwere types want dat werkt niet.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Voor turbo revisie --> ETT eindhoven..

http://forum.renault5alpineturbo.com/vi ... f=41&t=566

Lees hier de ervaringen van Jacob.
huub
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 18:23
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Dat klinkt mij bekent in de oren .....turbo loopt idd op zijn laatste pootjes.
Vaak is een vervanging van de keeringen afdoende.
Let wel op dat er de juiste in gaan. Geen nieuwere types want dat werkt niet.
Nu nog de juiste revisie kit aanschaffen, ik neem aan dat alle revisiekits op ebay voor de nieuwere types zijn?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Je moet in ieder geval een koolstof keering hebben in je backingplate ipv een teflon keering.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Weet niet of dat bij de turbo van de 21T ook zo is, bij de 21T krijgt de turbo geen vacuum te verwerken, zoals bij de 5T ;-)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

O zhit.....dacht dat er een 5 alpine turbo blok in lag.
Lees nu verder dan je eerste post.. . :p

Schrap maar wat ik over de koolstof keering zei. :smile:

Maar t zal best vooruit willen
Plaats reactie