Benzineverbruik belachelijk?

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Xenz
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 20:06

Hoi!

Ik heb net sinds zaterdag een (mijn eerste) Twingo, uit 1994 zonder cabriodak. Ik heb er nu goed 70 km mee gereden (vanaf net vol getankte tank) en nu zijn er al twee stippen af.. ik weet niet wat er normaal is maar volgens mij is het een zuiperd.. ik dacht dat ze zuinig waren.. of valt het nog wel mee?

Greets.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Rijd de tank eens goed leeg... Ik denk dat het wel mee zal vallen. De ene meter gaat in het begin zeer snel naar beneden, de ander pas op het eind. Ik zou me er nog niet druk om maken.
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

de meter is inderdaad redelijk onnauwkeurig... maar mijn twingotje heeft wel een tijd 1 op 9 gereden ... dat is toen gedaalt naar 1 op 15 nadat de motor tegoei afgesteld was...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

1 op 15 moet inderdaad wel haalbaar zijn, inderdaad... Kleppen stellen misschien?
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Xenz schreef:Hoi!

Ik heb net sinds zaterdag een (mijn eerste) Twingo, uit 1994 zonder cabriodak. Ik heb er nu goed 70 km mee gereden (vanaf net vol getankte tank) en nu zijn er al twee stippen af.. ik weet niet wat er normaal is maar volgens mij is het een zuiperd.. ik dacht dat ze zuinig waren.. of valt het nog wel mee?

Greets.
Nooit naar de stippen kijken. Die kloppen nooit (0)
Ik rij volgas de hele tank leeg met 1:14.
Rustig aan rij ik 1:16/17.
Valt dus heeeel erg mee :wink:
Heel veel plezier met je twingo iig!
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Als je naar de stippen kijkt kan het idd zijn dat na 70 km de eerste twee al weg zijn, gewoon ff leeg rijden en opnieuw tanken, daarna je gemiddelde rekenen. ik rij gemiddeld 1:13.5 ongeveer.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zelfde met die nieuwe meters met die streepies... Als je de pomp verlaat is er zowat een streepie af...
Rij eerst je tank eens leeg en oordeel over een paar tanken wat er aan de hand is en hoe hij verbruikt. Ik denk dat het mee zal vallen.
:)
Xenz
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 20:06

Mensen.. bedankt voor de reacties!!! Dat stelt me zeker gerust.. !! Ik heb ook al eerder een Civic gehad en dat was ook al zo'n zuiperd.. vind ik een beetje zonde allemaal :)

Maar dankzij jullie komt alles nu goed .. haha.

Ik zal 'm wel eens helemaal leegrijden en dan weer voltanken.. ik heb 'm zaterdag ook volgetankt en toen ging er 29 liter in.. het oranje lampje brandde ook al dus volgens mij wassie goed leeg :)

Maarja, ik moet natuurlijk ook nog wennen aan deze auto.. dus optrekken gaat ook nog met veel gas 8)

Nu alleen de snelweg nog (nog niet gedaan, erg he!)

Als ik weer een vraag heb weet ik waar ik moet zijn!!!!!!!
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Dat vraag ik me ook nog steeds af, hoeveel liter + reserve er nou in kan, want 29 liter en al met het oranje lampje is volgens mij wel weinig, ik tank vaak bij het laatste groene bolletje en dan kan er meestal wel een liter of 32 in
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Ik heb het even opgezocht:

LINKJE
bij maten gewichten staat het onderaan :wink:

Het is dus een 40 liter tank, waarvan denk 5 liter reserve.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ik weet het ook nog niet. Als het goed is moet het 40 liter in totaal zijn. Ik kijk alleen naar bedragen en eens in de zoveel tijd naar het verbruik.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Thanks Ron, had die 40 liter wel een keer gezien, maar wist niet of de reserve daarbij zat.
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

Wanneer het oranje bolletje gaat branden, kan er bij mij zo'n 32 liter in... De laatste tijd staat er dan ruim 500 km op de dagteller... Die stippen kijk ik ook niet naar, dat is te verwarrend :wink:
Joosten
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 5 okt 2005 18:51
Locatie: twente
Contacteer:

ik houd bij elke tankbeurt bij hoeveel in heb gereden

(aantal gereden kilometers delen door liters wat je gebt getankt)

winterdag zat ik op 1 op 12 gemiddeld. Nu het wat warmer is haal ik met gemak 1 op 15

Ik heb ook paar tankbeurten 98 getankt en V-power, maar dat helpt bij mij echt niks, dus nu gewoon weer 95 :)

meestal tank ik als het oranje bolletje bijna gaat branden of net brand, dan tank ik iets meer dan 30 liter er in over het algemeen.

tjah die bolletjes... :p ze blijven wel geinig, maar niks van aantrekken verder
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Ik let zelf ook niet echt op die streepjes, de eerste 5 zijn er bij de 150 km al af en de rest doe ik drie keer zo lang mee :)

Ik tank gewoon op het laatste streepje en meestal zit ik zo rond de 430 op de dagteller. En bij mij scheelt
het iedere tank beurt weer hoeveel km ik erop rij. De ene keer meer snelweg de andere keer weer meer door de stad dus dan zuipt ie weer meer.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

500 km Wilma? Ik red meestal een km of 410.

Toevallig dit keer 470 :~
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Mijn "record" staat op 590 km op 35 liter. Dat is dus 1 op 16,86.
Moet er wel bij vermelden dat het alleen snelwegkilometers waren :D
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Hmm toch apart, ik rij eigenlijk bijna alleen maar snelweg met mijn Twingo, uitgezonderd een keer naar de sportschool o.i.d, maar jah dan rij ik meestal wel 130/140 op de snelweg

Edit: en je hebt natuurlijk een nieuwere Twingo :D
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Ja, hij komt uit 2005.
En ik hou me altijd netjes aan de snelheid :klop:
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

O-) :ja:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik heb ook elektronische benzinemeter met streepjes, maar daarbij geldt..... leeg=vol en vol=leeg :lol:

en idd.... toen ie er net inzat d8 ik dus een bijna volle tank te hebben... tot ik op de snelweg met een volle benzinemeter en lege tank stond :beer:

soms heb ik ook dat ik bv nog 5 streepjes over heb, de auto uitzet, opnieuw start en dan opeens 3 of 7 streepjes heb, opeens 2 meer of 2 minder :s
Mrtn = Maarten
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

Mrtn schreef:Ik heb ook elektronische benzinemeter met streepjes, maar daarbij geldt..... leeg=vol en vol=leeg :lol:

en idd.... toen ie er net inzat d8 ik dus een bijna volle tank te hebben... tot ik op de snelweg met een volle benzinemeter en lege tank stond :beer:

soms heb ik ook dat ik bv nog 5 streepjes over heb, de auto uitzet, opnieuw start en dan opeens 3 of 7 streepjes heb, opeens 2 meer of 2 minder :s
dat zal nog wel gebeuren :P .. ik had zaterdag mn auto uitgezet in reserve, en toen ik zondag startte had ik ineens 3 bolletjes.. t is natuurlijk wel een gok, maar k zit nu nog steeds in het laatste bolletje voor reserve :)


als je niet zeker bent kan je altijd even je accu (of het display) voor een uurtje loskoppelen... dan heb je meestal normaal gezien een redelijk ok beeld van hoe het staat ..
Xenz
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 20:06

Oh jeetje.. als mij dat maar niet gebeurd.. want dan snap ik er niks meer van :D

Ja, mijn lampje was oranje en toen hebben we 29,nogwat liter getankt.. ik rijd ook alleen maar in de stad.. een ook rond de drukste tijden.. dus veel 1 en 2 heen en weer geschakel..

Denk dat ik er gewoon aan moet wennen :) Probeer nu wel rustiger op te trekken :) maarja.. vandaag iets te rustig want hij sloeg me af :)

Maar hij rijd fijn!!! Dat is heeeeeel belangrijk :worship:
TwingoPurpleMonster
Berichten: 444
Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03

Ik hou de streepjes wel in de gaten.. als ik vol gas rijd 40 km op 1 setje streepjes en met normaal en snelweg rijden zo 65 a 70 per setje streepjes.. en als ik alleen maar snelweg rijd (zoals dit afgelopen hemelvaart weekend) dan rijd ik 520 km op tank en dan gaat het lampje branden..
Daantjuh
Berichten: 602
Lid geworden op: wo 23 mar 2005 18:50
Locatie: omg.Hoogeveen

als mijn lampje gaat branden heb ik nog 10 liter in de tank zitten.....


als k gewone stads kilometers maak rijd ik ongeveer 1op14... maar soms minder maar dat ligt aan de rechter voet :p :p
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Eergister ff benzineverbruik gemeten, 475 km en 29 liter getankt. Gemiddelde van 1:16 (snap er geen kut van, was nl afgelopen week erg winderig weer, heb aardig doorgereden op de snelweg)
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

ik heb 39.99 liter getankt. de tank zal dus iets groter zijn dan 40 liter :P (hopelijk :P :P :P k reed al wel weer effe in reserve) en k had 410km gereden.

met een reservewieltje verbruik je wel meer dan anders...
Xenz
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 20:06

Nou 1:16 ga ik zeker niet halen .. ik rijd in principe ook alleen maar stad..
Heb nu al een dag de 3e eraf.. denk dat ik misschien net de 300km op een volle tank haal :) Aha.. daarom verkocht die vent 'm dus.. :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heb je al eens een tank leeggereden dan?
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Eigewijs secreet. :p
Xenz
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 20:06

De tank was kats leeg toen ik 'm kreeg :)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ja en hoe weet je of de oude eigenaar hem bij een tank beurt op nul heb gezet?
Xenz
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 20:06

De kilometerteller op nul? Of de benzinetank op nul? :p
Ik heb zelf het knopje gevonden van de kilometers en die ingedrukt toen we getankt hadden. Toen ik ging tanken was het lichtje oranje.. ook toen ik 'm ophaalde trouwens.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

van de dag teller natuurlijk, wijsneus.
Xenz
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 20:06

Sorry.. ik ben zo'n typische vrouw.. ik snap er de ballen van (0)
Plaats reactie