Geert zijn Alpine GTA met schroefkit, paar nieuwe foto's

Post hier al je vragen over de Renault Alpine

Postby Abel » Thu 29 Dec 2011 22:15

:bang: hele mooie kleur!!
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby Geert Claes » Fri 30 Dec 2011 8:19

Hey bedankt voor de reacties, deuren zijn samen gespoten, maar omdat de achterste flank breder loopt lijkt die kleur iets anders.
:D
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby Florus » Fri 30 Dec 2011 8:40

Heel netjes zo! (Y)

Erg mooie kleur voor op een GTA :worship:
Florus
 
Posts: 6727
Joined: Sun 20 Jul 2003 11:16

Postby Geert Claes » Sat 7 Jan 2012 12:20

Hallo,

Mijn GTA staat helemaal te blinken, en hij start en remt, maar ik moet hem nog een keertje laten warmdraaien om te zien of de koeling werkt, die is helemaal vernieuwd, dus dat komt waarschijnlijk wel goed.
Het probleem is dat de auto bijna 3500 tr/min draait als ik hem start. Is dit normaal en hoelang blijft dit zo duren?
Ik heb het elementje waar het koelwater door gaat al losgemaakt, maar dan blijft hij niet draaien.
Ik heb hiermee al wat geexperimenteerd door het wat losser te zetten, maar dan draait hij nog evensnel.
Zijn er mensen die dit probleem kennen, kunnen oplossen, of normaal vinden....
Ik laat hem niet graag draaien tot hij kapot is.
Dus alle hulp is welkom.
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby Luco/Alpine-racer » Sat 7 Jan 2012 12:23

carburatie of injectie?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Geert Claes » Sun 8 Jan 2012 13:26

een carb.
kan er iemand mij vertellen hoeveel toeren een alpine gta draait bij koude start bij deze buitentemperatuur. en vooral ook hoe lang dit duurt en of dit traploos daalt en na hoelang hij begint te vertragen. mijn dank is groot
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby Abel » Sun 8 Jan 2012 16:55

trek de lucht filter er eens van af en kijk eens naar de gasklep. Als die iets open staat is het waarschijnlijk gewoon de stationair toerental regel schroef die te ver uitstaat
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby Luco/Alpine-racer » Sun 8 Jan 2012 17:35

Geert, traploos zal een carb versie niet echt dalen,maar net wat Abel zegt zit het waarschijnlik in de carburatuer, stationair afstellen, uit mjn hoofd draait die rond de 1200 toeren stationair als het goed is.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Alpine » Sun 8 Jan 2012 17:44

Versneld stationair 1100 (+-50) normaal stationair 800/850 volgens M.R.273
Alpine
 
Posts: 1458
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Postby Geert Claes » Tue 10 Jan 2012 19:50

ok, bedankt voor jullie info, intussen het probleem opgelost, een probleem bij de inlaatcollectorpakking was de oorzaak.
Maar nu start hij redelijk, en draait hij normaal, maar ik probeerde hem warm te starten, maar dat lukte niet.
Kan hier iemand iets over zeggen, of is dit niet echt een gekend probleem?
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby Alpine » Tue 10 Jan 2012 20:20

Wat gebeurd er dan als je de auto warm start?
Kun je iets meer info geven,zoekt misschien iets makkelijker.
Alpine
 
Posts: 1458
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Postby Luco/Alpine-racer » Tue 10 Jan 2012 20:42

Geert Claes wrote:ok, bedankt voor jullie info, intussen het probleem opgelost, een probleem bij de inlaatcollectorpakking was de oorzaak.
Maar nu start hij redelijk, en draait hij normaal, maar ik probeerde hem warm te starten, maar dat lukte niet.
Kan hier iemand iets over zeggen, of is dit niet echt een gekend probleem?


Klopt een alpine v6 wil wel eens slecht starten als hij echt warm is, is bekend probleem.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Geert Claes » Wed 11 Jan 2012 9:58

ok, hopelijk doet hij het koud dan weer vlot.

en zijn er tips om een warme alpine toch gestart te krijgen?
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby Alpine » Wed 11 Jan 2012 10:55

@Luco

Een warme 5GTT start ook wel eens slecht,maar ze doen het niet allemaal.
Alpine
 
Posts: 1458
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 11 Jan 2012 11:09

Alpine wrote:@Luco

Een warme 5GTT start ook wel eens slecht,maar ze doen het niet allemaal.


Klopt, alleen Alpine is vaak nog erger, die heeft bijna geen rijwindkoeling en alle warmte blijft hangen, ff afkoelen en hij start weer beter.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Geert Claes » Tue 7 May 2013 8:35

Het startprobleem lag dus inderdaad in de manier van het starten en een iets te zwakke batterij.
Ondertussen weer een jaar bijna niets gedaan aan de alpine, door gezinsuitbreiding een groter huis gebouwd, maar daar is veel tijd ingekropen.

Inmiddels weer een beetje aan het hobbyen geraakt.
Met als resultaat 2 vragen.

De GTA blijft als hij warm is niet draaien, en voordien deed hij dat wel. Hij heeft wel ff stilgestaan, bougies vervangen, nu draait hij mooi, maar als de temp naar 50 graden gaat, dan blijft hij niet draaien.

Zijn er mensen die een oplossing hebben voor de lekkende aandrijfassen aan de dichting van de versnellingsbak?
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby Jochem de Haas » Tue 7 May 2013 9:02

90%zeker dat ie niet lekt op de afdichting in je bak.
Maar uit je spietjes die je gebruikt om je assen te borgen.
Deze zijn hol en daar loopt de olie uit.

Ja echt waar! Kit deze holle spietjes af en het probleem is vast weg.
T was bij mijn turbo 2 zo en bij mijn GTA.

Over dat uitvallen op temperatuur....? Geen idee wat dat kan zijn.
Maar ik vermoed een sensor die je water temp meet waardoor de computer bij een koude start een afstelling doet bijv meer benzine, en als je water op temp raakt weer minder.
Ik denk dat je het in zoiets moet zoeken.
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13894
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Geert Claes » Tue 7 May 2013 10:36

Die spietjes zijn dichtgekit, maar misschien toch eens even opnieuw nalopen, want de dichtingsringen zijn nieuw, maar de assen waren heel licht aangetast van gedemonteerd te zijn, deze zijn terug opgeblonken en dan gemonteerd, dus mij leek dat ok, en zeker niet van die aard om zo te lekken zelfs als hij stilstaat.

Motor is carbu, dus ik denk eerder iets bijregelen of een dichting ofzo;

In elk geval bedankt om mee te denken, ik hou jullie op de hoogte :D
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Re: Alpine GTA, dringende vraag stationair toerental...

Postby Geert Claes » Fri 22 Nov 2013 9:14

Omdat de carburatoren niet echt meer goed af te stellen waren heb ik het volgende plan.

Zoals bij Wheeler Dealers wil ik de Holley carburator op mijn GTA zetten, maar na wat opzoekwerk bleek het goedkoper te zijn om dit te zelf te laten doen ipv de kant en klare set die zij gebruiken.

Image

Al even een foto van de carb en het spruitstuk, nug nog de zogenaamde raiser afwachten, die is onderweg van de VS en dan ergens laten lassen.

Ik hou jullie op de hoogte
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby jacques » Fri 22 Nov 2013 13:29

Kun je niet beter overstappen op brandstofinjectie?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2340
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby mark 5t » Fri 22 Nov 2013 14:00

lassen no problemo roep maar.
mark 5t
 
Posts: 7615
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Jochem de Haas » Fri 22 Nov 2013 14:52

Van belgie ff naar Groningen ( ja ik weet het hap hap) zal vast dichterbij een alu lasser kunnen vinden.
Hopelijk... :p
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13894
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby mark 5t » Fri 22 Nov 2013 17:46

ok dat wist ik niet he!
mark 5t
 
Posts: 7615
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Geert Claes » Fri 22 Nov 2013 19:38

Bedankt voor het voorstel voor te lassen. Ik zoek eerst ff dichterbij. En injectie is net iets meer ingrijpend qua ombouw.....
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Geert Claes » Sat 21 Jun 2014 8:22

Goed nieuws, hij doet het, eerst nog wat andere problemen opgelost qua ontsteking enzo, hopelijk volgende week ergens kans op een proefrit. Ik heb ook een kort filmpje als hij draait, als iemand weet waar ik dat kan posten... :grin:
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby larsdijkstra » Sat 21 Jun 2014 14:50

Mooi geert. Mooie kleur ook. Alleen staat hij niet te hoog? En gaan de spoilers er nog af? Staat volgens mij veel netter en strakker. Maar dat is mijn persoonlijke mening
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1246
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Geert Claes » Sat 21 Jun 2014 16:15

De hoogte ga ik nog eens bekijken want hij lijkt wel hoog. De spoilers zullen blijven, die stonden er op toen ik hem kocht, en ik vind het nog net sober genoeg dus heb ik ze mee laten spuiten. Ik zou wel graag ee voorbumber van deze kit nog vinden, ik heb er ooit een foto van gezien maar zelfs die kan ik niet meer vinden. Ik weet wel dat die mooi was en paste bij de periode van de auto.
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Geert Claes » Mon 17 Nov 2014 20:19

https://www.dropbox.com/s/fp2e1b4we0altig/2014-11-17%2012.09.18.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/5c468etmrz6aa9e/2014-11-17%2012.10.47.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/f80qyxhhnbzr7ep/2014-11-17%2012.09.00.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/j0idtsez0rjzf0t/2014-11-17%2012.09.26.jpg?dl=0

Ondertussen nog eens een foto posten. De alpine draait voorlopig goed met de nieuwe carb. Maar er is nog wel een probleem met een remklauw, maar er is er een van een citroen bx onderweg, dus het graakt wel opgelost.

kan er iemand de fotos beter opzetten dan via de link?
Last edited by Geert Claes on Wed 19 Nov 2014 17:41, edited 1 time in total.
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Abel » Mon 17 Nov 2014 21:02

Jammer Geert,

err 404 geen bestand.

had graag gekeken. Mooi spul die gta
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Geert Claes » Wed 19 Nov 2014 17:44

Fotos zouden moeten werken.
De remklauw is aangekomen gisterenavond. Nu nog even van de citroen bx klauw een alpine klauw maken door de beugel van de remblokken om te zetten, maar dit zijn bouten met 5 kante kop, dus even een moer oplassen ofzo, maar dat lukt wel.
8)
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Abel » Fri 21 Nov 2014 7:31

of je koopt een dop? scheelt veel moeite ;-)

ps. foto's werken nu
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Geert Claes » Fri 21 Nov 2014 12:55

Ja, maar ik heb ooit op zoek geweest naar die dop, en de lokale onderdelenboer ook, zonder resultaat...

maaaaar we hebben dus gelast en geslepen, met als resultaat de eerste proefrit.
met foto uiteraard wohhoooo na vele jaren

https://www.dropbox.com/s/hcik7rmn5ed3250/2014-11-21%2012.10.58.jpg?dl=0

Nu de negatieve punten,

de remmen geven nog geen vertrouwen, maar dat zal na enkele km's wel komen.
bij lage toeren neemt hij niet op zoals verwacht, dus nog wat bijregelen aan de carburator.
olielek afkomstig van kap over de distributieketting

maar niets onoverkomelijk dus ik ben er blij mee (L)
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Steven » Fri 21 Nov 2014 20:35

Ik op die link klikken met de hoop dat er een filmpje te zien was met een lekker geluidje :-(
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Abel » Sat 22 Nov 2014 13:47

komt vast nog wel Stevie (F)
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: Alpine GTA, Holley carb ombouw

Postby Geert Claes » Sat 22 Nov 2014 18:01

Hehe, ik heb wel ergens een filmpje denk ik. Ff kijken hoe ik dat online krijg. Maar dat is gewoon voor het geluid
Geert Claes
 
Posts: 1174
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Return to Alpine



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron