Yes de twingo doet het weer! 1.4 aan twingo injectie systeem

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Wie weet of je met een Twingo softtop door de wasstraat kan. Aangezien het zo'n lang stuk stof is wat op de auto ligt.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

geen probleem abel doet mijn moeder ook gewoon.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ok dingen tot nu uitgevoerd aan de twingo.

2X nieuwe voor veer :@
1X remslang voor :@
Nieuwe koelvloeistof (zat water in) :@
Nieuwe Olie + eerst systeem reiniger in de oude olie gedaan
Nieuwe olie filter
Nieuwe Bougies (de oude zaten moervast paar X inspuiten met wd40 en af en toe beetje morrelen. Bleken echt super versleten te zijn)
Interieur gereinigd
Stoelen het stof beide rugleuningen opnieuw vast gezet
Nieuwe hoedeplank
Nieuw tank klepje de oude was aan de schanier beschadigd en sloot niet goed
Nieuwe antene op het dak, De orginele deed het niet meer en op het dak zat een dom telefoon antennetje
Nieuwe Radio (Sony cdx3300 cd/mp3)

pff. wat een werk en wat een uitzoek werk :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja hobby kost tijd he!!
toch makkelijk he z`on garage naast je huis :wink:
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ok weer 2 avonden aan het sleutelen geweest. De koppakking bleek iets te lekken.
de 2 buitenste ringen van de koppakking waren iets vervormd en lekte olie naar buiten en cylinder 1 kreeg iets koelvloeistof te verwerken.

Maar op 1 incident na goed gelukt.

het incident was een afbroken bout aan de waterpomp kant en die konden ze niet meer uitboren omdat ze ff scheef hadden gezeten met het boren en dus kunnen ze er niet meer bij komen.
Nu heb ik naast de temp sensor in de pomphuis een extra gat geboord en een nieuw gaatje in de kop geboord en die van draad voorzien. de pomphuis een beetje bewerkt om ruimte te maken voor de bout kop.

De kleppen deksen en kop schoongemaakt deze hadden een mooi laagje zwarte sludge (3mm dik :(:(:( ) kwestie wan nooit nieuwe olie ofzo, Echt niet normaal.

foto's volgen (Y)

kosten totaal ongeveer 80 euro
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ok, laatse nieuws..

We hebben hem nog en tot vandaag reed hij best wel goed.

Ik denk nu dat de motorblok echt stuk is, een gebroken klep of een drijfstang lager stuk. beetje zuur want ik heb net eergisteren er een nieuwe radiator in gezet en ik had vorige week keurig de klepjes gesteld.

Dus schiet mij maar lek, ik snap er nix van. Het viel me al wel op dat het blokje redelijk wat olie verbruikte, en dat er achter het luchtfilter naast de monopoint injectie een plasje olie stond |:

erg jammer blok is nu dus echt gaar. horten en stoten en een blauwe walm om u tegen te zeggen.

Dus daar moet een ander blok in. Nu dacht ik aan een 1.4 blok een energy of aan een c blok uit een late r5 of een 19 met monopoint

is zo'n c-blok qua computer eenvoudig in te bouwen met behoud van de twingo kabel boom met de orginele 1.4 computer of kan dit niet (Y) (N)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

heb nog wel een 1.4 monopoint uit een r5 upercampus liggen :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kijk dat is nieuws. alles er bij of kaal blok?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hang d'r gewoon een 1.7 multipoint in man, das wel fijn motortje.
Of gewoon een 16v, nog leuker... dat juridische verhaal moet je gewoon ff links laten liggen en als je er echt slecht van slaapt kun je em altijd nog omkeuren.

Dat ouwe C-motortje heeft z'n tijd toch wel gehad.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja weet ik, maat ik wil er een iets pittegere mortor in hangen in zo'n kort mogelijke tijd voor bijna nix..

dus ideeen? dacht eerst aan een 1.4e, maar ik twijfel of dat een staande blok is (~)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik heb nog een complete 1.8 16v staan, daarmee komt een twingo ook wel aardig van zijn plaats denk ik :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

In mijn schuur staat nog wel een 1.7 (carburateur) uit de Baccara (90 pk).
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nee moet mono point zijn, ik wil de orginele kabelboom weer gaan gebruiken.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Abel schreef:nee moet mono point zijn, ik wil de orginele kabelboom weer gaan gebruiken.

je kunt JeanRobert eens een pm sturen of hij zijn twingo blokje nog heeft staan ?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

thx gedaan :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee man wat is dit nu?
ik lees het nu pas.

ik zou gewoon een ander blok scoren en die omhangen als ik jou was.
kost het minste en gaat lekker snel.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja maar... een r5 1.4 is het zelfde en hang je er dus ook zo in, alleen de inspuitcomputer omwisselen hoop ik
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

yep en nog even vergeten te vermelden dat ik je wel wil helpen hoor.
evt in 1 zaterdag hier doen met de takel als je alles hebt.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

altijd super mark ;) >-)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

had Mark niet nog een 1.7T in het 'schap' te staan :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:nee: niet in deze twingo..

Ik rijd er zelden in. Het is meer de auto van mijn vriendin
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

indien je dan idd een normaal 1.4 monopointje zoekt is de mijne zo gek nog niet denk ik.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

mijne ook nie
en heeft er een nieuwe koppeling opzitten
ca 130d gelopen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja jammer jullie wonen simpelweg te ver weg,

ik heb nu dus een 1.4 uit een r19 geregeld met kabelboom en met de comp.

wie weet of de computers van die c-blokkies de zelfde aansluiting is
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Aansluitingen zijn gelijk.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Bart V schreef:Aansluitingen zijn gelijk.
uitwisselbaar qua bedrading dan bart?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Bedoel je of de pin-outs van beide ecu's gelijk zijn?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

jup :beer:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je moet die ecu's even vergelijken met elkaar. Als het model, en de stekker gelijk zijn zal de pinout ook geen probleem moeten zijn. Wel zou ik voor de zekerheid de massa, en voedingen even nameten op de stekker.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

De twingo rijd weer.

hij is voorzien van een 1.4 uit een 19. alle rand organen zijn van de twingo, inclusief de computer. Mark en ik gaan er van uit dat de computer via de lama de extra cc's wel kan corrigeren.

dit hebben we gedaan omdat de de beide injectie sytemen niet uitwisselbaar zijn. dus ze zijn te zeer verschillend. en om een compleet nieuw draadboom te gaan maken hebben we geen zin in en helemaal geen tijd voor.

de eerste km's ziten er weer op de de motor linkt als vanouds. iets meer trekkracht.


een misser, met de eerste poging starten geen lopende motor. nu bleek na wat uitpluiswerk dat de vliegwielen verschillen... dus motor er weer uit en vliegwiel vervangen en dan de motor er weer in. binnen 45 minuten :bang:


Mark heel erg bedankt! samen en goed team! (0)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

buurman en buurman zijn er niks bij (Y)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja ik was wel even sneu maar goed even de schouders er onder en idd binnen 45 min blok er uit en er weer in inclusief vliegwiel wissel.

sleutelt vele malen makkelijker als een 5 of clio zon twingo. (Y)
Plaats reactie