Verlagen, waarmee?

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
jurian
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 11 mei 2007 9:50
Locatie: Gorinchem

Hallo,

Ik wil mijn Twingo graag gaan verlagen (ongeveer 4cm), maar nu als enorme n00b op het gebied van auto's heb ik de volgende vraagjes.

1) gaat dit met een setje verlagings veren gewoon lukken?

2) of moet ik schokbrekers met veren hebben?

3) Mocht beide kunnen, wat zijn de voor en na delen?

Bedankt alvast maar weer. :worship:
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

jurian schreef:Hallo,

Ik wil mijn Twingo graag gaan verlagen (ongeveer 4cm), maar nu als enorme n00b op het gebied van auto's heb ik de volgende vraagjes.

1) gaat dit met een setje verlagings veren gewoon lukken?

2) of moet ik schokbrekers met veren hebben?

3) Mocht beide kunnen, wat zijn de voor en na delen?

Bedankt alvast maar weer. :worship:
1). Kan gewoon met alleen veren, tot 5cm.

2). hoeft dus niet.

3). Voor en nadelen tov elkaar weet ik niet.
jurian
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 11 mei 2007 9:50
Locatie: Gorinchem

Ronnie schreef:
jurian schreef:Hallo,

Ik wil mijn Twingo graag gaan verlagen (ongeveer 4cm), maar nu als enorme n00b op het gebied van auto's heb ik de volgende vraagjes.

1) gaat dit met een setje verlagings veren gewoon lukken?

2) of moet ik schokbrekers met veren hebben?

3) Mocht beide kunnen, wat zijn de voor en na delen?

Bedankt alvast maar weer. :worship:
1). Kan gewoon met alleen veren, tot 5cm.

2). hoeft dus niet.

3). Voor en nadelen tov elkaar weet ik niet.
thanks :worship:

iemand de voor en nadelen nog kan vertellen?
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Volgens mij slijten de dempers wel sneller, als je op originele dempers kortere veren zet, als je aangepaste dempers neemt, zijn ze ook iets korter.
jurian
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 11 mei 2007 9:50
Locatie: Gorinchem

nog een vraagje hierover, ik nam eigenlijk een beetje aan dat de wegligging beter word als je je auto verlaag.

is dit zo?

ik snap dat hij dan wel stugger word maar dit is niet erg :wink:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Knal er gelijk een schroefset onder, gooi hem op standje -7 cm en je kunt rotondes een stuk leuker nemen :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ghehe idd, das pas stug :D
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

jurian schreef:nog een vraagje hierover, ik nam eigenlijk een beetje aan dat de wegligging beter word als je je auto verlaag.

is dit zo?
da's een heel goede vraag die ik zelf ook al op meerdere fora gesteld heb, en waar de antwoorden varieren van "ja, want uw zwaartepunt ligt lager, ge helt minder over en dus krijgt ge minder naar buiten werkende kracht in de bochten" over "geen idee, maar het ziet er wel leuker uit" tot "nee, want je gebruikt je dempers niet optimaal".

voornaamste voordelen van een setje veren:
-goedkoop
voornaamste nadelen:
-niet verstelbaar
-snellere slijtage dempers

voornaamste voordelen schroefkit:
-regelbare demping en hoogte
-beter op elkaar afgesteld
voornaamste nadelen:
-duuur


overigens vergeten veel mensen dat bij aanpassen van hoogte, je ook opnieuw moet laten uitlijnen. ook bij een schroefkit, als die uitgelijnd is op -3cm, je op -5cm mogelijk niet meer correct uitgelijnd bent.

ik heb hier nog een setje weitec -4cm veren liggen, alleen dat ze momenteel nog gemonteerd zijn.. maar op zich mogen ze weg voor 100 euro..
jurian
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 11 mei 2007 9:50
Locatie: Gorinchem

@TheoV: bedankt voor je duidelijke reactie, mogelijk dat ik op je aanbod inga.

in hoeverre maakt het uit dat de veren gebruikt zijn??? hoelang gaan die dingen mee?

@everyone:

Hoeveel harder slijten je dempers bij gebruik van verlagingsveren?


wat is de juiste volgorde om aan te houden? ik wil mijn Twingo verlagen en andere velgen erop.

echter de velgen zullen iets later komen aangezien ik nogal wat kosten heb aan een net gekocht huis :p

iemand een goed advies hierover?
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

wel, op zich kunnen veren wel een aantal tienduizenden, zelfs honderdduizenden (denk ik toch) kilometers meegaan.. en het is altijd leuk om te weten dat de veren op mijn twingo slechts ongeveer 1000km ofzo eronder gezeten hebben.. k heb zelfs nog geen tijd gehad om 'em opnieuw te laten uitlijnen en keuren ...

altijd leuk, motorproblemen ...


als ik eerlijk mag zijn, zou ik gewoon in het algemeen de kosten wat uitsparen tot ge wat meer ademruimte hebt. t is zo stom om al uw geld uit te geven aan een auto als je voor de rest weinig over hebt..

als je eerst de auto verlaagd heb je al een leuk bakje dat er al redelijk vlot uitziet, en zolang je niet extreem laag gaat, is een andere velg ook niet echt een probleem om er acheraf op te hangen.

omgekeerd gaat even goed, alleen dat je dan een tijdje als "traktor" rondrijdt.. met een auto die belachelijk hoog op z'n poten staat :p

de extra slijtage is een hele moeilijke vraag.. maar het lijkt me vergelijkbaar met het effect van een beetje serieuze geluidsinstallatie in de koffer en een redelijk gezet persoon vanvoor.. het probleem ermee is namelijk dat, gezien de auto 4cm lager komt, je dempers de hele tijd in "grotere hobbel" mode zitten, en in mindere mate in de "kleine ribbeltjes" mode...

maar da's een vraag waar ik geen betrouwbaar antwoord op kan geven..
Daantjuh
Berichten: 602
Lid geworden op: wo 23 mar 2005 18:50
Locatie: omg.Hoogeveen

jurian schreef:@TheoV: bedankt voor je duidelijke reactie, mogelijk dat ik op je aanbod inga.

in hoeverre maakt het uit dat de veren gebruikt zijn??? hoelang gaan die dingen mee?

@everyone:

Hoeveel harder slijten je dempers bij gebruik van verlagingsveren?


wat is de juiste volgorde om aan te houden? ik wil mijn Twingo verlagen en andere velgen erop.

echter de velgen zullen iets later komen aangezien ik nogal wat kosten heb aan een net gekocht huis :p

iemand een goed advies hierover?
Ik heb bij mijn Twingo eerst andere velgen er op gezet.. even later verlaagd 5 cm .... moest alleen achter veerweg begrensers er bij tussen zetten... want bij elk kuiltje in de weg liep hij achter aan... bijde kant achter 2 stuks der bij tussen en geen enkel probleem meer...
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Je kan er lang over door blijven gaan, maar ik zeg gewoon doen. Standaard rijden die krengen mega beroerd. minimaal 4cm verlagen is dan echt een pré. Slijtage valt allemaal wel mee. En dan nog, eens een setje nieuwe demper is ook niet mis. Hoeveel sneller alles slijt daar kan je geen pijl op trekken.

Gewoon doen dus :wink:
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

ik zou het ook zeker doen, verlaging icm brede bandjes :worship: wordt het net een kart :D
jurian
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 11 mei 2007 9:50
Locatie: Gorinchem

het is me duidelijk nu..... verlagen was toch al de bedoeling maar voorlopig ga ik gewoon voor een setje veren (lekker cheap :wink: )
Daantjuh
Berichten: 602
Lid geworden op: wo 23 mar 2005 18:50
Locatie: omg.Hoogeveen

Ronnie schreef:ik zou het ook zeker doen, verlaging icm brede bandjes :worship: wordt het net een kart :D
Ja dan wordt t zeker een kart :D:D:D:D:D:D:D:D:D

en das leuk !!!!!
Twingooo
Berichten: 128
Lid geworden op: za 9 feb 2008 11:13
Locatie: Zevenhuizen (zh)
Contacteer:

Die van mij is 40mm verlaagd en daarna direct uitgelijnd. Alleen vering vervangen, mocht nu blijken dat de dempers idd hard achteruit gaan bij keuring of beurt vervang ik die ook. De wegligging is stukken beter :bang:
Plaats reactie