Kuipstoelen Twingo

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Merin
Berichten: 67
Lid geworden op: za 19 mei 2007 20:03
Locatie: Koekange

Ik zit met een probleem, ik heb nu een paar maand mijn Twingotje. Maar al een paar maand heb ik last van mijn rug, ik dacht dat het met mijn werk te maken had, maar dit blijkt dus door de stoelen van mijn Twingo te zijn.

Nu heb ik dus Clio RS Fase 3 stoelen op het oog, die ik voor een net prijsje kan overnemen. Nu weet ik dat alles wel pas te maken is, maar is dit veel werk? (Ik ben wel handig, maar heb geen lasapparaat tot mijn beschikking).
En ook zitten er airbags in, maar mijn twingo heeft die niet in de stoelen, kan ik hier nog wat mee of moet ik ze gewoon laten zitten?
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ik heb stoelen uit een Clio V6 Fase 1 in mn Twingo staan... Een verademing :D

Aanpassen hieraan was niet zoveel werk, de binnenste rail moest overgezet worden, that's it...

De airbags heb ik eruit gehaald en Ray vertelde me dat ik het gat het beste op kon vullen met simpel karton, dus ook zo gedaan :)
Ook al is het een takkewerk om die airbags eruit te krijgen :~
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Merin
Berichten: 67
Lid geworden op: za 19 mei 2007 20:03
Locatie: Koekange

Jacco Osté schreef:Ik heb stoelen uit een Clio V6 Fase 1 in mn Twingo staan... Een verademing :D

Aanpassen hieraan was niet zoveel werk, de binnenste rail moest overgezet worden, that's it...

De airbags heb ik eruit gehaald en Ray vertelde me dat ik het gat het beste op kon vullen met simpel karton, dus ook zo gedaan :)
Ook al is het een takkewerk om die airbags eruit te krijgen :~
Ok mooi :)
Ik word echt helemaal gek van me rug nu...
Maar als ik de airbags gewoon laat zitten? Maakt dat iets uit?
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ach neuh, doen toch niks. Ik heb die standaard stoelen er ook uit gemikt. Man, wat krijg je daar een last van je rug van! Ik rij nu al meer dan een jaar met Suzuki Swift GTI stoelen. Daar zat wel wat knutselwerk aan. Zit wel veel lager en beter vind ik.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Als je maar zorgt dat de stekkers geen sluiting kunnen maken :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Jacco Osté schreef:Als je maar zorgt dat de stekkers geen sluiting kunnen maken :wink:
Boem is ho :lol:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Chris@R5 schreef:
Jacco Osté schreef:Als je maar zorgt dat de stekkers geen sluiting kunnen maken :wink:
Boem is ho :lol:
Boem is doof in dit geval :P
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Sluiting maakt geen hol uit, je hebt toch nog altijd 12 Volt nodig om een airbag af te laten gaan. :wink:
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

D8 dat die dingen op via statitische lading konde open klappen?
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Mike (spitsoor) schreef:D8 dat die dingen op via statitische lading konde open klappen?
Hmm ik heb hier nog een losse airbag liggen uit een Twingo stuur >-)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Yep laten klappen das leuk

in een olievat of emmer doen en er op gaan zitten check youtube daar doen ze dat doet wel zeer trouwens
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Robke schreef:Sluiting maakt geen hol uit, je hebt toch nog altijd 12 Volt nodig om een airbag af te laten gaan. :wink:
Zekere voor het onzekere :wink:
Een schroevendraaier kun je hem ook mee af laten gaan :lol:


En ja, gozer dacht dat ie zo zn airbag uit zn stuur kon krijgen :~ |:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

:lol: . Voor een gedeelte wel ja
Merin
Berichten: 67
Lid geworden op: za 19 mei 2007 20:03
Locatie: Koekange

Jacco Osté schreef:Ik heb stoelen uit een Clio V6 Fase 1 in mn Twingo staan... Een verademing :D

Aanpassen hieraan was niet zoveel werk, de binnenste rail moest overgezet worden, that's it...

De airbags heb ik eruit gehaald en Ray vertelde me dat ik het gat het beste op kon vullen met simpel karton, dus ook zo gedaan :)
Ook al is het een takkewerk om die airbags eruit te krijgen :~
Nog ff 1 ding, zit je ook hoger?
Want echt veel hoger moet t niet, ik ben 1.85... En ik heb nu al niet echt veel ruimte bove me kop
Royalty
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 13:01
Locatie: Doetinchem

de bestuurdersstoel daarvan is in hoogte verstelbaar.. wat een uitkomst :wink:

De bijrijders moeten het er echter met minder luxe qua verstelbaarheid mee doen.
Merin
Berichten: 67
Lid geworden op: za 19 mei 2007 20:03
Locatie: Koekange

Royalty schreef:de bestuurdersstoel daarvan is in hoogte verstelbaar.. wat een uitkomst :wink:

De bijrijders moeten het er echter met minder luxe qua verstelbaarheid mee doen.
Ideaal :D
Begrijp niet dat Renault nooit een Sport editie van de Twingo heeft gemaakt, die stoelen zijn een hel om op te zitten.
Plaats reactie