Yes de twingo doet het weer! 1.4 aan twingo injectie systeem
geen probleem abel doet mijn moeder ook gewoon.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ok dingen tot nu uitgevoerd aan de twingo.
2X nieuwe voor veer
1X remslang voor
Nieuwe koelvloeistof (zat water in)
Nieuwe Olie + eerst systeem reiniger in de oude olie gedaan
Nieuwe olie filter
Nieuwe Bougies (de oude zaten moervast paar X inspuiten met wd40 en af en toe beetje morrelen. Bleken echt super versleten te zijn)
Interieur gereinigd
Stoelen het stof beide rugleuningen opnieuw vast gezet
Nieuwe hoedeplank
Nieuw tank klepje de oude was aan de schanier beschadigd en sloot niet goed
Nieuwe antene op het dak, De orginele deed het niet meer en op het dak zat een dom telefoon antennetje
Nieuwe Radio (Sony cdx3300 cd/mp3)
pff. wat een werk en wat een uitzoek werk
2X nieuwe voor veer
1X remslang voor
Nieuwe koelvloeistof (zat water in)
Nieuwe Olie + eerst systeem reiniger in de oude olie gedaan
Nieuwe olie filter
Nieuwe Bougies (de oude zaten moervast paar X inspuiten met wd40 en af en toe beetje morrelen. Bleken echt super versleten te zijn)
Interieur gereinigd
Stoelen het stof beide rugleuningen opnieuw vast gezet
Nieuwe hoedeplank
Nieuw tank klepje de oude was aan de schanier beschadigd en sloot niet goed
Nieuwe antene op het dak, De orginele deed het niet meer en op het dak zat een dom telefoon antennetje
Nieuwe Radio (Sony cdx3300 cd/mp3)
pff. wat een werk en wat een uitzoek werk
ja hobby kost tijd he!!
toch makkelijk he z`on garage naast je huis
toch makkelijk he z`on garage naast je huis
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ok weer 2 avonden aan het sleutelen geweest. De koppakking bleek iets te lekken.
de 2 buitenste ringen van de koppakking waren iets vervormd en lekte olie naar buiten en cylinder 1 kreeg iets koelvloeistof te verwerken.
Maar op 1 incident na goed gelukt.
het incident was een afbroken bout aan de waterpomp kant en die konden ze niet meer uitboren omdat ze ff scheef hadden gezeten met het boren en dus kunnen ze er niet meer bij komen.
Nu heb ik naast de temp sensor in de pomphuis een extra gat geboord en een nieuw gaatje in de kop geboord en die van draad voorzien. de pomphuis een beetje bewerkt om ruimte te maken voor de bout kop.
De kleppen deksen en kop schoongemaakt deze hadden een mooi laagje zwarte sludge (3mm dik :(:( ) kwestie wan nooit nieuwe olie ofzo, Echt niet normaal.
foto's volgen
kosten totaal ongeveer 80 euro
de 2 buitenste ringen van de koppakking waren iets vervormd en lekte olie naar buiten en cylinder 1 kreeg iets koelvloeistof te verwerken.
Maar op 1 incident na goed gelukt.
het incident was een afbroken bout aan de waterpomp kant en die konden ze niet meer uitboren omdat ze ff scheef hadden gezeten met het boren en dus kunnen ze er niet meer bij komen.
Nu heb ik naast de temp sensor in de pomphuis een extra gat geboord en een nieuw gaatje in de kop geboord en die van draad voorzien. de pomphuis een beetje bewerkt om ruimte te maken voor de bout kop.
De kleppen deksen en kop schoongemaakt deze hadden een mooi laagje zwarte sludge (3mm dik :(:( ) kwestie wan nooit nieuwe olie ofzo, Echt niet normaal.
foto's volgen
kosten totaal ongeveer 80 euro
Ok, laatse nieuws..
We hebben hem nog en tot vandaag reed hij best wel goed.
Ik denk nu dat de motorblok echt stuk is, een gebroken klep of een drijfstang lager stuk. beetje zuur want ik heb net eergisteren er een nieuwe radiator in gezet en ik had vorige week keurig de klepjes gesteld.
Dus schiet mij maar lek, ik snap er nix van. Het viel me al wel op dat het blokje redelijk wat olie verbruikte, en dat er achter het luchtfilter naast de monopoint injectie een plasje olie stond
erg jammer blok is nu dus echt gaar. horten en stoten en een blauwe walm om u tegen te zeggen.
Dus daar moet een ander blok in. Nu dacht ik aan een 1.4 blok een energy of aan een c blok uit een late r5 of een 19 met monopoint
is zo'n c-blok qua computer eenvoudig in te bouwen met behoud van de twingo kabel boom met de orginele 1.4 computer of kan dit niet
We hebben hem nog en tot vandaag reed hij best wel goed.
Ik denk nu dat de motorblok echt stuk is, een gebroken klep of een drijfstang lager stuk. beetje zuur want ik heb net eergisteren er een nieuwe radiator in gezet en ik had vorige week keurig de klepjes gesteld.
Dus schiet mij maar lek, ik snap er nix van. Het viel me al wel op dat het blokje redelijk wat olie verbruikte, en dat er achter het luchtfilter naast de monopoint injectie een plasje olie stond
erg jammer blok is nu dus echt gaar. horten en stoten en een blauwe walm om u tegen te zeggen.
Dus daar moet een ander blok in. Nu dacht ik aan een 1.4 blok een energy of aan een c blok uit een late r5 of een 19 met monopoint
is zo'n c-blok qua computer eenvoudig in te bouwen met behoud van de twingo kabel boom met de orginele 1.4 computer of kan dit niet
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
heb nog wel een 1.4 monopoint uit een r5 upercampus liggen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Hang d'r gewoon een 1.7 multipoint in man, das wel fijn motortje.
Of gewoon een 16v, nog leuker... dat juridische verhaal moet je gewoon ff links laten liggen en als je er echt slecht van slaapt kun je em altijd nog omkeuren.
Dat ouwe C-motortje heeft z'n tijd toch wel gehad.
Of gewoon een 16v, nog leuker... dat juridische verhaal moet je gewoon ff links laten liggen en als je er echt slecht van slaapt kun je em altijd nog omkeuren.
Dat ouwe C-motortje heeft z'n tijd toch wel gehad.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
In mijn schuur staat nog wel een 1.7 (carburateur) uit de Baccara (90 pk).
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Abel schreef:nee moet mono point zijn, ik wil de orginele kabelboom weer gaan gebruiken.
je kunt JeanRobert eens een pm sturen of hij zijn twingo blokje nog heeft staan ?
hee man wat is dit nu?
ik lees het nu pas.
ik zou gewoon een ander blok scoren en die omhangen als ik jou was.
kost het minste en gaat lekker snel.
ik lees het nu pas.
ik zou gewoon een ander blok scoren en die omhangen als ik jou was.
kost het minste en gaat lekker snel.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
yep en nog even vergeten te vermelden dat ik je wel wil helpen hoor.
evt in 1 zaterdag hier doen met de takel als je alles hebt.
evt in 1 zaterdag hier doen met de takel als je alles hebt.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
had Mark niet nog een 1.7T in het 'schap' te staan
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
indien je dan idd een normaal 1.4 monopointje zoekt is de mijne zo gek nog niet denk ik.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
mijne ook nie
en heeft er een nieuwe koppeling opzitten
ca 130d gelopen
en heeft er een nieuwe koppeling opzitten
ca 130d gelopen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
De twingo rijd weer.
hij is voorzien van een 1.4 uit een 19. alle rand organen zijn van de twingo, inclusief de computer. Mark en ik gaan er van uit dat de computer via de lama de extra cc's wel kan corrigeren.
dit hebben we gedaan omdat de de beide injectie sytemen niet uitwisselbaar zijn. dus ze zijn te zeer verschillend. en om een compleet nieuw draadboom te gaan maken hebben we geen zin in en helemaal geen tijd voor.
de eerste km's ziten er weer op de de motor linkt als vanouds. iets meer trekkracht.
een misser, met de eerste poging starten geen lopende motor. nu bleek na wat uitpluiswerk dat de vliegwielen verschillen... dus motor er weer uit en vliegwiel vervangen en dan de motor er weer in. binnen 45 minuten
Mark heel erg bedankt! samen en goed team!
hij is voorzien van een 1.4 uit een 19. alle rand organen zijn van de twingo, inclusief de computer. Mark en ik gaan er van uit dat de computer via de lama de extra cc's wel kan corrigeren.
dit hebben we gedaan omdat de de beide injectie sytemen niet uitwisselbaar zijn. dus ze zijn te zeer verschillend. en om een compleet nieuw draadboom te gaan maken hebben we geen zin in en helemaal geen tijd voor.
de eerste km's ziten er weer op de de motor linkt als vanouds. iets meer trekkracht.
een misser, met de eerste poging starten geen lopende motor. nu bleek na wat uitpluiswerk dat de vliegwielen verschillen... dus motor er weer uit en vliegwiel vervangen en dan de motor er weer in. binnen 45 minuten
Mark heel erg bedankt! samen en goed team!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
buurman en buurman zijn er niks bij
ja ik was wel even sneu maar goed even de schouders er onder en idd binnen 45 min blok er uit en er weer in inclusief vliegwiel wissel.
sleutelt vele malen makkelijker als een 5 of clio zon twingo.
sleutelt vele malen makkelijker als een 5 of clio zon twingo.