Hallo,
Ik wil mijn Twingo graag gaan verlagen (ongeveer 4cm), maar nu als enorme n00b op het gebied van auto's heb ik de volgende vraagjes.
1) gaat dit met een setje verlagings veren gewoon lukken?
2) of moet ik schokbrekers met veren hebben?
3) Mocht beide kunnen, wat zijn de voor en na delen?
Bedankt alvast maar weer.
Verlagen, waarmee?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
1). Kan gewoon met alleen veren, tot 5cm.jurian schreef:Hallo,
Ik wil mijn Twingo graag gaan verlagen (ongeveer 4cm), maar nu als enorme n00b op het gebied van auto's heb ik de volgende vraagjes.
1) gaat dit met een setje verlagings veren gewoon lukken?
2) of moet ik schokbrekers met veren hebben?
3) Mocht beide kunnen, wat zijn de voor en na delen?
Bedankt alvast maar weer.
2). hoeft dus niet.
3). Voor en nadelen tov elkaar weet ik niet.
thanksRonnie schreef:1). Kan gewoon met alleen veren, tot 5cm.jurian schreef:Hallo,
Ik wil mijn Twingo graag gaan verlagen (ongeveer 4cm), maar nu als enorme n00b op het gebied van auto's heb ik de volgende vraagjes.
1) gaat dit met een setje verlagings veren gewoon lukken?
2) of moet ik schokbrekers met veren hebben?
3) Mocht beide kunnen, wat zijn de voor en na delen?
Bedankt alvast maar weer.
2). hoeft dus niet.
3). Voor en nadelen tov elkaar weet ik niet.
iemand de voor en nadelen nog kan vertellen?
da's een heel goede vraag die ik zelf ook al op meerdere fora gesteld heb, en waar de antwoorden varieren van "ja, want uw zwaartepunt ligt lager, ge helt minder over en dus krijgt ge minder naar buiten werkende kracht in de bochten" over "geen idee, maar het ziet er wel leuker uit" tot "nee, want je gebruikt je dempers niet optimaal".jurian schreef:nog een vraagje hierover, ik nam eigenlijk een beetje aan dat de wegligging beter word als je je auto verlaag.
is dit zo?
voornaamste voordelen van een setje veren:
-goedkoop
voornaamste nadelen:
-niet verstelbaar
-snellere slijtage dempers
voornaamste voordelen schroefkit:
-regelbare demping en hoogte
-beter op elkaar afgesteld
voornaamste nadelen:
-duuur
overigens vergeten veel mensen dat bij aanpassen van hoogte, je ook opnieuw moet laten uitlijnen. ook bij een schroefkit, als die uitgelijnd is op -3cm, je op -5cm mogelijk niet meer correct uitgelijnd bent.
ik heb hier nog een setje weitec -4cm veren liggen, alleen dat ze momenteel nog gemonteerd zijn.. maar op zich mogen ze weg voor 100 euro..
@TheoV: bedankt voor je duidelijke reactie, mogelijk dat ik op je aanbod inga.
in hoeverre maakt het uit dat de veren gebruikt zijn??? hoelang gaan die dingen mee?
@everyone:
Hoeveel harder slijten je dempers bij gebruik van verlagingsveren?
wat is de juiste volgorde om aan te houden? ik wil mijn Twingo verlagen en andere velgen erop.
echter de velgen zullen iets later komen aangezien ik nogal wat kosten heb aan een net gekocht huis
iemand een goed advies hierover?
in hoeverre maakt het uit dat de veren gebruikt zijn??? hoelang gaan die dingen mee?
@everyone:
Hoeveel harder slijten je dempers bij gebruik van verlagingsveren?
wat is de juiste volgorde om aan te houden? ik wil mijn Twingo verlagen en andere velgen erop.
echter de velgen zullen iets later komen aangezien ik nogal wat kosten heb aan een net gekocht huis
iemand een goed advies hierover?
wel, op zich kunnen veren wel een aantal tienduizenden, zelfs honderdduizenden (denk ik toch) kilometers meegaan.. en het is altijd leuk om te weten dat de veren op mijn twingo slechts ongeveer 1000km ofzo eronder gezeten hebben.. k heb zelfs nog geen tijd gehad om 'em opnieuw te laten uitlijnen en keuren ...
altijd leuk, motorproblemen ...
als ik eerlijk mag zijn, zou ik gewoon in het algemeen de kosten wat uitsparen tot ge wat meer ademruimte hebt. t is zo stom om al uw geld uit te geven aan een auto als je voor de rest weinig over hebt..
als je eerst de auto verlaagd heb je al een leuk bakje dat er al redelijk vlot uitziet, en zolang je niet extreem laag gaat, is een andere velg ook niet echt een probleem om er acheraf op te hangen.
omgekeerd gaat even goed, alleen dat je dan een tijdje als "traktor" rondrijdt.. met een auto die belachelijk hoog op z'n poten staat
de extra slijtage is een hele moeilijke vraag.. maar het lijkt me vergelijkbaar met het effect van een beetje serieuze geluidsinstallatie in de koffer en een redelijk gezet persoon vanvoor.. het probleem ermee is namelijk dat, gezien de auto 4cm lager komt, je dempers de hele tijd in "grotere hobbel" mode zitten, en in mindere mate in de "kleine ribbeltjes" mode...
maar da's een vraag waar ik geen betrouwbaar antwoord op kan geven..
altijd leuk, motorproblemen ...
als ik eerlijk mag zijn, zou ik gewoon in het algemeen de kosten wat uitsparen tot ge wat meer ademruimte hebt. t is zo stom om al uw geld uit te geven aan een auto als je voor de rest weinig over hebt..
als je eerst de auto verlaagd heb je al een leuk bakje dat er al redelijk vlot uitziet, en zolang je niet extreem laag gaat, is een andere velg ook niet echt een probleem om er acheraf op te hangen.
omgekeerd gaat even goed, alleen dat je dan een tijdje als "traktor" rondrijdt.. met een auto die belachelijk hoog op z'n poten staat
de extra slijtage is een hele moeilijke vraag.. maar het lijkt me vergelijkbaar met het effect van een beetje serieuze geluidsinstallatie in de koffer en een redelijk gezet persoon vanvoor.. het probleem ermee is namelijk dat, gezien de auto 4cm lager komt, je dempers de hele tijd in "grotere hobbel" mode zitten, en in mindere mate in de "kleine ribbeltjes" mode...
maar da's een vraag waar ik geen betrouwbaar antwoord op kan geven..
Ik heb bij mijn Twingo eerst andere velgen er op gezet.. even later verlaagd 5 cm .... moest alleen achter veerweg begrensers er bij tussen zetten... want bij elk kuiltje in de weg liep hij achter aan... bijde kant achter 2 stuks der bij tussen en geen enkel probleem meer...jurian schreef:@TheoV: bedankt voor je duidelijke reactie, mogelijk dat ik op je aanbod inga.
in hoeverre maakt het uit dat de veren gebruikt zijn??? hoelang gaan die dingen mee?
@everyone:
Hoeveel harder slijten je dempers bij gebruik van verlagingsveren?
wat is de juiste volgorde om aan te houden? ik wil mijn Twingo verlagen en andere velgen erop.
echter de velgen zullen iets later komen aangezien ik nogal wat kosten heb aan een net gekocht huis
iemand een goed advies hierover?
Je kan er lang over door blijven gaan, maar ik zeg gewoon doen. Standaard rijden die krengen mega beroerd. minimaal 4cm verlagen is dan echt een pré. Slijtage valt allemaal wel mee. En dan nog, eens een setje nieuwe demper is ook niet mis. Hoeveel sneller alles slijt daar kan je geen pijl op trekken.
Gewoon doen dus
Gewoon doen dus
Die van mij is 40mm verlaagd en daarna direct uitgelijnd. Alleen vering vervangen, mocht nu blijken dat de dempers idd hard achteruit gaan bij keuring of beurt vervang ik die ook. De wegligging is stukken beter