ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

310 :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Jacco Osté schreef:
Daantjuh schreef:heeft iemand toevalig nog een binnen verlichting schakelaar liggen..?
de mijne is overleden..want 's avonds ist toch wel prettig om wat licht te hebben... en van de nieuwprijs wordt je niet g**l van...
Dingen zijn op de sloop al moeilijk te vinden :)
Ik geloof dat een gekke Fries er ooit nog 1 richting Nijmegen getransporteerd heeft :wink:
Haas schreef:hoe moet een stuurhuis van een twingo eruit?
stuurkogels los en de bouten waarmee je het stuurhuis verbind met het subframe. Dan nog de stuurstang binnenuit bij de pedalen, maar hoe krijg je m er dan uit?
Sorry, zover heb ik hem nooit uit mekaar gehad :)
Teveel speling?
Ja.

Ja.

:D :D
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Die van jou?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

:ja:
Linnepin
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 21 okt 2007 14:22
Locatie: Wonderland

Hey hey, beste mensen hier!
Ik ben Linda, en nieuw hier. Heb momenteel m'n tweede Twingo.
Eerst 3jaar een blauwe (op het kenteken, paars voor het oog)
En sinds april 2007 een Twingo uit 2004, kleur is wederom blauw op het kenteken, maar hij is eerder grijs als blauw.
Ben hier al een paar dagen aan het lezen op het forum en een hoop mooie twingotjes gezien!! :) .
Maar heb dus een paar vraagjes! Heb namelijk voor de verandering helemaal geen verstand van auto's, weet alleen hoe ik erin moet rijden!!! Niet erg hoop ik! :wink:
Maar ik wil dus een paar mooie velgjes onder mijn autotje, en heb al op internet zitten zoeken (zo kwam ik ook hier) maar hoe zit het nou met die maten?? Daar snap ik dus echt nix van! Kan er iemand van jullie mij vertellen wat voor maat velg (13",14", 15" enz) ik moet hebben voor mijn auto? Had net een site gevonden waar je je merk auto aan moest klikken en dan kreeg je welke velg je nodig had, vreemd, maar daar kreeg ik dus 16"17"en18", dat past toch nooit?? Wil 'm overigens niet verlagen (wat ik hier veel zie). Moet namelijk wel met 50 over de drempels kunnen blijven gaan. Hihi! Iemand tips voor mij?? En wat denken jullie over achterlichten, wil nieuwe achterlichten. Had gedacht aan van die zwarte, maar die helemaal witte zijn ook erg mooi. Wat denken jullie dat mooier is?
Nouw, hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier zomaar heb ingebroken en gelijk zo een mega verhaal heb neergezet. Anders sorry!
Groetjes Linda.
Daantjuh
Berichten: 602
Lid geworden op: wo 23 mar 2005 18:50
Locatie: omg.Hoogeveen

Ronnie schreef:
Jacco Osté schreef:
Daantjuh schreef:heeft iemand toevalig nog een binnen verlichting schakelaar liggen..?
de mijne is overleden..want 's avonds ist toch wel prettig om wat licht te hebben... en van de nieuwprijs wordt je niet g**l van...
Dingen zijn op de sloop al moeilijk te vinden :)
Ik geloof dat een gekke Fries er ooit nog 1 richting Nijmegen getransporteerd heeft :wink:
Haas schreef:hoe moet een stuurhuis van een twingo eruit?
stuurkogels los en de bouten waarmee je het stuurhuis verbind met het subframe. Dan nog de stuurstang binnenuit bij de pedalen, maar hoe krijg je m er dan uit?
Sorry, zover heb ik hem nooit uit mekaar gehad :)
Teveel speling?
Ja.

Ja.

:D :D
ja k weet t dat ze moeilijk te vinden zijn.. vandaar men vraag ook.. :)
Tycho Meijn
Berichten: 73
Lid geworden op: di 22 feb 2005 17:27
Locatie: Amsterdam

Linnepin schreef:Hey hey, beste mensen hier!
Ik ben Linda, en nieuw hier. Heb momenteel m'n tweede Twingo.
Eerst 3jaar een blauwe (op het kenteken, paars voor het oog)
En sinds april 2007 een Twingo uit 2004, kleur is wederom blauw op het kenteken, maar hij is eerder grijs als blauw.
Ben hier al een paar dagen aan het lezen op het forum en een hoop mooie twingotjes gezien!! :) .
Maar heb dus een paar vraagjes! Heb namelijk voor de verandering helemaal geen verstand van auto's, weet alleen hoe ik erin moet rijden!!! Niet erg hoop ik! :wink:
Maar ik wil dus een paar mooie velgjes onder mijn autotje, en heb al op internet zitten zoeken (zo kwam ik ook hier) maar hoe zit het nou met die maten?? Daar snap ik dus echt nix van! Kan er iemand van jullie mij vertellen wat voor maat velg (13",14", 15" enz) ik moet hebben voor mijn auto? Had net een site gevonden waar je je merk auto aan moest klikken en dan kreeg je welke velg je nodig had, vreemd, maar daar kreeg ik dus 16"17"en18", dat past toch nooit?? Wil 'm overigens niet verlagen (wat ik hier veel zie). Moet namelijk wel met 50 over de drempels kunnen blijven gaan. Hihi! Iemand tips voor mij?? En wat denken jullie over achterlichten, wil nieuwe achterlichten. Had gedacht aan van die zwarte, maar die helemaal witte zijn ook erg mooi. Wat denken jullie dat mooier is?
Nouw, hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier zomaar heb ingebroken en gelijk zo een mega verhaal heb neergezet. Anders sorry!
Groetjes Linda.
welkom Linda...

je kan beter even een losse post doen over je velgen e.d.
of een project je starten zoals ik gedaan heb... zie "twingo 2000" ;)

als je niet zo veel verstand hebt van auto's zou ik gaan voor 13" of 14" met een max breedte van 7J
dan hoef je namelijk niks aan te passen en kunnen ze er zo onder :)

..en over je kleur achter lichten... beide zijn mooi maar het ligt aan de kleur van je auto (heb je een foto?)

succes!!!
Linnepin
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 21 okt 2007 14:22
Locatie: Wonderland

@ Tycho Meijn.
Bedankt voor de tip, zal even een nieuw onderwerp proberen te open over m'n autotje! Heb geen foto, maar die is er natuurlijk zo een gemaakt!
Dus 13" of 14" velgen, waar staat eigenlijk die J voor bij de breedte? :bonk: Tja, ik zei het al he, geen verstand van auto's.
Maar waarschijnlijk weet de velgenboer ook wel wat wel en niet past? toch?
Groeten van Linda.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Linnepin schreef:@ Tycho Meijn.
Bedankt voor de tip, zal even een nieuw onderwerp proberen te open over m'n autotje! Heb geen foto, maar die is er natuurlijk zo een gemaakt!
Dus 13" of 14" velgen, waar staat eigenlijk die J voor bij de breedte? :bonk: Tja, ik zei het al he, geen verstand van auto's.
Maar waarschijnlijk weet de velgenboer ook wel wat wel en niet past? toch?
Groeten van Linda.
De velgenboer weet wel wat er past. Alleen die houden vooral rekening met de originele breedte en originele omtrek. Maar er past altijd meer dan dat :D

Afbeelding
Linnepin
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 21 okt 2007 14:22
Locatie: Wonderland

Hej chris! Die ben ik al enkele keren hier tegen gekomen ja!! Die auto van jou!! Wat zit er bij jou onder dan?? Als ik vragen mag.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Brock B5 :D

Voor 7J breed met 195/45/14
Achter 8J breed met 195/45/14


:beer:

Of had ie nu een andere maat bandjes? :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Klopt, hoor jij te weten :wink:

@ Linda: Daar komt nog 40mm verlaging bij. Dan krijg je dit. Al moet ik zeggen dat het echt net wel/ net niet kan. De wielkastranden zijn plat gemept en de ophangpunten van de achterbumper moesten bijgeslepen worden omdat ze in de banden snijden bij inveren.

Ik had hiervoor 13 inch die 7J (inch) breed waren. Die geven geen problemen.
SLOMP
Berichten: 140
Lid geworden op: di 10 jan 2006 17:53
Locatie: noordscheschut

ik heb voor 7 j achter 8 j past goed
maar kan er geen foto op krijgen
Linnepin
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 21 okt 2007 14:22
Locatie: Wonderland

@ slomp: haha! hier hetzelfde probleem met de foto`s! krijg alleen maar linkjes neergezet!

@ Chris: maar zonder die verlaging moet het wel passen dan? Ennuh, die J staat dus gewoon voor " / Inch?? heb ik dat nu goed begrepen?
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

SLOMP schreef:ik heb voor 7 j achter 8 j past goed
maar kan er geen foto op krijgen
Jij hebt fase 2. Die heeft meer ruimte om grotere wielen te monteren.
Dit is met 13 inch

Afbeelding
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Linnepin schreef:@ slomp: haha! hier hetzelfde probleem met de foto`s! krijg alleen maar linkjes neergezet!

@ Chris: maar zonder die verlaging moet het wel passen dan? Ennuh, die J staat dus gewoon voor " / Inch?? heb ik dat nu goed begrepen?
ja klopt. Zonder verlaging is het prima te doen. Maar met ook wel hoor. Jij hebt ook een nieuwer type. Ik heb een 94er Twingo. Die heeft standaard maar 13inch.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

euh twingo van 2004 is toch minimaal 14" of vergis ik me nu.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Gabri van der Veen schreef:euh twingo van 2004 is toch minimaal 14" of vergis ik me nu.
Klopt ivm remschijven die groter zijn
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En 'J' is inderdaad hetzelfde als een inch. Wordt altijd gebruikt voor de aanduiding van de breedte van de velg ;) 7J is mooi genoeg voor onder een Twingo.

Mooiste velggrootte is 14 inch.

Owja...vergeet de ET-waarde niet bij het uitzoeken van andere velgen :) Dat is de afstand tussen het midden van de velg en het vlak waar de velg aanligt op de wielophanging. Deze is standaard ongeveer 36 mm geloof ik. Hoe lager de ET-waarde, hoe verder de velgen naar buiten komen te staan.

En dan komt er nog de steek bij van 4x100 (4 wielbouten met een tussenafstand van 100mm) en het naafgat van 60,1 mm. Het naafgat is het grote gat in het midden van de velg. Renault heeft daarin de maat 60,1 mm, maar bij andere merken is dat anders...let daar even op :wink:

(zozo...wat een hoop info weer ;) )
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Linnepin
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 21 okt 2007 14:22
Locatie: Wonderland

mijne is idd uit 2004, en als ik op RDW.nl mn kentekengegevens opvraag krijg ik dat het model 2005 is. Weet niet hoe dat kan maar oke.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Dan zou ik 14 inch, 7J rondom nemen of 8J achter.
ET waarde is 25 bij mij plus nog 5mm extra dmv een verbreder. Dus de velgen staan verder naar buiten. Dat is ook wel nodig omdat 8J erg breed is. Ze lopen anders aan op de ophanging van de auto. Voor is alles prima en loopt nergens aan.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

MartijnG schreef:
Mooiste velggrootte is 14 inch.
HowHow, zegt meneer de 13 inch rijder. :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

De binnenkort niet meer 13 inch rijder :wink: :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

13 inch is en blijft gewoon het mooist. :p
Jordi
Berichten: 858
Lid geworden op: di 18 jan 2005 16:00
Locatie: Arnhem

ben nu van 14 naar 13 gegaan, moet zeggen, 14inch zag er dikker uit. Wat voor een velg zoek je eigenlijk?
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Jij hebt er toch ook een schroefset onder of is die in aantocht?
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

14 is handiger om een leuke band te vinden :)

en k vind, als je niet voor duitse stijl gaat, 14" beter bij de auto passen...

als je wel duits gaat, met de getrokken bandjes enzo, is 13" een must..
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

14 inch is ook erg duitse stijl, vooral 7 en 8J. :wink:
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ronnie schreef:14 inch is ook erg duitse stijl, vooral 7 en 8J. :wink:
:bang:
Jordi
Berichten: 858
Lid geworden op: di 18 jan 2005 16:00
Locatie: Arnhem

Chris@R5 schreef:
Ronnie schreef:14 inch is ook erg duitse stijl, vooral 7 en 8J. :wink:
:bang:
:worship:
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Maar idd 13 inch blijft het mooist. :lol:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ronnie schreef::ja:
Stuurt lekker he, met speling :wink:

Mijne heeft er ook een bietje last van :~
Daantjuh schreef:ja k weet t dat ze moeilijk te vinden zijn.. vandaar men vraag ook.. :)
Okey :)
Sloperijen afgaan en Marktplaats goed in de gaten houden :beer:
Chris@R5 schreef:Klopt, hoor jij te weten :wink:
Kwist dat je er andere bandjes om gelegd had, maar niet in welke maat :wink:
Ronnie schreef:Jij hebt er toch ook een schroefset onder of is die in aantocht?
Als dat richting Jordi was: Nee en nee :)
Gaat wegens omstandigheden niet door :wink:
Ronnie schreef:Maar idd 13 inch blijft het mooist. :lol:
In combinatie met -7 cm: Absoluut :D :beer:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Linnepin
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 21 okt 2007 14:22
Locatie: Wonderland

SpiNd0o schreef:ben nu van 14 naar 13 gegaan, moet zeggen, 14inch zag er dikker uit. Wat voor een velg zoek je eigenlijk?
Sorry, dat ik gister ineens weg was, maar moest gaan werken.
Was deze vraag aan mij? Tja, wat voor velg zoek ik! Ben aan het rondneuzen op internet naar wat ik mooi vind. Vind er een heleboel mooi. Als ik wat gevonden heb zal ik kijken of ik n plaatje neer kan zetten hier. Wat is overigens precies die duitse stijl? Die term heb ik idd al vaker hier zien staan, maar kan niet ontdekken wat het precies inhoud :shame: .

@ TheoV, wat bedoel je met getrokken bandjes? :shame:
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Daarmee bedoelt ie dat de bandbreedte tov de velgbreedte wat aan de kleine kant is en de wangen van de band ipv recht omhoog mooi bol getrokken naar binnen staan.

Zoiets.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... ter_01.jpg[/img]
Jordi
Berichten: 858
Lid geworden op: di 18 jan 2005 16:00
Locatie: Arnhem

Duitse stijl is zo laag en breed mogelijk. Mooie cup velgen eronder (dat 7j en 8j verhaal) en verder degelijk houden.
Gesloten