zelfde met texaco trouwens
de enige brandstof waar iedereen die ik ken ECHT tevreden over is, is total excellium... t zou een indruk kunnen zijn, maar dat rijdt gewoon soepeler, zuiniger en sneller....
nu met een mix van 4 zelfde velgen en 3 zelfde velgen + reservewiel zit k op 1 op 11. 3 bollen opgereden in ongeveer 30km autostrade...
Benzineverbruik belachelijk?
Bij aanschaf reed onze Twingo Easy uit '95 rond 1 op 13. Na een grote beurt zit het rond de 1 op 16 met af en toe een piek richting de 1 op 16,8 (Bij zuinig rijden en snelwegkilometers). Wij zijn net terug van een vakantie in Tsjechië. We hebben op de terugweg flink doorgereden door de bergen met een snelheid van rond de 140 km/h en we haalden nog steeds een verbruik van rond de 1 op 16! En daar zijn we heel trots op!!
David & Lotte
David & Lotte
Normaal rij ik 1:14 met een vrij vlotte rijstijl. Wel zorg ik dat de motor eerst warm is. Laatst nog een weekend nurburgring gedaan (600km autobahn) en daar kwam het verbruik uit op 1:17. Dit is wel met shell euro95, tanken bij de plaatselijke bonensjaak komt meestal uit op 1:12 met een minder lekker lopend motortje. Ik tank iig altijd bij de shell, t.o.v. de plaatselijke bonensjaak/BP/avia scheelt het soms 50KM op een tank.
Hallo,
Ik heb nu sinds twee weken ook een twingo! Het is een Quickshift 16V uit 2001.
Ik heb nu de tank leeg gereden. Nouja tot het lampje brand van de reservetank. Dus 33 liter heb ik gebruikt. Er zit in mijn auto een reservetank van 7 liter. In totaal ben ik met 33 liter 630 km gekomen dus met de hele tank (40 l.) kom ik dus ongeveer 700 km. Ik rij dus 1 liter op 17.5 Km. Ik vind dus dat mijn auto best zuinig is.
De Twingo is echt TOP!
groetjes Kim
Ik heb nu sinds twee weken ook een twingo! Het is een Quickshift 16V uit 2001.
Ik heb nu de tank leeg gereden. Nouja tot het lampje brand van de reservetank. Dus 33 liter heb ik gebruikt. Er zit in mijn auto een reservetank van 7 liter. In totaal ben ik met 33 liter 630 km gekomen dus met de hele tank (40 l.) kom ik dus ongeveer 700 km. Ik rij dus 1 liter op 17.5 Km. Ik vind dus dat mijn auto best zuinig is.
De Twingo is echt TOP!
groetjes Kim
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Heb je dat ook echt tot op de liter nauwkeurig berekend?
Dus bij lege tank compleet voltanken, en dan het bekende rekensommetje uitvoeren (stand dagteller delen door liters, moet je de dagteller wel op 0 zetten als je getankt hebt)
(Of een site als http://www.autoverbruik.nl gebruiken)
Anders is het namelijk niet echt nauwkeurig, het moment waarop het lampje gaat branden is niet altijd hetzelfde, je tank is nooit precies 40 liter en de reserve ook nooit precies 7 liter..
zo heb ik een keer 55 en een halve liter in een tank van 55 liter gegooid
Dus bij lege tank compleet voltanken, en dan het bekende rekensommetje uitvoeren (stand dagteller delen door liters, moet je de dagteller wel op 0 zetten als je getankt hebt)
(Of een site als http://www.autoverbruik.nl gebruiken)
Anders is het namelijk niet echt nauwkeurig, het moment waarop het lampje gaat branden is niet altijd hetzelfde, je tank is nooit precies 40 liter en de reserve ook nooit precies 7 liter..
zo heb ik een keer 55 en een halve liter in een tank van 55 liter gegooid
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Ik had precies vol getankt en dan op nul gedrukt... Logisch toch...
en bij 630 km kon ik er 34 liter in gooien.... dus bij mij gaat het reservelampje ongeveer bij de 7 liter aan....
Reken maar uit dat is zelfs nog meer....
Of lig ik nu helemaal fout.....
en bij 630 km kon ik er 34 liter in gooien.... dus bij mij gaat het reservelampje ongeveer bij de 7 liter aan....
Reken maar uit dat is zelfs nog meer....
Of lig ik nu helemaal fout.....
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Ja ok, da's goed (ik kom trouwens uit op 1:19 )
Maar ik dacht dat je uitging van wanneer het reservelampje gaat branden.. de enige juiste manier is aftanken en aan de hand van de liters en de gereden kilometers komt dan je precieze verbruik eruit gerold
Maar ik dacht dat je uitging van wanneer het reservelampje gaat branden.. de enige juiste manier is aftanken en aan de hand van de liters en de gereden kilometers komt dan je precieze verbruik eruit gerold
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
maar ik vind hem wel zuinig... Klopt toch! of niet....?
Teminste nog iets waar ik trots op kan zijn... de gegevens van de auto vind je ook bij Wieiswie!
De laatste tijd hou ik het brandstofverbruik van mijn Twingo in de gaten en met voornamelijk rijden op de snelweg (per rit 60 km snelweg waar ik 120 op de teller rij en 5 km stadsverkeer) en een rustige rijstijl rijdt de Twingo (helemaal standaard, 1.2 55pk c3g motor uit 1993) 1 op 11,5.
Ik vind dit nogal veel als ik over het verbruik van andere Twingo's hier op het forum lees en toch wel belangrijk aangezien ik nu 1,50 per liter aan de pomp betaal.
Wat hier als mogelijke oplossing wordt genoemd is de kleppen stellen. Iemand nog andere ideeen? Kan het vervangen van de bougies, bougiekabels en verdelerkap helpen?
Ik vind dit nogal veel als ik over het verbruik van andere Twingo's hier op het forum lees en toch wel belangrijk aangezien ik nu 1,50 per liter aan de pomp betaal.
Wat hier als mogelijke oplossing wordt genoemd is de kleppen stellen. Iemand nog andere ideeen? Kan het vervangen van de bougies, bougiekabels en verdelerkap helpen?
Een keer onderhoud plegen kan nooit kwaad, nee... Ik vind het benzineverbruik wat jij noemt erg hoog en moet beter kunnen. Krijgt de auto wel gewoon zijn beurten? Want ik neem aan dat de verdeler, bougies e.d. toch wel in de gaten gehouden worden.
Dat sowieso... Wil niet zeggen dat het daarmee opgelost is, hoor. Maar onderhoud is nooit verkeerd. Kleppen stellen kan al aardig wat schelen, zegt men. Ik heb nooit een Twingo gereden, maar het is niet de eerste keer dat het voorbij komt op het forum.
hier een 19 1.4 rijder die nu 1 op 11 rijd. dit was een half jaar geleden nog 1 op 14.pierre schreef:D7F motor, ik rijd nu 1 op 13, dat is onzuiniger als in mijn 5gt turbo, die reedt 1 op 13,5
en bij dat het motorvermogen is de helft.
toch kleppen stellen ik hoor ze namelijk licht tikken ?
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 16 nov 2007 19:09
Mijn eerste Twingo was een 1.0 comfort van 1997 ,reed ik gemiddeld 1:15 mee.
Nu met mn Twingo 1.2 16v van 2005 rij ik regelmatig 1:16 soms 1:17 .
Ik rij veel in de stad voor mn werk en naar huis over een stuk snelweg .
Wanneer ik af en toe flink door rij merk ik wel dat mn benzinemeter sneller zakt
Nu met mn Twingo 1.2 16v van 2005 rij ik regelmatig 1:16 soms 1:17 .
Ik rij veel in de stad voor mn werk en naar huis over een stuk snelweg .
Wanneer ik af en toe flink door rij merk ik wel dat mn benzinemeter sneller zakt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
in de winter verbruik je meestal meer dan in bijvoorbeeld de zomer.Geert schreef:hier een 19 1.4 rijder die nu 1 op 11 rijd. dit was een half jaar geleden nog 1 op 14.pierre schreef:D7F motor, ik rijd nu 1 op 13, dat is onzuiniger als in mijn 5gt turbo, die reedt 1 op 13,5
en bij dat het motorvermogen is de helft.
toch kleppen stellen ik hoor ze namelijk licht tikken ?
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
1:19 heb ik wel gehaald met de Twingo . Gemiddeld reed hij 1:15/16. Soms 1:13, maar dan reed ik veel korte stukken met koude motor. Was wel het oude blok.Jacco Osté schreef:Dat is me 1 keer bijna geluktEdward(ForeverYoung) schreef:Klopt idd ja.
1:19 doen niet veel Twingo rijders (van hier) je na
1 : 18,4 ofzo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ach, 1:8 als ik niet te gek doe met de GTT
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi