Hallo
Ik ben nieuw hier op dit forum en ik heb een vraagje, Wij hebben gisteren in mijn twingo uit 94 de nieuwste koplampen geplaatst. Staat erg mooi, maar er is een probleem, we kunnen de lampen niet vastzetten op de goede afstelling! Heeft iemand hier een creatieve oplossing voor?
alvast bedankt!
verstellen koplamp nieuw model
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
geeft hij raar beeld?
passen de gaatjes niet?
zit de lamp er wel goed in?
afstellen: ga met de auto (let op moet wel ongeveer even hoog op zijn wielen staan als die van jou), waarvan je weet dat het licht wel ok staat voor een muur staan ,op ca 1 meter afstand
natuurlijk is het wel het mooist als de plek waar je staat zo vlak mogelijk is
je zet de lampen aan
je ziet dat het beeld van links naar rechts omhoog loopt aan de bovenkant
--/ (heel grof ziet dat er zo uit )
teken dit ff na met een krijtje
zet dan de afte stellen auto op die plaats
er ziten achter de koplamp 2 stel bouten
1 voor horizontaal , 1 voor verticaal
afstellen tot de lijn van je lamp gelijk staat aan het krijtstreepje
en dan voor de zekerheid een keer langs je garage voor een check
passen de gaatjes niet?
zit de lamp er wel goed in?
afstellen: ga met de auto (let op moet wel ongeveer even hoog op zijn wielen staan als die van jou), waarvan je weet dat het licht wel ok staat voor een muur staan ,op ca 1 meter afstand
natuurlijk is het wel het mooist als de plek waar je staat zo vlak mogelijk is
je zet de lampen aan
je ziet dat het beeld van links naar rechts omhoog loopt aan de bovenkant
--/ (heel grof ziet dat er zo uit )
teken dit ff na met een krijtje
zet dan de afte stellen auto op die plaats
er ziten achter de koplamp 2 stel bouten
1 voor horizontaal , 1 voor verticaal
afstellen tot de lijn van je lamp gelijk staat aan het krijtstreepje
en dan voor de zekerheid een keer langs je garage voor een check
Uhm, bedoel je niet gewoon dat je nergens mee kan stellen? Niet alle modellen hadden toen electrische verstelling. Als je de nieuwste lampen koopt dan moet dat er wel op zitten anders is het lastig stellen.
Ik heb wel de motoren al zitten en kan van binnen in de auto zo stellen.
Ik denk dat jij handverstelling had en nu zonder verstelling zit.
(pm maar als je ze kwijt wil )
Ik heb wel de motoren al zitten en kan van binnen in de auto zo stellen.
Ik denk dat jij handverstelling had en nu zonder verstelling zit.
(pm maar als je ze kwijt wil )
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
als het imitatie lampen zijn
zal er wel een soort van verstelling inzitten
anders de verstelling van de oude lamp overzetten
dat zal waarschijnlijk wel gaan
de elektrishe stelmotor zit namelijk bij de meeste auto's op de zelfde manier in de lamp en reflector geklikt als de manuele verstelling
zal er wel een soort van verstelling inzitten
anders de verstelling van de oude lamp overzetten
dat zal waarschijnlijk wel gaan
de elektrishe stelmotor zit namelijk bij de meeste auto's op de zelfde manier in de lamp en reflector geklikt als de manuele verstelling
Als je het zou willen oplossen dan moet je echt electrische verstelling hebben. Om alleen al de lampen vast te kunnen zetten zou ik de motoren nemen en niet aansluiten. Maar dan moeten die wel op de goede hoogte zijn afgesteld anders wordt het nog een leuke grap die dingen te verstellen zonder aansluiting. Dus opzoek naar motoren is de beste oplossing so far. De handverstelling namelijk niet over te zetten.
Electrische motortjes zijn ook handmatig te verstellen met een steeksleuteltje.
Er zijn eigenlijk 2 modellen verstelmotortjes:
- de motortjes van de oudere typen lampen (fase 1 in ieder geval)
- de motortjes die daadwerkelijk behoren bij de heldere koplampen (fase 3)
van de fase 2 (geintegreerde knippers, maar geen helder glas) weet ik niet welk motortje erin zit.
Je moet in ieder geval motortjes hebben om ze een beetje fatsoenlijk af te kunnen stellen. Bij de fase 3 motortjes kun je ze er gewoon inzetten en afstellen op de juiste hoogte (handmatig). Bij de fase 1 motortjes moet je ringen/buisjes tussen de lamp en het motortje plaatsen (improviseren). Je kunt deze motortjes wel er gewoon inklikken, maar zonder de extra ringen zou je maximaal 2m zicht hebben.
Er zijn eigenlijk 2 modellen verstelmotortjes:
- de motortjes van de oudere typen lampen (fase 1 in ieder geval)
- de motortjes die daadwerkelijk behoren bij de heldere koplampen (fase 3)
van de fase 2 (geintegreerde knippers, maar geen helder glas) weet ik niet welk motortje erin zit.
Je moet in ieder geval motortjes hebben om ze een beetje fatsoenlijk af te kunnen stellen. Bij de fase 3 motortjes kun je ze er gewoon inzetten en afstellen op de juiste hoogte (handmatig). Bij de fase 1 motortjes moet je ringen/buisjes tussen de lamp en het motortje plaatsen (improviseren). Je kunt deze motortjes wel er gewoon inklikken, maar zonder de extra ringen zou je maximaal 2m zicht hebben.
Idd, met het nieuwe type koplampen moet je de goede motortjes hebben
Het is ook heel simpel om het aan te sluiten hoor
FF zorgen voor een bedradingsschema (dealer), verstelknop incluis stekker (sloop), verstelmotortjes (ook sloop) en een paar uutjes tijd
Mijn 93er heeft ze ook zitten, inclusief nieuw dash en dus ook koplampverstelling
Het is ook heel simpel om het aan te sluiten hoor
FF zorgen voor een bedradingsschema (dealer), verstelknop incluis stekker (sloop), verstelmotortjes (ook sloop) en een paar uutjes tijd
Mijn 93er heeft ze ook zitten, inclusief nieuw dash en dus ook koplampverstelling
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Handig dat je dit in de eerste post even vermeld hebt . Maar geen verstelling van binnenuit is toch niet zo dramatisch. Is niet echt wat je vaak nodig hebtTwingo94 schreef:Ja dat klopt, ik heb dus geen electrische verstelling in mijn auto.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maar wel noodzakelijk om ze op de juiste hoogte te krijgenTom schreef:Maar geen verstelling van binnenuit is toch niet zo dramatisch. Is niet echt wat je vaak nodig hebt
Althans... Bij mij moeten er zelfs een paar ringen onder, anders staan ze mooi te laag
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr 6 jul 2007 23:26
Sorry dat ik zo'n oud topic weer omhoog haal, maar wat wordt er precies bedoeld met die 'ringen' die je eronder moet doen?
En is dat niet meer nodig als je de motortjes van het nieuwe type koplamp plaatst?
Ik heb zelf een phase 1 met al wel elektrische verstelling, is die nog aan te sluiten op de nieuwe motortjes?
En is dat niet meer nodig als je de motortjes van het nieuwe type koplamp plaatst?
Ik heb zelf een phase 1 met al wel elektrische verstelling, is die nog aan te sluiten op de nieuwe motortjes?
ringen? Carrosserieing oid gok ik zo...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr 6 jul 2007 23:26
Gewoon ringetjes om de boutjes waarmee de lampen vastzitten?
En daarnaast heb ik dus nodig de motortjes nodig?
En daarnaast heb ik dus nodig de motortjes nodig?
ik heb de 2 motertjes van de sloop gehaalt en erin geklikt. Waterpomp tang gebruikt door het verstellen
De hobbybobramdeuksmijtenhoekmanier dusSpiNd0o schreef:ik heb de 2 motertjes van de sloop gehaalt en erin geklikt. Waterpomp tang gebruikt door het verstellen
Maak es een foto van de stekker op de electrische verstelling (kunnen een aantal mensen gelijk zien of het past), of trek het motortje er ff uit, misschien zijn de motortjes al hetzelfde, dan is je probleem opeens geen probleem meerThijstwingo schreef: Ik heb zelf een phase 1 met al wel elektrische verstelling, is die nog aan te sluiten op de nieuwe motortjes?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ik heb mijzelf heldere angel eyes koplampen op mijn twingo uit 06-1998
maar ik heb 1 probleem en dat is dat ik de hoogte stelling niet in orde krijg, er zit een electrische verstelling op met een kleine unit achter lke lamp waar dus een pinnentje naar voor en achter beweegd!
ik heb het nu zover dat ik beide lampen grofweg gelijk en op een niet al te hooge hoogte heb gesteld maar nu is het probleem dat dat beide lampen niet op gelijke hoogte worden gesteld!!!
op stand "0" staan beide lampen gelijk, maar op de standen 1 t/m 5 juist niet, de ene kant gaat verder omlaag dan de andere kant.
wat mij opviel is dat bij 1 van de lamp units de projector en grootlicht als ware wat verder in de behuizing zit dan aan de rechterkant.
kan iemand mij hiermee helpen, ik krijg beide lampen niet op gelijke hoogte gesteld als ik ze verstel.
maar ik heb 1 probleem en dat is dat ik de hoogte stelling niet in orde krijg, er zit een electrische verstelling op met een kleine unit achter lke lamp waar dus een pinnentje naar voor en achter beweegd!
ik heb het nu zover dat ik beide lampen grofweg gelijk en op een niet al te hooge hoogte heb gesteld maar nu is het probleem dat dat beide lampen niet op gelijke hoogte worden gesteld!!!
op stand "0" staan beide lampen gelijk, maar op de standen 1 t/m 5 juist niet, de ene kant gaat verder omlaag dan de andere kant.
wat mij opviel is dat bij 1 van de lamp units de projector en grootlicht als ware wat verder in de behuizing zit dan aan de rechterkant.
kan iemand mij hiermee helpen, ik krijg beide lampen niet op gelijke hoogte gesteld als ik ze verstel.