alpine A310 1600
hi all , ik ben nieuw hier , na de afgelopen jaren citroen gereden te hebben was het tijd geworden voor iets anders , en dat iets anders is een 76-er renault A310 alpine 1600 geworden.
de eerste honderden kilometers zitten er alweer op , en gaandeweg heb ik alweer een hoop vragen , waarvan ik hoop dat iemand hier ze kan beantwoorden .
allereerst een plaatje van de nieuwe aanwinst,
[img]http://img357.imageshack.us/img357/817/a310zp8.th.jpg[/img][img]http://img357.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]
kent iemand deze auto?
wat je op het plaatje niet kan zien is dat er al stevig aan het ding gesleuteld is , het originele blokje heeft plaats gemaakt voor een (5 alpine) turbo blok , er is ooit waterinjectie in gesleuteld , het ding is verlaagd , verbreed , nou ja , het plaatje lijkt me duidelijk.
het ding is in ieder geval bizar snel.
zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik weer van alle spoilers af , ga ik de vering weer op normale hoogte opkrikken , en het liefst de originele 13 inch wielen er weer onder.
dat laatste kan nog wel eens lastig worden , want ik geloof niet dat er erg veel auto's met die steek zijn gemaakt , en originele wielen zal wel helemaal lastig worden.
immers er zijn maar ruim 2000 A310 4 cylinder alpines gebouwd.
ik begin maar met een vraagje aan de renault specialisten , een van de deurklinkjes is afgebroken , zijn deze klinkjes ook op andere renaults gebruikt?
[img]http://img136.imageshack.us/img136/4431/deurklinkjesuy6.th.jpg[/img][img]http://img136.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]
de eerste honderden kilometers zitten er alweer op , en gaandeweg heb ik alweer een hoop vragen , waarvan ik hoop dat iemand hier ze kan beantwoorden .
allereerst een plaatje van de nieuwe aanwinst,
[img]http://img357.imageshack.us/img357/817/a310zp8.th.jpg[/img][img]http://img357.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]
kent iemand deze auto?
wat je op het plaatje niet kan zien is dat er al stevig aan het ding gesleuteld is , het originele blokje heeft plaats gemaakt voor een (5 alpine) turbo blok , er is ooit waterinjectie in gesleuteld , het ding is verlaagd , verbreed , nou ja , het plaatje lijkt me duidelijk.
het ding is in ieder geval bizar snel.
zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik weer van alle spoilers af , ga ik de vering weer op normale hoogte opkrikken , en het liefst de originele 13 inch wielen er weer onder.
dat laatste kan nog wel eens lastig worden , want ik geloof niet dat er erg veel auto's met die steek zijn gemaakt , en originele wielen zal wel helemaal lastig worden.
immers er zijn maar ruim 2000 A310 4 cylinder alpines gebouwd.
ik begin maar met een vraagje aan de renault specialisten , een van de deurklinkjes is afgebroken , zijn deze klinkjes ook op andere renaults gebruikt?
[img]http://img136.imageshack.us/img136/4431/deurklinkjesuy6.th.jpg[/img][img]http://img136.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik zou eens bij de alpine renault club informeren en eens bellen met Jaap Reit of Erwin van dijk, die kunnen je van alles over een A 310 vertellen.
Maar origineel is die in ieder geval niet meer en dat is denk ik wel jammer.
Maar origineel is die in ieder geval niet meer en dat is denk ik wel jammer.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
hey dat is dat ding van marktplaats..
en dat blok leek in de versteverte niet op een 5 alpine turbo maar meer op een 21 trubo blok..
kun je eens een foto van het blok maken, want als dat echt een 21T blok is dan kun je lachen. daar haal je met een poep en een scheet dik 200pk uit, en er zijn er zat die over de 300 gaan
leuke auto, maak er van wat je wilt.. orgineel is die toch al niet meer.. dus misschien kan je zelf wat verzinnen voor de deur panelen. echt moeilijk is het systeem niet
en dat blok leek in de versteverte niet op een 5 alpine turbo maar meer op een 21 trubo blok..
kun je eens een foto van het blok maken, want als dat echt een 21T blok is dan kun je lachen. daar haal je met een poep en een scheet dik 200pk uit, en er zijn er zat die over de 300 gaan
leuke auto, maak er van wat je wilt.. orgineel is die toch al niet meer.. dus misschien kan je zelf wat verzinnen voor de deur panelen. echt moeilijk is het systeem niet
klopt , het is die van marktplaats
Ik begin nu langzamerhand ook heel benieuwd te worden wat voor blok daar nu inzit, , ik zal vanavond eens kijken of ik ergens een typeplaatje kan vinden.
zoals ik al zei , het ding is lachwekkend snel.
aangezien we veel met de alpine willen gaan rijden zit ik niet zo op dat vermogen te wachten , dus ik zie alweer een blokwissel op mijn to do lijstje komen...
alleen waar haal je een renault 16 blokje vandaan? op de sloop zijn die dingen al 20 jaar uitgestorven.
helemaal origineel hoeft deze ook niet worden , daarvoor rijden we te veel.
maar werkende vering , en ietsje minder spoilers zou wel prettig zijn.
Ik begin nu langzamerhand ook heel benieuwd te worden wat voor blok daar nu inzit, , ik zal vanavond eens kijken of ik ergens een typeplaatje kan vinden.
zoals ik al zei , het ding is lachwekkend snel.
aangezien we veel met de alpine willen gaan rijden zit ik niet zo op dat vermogen te wachten , dus ik zie alweer een blokwissel op mijn to do lijstje komen...
alleen waar haal je een renault 16 blokje vandaan? op de sloop zijn die dingen al 20 jaar uitgestorven.
helemaal origineel hoeft deze ook niet worden , daarvoor rijden we te veel.
maar werkende vering , en ietsje minder spoilers zou wel prettig zijn.
dat zou ook een oplossing kunnen zijn, ik zat op marktplaats al te zoeken naar volvo'440's , die heb je ook al voor een paar euro....en ik heb me laten vertellen dat dat blok er ook in past.hmm. is een iets moderner blok niet te passen? een 1.8 16v uit een clio? die is met 140PK ook snel genoeg.. en veel in de alpine rijden vanwege de voordelen om dat het een oldtimer is?
Het huidige blok is er nochal ambachtelijk in gesleuteld , voor het mooie moet ik daar nog een poos aan sleutelen, zeker als ik hem 100% betrouwbaar wil hebben.
als ik dan toch een paar dagen moet sleutelen is een moderner blokje misschien geen slecht idee.
past een clio blokje eigenlijk aan dezelfde versnellingsbak als het huidige (waarschijnlijk 21 turbo) blok?
wat is eigenlijk het laatste carburateur blok dat renault heeft gebruikt? dat scheelt me weer een hoop prutsen met weerbarstige electronica...
waarom veel rijden? niet vanwege de voordelen van een klassieker.
Ik heb helemaal geen moderne auto, ook nooit gehad trouwens, ik heb niet zoveel met moderne auto's.
maar ieder zijn hobby.
Daarom maak ik al mijn kilometers met mijn "klassiekers" ( ik noem het zelf liever oude auto's)
Mijn dagelijks vervoer is 6 jaar ouder als de alpine, en krijgt 35.000 km/jaar voor de kiezen.
Als de alpine lekker rijdt zie ik het er van komen dat ik die heel regelmatig ga gebruiken , daar is zo'n ding toch voor?
op MP zag ik dat er een pook van een GTA in zit. Heeft de vorige eigenaar er ook een versn bak van een GTA ingezet? Zo ja zou ik de 21t motor erin laten. Sterk blok. Gewoon met beleid rijden.
De originele 365 versn bak is moeilijker te krijgen. En de aandrijfassen ook. Renault 16 blokjes zijn nog redelijk makkelijk te krijgen en op http://www.mecaparts.com bijvoorbeeld is er nog genoeg spul voor te krijgen.
Blok van een 16 is wel compleet van aluminium. lekker licht en de auto blijft heerlijk hard de bocht om te gooien omdat je niet zo'n zwaar blok achter je hebt liggen..
De originele 365 versn bak is moeilijker te krijgen. En de aandrijfassen ook. Renault 16 blokjes zijn nog redelijk makkelijk te krijgen en op http://www.mecaparts.com bijvoorbeeld is er nog genoeg spul voor te krijgen.
Blok van een 16 is wel compleet van aluminium. lekker licht en de auto blijft heerlijk hard de bocht om te gooien omdat je niet zo'n zwaar blok achter je hebt liggen..
nou ik wist het wel
de 21 turbo blokken hebben wel bewezen super goed te zijn dus lekker laten zitten en netjes afbouwen.
je kan toch nooit genoeg pks hebben?
tevens leent een 21T blok zich ook prima om rustig mee te rijden en dan is het benzine verbruik ook best netjes.
de 21 turbo blokken hebben wel bewezen super goed te zijn dus lekker laten zitten en netjes afbouwen.
je kan toch nooit genoeg pks hebben?
tevens leent een 21T blok zich ook prima om rustig mee te rijden en dan is het benzine verbruik ook best netjes.
ik heb nog eens boven de motorkap gehangen
Abel heeft gelijk , net lijkt een renault 21 turbo blok , het lijkt in ieder geval als twee druppels water op wat hier in steekt
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c229/ ... 008506.jpg[/img]
oh ja , mijn vriendinnetje is vandaag met de alpine op stap geweest , en heeft zich uitstekend vermaakt geloof ik .
Volgens mij riskeer ik een serieuze echtelijke ruzie als ik er een ander blok in wil hangen.
Abel heeft gelijk , net lijkt een renault 21 turbo blok , het lijkt in ieder geval als twee druppels water op wat hier in steekt
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c229/ ... 008506.jpg[/img]
oh ja , mijn vriendinnetje is vandaag met de alpine op stap geweest , en heeft zich uitstekend vermaakt geloof ik .
Volgens mij riskeer ik een serieuze echtelijke ruzie als ik er een ander blok in wil hangen.
Zie je, ik zei toch al dat je niet spoorde
Nee ff serieus, die 21T motor kun je een hoop mee, sterker nog, je kunt evt. overwegen om een nieuwer type turbo erop te zetten, GT25 van Garett bijv, die spoelt enorm snel waardoor je koppel veel geleidelijker inkomt en dat komt de driveability zeker ten goede
Probeer wat overig gewicht zoveel mogelijk voorin te plaatsen en neem bijv. eens een leuke rijvaardigheidscursus of evt. een halve driftdag, zo leer je je auto echt goed kennen
Nee ff serieus, die 21T motor kun je een hoop mee, sterker nog, je kunt evt. overwegen om een nieuwer type turbo erop te zetten, GT25 van Garett bijv, die spoelt enorm snel waardoor je koppel veel geleidelijker inkomt en dat komt de driveability zeker ten goede
Probeer wat overig gewicht zoveel mogelijk voorin te plaatsen en neem bijv. eens een leuke rijvaardigheidscursus of evt. een halve driftdag, zo leer je je auto echt goed kennen
Je hoort en merkt toch wel of het een turbo motor is of een atmosferische motor.....
Het kan natuurlijk ook iets van een normale 2.0 of een 2.2 motor zijn...., als er echt een 2.0 turbo inhangt sta je op iedere hoek dwars man...
Het kan natuurlijk ook iets van een normale 2.0 of een 2.2 motor zijn...., als er echt een 2.0 turbo inhangt sta je op iedere hoek dwars man...
zeker weten dat het een 21T blok is kijk maar naar de marktplaats fotos helemaal te wreed man!
kheb die fotos niet
Dat het een turbo motor is hoor je op een straatlengte afstand, door het rochelen van de dump valve.
anders wordt je er vrij abrupt aan herinnerd als je gas geeft.
het ding gooit namelijk al het vermogen er in een klap in.
driveability is, eh, voor gevorderden..
( vind je het gek, het ding weegt 900 kilo...)
Dus bij iedere bocht dwars gaan ... behoort zeker tot de mogelijkheden.
[img]http://img373.imageshack.us/img373/3567/motorruimteya9.th.jpg[/img]
voorin extra gewicht gaat niets worden, er is net voldoende bagageruimte voorin voor een pak melk en een creditcard, of ik moet het reservewiel er uit halen maar dan kan ik net zo goed een gastank monteren..
die rijvaardigheidstraining staat zeker op de planning. al is het maar voor mijn vriendin , die vermaakt zich namelijk veel te goed met haar nieuwe speeltje.
anders wordt je er vrij abrupt aan herinnerd als je gas geeft.
het ding gooit namelijk al het vermogen er in een klap in.
driveability is, eh, voor gevorderden..
( vind je het gek, het ding weegt 900 kilo...)
Dus bij iedere bocht dwars gaan ... behoort zeker tot de mogelijkheden.
[img]http://img373.imageshack.us/img373/3567/motorruimteya9.th.jpg[/img]
voorin extra gewicht gaat niets worden, er is net voldoende bagageruimte voorin voor een pak melk en een creditcard, of ik moet het reservewiel er uit halen maar dan kan ik net zo goed een gastank monteren..
die rijvaardigheidstraining staat zeker op de planning. al is het maar voor mijn vriendin , die vermaakt zich namelijk veel te goed met haar nieuwe speeltje.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Neem eens contact op met Erwin, die kan zeker het onderstel verbeteren
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
de eerste 1500 km zitten er op ,
vandaag ( met dank aan de bezoekers van het renault 21 deel van dit forum) even de kleppen gesteld, de uitlaat op zijn plek gehangen , en meer van die leuke klusjes...
Dat sleutelen valt altijd tegen bij een onbekende auto, de vorige keer was rijkelijk locktite gebruikt bij het kleppen stellen , dus ik moest eerst de zaak heetstoken om ook maar enige beweging te krijgen in de klepstelboutjes...
De volgende klus wordt de stoel 10 cm naar voren schuiven , mijn vriendin heeft een kussentje nodig om bij de pedalen te komen.
En aangezien zij er het meest mee rijdt moet er gesleuteld worden.
ik hoop alleen dat ik daarna nog in pas
En de goede voornemens? een reserve setje velgen zoeken, ( van een peugeot 505? 4x140 is niet zo gebruikelijk) zodat de gotti's in de revisie kunnen.
dan kunnen we er meteen winterbanden onder , lijkt me geen luxe als we binnenkort met de alpine een weekje op vakantie willen.
vandaag ( met dank aan de bezoekers van het renault 21 deel van dit forum) even de kleppen gesteld, de uitlaat op zijn plek gehangen , en meer van die leuke klusjes...
Dat sleutelen valt altijd tegen bij een onbekende auto, de vorige keer was rijkelijk locktite gebruikt bij het kleppen stellen , dus ik moest eerst de zaak heetstoken om ook maar enige beweging te krijgen in de klepstelboutjes...
De volgende klus wordt de stoel 10 cm naar voren schuiven , mijn vriendin heeft een kussentje nodig om bij de pedalen te komen.
En aangezien zij er het meest mee rijdt moet er gesleuteld worden.
ik hoop alleen dat ik daarna nog in pas
En de goede voornemens? een reserve setje velgen zoeken, ( van een peugeot 505? 4x140 is niet zo gebruikelijk) zodat de gotti's in de revisie kunnen.
dan kunnen we er meteen winterbanden onder , lijkt me geen luxe als we binnenkort met de alpine een weekje op vakantie willen.
eh, zal wel een rondje worden via de italiaanse alpen naar de cote dázur, daar even genieten van lekker eten , goede wijn , en als het een beetje meezit mooi weer.Kijk een echte avonturier, met zo'n ding op vakantie thumbup
de route hangt een vooral van het weer af ,
De echt mooie passen zullen wel dichtzitten vanwege de sneeuw, maar er blijven vast nog wel een paar leuke stuurweggetjes over.
Alleen als het echt sneeuwd wordt het de snelweg, dan heb ik met de alpine niet zo veel te zoeken op een bergpasje.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 9 nov 2008 19:38
- Contacteer:
Knap hoor met de A310 op ontdekkings reis, ik had de auto ook eerst bekeken voor dat je hem gekocht had.huub schreef:eh, zal wel een rondje worden via de italiaanse alpen naar de cote dázur, daar even genieten van lekker eten , goede wijn , en als het een beetje meezit mooi weer.Kijk een echte avonturier, met zo'n ding op vakantie thumbup
de route hangt een vooral van het weer af ,
De echt mooie passen zullen wel dichtzitten vanwege de sneeuw, maar er blijven vast nog wel een paar leuke stuurweggetjes over.
Alleen als het echt sneeuwd wordt het de snelweg, dan heb ik met de alpine niet zo veel te zoeken op een bergpasje.
Heb toen later een 5GTT gekocht voor op het circuit.
met een alpine op vacantie gaan knap?
ik begin me af te vragen of jullie iets weten wat ik niet weet?
Ik ben niet anders gewend als dat je met een auto op vakantie kunt ,
Ik ben ooit met een 35 jaar oude eend naar de krim (oekraine) gereden.
dat is geen probleem, als je geen haast hebt.
dus ik had bedacht dat als ik nu met een 6 jaar jongere auto, en een 20 jaar jonger motorblok op en neer naar zuid frankrijk rijd, ik eigenlijk op safe speel.
( maar het gereedschap gaat wel mee )
ps , die GTT is waarschijnlijk sneller op het circuit....
ik begin me af te vragen of jullie iets weten wat ik niet weet?
Ik ben niet anders gewend als dat je met een auto op vakantie kunt ,
Ik ben ooit met een 35 jaar oude eend naar de krim (oekraine) gereden.
dat is geen probleem, als je geen haast hebt.
dus ik had bedacht dat als ik nu met een 6 jaar jongere auto, en een 20 jaar jonger motorblok op en neer naar zuid frankrijk rijd, ik eigenlijk op safe speel.
( maar het gereedschap gaat wel mee )
ps , die GTT is waarschijnlijk sneller op het circuit....
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 9 nov 2008 19:38
- Contacteer:
Ik ben ook niet echt bekend met de A310 dus vrees niet er zijn liefhebbers genoeg die nog steeds rond rijden.huub schreef:met een alpine op vacantie gaan knap?
ik begin me af te vragen of jullie iets weten wat ik niet weet?
Ik ben niet anders gewend als dat je met een auto op vakantie kunt ,
Ik ben ooit met een 35 jaar oude eend naar de krim (oekraine) gereden.
dat is geen probleem, als je geen haast hebt.
dus ik had bedacht dat als ik nu met een 6 jaar jongere auto, en een 20 jaar jonger motorblok op en neer naar zuid frankrijk rijd, ik eigenlijk op safe speel.
( maar het gereedschap gaat wel mee )
ps , die GTT is waarschijnlijk sneller op het circuit....
Zelf vond ik het een ingewikkelde auto ik heb er in gezeten en heb hem ook laten lopen ik vond hem ingewikkeld met al die slangetjes maar dat is altijd als je er geen verstand van hebt zoals ik.
Vind het wel een aparte auto en erg laag zelf had ik een maand geleden mijn vm77 verkocht en die was ook erg laag.
Vind het leuk om hier op het forum alle tips en opmerkingen te lezen de mannen hier hebben veel know how in huis.
Gewoon ervoor zorgen dat ie technisch goed is en hop naar Frankrijk.
In september ben ik met een groep Alpine en Renault Sport liefhebbers met onze jaarlijkse toertocht geweest. Is een heerlijke sportwagen om mee door de bergen te knallen en dat doen we dan ook. En ja, er gaat wel eens iets stuk. Zorg dat je het zelf kan repareren of regel dat je een IRK brief hebt van de ANWB hebt, kom je altijd weer thuis..
Lekker genieten van het apparaat.
In september ben ik met een groep Alpine en Renault Sport liefhebbers met onze jaarlijkse toertocht geweest. Is een heerlijke sportwagen om mee door de bergen te knallen en dat doen we dan ook. En ja, er gaat wel eens iets stuk. Zorg dat je het zelf kan repareren of regel dat je een IRK brief hebt van de ANWB hebt, kom je altijd weer thuis..
Lekker genieten van het apparaat.
Dat ingewikkelde daar heb je wel gelijk in , als je de motorkap open doet komt de bedrading je al tegemoet....Zelf vond ik het een ingewikkelde auto ik heb er in gezeten en heb hem ook laten lopen ik vond hem ingewikkeld met al die slangetjes maar dat is altijd als je er geen verstand van hebt zoals ik.
alles werkt wel , maar het blok is er zo te zien enigzins gehaast in gesleuteld.
dus zonder multimeter ga ik de komende maanden niet van huis.
zo op het oog kan er trouwens ook een hoop bedrading uit , dat wordt een mooie klus voor het voorjaar.
Maar die vakantie komt wel goed hoor, het wordt lastig hem helemaal technisch goed te krijgen voor die tijd, maar volgens mij is frankrijk nog niet eens de slechtste plek om panne te krijgen met een alpine...
Moah over dat laatste heb ik zo m'n twijfels, in het hoogseizoen zijn die Fransen druk en gaat het zo van; eigen volk eerst...
Dat is mijn ervaring met pech in het Frankrijk. Duitsland en Oostenrijk kun je dan beter zijn.
Maargoed, lekker gaan en je ziet vanzelf of en zoja, waar het schip strandt
Dat is mijn ervaring met pech in het Frankrijk. Duitsland en Oostenrijk kun je dan beter zijn.
Maargoed, lekker gaan en je ziet vanzelf of en zoja, waar het schip strandt
NIet waar.. als de anwb de auto niet waard vind om terug te brengen dan doen ze het niet. Dat is al eerder hier op de site voorgekomen met een GT die strande in zuid frankrijk.Siem schreef: Zorg dat je het zelf kan repareren of regel dat je een IRK brief hebt van de ANWB hebt, kom je altijd weer thuis..
Lekker genieten van het apparaat.
auto was economisch totallos volgens hun en dus niet de moeite waard. Krijn heeft hem dus toen samen met Paul Ploeger weer opgehaald...
en heeft er nog een paar jaar in gereden..
dus dan heb je opeens weinig aan
maar ik zeg ook gewoon in rijden. auto goede onderhouds beurt geven, en nalaten kijken die verstand heeft van die auto's (zowieso een goed idee lijkt me)
Nouja je krijgt wel vervangend vervoer, dus je komt wel thuis, je zult alleen dat ding later met een ambulance moeten oppikken.
De duitse ADAC schijnt hier trouwens niet moeilijk over te doen als je daar lid van bent, vele ringrijders hebben daar een abbo en die brengt zonodig je auto ook in NL weer voor de deur en sleept em ook de ring af
Losse ringbergingsrit kost je €160 oid, Tim?
De duitse ADAC schijnt hier trouwens niet moeilijk over te doen als je daar lid van bent, vele ringrijders hebben daar een abbo en die brengt zonodig je auto ook in NL weer voor de deur en sleept em ook de ring af
Losse ringbergingsrit kost je €160 oid, Tim?
Van de baan af kost 180 euro exclusief 5 euro pinkosten. In mijn geval was dat dus 500 meter over de baan en een klein stukje naar de afsleper.
Via de verzekering heb ik uiteindelijk de auto thuis gekregen. Dit was nadat ik heb lopen zeuren over dat ik hem perse naar huis wou hebben en aangegeven dat ze het niet binnen 1 week hadden kunnen herstellen in verband met de schade.
Wat betreft de dagwaarde en de repatrieringskosten. Die kosten mogen niet hoger zijn als de dagwaarde. In mijn geval ongeveer 300 KM koste dacht ik een aantal zones en dat zou geloof ik iets van 500 of 600 euro max zijn. Ik weet niet wat de dagwaarde van een Alpine is maar ik vrees dat je nog wel eens een probleem kon hebben in Zuid-Frankrijk.
Via de verzekering heb ik uiteindelijk de auto thuis gekregen. Dit was nadat ik heb lopen zeuren over dat ik hem perse naar huis wou hebben en aangegeven dat ze het niet binnen 1 week hadden kunnen herstellen in verband met de schade.
Wat betreft de dagwaarde en de repatrieringskosten. Die kosten mogen niet hoger zijn als de dagwaarde. In mijn geval ongeveer 300 KM koste dacht ik een aantal zones en dat zou geloof ik iets van 500 of 600 euro max zijn. Ik weet niet wat de dagwaarde van een Alpine is maar ik vrees dat je nog wel eens een probleem kon hebben in Zuid-Frankrijk.
Oke, dat zal dan denk ik een uitzondering zijn. Ik ben bij Unive verzekerd en heb de europa alarmcentrale gebeld, volgens mij zijn die niet rechtstreeks aan Unive gekoppeld maar gewoon als je iets gebeurd in het buitenland dat je naar hun verwezen wordt.
Kan de verzekeringsboer hier op het forum hier uitsluitsel over geven?
Kan de verzekeringsboer hier op het forum hier uitsluitsel over geven?