neen in hoog zomer en hartje winter wel eens met mijn gt naar wiesbaden op en neer geweestSteven schreef:Kom jij wel es buiten je dorp, of ist altijd apekutteveen en terug voor jou Abel?
1 keer uitgevallen, maar dat was een relais probleem
neen in hoog zomer en hartje winter wel eens met mijn gt naar wiesbaden op en neer geweestSteven schreef:Kom jij wel es buiten je dorp, of ist altijd apekutteveen en terug voor jou Abel?
helaas niet , het is echt 4x140. ik kan het hier opmeten...die velgen zijn ws 4 x 98
dank u , dank u , veel te veel eer voor mij ,en er zijn er meerdere die hier die interesse in de auto hadden
je hebt er in iedergeval niet teveel voor betaald
goed gedaan !
klopt , alleen moet de adapter 70 mm dik worden, de alpine wielen hebben een ET van -35 of zoiets .je kunt nu denk ik redelijk makkelijk een schijf laten draaien met 4X 140 en 4X100 met een naafgat voor courante modelen. schijf van 1.5 cm moet genoeg zijn. ik zou wel staal nemen.
Dat kan best kloppen, ik woon vlak bij Nijmegen, ik had vandaag een afspraak in Bremen.Kan het zijn dat ik je vanochtend zag rijden op de A73 bij Nijmegen?
ja leuk , eens kijken of we het ding wat manieren kunnen leren...deze auto staat 16 mei op de testbank in Goes voor een afstelling.
Merijn schreef:Kun je aandrijfassen niet laten maken op maat? Er zijn wel bedrijven die dit doen, geloof ik.
ik wist niet dat je een aandrijfas zocht... Langs de andere kant vind ik het nogal vaag van de dealer. Als jij tegen hem zegt dat je een aandrijfas nodig hebt voor een 21 turbo of GTA moeten zij dadelijk zeggen: meneer, breng uw oude binnen en wij regelen dat voor je.huub schreef:ja leuk , eens kijken of we het ding wat manieren kunnen leren...
Voor die tijd moet ik wel nog iets verzinnen op een kapotte aandrijfas, na een tijdje steeds nadrukkelijker ratelen bij lage snelheden heb ik eergisteren de aandrijfas er maar weer eens onderuit gehaald ,
resultaat: een van de naaldlagers van de tripoid homokineet is helemaal vermalen.
Dus ik heb er weer een klus bij!
Een nieuwe aandrijfas kan ik op mijn buik schrijven. die is niet leverbaar.
dus ik heb een paar opties,
- een andere aandrijfas zoeken met dezelfde homokineet en het binnenwerk overbouwen op mijn huidige aandrijfas.
- het betere bak en braadwerk, de binnenste helft van een aandrijfas van een auto met UN1 bak combineren met de buitenste helft van een aandrijfas van een peugeot 504...
even de twee assen doormidden slijpen , de twee helften aan elkaar lassen , en ik heb weer een passende aandrijfas..
Ik hoop nog een passende homokineet te vinden voor de eerste optie , maar als het niet anders wil ben ik ook asjes aan het verzamelen voor het tweede scenario, uiteindelijk heb je niet veel aan een auto die met drie wielen voor de deur staat.
voor de statistiek, we hebben ondertussen 16.000 km op de klok van de alpine gezet, de afgelopen maanden hebben de reparaties zich beperkt tot nieuwe raammotortjes en een bosje koelwaterslangen.
helemaal niet slecht voor een 33 jaar oud beestje.
Dies helaas niet hetzelfde Stevo, en zoals eerder hier gezegd beginnen die dingen schaars en schijtduur te worden. Zelfs ruilassen begint moeilijk te worden. Meestal krijg je der van een atmospherische 21, waar je dus niks mee bent.Steven schreef:Luco heeft wel een adresje voor je, is die tripode trouwens niet stiekum hetzelfde als van een JB/JC bak? Dan kun je em van elke willekeurige 5/Clio/19/Laguna/etc. aftrekken.
Of misschien dat -Jo- nog een rotte as heeft liggen? Die UN1 bak is wel vaker gebruikt dus er moet hier en daar wel wat rondzwerven.
Denk niet dat je hem gekeurd krijgt op gas, tegenwoordig moet je toch gekeurde installatie hebben en mag zelfbouw niet meer??Patrick schreef:Volgens mij heeft Menno heel wat ervaring met lpg in de 21 T, maar wel een hoop aangepast. Ik weet niet zeker maar volgens mij bestond er niets voor de 21 T om deze op gas te laten rijden en heeft Menno dat zelf ontwikkeld.
Dus het is mogelijk